Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 25 mei 2011 18:36

Ik heb besloten om voor Norton te kiezen. Vanmiddag heb ik eens wat op internet gelezen over antivirussoftware, en daaruit kreeg ik bij Norton een wat beter gevoel dan bij McAfee. En het kost mij ook nog eens niets extra, aangezien ik al een abonnement bij Norton heb lopen.
Volgens mijn broer komt Norton vaak als een van de beste uit testen. Dat heb ik eens proberen na te zoeken.
Hier een test uit 2008 waarin Norton er wel goed uit komt: http://www.security.nl/article/18258/1/ ... naars.html
De Consumentenbond kwam toen blijkbaar tot een wat ander oordeel: http://www.koopgdata.nu/handleiding/Tes ... 202008.pdf
Toch kan ik niet zeggen dat Norton er daar nou heel slecht uit komt. Wel iets beter dan McAfee. Als enige in die test is Norton blijkbaar heel goed in het blokkeren van phishing sites.

Zit ik alleen nog met de vraag: laat zo'n voorgeïnstalleerde versie van McAfee zich er een beetje makkelijk afhalen?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Jozo » 25 mei 2011 22:32

Klik op Start, Instellingen, Configuratiescherm.
Dubbelklik op Software.
Selecteer het McAfee SecurityCenter-product.
Klik op Verwijderen en volg de stappen op het scherm.
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 26 mei 2011 21:22

Het is gelukt. Bedankt.

Bij Windows 7 zie je Configuratiescherm al staan zodra je het startmenu opent.

Toen ik McAfee ging wissen, kwam er een ietwat gefrustreerd aandoende tekst op het scherm. Over dat ik geen vertrouwen zou hebben in McAfee. Tsja, als ze graag al zelf voor je invullen wat de reden zou zijn van het wissen... Voor mij is dit meer de praktische oplossing, omdat ik al een abonnement bij Norton/Symantec heb lopen. Van twee wallen gaan eten is nou eenmaal onnodig duur.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3143
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 01 jun 2011 11:19

Wie heeft er ervaring met Mcafee, sinds ik deze geinstalleerd heb kan ik niet meer op bepaalde sites, zoals hotmail. Krijg als ik deze wil openen een witte pagina te zien en voor de rest niets.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor TheKeimpe » 01 jun 2011 14:34

johannes1 schreef:Wie heeft er ervaring met Mcafee, sinds ik deze geinstalleerd heb kan ik niet meer op bepaalde sites, zoals hotmail. Krijg als ik deze wil openen een witte pagina te zien en voor de rest niets.

Heb je soms ook IE9? Die leverde mij hetzelfde probleem op (zonder MCafee) bij diverse sites.
Als je hem in de compatibiliteitsmodus zet, is het probleem over.

Als je niet IE9 hebt, tja, dan zou het aan MCafee kunnen liggen.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 01 jun 2011 18:16

Help!
Een héél vervelend probleem. MS Word heeft mij beet.

Ik heb in een bestand één keer een streep geplaatst, bedoeld als scheiding. Maar nou zet Word iedere keer als ik wat kopieer uit het andere bestand, een streep neer in het nieuwe bestand. Hoe kom ik daar vanaf?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
phox
Sergeant
Sergeant
Berichten: 444
Lid geworden op: 24 dec 2004 17:19
Locatie: Waalwijk

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor phox » 04 jun 2011 16:38

Okee, mijn Silverlight probleem wordt gekker: Thuis doet'ie het dus niet, maar als ik met dezelfde laptop elders ben, doet'ie het wel. Het zit dus kennelijk in de combinatie tussen mijn internetverbinding en Silverlight. Iemand n.a.v. deze extra informatie een idee?

De router herstarten bood i.i.g. geen soelaas...
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Gebruikersavatar
Neeltje Jans
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 jul 2010 20:23

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Neeltje Jans » 04 jun 2011 16:46

@phox Gefilterd internet?
Neeltje Jans

Gebruikersavatar
phox
Sergeant
Sergeant
Berichten: 444
Lid geworden op: 24 dec 2004 17:19
Locatie: Waalwijk

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor phox » 04 jun 2011 17:23

Ja, maar dat is vroeger nooit een probleem geweest. En als ik het filter even uitschakel, dan is mijn probleem daarmee ook niet opgelost :(
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Gebruikersavatar
Neeltje Jans
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 jul 2010 20:23

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Neeltje Jans » 04 jun 2011 18:26

phox schreef:Ja, maar dat is vroeger nooit een probleem geweest. En als ik het filter even uitschakel, dan is mijn probleem daarmee ook niet opgelost :(

Dan zou ik aanraden om je vraag toch eens bij je provider neer te leggen.
Neeltje Jans

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor pannenkoek » 06 jun 2011 07:23

Tja, en toen.....was het balen!!!!!

Neef lief zou de computer opschonen. Is er wel handig in. 'moet alles op een schijfje??' 'nee hoor, ik zet het op een andere harde schijf' ok. Alles op een andere harde schijf gezet. pc opgeschoond. Toen moesten de bestanden weer terug, en chrast halverwege de andere harde schijf........... BALEN.
JE kunt die harde schijf opsturen naar een bedrijf die alles er af kan halen. Hoe heet zo'n bedrijf, wie weet gegevens?? Het gaat mij om de foto's, de rest maakt niet zo uit.

HELP PLEASE
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor TheKeimpe » 06 jun 2011 09:06

pannenkoek schreef:Tja, en toen.....was het balen!!!!!

Neef lief zou de computer opschonen. Is er wel handig in. 'moet alles op een schijfje??' 'nee hoor, ik zet het op een andere harde schijf' ok. Alles op een andere harde schijf gezet. pc opgeschoond. Toen moesten de bestanden weer terug, en chrast halverwege de andere harde schijf........... BALEN.
JE kunt die harde schijf opsturen naar een bedrijf die alles er af kan halen. Hoe heet zo'n bedrijf, wie weet gegevens?? Het gaat mij om de foto's, de rest maakt niet zo uit.

HELP PLEASE

http://www.reqordatarecovery.com/harde-schijf-data-recovery.html?gclid=CJr0mJrpoKkCFUGIDgodji3Dsw
Zoiets?

Gebruikersavatar
HaveMercy
Verkenner
Verkenner
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jan 2011 22:56

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor HaveMercy » 06 jun 2011 10:30

phox schreef:Okee, mijn Silverlight probleem wordt gekker: Thuis doet'ie het dus niet, maar als ik met dezelfde laptop elders ben, doet'ie het wel. Het zit dus kennelijk in de combinatie tussen mijn internetverbinding en Silverlight. Iemand n.a.v. deze extra informatie een idee?

De router herstarten bood i.i.g. geen soelaas...


Silverlight verwijderen en opnieuw installeren? Lijkt me ietwat bizar dat het aan je router ligt.
"I thought you could control life, but it's not like that. There are things you can't control."

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Wullimpie » 06 jun 2011 18:33

pannenkoek schreef:Tja, en toen.....was het balen!!!!!

Neef lief zou de computer opschonen. Is er wel handig in. 'moet alles op een schijfje??' 'nee hoor, ik zet het op een andere harde schijf' ok. Alles op een andere harde schijf gezet. pc opgeschoond. Toen moesten de bestanden weer terug, en chrast halverwege de andere harde schijf........... BALEN.
JE kunt die harde schijf opsturen naar een bedrijf die alles er af kan halen. Hoe heet zo'n bedrijf, wie weet gegevens?? Het gaat mij om de foto's, de rest maakt niet zo uit.

HELP PLEASE


Is de schijf daadwerkelijk fysiek gecrasht, of doet hij het niet en weet je eigenlijk niet waarom?

Heb je al geprobeerd om via schijfbeheer van Windows bij de schijf te komen?
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23628
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 09 jun 2011 10:46

Boekenlezer schreef:Help!
Een héél vervelend probleem. MS Word heeft mij beet.

Ik heb in een bestand één keer een streep geplaatst, bedoeld als scheiding. Maar nou zet Word iedere keer als ik wat kopieer uit het andere bestand, een streep neer in het nieuwe bestand. Hoe kom ik daar vanaf?


De template van het "blanco" bestand wordt opgeslagen in een bestandje dat normal.dot heet. Die kan je als het goed is hier vinden:

C:\Documents and Settings\user name\Application Data\Microsoft\Templates

(ik weet niet of die zo te vinden is, anders moet je in de mapopties, ergens in het menu bereikbaar, verborgen bestanden aanzetten)

Ga naar die locatie en verwijder normal.dot en start daarna Word weer op. Als het goed is ben je er dan vanaf. Nieuwe normal.dot wordt automatisch aangemaakt en moet er weer uitzien zoals het hoort.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten