Motorvakantie Hemelvaart

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Motorvakantie Hemelvaart

Berichtdoor Omega » 01 feb 2023 20:19

Rond Hemelvaart gaan we met 20 motorrijders (20 kamers) naar Sauerland. We vertrekken woensdag 17 mei en keren terug op zaterdag 20 mei. We verblijven drie nachten in het christelijke hotel Heilbron bij Winterberg op basis van all inclusief (ontbijt, lunchpakket, diner, vijf consumpties per dag, gebruik van zwembad) en voor iedereen een eigen kamer. We werken met het molensysteem, dus je kunt je eigen tempo rijden. Op Hemelvaartsdag houden we 's morgens een dienst in de kapel van het hotel. Er zijn nog acht kamers beschikbaar. Kosten bedragen 299 euro pp.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

nachtegaaltje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2016 17:27

Re: Motorvakantie Hemelvaart

Berichtdoor nachtegaaltje » 03 feb 2023 13:08

Lijkt me geweldige hobby. Leuke foto erbij zie ik. Neem aan dat je dat zelf bent (?)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Motorvakantie Hemelvaart

Berichtdoor StillAwake » 08 feb 2023 10:15

Omega schreef:Rond Hemelvaart gaan we met 20 motorrijders (20 kamers) naar Sauerland. We vertrekken woensdag 17 mei en keren terug op zaterdag 20 mei. We verblijven drie nachten in het christelijke hotel Heilbron bij Winterberg op basis van all inclusief (ontbijt, lunchpakket, diner, vijf consumpties per dag, gebruik van zwembad) en voor iedereen een eigen kamer. We werken met het molensysteem, dus je kunt je eigen tempo rijden. Op Hemelvaartsdag houden we 's morgens een dienst in de kapel van het hotel. Er zijn nog acht kamers beschikbaar. Kosten bedragen 299 euro pp.

Kom ook eens deze kant op, rond de fjorden kun je eveneens heerlijk motorrijden, en de wegen zijn er zeker zo rustig als in het Sauerland!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Motorvakantie Hemelvaart

Berichtdoor Marnix » 08 feb 2023 14:02

StillAwake schreef:Kom ook eens deze kant op, rond de fjorden kun je eveneens heerlijk motorrijden, en de wegen zijn er zeker zo rustig als in het Sauerland!


3 dagen is dan alleen wel een beetje kort om heen en weer te gaan en ook nog wat van Noorwegen te zien, dan zou je minstens een week moeten gaan. Maar als ik een motor had zou Noorwegen wel het land zijn waar ik zo vaak mogelijk met de motor zou willen rijden, qua natuur, verkeer, rust en kwaliteit van de wegen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Motorvakantie Hemelvaart

Berichtdoor StillAwake » 09 feb 2023 08:37

Marnix schreef:3 dagen is dan alleen wel een beetje kort om heen en weer te gaan en ook nog wat van Noorwegen te zien, dan zou je minstens een week moeten gaan. Maar als ik een motor had zou Noorwegen wel het land zijn waar ik zo vaak mogelijk met de motor zou willen rijden, qua natuur, verkeer, rust en kwaliteit van de wegen.

Op zich valt het dan voor drie dagen ook nog wel te doen.
Je reist met een nachtboot naar Kristinasand (vanuit Eemshaven), en met een nachtboot terug (zelfde route).
Vanuit de boot kun je direct door naar je werk, want op de boot kun je gewoon een normale nacht maken.

Op die manier heb je de dagen dat je daar bent ook echt volledig beschikbaar, en ben je direct in het gebied waar je wilt gaan rijden (want ook de kuststrook tussen Kristiansand en Stavanger is zeer de moeite waard)

Vervelend is in dit geval alleen dat je alleen op woensdag, vrijdag en zondag (alle keren in de nacht) terug kunt varen, wat met de door Omega gestelde reisdata slecht te doen is.
Zelf heb ik niet zo'n moeite met varen op zondag (vaak genoeg weken lang aan boord geweest), zeker als je 's ochtend nog een lokale kerk hebt kunnen bezoeken, maar ik kan me voorstellen dat dat voor veel mensen op dit forum een no-go is...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Motorvakantie Hemelvaart

Berichtdoor Marnix » 09 feb 2023 15:07

StillAwake schreef:Op zich valt het dan voor drie dagen ook nog wel te doen.
Je reist met een nachtboot naar Kristinasand (vanuit Eemshaven), en met een nachtboot terug (zelfde route).
Vanuit de boot kun je direct door naar je werk, want op de boot kun je gewoon een normale nacht maken.

Op die manier heb je de dagen dat je daar bent ook echt volledig beschikbaar, en ben je direct in het gebied waar je wilt gaan rijden (want ook de kuststrook tussen Kristiansand en Stavanger is zeer de moeite waard)


Klopt, mooi gebied, heb er ooit met een Volkswagen T3 gereden. Mooie en afwisselden route , de kust, de eilanden boven Stavanger, Lysefjord met de haarspeldbochten van de Lysevegen, eventueel nog de Hardangervidda, Telemark. Prachtige routes om met een motor te rijden, mits je een beetje oke weer hebt. :-) Ik dacht alleen dat het wat duurder zou zijn vooral, maar ik kende vooral de hoogseizoen-prijzen, ik zie dat de boot in het hoogseizoen met je auto een stuk duurder is dan buiten het hoogseizoen met motor, met twee overnachtingen erbij is dat eigenlijk best goed te doen.

Vervelend is in dit geval alleen dat je alleen op woensdag, vrijdag en zondag (alle keren in de nacht) terug kunt varen, wat met de door Omega gestelde reisdata slecht te doen is.
Zelf heb ik niet zo'n moeite met varen op zondag (vaak genoeg weken lang aan boord geweest), zeker als je 's ochtend nog een lokale kerk hebt kunnen bezoeken, maar ik kan me voorstellen dat dat voor veel mensen op dit forum een no-go is...


Hm ja maar ook reformatorische christenen gaan soms gewoon op vakantie dus weg zijn zal niet zo'n punt zijn alleen zal niet iedereen inderdaad hele stukken gaan motorrijden op de rustdag. En als je dan 3 dagen wel wil is het niet zo handig als je 1 dag thuis zit, naar de kerk gaat, online een dienst gaat luisteren of wat dan ook.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

kirsten2019
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2019 20:28

Re: Motorvakantie Hemelvaart

Berichtdoor kirsten2019 » 10 feb 2023 13:04

Klinkt hartstikke leuk, ik heb u een pb gestuurd.

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Re: Motorvakantie Hemelvaart

Berichtdoor Omega » 13 feb 2023 08:31

nachtegaaltje schreef:Lijkt me geweldige hobby. Leuke foto erbij zie ik. Neem aan dat je dat zelf bent (?)


Klopt helemaal. Ik ken weinig leukere hobby's ;-)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Re: Motorvakantie Hemelvaart

Berichtdoor Omega » 13 feb 2023 08:33

StillAwake schreef:Kom ook eens deze kant op, rond de fjorden kun je eveneens heerlijk motorrijden, en de wegen zijn er zeker zo rustig als in het Sauerland!


In Noorwegen moet je vissen (bijvoorbeeld op Fedje), niet motorrijden. Nergens regent het vaker dan in de omgeving van Bergen. Brrr.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Re: Motorvakantie Hemelvaart

Berichtdoor Omega » 13 feb 2023 08:36

Iedereen die een pb heeft gestuurd heeft inmiddels een reactie. Ik heb netjes een vinkje geplaatst om een melding te krijgen bij een reactie hier, maar blijkbaar doe ik iets verkeerd ;-)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Motorvakantie Hemelvaart

Berichtdoor Marnix » 13 feb 2023 16:01

Rij voorzichig, zodat het geen motorvakantie-hemelvaart wordt! ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Re: Motorvakantie Hemelvaart

Berichtdoor Omega » 13 feb 2023 16:19

Marnix schreef:Rij voorzichig, zodat het geen motorvakantie-hemelvaart wordt! ;-)


"Ik hef mijn ogen op naar de bergen, vanwaar mijn hulp komen zal" (Ps. 121).
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

kirsten2019
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2019 20:28

Re: Motorvakantie Hemelvaart

Berichtdoor kirsten2019 » 13 feb 2023 20:37

Omega schreef:Iedereen die een pb heeft gestuurd heeft inmiddels een reactie. Ik heb netjes een vinkje geplaatst om een melding te krijgen bij een reactie hier, maar blijkbaar doe ik iets verkeerd ;-)


bedankt en terug gereageerd. Ik heb ook aangezet dat ik een melding zou krijgen bij een reactie maar ook niet gehad dus vermoed dat ik ook iets verkeerd doe :wink: :-k

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Motorvakantie Hemelvaart

Berichtdoor Marnix » 13 feb 2023 23:54

Omega schreef:"Ik hef mijn ogen op naar de bergen, vanwaar mijn hulp komen zal" (Ps. 121).


d:)b

(overigens blijft het advies om voorzichtig te rijden wel staan) :-)
Laatst gewijzigd door Marnix op 14 feb 2023 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Motorvakantie Hemelvaart

Berichtdoor StillAwake » 14 feb 2023 09:41

Omega schreef:In Noorwegen moet je vissen (bijvoorbeeld op Fedje), niet motorrijden. Nergens regent het vaker dan in de omgeving van Bergen. Brrr.

Toch heb ik afgelopen dagen toch echt genoten van het mooie weer, het kan dus wél ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten