Autonomen

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autonomen

Berichtdoor Marnix » 28 aug 2023 09:02

pindas83 schreef:Ok vooruit, ik zal het niet meer tegen je gebruiken. :wink:


Gelukkig maar, anders vertel ik namelijk op welke dubieuze rommelpartij jij de laatste keer hebt gestemd :-D

KR, weinig mensen kennen elkaar hier persoonlijk dus ga gewoon inhoudelijk meepraten en topics en dan komt het allemaal wel goed :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Gruezi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 aug 2023 13:06
Locatie: CH

Re: Autonomen

Berichtdoor Gruezi » 28 aug 2023 10:05

Marnix schreef:Gelukkig maar, anders vertel ik namelijk op welke dubieuze rommelpartij jij de laatste keer hebt gestemd :-D
Ooohhh :D :lol:

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Autonomen

Berichtdoor pindas83 » 28 aug 2023 19:45

Marnix schreef:Gelukkig maar, anders vertel ik namelijk op welke dubieuze rommelpartij jij de laatste keer hebt gestemd :-D


Nou nou zo zou ik de SGP niet willen bestempelen hoor Marnix... beetje provocatief dit :wink:

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Autonomen

Berichtdoor pindas83 » 28 aug 2023 19:47

Marnix schreef:Dat kan je beter de 2,5 miljoen VVD-stemmers verwijten, D66 kreeg toen 12 zetels en kwam ook niet in de regering. :-)


Dat doe ik dan ook onophoudelijk.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Autonomen

Berichtdoor pindas83 » 28 aug 2023 19:58

naamloos schreef:Iets met "Blinde Haat" richting D66 lijkt mij.
De leid(st)er van de partij staat zo ongeveer voor de duivel, de rest van de partij voor de demonen.
Hun stemmers zijn dan per definitie volgers van het kwade, althans, volgens een bepaalde groep mensen.
Zelfs als je niet op die partij stemt, maar je alleen afzet tegen immorele uitspraken en gedragingen kun je al in het afvoerputje belanden.
In mijn beleving is dat ook een vorm van autonoom zijn.


Nou zo erg is het ook weer niet. Ik ga m 'n energie niet steken in het haten van partijen of demonen of politici zo je wil.
Wel vind ik D66 een stomme partij. Dat gezegd hebbend word ik eigenlijk van geen enkele pol. partij enthousiast. Jij wel dan?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autonomen

Berichtdoor Marnix » 29 aug 2023 09:36

pindas83 schreef:Nou nou zo zou ik de SGP niet willen bestempelen hoor Marnix... beetje provocatief dit :wink:


Oh sorrry ik doelde op een andere partij maar dat is vast alweer twee verkiezingen terug dan :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Autonomen

Berichtdoor Optimatus » 31 aug 2023 12:03

De SGP heeft voor een motie gestemd waarin wordt opgeroepen "zo nodig" de grondwet en internationale verdragen even niet mee te laten tellen als er een paar asielzoekers "te veel" binnen zouden komen.

De rechtstaat is blijkbaar toch even minder van belang.

Maar autonomen vind ik een merkwaardig verschijnsel. Ze willen niet meebetalen aan wegen en voorzieningen, maar maken er wel gebruik van.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Autonomen

Berichtdoor pindas83 » 31 aug 2023 16:04

Optimatus schreef:De SGP heeft voor een motie gestemd waarin wordt opgeroepen "zo nodig" de grondwet en internationale verdragen even niet mee te laten tellen als er een paar asielzoekers "te veel" binnen zouden komen.

De rechtstaat is blijkbaar toch even minder van belang.

Maar autonomen vind ik een merkwaardig verschijnsel. Ze willen niet meebetalen aan wegen en voorzieningen, maar maken er wel gebruik van.


Ja maar dat zijn we inmiddels gewend van compleet Den Haag zo n beetje. Tijdens de Coronacrisis leek het wel alsof de grondwet iets was waar je je billen mee kon afvegen.

Wat autonomen betreft. Er wordt een ‘mooi’ excuus gebruikt om je van de maatschappij te onttrekken en de verplichtingen die daarbij horen. Beetje kansloos is het denk ik.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Autonomen

Berichtdoor elbert » 01 sep 2023 11:10

Optimatus schreef:De SGP heeft voor een motie gestemd waarin wordt opgeroepen "zo nodig" de grondwet en internationale verdragen even niet mee te laten tellen als er een paar asielzoekers "te veel" binnen zouden komen.

