Moderators: Memmem, Moderafo's
Dat ben ik wel en niet met je eens.Marnix schreef:Dus even samenvattend, men wil wel dat andere scholen worden gecontroleerd maar de eigen scholen niet, dan wordt het een probleem? Dat is toch wel een beetje het Bijbelse principe dat je anderen zo moet behandelen als je zelf ook behandeld wil worden, ook al snap ik het idee achter de wet wel, extreem gedachtegoed moeten we proberen buiten te houden.
benefietdiner schreef:Dat ben ik wel en niet met je eens.
De SGP diende een motie in tegen radicaal gedachtegoed op Koran, islamitische en salafistische scholen, dat was het doel.
Rob Jetten vond dat ook op christelijk- reformatorische scholen radicaal gedachtengoed was o.a. tegen de LHBTQIA +-
En dat is het probleem want christelijke en reformatorische scholen zijn tegen praktiserende LHBTQIA +- en daar wordt ook op o.a. catechisatielessen tegen gewaarschuwd dat dat zonden is.
Is in honderd jaar geen probleem geweest in christelijk Nederland, dat tegen praktiserende homoseksuele relatie gewaarschuwd werd, maar nu de islam zijn intrede gedaan heeft in Nederland wordt het christendom gelijk gesteld met de islam en dat kan echt niet. Vandaar de petitie.
Inmiddels bijna 20.000 ondertekenaars.
benefietdiner schreef:Is in honderd jaar geen probleem geweest in christelijk Nederland, dat tegen praktiserende homoseksuele relatie gewaarschuwd werd,...
benefietdiner schreef:Dat ben ik wel en niet met je eens.
De SGP diende een motie in tegen radicaal gedachtegoed op Koran, islamitische en salafistische scholen, dat was het doel.
Rob Jetten vond dat ook op christelijk- reformatorische scholen radicaal gedachtengoed was o.a. tegen de LHBTQIA +-
En dat is het probleem want christelijke en reformatorische scholen zijn tegen praktiserende LHBTQIA +- en daar wordt ook op o.a. catechisatielessen tegen gewaarschuwd dat dat zonden is.
Is in honderd jaar geen probleem geweest in christelijk Nederland, dat tegen praktiserende homoseksuele relatie gewaarschuwd werd, maar nu de islam zijn intrede gedaan heeft in Nederland wordt het christendom gelijk gesteld met de islam en dat kan echt niet. Vandaar de petitie.
Inmiddels bijna 20.000 ondertekenaars.
naamloos schreef:Nou, mijn ondertekening kunnen ze wel op hun buik schrijven. Ik ben het helemaal met Rob Jetten eens en dat kan echt wel!
Zeker zijn er christenen die (schadelijk) radicaal gedachtengoed verspreiden, gedachtengoed wat bijv. sommige homo's tot zelfmoord gedreven heeft.
En over ''christelijk Nederland'' gesproken: Nederland is al jaren geen gelovig land meer, de hoofdmoot is seculier.
Ik zie geen enkele reden om de ene religie boven de andere te stellen in een democratisch land dat voor het grootste gedeelte seculier is.
Ik vind het wel grappig dat de SGP met die wet uiteindelijk zichzelf in de voet schiet.
Ik snap sowieso niet waarom je principiele zaken niet gewoon bij jezelf houdt ipv ook voor anderen tegen te zijn.
Vindt je LHBTQIA+ een zonde, prima dan doe je er niet aan mee. Waarom jouw geloof en/of gevoel bij een ander door de strot duwen?
https://longreads.cbs.nl/nederland-in-c ... en-we-aan/
Marnix schreef:Ik ben het daar grotendeels wel mee eens, toch zit er gevoelsmatig wal wat verschil tussen leren dat je op religieuze gronden tegen homoseksuele relaties bent en bijvoorbeeld leren dat alle praktiserende homo's de doodstraf verdienen bijvoorbeeld. Het eerste kan je leren zonder anderen als minderwaardig te zien en als zodanig te behandelen, in het tweede geval blijkt dat vaak lastig te zijn. Als het gedachtegoed echt extremistisch is wordt het natuurlijk wel lastig om te zeggen: Laat iedereen gewoon zelf bepalen wat hij / zij vindt, als zij daar voor zijn hoef je niet voor anderen tegen te zijn. Ergens ligt natuurlijk een grens.
Als het over formeel leren gaat (tot het publieke domein behorend) heb je gelijk maar het gaat hier over informeel leren (tot de privésfeer behorend).elbert schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet goed waar deze wet voor nodig is. Er mogen nu al geen strafbare dingen worden gedaan of gezegd in het reguliere onderwijs en ook niet in het informele onderwijs. Als er ergens strafbare zaken voorkomen, dan kan er nu al ingegrepen worden. Daar hoef je geen aparte wet voor in te dienen.
Het wordt anders als deze wet beoogt een soort gedachtenpolitie in het leven te roepen. Dus we grijpen al in als er bijv. op een school iets gezegd wordt wat de politieke meerderheid niet zint, maar wat verder niet strafbaar is.
Dan lijkt me dat een verkeerde ontwikkeling.
StillAwake schreef:Dan zou een dergelijke wet dus niet hoeven.
StillAwake schreef:Vrijheid voor iedereen om de jeugd zaken te leren die van belang geacht worden.
StillAwake schreef:En als daar strafbare zaken tussen zitten is dat ook in de huidige wetgeving al verboden...
benefietdiner schreef:Als het over formeel leren gaat (tot het publieke domein behorend) heb je gelijk maar het gaat hier over informeel leren (tot de privésfeer behorend).
De overheid treedt met deze wet binnen in het privédomein en gaat daarmee over de scheiding van kerk en staat heen. Dit raakt ook aan de vrijheid van geweten. Dat de onderwijsinspectie, die nota bene gaat over formeel en niet over informeel onderwijs, na een melding toezicht kan houden op onder meer een zondagsschool of de scouting en die zelfs kan verbieden, riekt naar staatspolitie. Dat is on-Nederlands.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten