Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 29 jul 2022 16:43

Italiaans bier heb ik nog nooit gedronken. Van Italië heb ik meer het beeld van een wijnland. Maar bier wordt er dus ook gemaakt. Omdat er bij de AH Italiaans bier in de aanbieding was, heb ik het eens meegenomen. Twee verschillende: Peroni Nastro Azzuro en Birra Moretti.

De eerste van de twee heb ik inmiddels geproefd. Die kan ik omschrijven als een lekker fris pilsje.

Wel apart dat ik die aantref op de website van Grolsch: https://www.koninklijkegrolsch.nl/conte ... ro-azzurro
Mijn browser noemt ook een (Nederlandse) website van Peroni, maar geeft daarbij een waarschuwing m.b.t. de veiligheid, dus die klik ik dan maar niet.

Afbeelding

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 29 jul 2022 17:16

Boekenlezer schreef:Italiaans bier heb ik nog nooit gedronken. Van Italië heb ik meer het beeld van een wijnland. Maar bier wordt er dus ook gemaakt. Omdat er bij de AH Italiaans bier in de aanbieding was, heb ik het eens meegenomen. Twee verschillende: Peroni Nastro Azzuro en Birra Moretti.

De eerste van de twee heb ik inmiddels geproefd. Die kan ik omschrijven als een lekker fris pilsje.

Wel apart dat ik die aantref op de website van Grolsch: https://www.koninklijkegrolsch.nl/conte ... ro-azzurro
Mijn browser noemt ook een (Nederlandse) website van Peroni, maar geeft daarbij een waarschuwing m.b.t. de veiligheid, dus die klik ik dan maar niet.

Afbeelding

Afbeelding


Peroni is een zustermerk van Grolsch dat tegenwoordig net als Peroni eigendom van een Japanse bierreus (Asahi) is :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten