Gert-Jan Segers | vertrek uit de politiek

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Gert-Jan Segers | vertrek uit de politiek

Berichtdoor Prisma23 » 14 jan 2023 14:41

Gert-Jan Segers wordt algemeen geroemd om zijn duidelijkheid, betrouwbaarheid en vasthouden aan zijn christelijke identiteit.
Ik kan mij hier helemaal in vinden.

Wat ik wel lastig vind is dat dhr. Segers nu vertrekt tussen twee verkiezingen in.
Hij is toch, waarschijnlijk ook door een aantal refowebbers, voor vier jaar gekozen?

Hoe zien jullie dit?

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Gert-Jan Segers | vertrek uit de politiek

Berichtdoor Katlheen » 14 jan 2023 16:43

Je bent voor 4 jaar gekozen. Tussentijds opstappen doe je alleen bij zwaar wegende redenen.

Over de politiek van dhr Segers zal ik me verder niet uitlaten. Laat ik zo zeggen: ik stem nog liever blanco dan op de CU.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Gert-Jan Segers | vertrek uit de politiek

Berichtdoor meribel » 14 jan 2023 17:39

Prisma23 schreef:Gert-Jan Segers wordt algemeen geroemd om zijn duidelijkheid, betrouwbaarheid en vasthouden aan zijn christelijke identiteit.
Ik kan mij hier helemaal in vinden.

Wat ik wel lastig vind is dat dhr. Segers nu vertrekt tussen twee verkiezingen in.
Hij is toch, waarschijnlijk ook door een aantal refowebbers, voor vier jaar gekozen?

Hoe zien jullie dit?


Als de koek op is,dan is de koek op

Je kan privé hele goede redenen hebben om tussentijds te vertrekken en die hoeft hij niet te delen

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Gert-Jan Segers | vertrek uit de politiek

Berichtdoor benefietdiner » 15 jan 2023 11:42

Prisma23 schreef:Gert-Jan Segers wordt algemeen geroemd om zijn duidelijkheid, betrouwbaarheid en vasthouden aan zijn christelijke identiteit.
Dat is waar maar het is ook een beetje een drammer. Ik heb meer met Mirjam Bikker dan met Gertjan Segers ik vind zijn vertrek dus prima.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gert-Jan Segers | vertrek uit de politiek

Berichtdoor Marnix » 16 jan 2023 09:46

Prisma23 schreef:Gert-Jan Segers wordt algemeen geroemd om zijn duidelijkheid, betrouwbaarheid en vasthouden aan zijn christelijke identiteit.
Ik kan mij hier helemaal in vinden.

Wat ik wel lastig vind is dat dhr. Segers nu vertrekt tussen twee verkiezingen in.
Hij is toch, waarschijnlijk ook door een aantal refowebbers, voor vier jaar gekozen?

Hoe zien jullie dit?


Je hebt, met een partijvoorzitter in het bijzonder twee kanten. Het punt dat jij noemt is het eerste. Het tweede is echter dat je binnenkort ook weer nieuwe verkiezingen hebt en als je fractievoorzitter blijft tot de nieuwe verkiezingen moet je vervolgens campagne gaan voeren met een veel minder bekende fractieleider. Wat dat betreft snap ik ook wel de keuze om halverwege te wisselen. Dezelfde keuze die zijn voorganger Slob ook maakte en Rouvoet daarvoor in zekere zin ook, al al was dat misschien wat eerder dan gepland.

Daarnaast is het zo dat je stemt op een persoon, maar gevoelsmatig stemmen mensen doorgaans ook gewoon op partijbeleid en dat is zeker bij christelijke partijen ook wel het geval. Ik vind het jammer dat hij gaat want ik vind Segers erg kundig en betrouwbaar maar snap het wel, het is een pittige baan. En iemand anders neemt het stokje wel over en zet de koers door, waar ik in de eerste plaats op heb gestemd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Gert-Jan Segers | vertrek uit de politiek

Berichtdoor Prisma23 » 16 jan 2023 10:33

Marnix schreef:Je hebt, met een partijvoorzitter in het bijzonder twee kanten. Het punt dat jij noemt is het eerste. Het tweede is echter dat je binnenkort ook weer nieuwe verkiezingen hebt en als je fractievoorzitter blijft tot de nieuwe verkiezingen moet je vervolgens campagne gaan voeren met een veel minder bekende fractieleider. Wat dat betreft snap ik ook wel de keuze om halverwege te wisselen. Dezelfde keuze die zijn voorganger Slob ook maakte en Rouvoet daarvoor in zekere zin ook, al al was dat misschien wat eerder dan gepland.

Daarnaast is het zo dat je stemt op een persoon, maar gevoelsmatig stemmen mensen doorgaans ook gewoon op partijbeleid en dat is zeker bij christelijke partijen ook wel het geval. Ik vind het jammer dat hij gaat want ik vind Segers erg kundig en betrouwbaar maar snap het wel, het is een pittige baan. En iemand anders neemt het stokje wel over en zet de koers door, waar ik in de eerste plaats op heb gestemd.


Mooie analyse Marnix, kan ik mij wel in vinden.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Gert-Jan Segers | vertrek uit de politiek

Berichtdoor benefietdiner » 17 jan 2023 10:05

"Een zeer kundig opvolger, een bekwaam politica."
Zo noemt ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers zijn opvolger Mirjam Bikker.
Helemaal mee eens.
Ik vind van haar iets terug wat staat in Spreuken 31 van af vers 10.




Proficiat Mirjam d:)b

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Gert-Jan Segers | vertrek uit de politiek

Berichtdoor Optimatus » 28 mar 2023 23:40

Segers' grote fout (in mijn ogen) is het deelnemen aan deze coalitie.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten