Met A1/A16 bedoel ik de weg die loopt van Antwerpen naar Breda. De A27 begint pas bij Breda, nadat-ie eerst een stukje A58 heeft gereden.Evelien schreef:Nee, A27 neemt hij.
Met A12/A4 bedoel ik de weg van Antwerpen naar Bergen op Zoom/Roosendaal.
Moderators: johannes1, Moderafo's
Met A1/A16 bedoel ik de weg die loopt van Antwerpen naar Breda. De A27 begint pas bij Breda, nadat-ie eerst een stukje A58 heeft gereden.Evelien schreef:Nee, A27 neemt hij.
Flavius schreef:Met A1/A16 bedoel ik de weg die loopt van Antwerpen naar Breda. De A27 begint pas bij Breda, nadat-ie eerst een stukje A58 heeft gereden.
Met A12/A4 bedoel ik de weg van Antwerpen naar Bergen op Zoom/Roosendaal.
Als het dus daadwerkelijk 10x krachtiger én de helft goedkoper is, dan is er inderdaad te spreken over een werkelijke doorbraak! Waaronder de actieradius die, simpel gedacht, 10x verder wordt! Wel ben ik benieuwd hoe vervuilend [of juist niet] het gehele proces is; van 0 naar 100 naar 0. En nog andere details, zoals oplaadsnelheid...Doorbraak? Gel accu 10x krachtiger en helft goedkoper
In het algemeen wordt aangenomen dat elektrische en hybride voertuigen beter zijn voor het milieu. Critici bestrijden dit met het argument dat wanneer de gehele levenscyclus van productie tot ontmanteling wordt bekeken, het milieu niet per definitie beter af is. Enkele belangrijke randvoorwaarden die hierbij een rol spelen zijn: De metalen die nodig zijn voor de productie van accu’s moeten op verantwoorde wijze worden gewonnen. De stroom waarop elektrische auto’s rijden moet verantwoord en liefst duurzaam worden opgewekt. De recycling aan het eind van de levenscyclus moet goed op orde zijn. Lang niet altijd wordt aan deze voorwaarden voldaan.
Het zou om verschillende redenen al een enorm stuk schelen wanneer er op het gebied van de accu’s een doorbraak wordt bereikt en die is er nu wellicht. De laatste jaren hebben we verschillende berichten voorbij zien komen over accu’s die nog sneller kunnen worden opgeladen en zelfs ook auto’s die draadloos worden opgeladen terwijl je over de snelweg rijdt. Interessant, maar nog niet de doorbraak waar we echt op zitten te wachten.
Echter op de Amerikaanse technische universiteit MIT (Massachusetts Institute of Technology) heeft men nu een gel-achtige substantie ontwikkeld dat men “Cambridge Crude” noemt. Deze gel kan elektrisch worden geladen en tot 10 keer meer elektriciteit opslaan dan de gel accu’s die tot nu toe werden ontwikkeld. Bovendien zou een dergelijke gel-accu de helft goedkoper zijn dan de accu’s die we nu kennen. Wanneer de gel z’n elektrische lading heeft afgegeven, kan deze als een soort van tanken worden vervangen, of gewoon weer worden opgeladen.
De onderzoekers van de MIT hebben 18 maanden uitgetrokken om hun vinding uit te werken tot een werkend prototype. Dit zou weleens een doorbraak kunnen zijn. Temeer omdat daarmee eveneens wordt afgerekend met de beperkte actieradius van de huidige accu’s. Kortom, zeer interessant! (bron: MIT)
Bron: Autoblog.nl
Misschien géén koekblik kopen? Sowieso is de motor nog de minst lawaai makende factor, wat dacht je van je banden en windgeruis?TheKeimpe schreef:Het geluid weg? Heerlijk, dan hoor je de muziek beter
http://www.youtube.com/watch?v=gZebDgpM2i4& - Bekijk dit filmpje eerst mét geluid en daarna zónder geluid. Niet onprettiger?Napoleon schreef:Inderdaad heeft een electrische motor geen motorgeluid zoals huidige auto's, maar een voordeel is wel dat de trekkracht over het gehele bereik beschikbaar is, en niet, zoals bij verbrandingsmotoren, afhankelijk van het toerental. bovendien wordt schakelen ook overbodig. Al met al zitten er qua rijden ook best voordelen aan, en wordt het autorijden er m.i. niet per definitie onprettiger door.
Flavius schreef:[quote="TheKeimpe" ]Het geluid weg? Heerlijk, dan hoor je de muziek beter [/quote ]Misschien géén koekblik kopen? Sowieso is de motor nog de minst lawaai makende factor, wat dacht je van je banden en windgeruis?[/quote]
Niet in een Yaris, maar wel genoeg andere blikken.TheKeimpe schreef:Waarschijnlijk heb je nog nooit in een Toyota Yaris gereden, anders had je niet zulke lelijke dingen erover gezegd.
Ik spreek mijzelf niet tegen, tenzij je verwacht dat ik dagelijks in een Porsche 911 GT2 RS rijd. Hetgeen, helaas, niet het geval is.TheKeimpe schreef:Daarnaast spreek je jezelf een beetje tegen. Je gaat bij een elektrische auto het motorgeluid missen, zeg je eerst. En later zeg je dat je andere geluiden veel beter hoort. Wat maakt dat beetje motorgeluid dan toch uit?
Waarom vind je het gelukkig dat ik geen Porsche rijd? Een Porsche 911 GT2 rijdt gemiddeld 1:8, van de RS versie weet ik het niet. Moest ik het geld hebben, dan stond er in ieder geval allang één voor de deur - of jij moet over énorme naastenliefde beschikken en mij er één cadeau doen?TheKeimpe schreef:Gelukkig maar dat je geen Porsche rijdt, of is je huidige auto (wat is dat er voor één?) nog dorstiger?
Met een gewicht van 965kg vind ik de Toyota Yaris inderdaad een koekblik. Iemand trouwens op de teentje getrapt?TheKeimpe schreef:En je hebt nu toch echt een foutieve generalisatie gemaakt, omdat je in andere blikken hebt gereden, schaar je de Yaris er ook maar onder...
Flavius schreef:En wat is er exact minder vervuilend aan accu's?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten