Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 11 dec 2014 12:50

Oetinger zit gewoon in fles hoor.

Lidl is een heerlijke winkel om af en toe grootschalig dingen in te kopen. Pasta, sauzen, frisdrank, bier, groente en fruit, port en goedkoop biologisch vlees :) aanrader ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 dec 2014 13:56

Marnix schreef:Oetinger zit gewoon in fles hoor.

Joh! ](*,)
Marnix schreef:Lidl is een heerlijke winkel om af en toe grootschalig dingen in te kopen. Pasta, sauzen, frisdrank, bier, groente en fruit, port en goedkoop biologisch vlees :) aanrader ;)

Is zeker een aanrader ja, ze hebben ook Oettinger (in flessen)! Blikken hebben ze ook, maar dan Veltins en Bitburger en nog wat andere bieren die mijn interesse niet hebben.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 20 dec 2014 15:30

Gisteren en een stuk eerder heb ik weer eens wat flesjes St. Bernardus Abt 12 gedronken. Ik had er per slot van rekening 8 van staan. Maar als ik eerlijk ben, had ik toch andere verwachtingen van dit bier, na het een eerste keer gedronken te hebben. De eerste keer vond ik het heerlijk, maar nu valt hij me een beetje tegen. Ik vind het nogal gewoontjes. Echt zo'n bruin bier met een wat houtachtige smaak. Maar bijzonder? Nee, niet echt.
Blijkbaar is er verschil tussen indruk maken bij de eerste keer, en datgene wat na diverse keren ook echt in je smaak blijft vallen. Dat laatste doet bijvoorbeeld Leffe bij mij wel heel aardig.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 dec 2014 16:07

Dat kan. Smaken verschillen. Ik vind het een lekker bier. Maar ik ken genoeg mensen die zo'n zwaar bier niet of niet altijd kunnen waarderen. Het is toch wel wat heftiger dan een bier van rond de 7 procent. Vrij zoet ook. Moet je van houden. Als ik naar je voorkeuren kijk denk ik dat je meer van de lichtere bieren bent en de wat bitterder bieren?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 dec 2014 16:15

Deze week maar weer een kratje Oettinger gehaald en dat blijft toch verbluffend lekker bier. Echt spijtig dat het alleen in de Lidl verkocht wordt voor de mensen die daar nooit komen zoals Boekenlezer.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 23 dec 2014 12:42

Bitburger 0,5 liter is bij Lidl maar 0,79 cent!
Da's goedkoper dan Grolsch en Heineken bij de andere supers.
Maar toch..... verschilt de smaak met Bitburger zoals je hem koopt in Duitsland!
Wie herkent dit?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 dec 2014 14:37

moderngelovige schreef:Bitburger 0,5 liter is bij Lidl maar 0,79 cent!
Da's goedkoper dan Grolsch en Heineken bij de andere supers.
Maar toch..... verschilt de smaak met Bitburger zoals je hem koopt in Duitsland!
Wie herkent dit?

Dat komt door de omgeving want het is hetzelfde bier. Ik koop wel eens Veltins in krat en blik en proef geen verschil.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 dec 2014 15:52

Marnix schreef:Dat kan. Smaken verschillen. Ik vind het een lekker bier. Maar ik ken genoeg mensen die zo'n zwaar bier niet of niet altijd kunnen waarderen. Het is toch wel wat heftiger dan een bier van rond de 7 procent. Vrij zoet ook. Moet je van houden. Als ik naar je voorkeuren kijk denk ik dat je meer van de lichtere bieren bent en de wat bitterder bieren?

Op dit moment prefereer ik vooral een rode wijn, nog boven een bier. Op de een of andere manier is het nu blijkbaar de tijd voor wijn bij mij. Daar schrijf ik zo wat over in het desbetreffende topic.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 dec 2014 11:23

Ok. Ik drink ook wel eens wijn hoewel in deze tijd speciaalbier me prima smaakt. Maar af en toe een glas rode wijn is lekker, zeker bij het eten :) En ik heb Port ook weer een beetje ontdekt, ook altijd erg lekker in de winter vind ik.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2015 09:45

Op oudjaarsavond een Straffe Hendrik Heritage Oak Aged gedronken.
Subliem!!!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 jan 2015 22:35

Laatst heb ik eens Heineken gedronken, omdat dat in mijn kerstpakket zat. (Ik koop het verder nooit.) Het viel me qua smaak niet eens tegen. Slap van smaak kan ik het niet noemen. Die smaak blijft overigens een flinke tijd in je zitten. Dat merk je als je weer eens een boertje laat.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 13 jan 2015 00:15

Boekenlezer schreef:Laatst heb ik eens Heineken gedronken, omdat dat in mijn kerstpakket zat. (Ik koop het verder nooit.) Het viel me qua smaak niet eens tegen.

Zo was ik laatst ergens waar alleen Heineken en Amstel verkrijgbaar waren in flessen en koos eerstgenoemde Heineken wat mij ook niet eens tegenviel.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 jan 2015 20:43

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een krat Grolsch gekocht omdat het in de aanbieding was. :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 jan 2015 14:32

Prima te drinken als je van iets bitterder bier houdt. Als je dat niet lekker vindt is Hertog Jan, Heineken of zo vast meer je ding. We moeten ook niet al te dramatisch doen als Hollanders. Natuurlijk kan je de voorkeur geven aan duits bier of zo.... maar op zich is Nederlandse pils kwalitatief best goed. Wees blij dat je niet in Engeland woont of in Amerika, Spanje of nog erger, Italie, Afrika, Azie of wat dan ook. Dan zou je heel gelukkig worden van een flesje Heineken maar er wel wat meer voor betalen :D

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 jan 2015 16:34

Marnix schreef:Prima te drinken als je van iets bitterder bier houdt. Als je dat niet lekker vindt is Hertog Jan, Heineken of zo vast meer je ding. We moeten ook niet al te dramatisch doen als Hollanders. Natuurlijk kan je de voorkeur geven aan duits bier of zo.... maar op zich is Nederlandse pils kwalitatief best goed. Wees blij dat je niet in Engeland woont of in Amerika, Spanje of nog erger, Italie, Afrika, Azie of wat dan ook. Dan zou je heel gelukkig worden van een flesje Heineken maar er wel wat meer voor betalen :D

Ja, ik vind Grolsch zeker een aangenaam pilsje met een prettige bittere smaak, maar nadat ik er gister een viertal heb gedronken vond ik het mondgevoel wel wat waterig.

Wat Italië betreft valt het met de bieren nog mee hoor, de Noord Italiaan drinkt het graag bij de pizza en er is keuze genoeg. Bezoek maar eens een birraria, waar je naast een overheerlijke pizza te kust en te keur kan voor je biertje. Hoe zuidelijker je komt in Italië, hoe meer gericht ze op wijn zijn.

Afbeelding
Erg jammer dat we zulke zaken niet in Nederland hebben.

Terug naar “Algemene Zaken”