Werking electronisch gaspedaalGaspedaal ........................ potentiometer
1 Rotor
2 Printplaat
3 Beoordelingselektronica
4 Ontvangerspoel
5 Bekrachtigingspoel
In het kastje zitten, voor de veiligheid, twee potentiometers.
Afhankelijk van de stand van het pedaal, geven deze een signaal af naar de het motor management systeem.
Probleem bij enkele CTS gaspedalenBij sommige CTS gaspedalen kan, door condensvorming, de rotor zwaarder gaan.
Zodanig dat op een bepaald moment het gaspedaal niet meer terug gaat
bij loslaten door de veerkracht. CTS wil nu de veerkracht verhogen.
Dit is een tijdelijke oplossing. Voorkomen van de condensvorming is een
betere oplossing.
OngelukkenEr zijn, met oude Toyota's Camry, ongelukken gebeurd doordat de auto plotseling begon
te versnellen.
"In March 2004, NHTSA began to examine complaints of sudden surges from owners of 2002 and 2003 Camrys, Solaras and Lexus ES300s, according to a deposition of Christopher Santucci, the Toyota employee who had worked for NHTSA. Toyota and NHTSA did not respond to questions about the 2004 investigation, but a NHTSA report said examination of 139 complaints found no defects."
Volledig artikel.Tips Onnodig paniek verspreiden, daar is niemand bij gebaat.
Althans niet op edele wijze. Want dat is
dit toch niet?
Ik heb nog geen tips, behalve de controle of het om een verkeerd exemplaar gaat, zie boven,
gelezen voor bezitters van Toyota's die teruggeroepen worden. Daarom hier enkele tips:
1 Controle op soort gaspedaal (zie boven)
2 Controle op werking (het gaspedaal moet licht bewegen, en snel terug gaan)
3 Mocht ooit het gaspedaal blijven hangen (kans bij Europese auto's heel klein,
maar voor zover nu bekend niet geheel onmogelijk) dan kan altijd de beheersing over het
voertuig herwonnen worden door
- intrappen koppeling (bij auto met handschakeling)
- inschakeling stand N, of afzetten contact, bij automaat
@Evelien
Een proefrit zegt veel meer dan allerlei gegevens.
M.b.t. de
Dacia Sandero, in geval van twijfel zou ik gewoon een proefrit aanvragen.
Review Dacia Sandero 1.2.Het grootste verschil is de ruimte, dat is bij een Dacia veel meer.
Maar je moet een auto ook een beetje mooi vinden.
Met tegenzin er in rijden, dat is ook niet wat. Daarom, maak berekeningen,
let op informatie, maar schakel je gevoel niet uit.