Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Het_Bureau » 26 okt 2011 17:58

ik adviseer zoiets

http://www.laptopshop.nl/product/128016/category-1560-top-10/asus-n73sv-v1g-tz462v.html

Ongeveer zelfde specificaties, maar wel een Asus!
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 26 okt 2011 18:20

Het_Bureau schreef:ik adviseer zoiets

http://www.laptopshop.nl/product/128016/category-1560-top-10/asus-n73sv-v1g-tz462v.html

Ongeveer zelfde specificaties, maar wel een Asus!

is asus beter dan acer??
Zie dat deze maar een intern geheugen van 6 GB heeft... ik ben niet zo heel geduldig :wink:
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 26 okt 2011 18:30

Asus staat beter bekend dan Acer ja.
Maar 6 gb? Lijkt me ruim voldoende voorlopig! Maar eventueel is het uit te breiden naar 12 gb. Dat is met Acer meestal ook moeilijker dacht ik.
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 26 okt 2011 18:40

Het_Bureau schreef:Asus staat beter bekend dan Acer ja.
Maar 6 gb? Lijkt me ruim voldoende voorlopig! Maar eventueel is het uit te breiden naar 12 gb. Dat is met Acer meestal ook moeilijker dacht ik.

dank je voor de tips! Ga er nog eens goed over nadenken

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 okt 2011 10:42

Carpento schreef:Even teruglezend naar je eerdere reactie kwamen bij mij even wat vragen omhoog:

Tekst printen gaat goed zeg je, geldt dat voor alleen zwarte tekst ? hoe gaat gekleurde tekst ?
Als je een afbeelding in zwart-wit laat afdrukken, wordt het dan beter dan wanneer je 'm in kleur laat afdrukken ? (niet een zwartwitplaatje nemen maar een kleurenafbeelding in zwart-wit laten printen, dat maakt namelijk verschil welke printkop gebruikt wordt ;) )

Als kleurentekst én kleurenafbeeldingen niet goed gaan maar in zwart-wit wél: vermoedelijk kleurenprintkop kaduuk
Als alle tekst goed gaat en afbeeldingen niet: eerder een softwareprobleem, misschien inktbesparende instelling geactiveerd ?

een tekst gaat wel goed maar een mail uitprinten met tekst niet. De ene kolom wordt wel geprint en de andere niet. De grijzige achtergrond en het logo werden niet afgedrukt, wel de tekst in het logo
ja, dat is mijn mening dan he.....

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 27 okt 2011 21:11

ErikV schreef:Is een oude telefoonlijn, inmiddels is de volledige lijn eruit (internet adsl overigens niet) dus ik vermoed een kabelbreuk met wat vreemde bijverschijnselen.

het zou goed kunnen als de buitenmantel is beschadigd dat je overspraak krijgt
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 28 okt 2011 08:06

*Annet* schreef:een tekst gaat wel goed maar een mail uitprinten met tekst niet. De ene kolom wordt wel geprint en de andere niet. De grijzige achtergrond en het logo werden niet afgedrukt, wel de tekst in het logo

Dat klinkt meer als een softwarematig probleem (aansturing van de printer door de computer) dan een probleem met de printer itself. Om te achterhalen of het nu een printerprobleem is of een softwareprobleem zou je eens een (gratis) PDF-printer kunnen installeren. Maak daar een afdruk naartoe en bekijk het PDFje wat je daar uit krijgt. Je kunt dan precies zien wat Windows naar de printer zou sturen ;)

Print je vanuit bijvoorbeeld hotmail of webmail, dan is het handig om ook even te kijken naar de afdrukinstellingen zoals je browser ze meegeeft.

Print je vanuit Outlook / Outlook Express, en gaat het ook met de PDF-printer mis ? In dat geval wil het weleens handig zijn om in Internet Explorer (ja, echt ;) ) de tijdelijke bestanden, cookies, etc. te wissen en het Java-cache te wissen (dat gaat ergens via configuratiescherm). Outlook en Outlook Express maken gebruik van Internet Explorer om te printen, vandaar.

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 31 okt 2011 21:04

hoe kan ik met media player van cd naar cd kopieëren? of heb ik daar een ander programma voor nodig tegenwoordig??
Ik heb een audio cd en wil die kopieëren naar een andere cd, vroeger kreeg ik automatisch de vraag wat ik met de CD wilde maar dat komt nu niet meer, enkel dat de media player automatisch start... HELP!!

aha
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor aha » 02 nov 2011 17:11

zijn er ook Miscrosoft Office "Access" experts op Refoweb???
ik heb even hulp nodig met het opzetten van relatie's e.d. Ik hoor het graag via aha@digitalmail.org.
Alvast super bedankt! :)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 11 nov 2011 22:05

Help! Vanmiddag zat dochterlief bij me op schoot heerlijk mee te typen toen ik aan het RW'en was en opeens kreeg ik allemaal mini-lettertjes op m'n scherm 8). Rara, hoe krijg ik weer een normale lettergrootte? Ik zit nu ongeveer met m'n neus tegen het beeldscherm om wat te kunnen lezen en ik heb geen idee wat ik eraan moet doen ... Wie weet raad?

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 11 nov 2011 22:29

Tegelijk CTRL en de 0 intikken ;)

:mrgreen:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 11 nov 2011 22:35

Geweldig bedankt! Kan ik eindelijk weer met m'n rug tegen de stoelleuning gaan zitten in plaats van zo ongeveer met m'n neus tegen het beeldscherm :mrgreen:!

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 11 nov 2011 23:17

Alstu ;)

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 19 nov 2011 17:13

Bertiel schreef:hoe kan ik met media player van cd naar cd kopieëren? of heb ik daar een ander programma voor nodig tegenwoordig??
Ik heb een audio cd en wil die kopieëren naar een andere cd, vroeger kreeg ik automatisch de vraag wat ik met de CD wilde maar dat komt nu niet meer, enkel dat de media player automatisch start... HELP!!

je kan bv eerst rippen (om zetten naar mp3 en daarna weer naar cd terug schrijven) zie: http://windows.microsoft.com/nl-NL/wind ... dia-Player

of: http://www.visualsteps.nl/xpdeel3/Hoofdstuk7_WMP11.pdf
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 24 nov 2011 10:29

Of je trekt met Imgburn (gratis programmaatje, werkt prima !) een image en die schrijf je weer weg. Eerst rippen naar MP3 en dan er weer een audio-CD van bakken is niet zo geweldig voor je kwaliteit ;)

Terug naar “Algemene Zaken”