Prisma23 schreef:Gert-Jan Segers wordt algemeen geroemd om zijn duidelijkheid, betrouwbaarheid en vasthouden aan zijn christelijke identiteit.
Ik kan mij hier helemaal in vinden.
Wat ik wel lastig vind is dat dhr. Segers nu vertrekt tussen twee verkiezingen in.
Hij is toch, waarschijnlijk ook door een aantal refowebbers, voor vier jaar gekozen?
Hoe zien jullie dit?
Je hebt, met een partijvoorzitter in het bijzonder twee kanten. Het punt dat jij noemt is het eerste. Het tweede is echter dat je binnenkort ook weer nieuwe verkiezingen hebt en als je fractievoorzitter blijft tot de nieuwe verkiezingen moet je vervolgens campagne gaan voeren met een veel minder bekende fractieleider. Wat dat betreft snap ik ook wel de keuze om halverwege te wisselen. Dezelfde keuze die zijn voorganger Slob ook maakte en Rouvoet daarvoor in zekere zin ook, al al was dat misschien wat eerder dan gepland.
Daarnaast is het zo dat je stemt op een persoon, maar gevoelsmatig stemmen mensen doorgaans ook gewoon op partijbeleid en dat is zeker bij christelijke partijen ook wel het geval. Ik vind het jammer dat hij gaat want ik vind Segers erg kundig en betrouwbaar maar snap het wel, het is een pittige baan. En iemand anders neemt het stokje wel over en zet de koers door, waar ik in de eerste plaats op heb gestemd.