De rechtstaat is blijkbaar toch even minder van belang.
Constitutionele toetsing is in Nederland (in tegenstelling tot de meeste andere landen) alleen voorbehouden aan het parlement. Dat betekent dat het parlement feitelijk de grondwet naast zich neer kan leggen als het daartoe besluit. Zo zit onze rechtsstaat dus in elkaar.
En ja, dat rammelt.
Wat ook rammelt, is dat internationale verdragen in ons land weer belangrijker zijn dan de grondwet. Dat betekent dat feitelijk de grondwet op meerdere manieren ondergeschikt kan worden gemaakt aan iets anders.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Autonomen

Berichtdoor pindas83 » 02 sep 2023 09:52

Marnix schreef:Oh sorrry ik doelde op een andere partij maar dat is vast alweer twee verkiezingen terug dan :-)


Nee ik nam je in de maling. Ik geef ruiterlijk toe dat ik de vorige 2e Kamerverkiezing op Forum heb gestemd. Dat leek toen geen rare keuze te zijn. Baudet is alleen sindsdien wat ontspoort en heeft z’n eigen beweging om zeep geholpen. Ik zou er nu ook niet meer op stemmen. Toch maar SGP dan :-k

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Autonomen

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 sep 2023 17:17

pindas83 schreef:Nee ik nam je in de maling. Ik geef ruiterlijk toe dat ik de vorige 2e Kamerverkiezing op Forum heb gestemd. Dat leek toen geen rare keuze te zijn. Baudet is alleen sindsdien wat ontspoort en heeft z’n eigen beweging om zeep geholpen. Ik zou er nu ook niet meer op stemmen. Toch maar SGP dan :-k

Ik weet het niet hoor, maar Baudet is nooit geen rare keuze geweest.. :shock:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autonomen

Berichtdoor Marnix » 04 sep 2023 09:58

Tante Pollewop schreef:Ik weet het niet hoor, maar Baudet is nooit geen rare keuze geweest.. :shock:


Hoezo niet, er is geen grotere narcist, debiel, complotdenker / verspreider, wappie, vrouwenhater, waarheidsontkenner, leugenaar, vriendje van Poetin, onbetrokken kamerlid, nazi-symphatisant, fascist enz in de tweede kamer dan Thierry Baudet. Gelukkig heeft de bevolking dat inmiddels voor een groot deel ook door en stort FVD als een kaartenhuis in, in de Eerste Kamer van 12 naar 2 zetels en in de Tweede Kamer onder andere doordat eigen partijgenoten bovenstaande alwel zijn gaan inzien in de FVD al flink gekrompen en de peilingen zien er goed uit voor het nog kleiner worden van die partij. :-)

Pindas83 schreef:]Nee ik nam je in de maling. Ik geef ruiterlijk toe dat ik de vorige 2e Kamerverkiezing op Forum heb gestemd. Dat leek toen geen rare keuze te zijn. Baudet is alleen sindsdien wat ontspoort en heeft z’n eigen beweging om zeep geholpen. Ik zou er nu ook niet meer op stemmen. Toch maar SGP dan :-k


Oh ik doelde op Ja21 maar dat was waarschijnlijk voor de Provinciale Staten dan. Maar de vorige Tweede Kamerverkiezing was in 2021 en toen had Baudet zich al lang ontpopt als vrouwonvriendelijk, complotdenker, coronaontkenner, had niks gedaan met partijleden die discrimineerden en flirtten met Nazisme in whatsappgroepen. Lees maar even terug op het forum wat er toendertijd over hem geschreven is. Wel bijzonder dat je doet alsof het erg verrassend was dat Baudet toch niet zo'n goede keuze bleek te zijn ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Autonomen

Berichtdoor Katlheen » 04 sep 2023 10:06

Hahaha, ja die Baudet toch. Dat was ook een mooi figuur zeg. Nu compleet wappie geworden. Ik houd het wel bij D66.

En "autonomen". Tja, als je geen belasting wilt betalen etc, dan moet je gewoon overal zelf de rekening voor krijgen of geen gebruik maken. "u wilt geen wegenbelasting betalen? Dan ook niet met de auto de weg op. Geen ziekteverzekering? Prima, als u ziek wordt betaalt u maar lekker alles zelf". En ga zo maar door. Komen ze er vanzelf wel van terug, want ze kijken nu vooral naar de lusten. Als we de lasten ook even individueel bij de "autonomen" neerleggen is het zo gedaan met die waan ideeën.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4555
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Autonomen

Berichtdoor naamloos » 04 sep 2023 11:38

pindas83 schreef:Wel vind ik D66 een stomme partij. Dat gezegd hebbend word ik eigenlijk van geen enkele pol. partij enthousiast. Jij wel dan?

pindas83 schreef:Ik geef ruiterlijk toe dat ik de vorige 2e Kamerverkiezing op Forum heb gestemd. Dat leek toen geen rare keuze te zijn. Baudet is alleen sindsdien wat ontspoort en heeft z’n eigen beweging om zeep geholpen. Ik zou er nu ook niet meer op stemmen. Toch maar SGP dan

Duizend keer liever D66 dan SGP of Forum.
Ik weet nog niet wat het wordt, maar ik wel wel heel zeker dat die 2 het niet worden.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bessensap
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2019 17:43

Re: Autonomen

Berichtdoor Bessensap » 04 sep 2023 14:38

naamloos schreef:Duizend keer liever D66 dan SGP of Forum.
Ik weet nog niet wat het wordt, maar ik wel wel heel zeker dat die 2 het niet worden.


Mocht je er niet uitkomen: Je hebt als uitvalsbasis Jezusleeft!
Hoewel er geen gedegen programma ligt nemen ze in ieder geval de Bijbel als uitgangspunt en streven zij naar een Christelijke samenleving.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten