Boerenprotesten

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Boerenprotesten

Berichtdoor Marnix » 18 jul 2022 13:17

elburger schreef:Inderdaad, ik ga er rustig mee door.
Ik verzin zulks maar niet zo 1,2,3.
Mijn naam hier is "besmet" en werkt voor diverse mensen als een rode lap op een stier.
Hetzij zo.

Het is een absolute schande in welken een toestand Nederland zich momenteel bevind.
Gisteren nog een preek gehoord van de weledele heer dominee Smeijtegelt. waar hij toen voor waarschuwde, de geschiedenis herhaalt zich!
Maar laat mij maar schrijven.
Ik ben niet links noch rechts, ik ben een bezorgde burger.


Nee jij verzint dit niet. Anderen verzinnen het en jij neemt het klakkeloos over. Net als in coronatijd kom je weer met allerlei overduidelijk nepnieuws en ben je verontwaardigd dat er mensen zijn die snappen dat je onzin overneemt. En kruip je vervolgens weer snel in je slachtofferrol: Mensen nemen mij niet serieus, mijn naam is besmet enz. Klopt en dat komt omdat je op nogal grote schaal niet de waarheid vertelt maar met nepnieuws komt. En dan nog neemt men de moeite om ieder nepnieuws-bericht nog los te ontkrachten wat wijst op een grote mate van geduld onder de forummers... :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Boerenprotesten

Berichtdoor Prisma23 » 18 jul 2022 15:21

elburger schreef:Inderdaad, ik ga er rustig mee door.
Ik verzin zulks maar niet zo 1,2,3.
Mijn naam hier is "besmet" en werkt voor diverse mensen als een rode lap op een stier.
Hetzij zo.

Het is een absolute schande in welken een toestand Nederland zich momenteel bevind.
Gisteren nog een preek gehoord van de weledele heer dominee Smeijtegelt. waar hij toen voor waarschuwde, de geschiedenis herhaalt zich!
Maar laat mij maar schrijven.
Ik ben niet links noch rechts, ik ben een bezorgde burger.


Mooi voorbeeld, die ds. Smytegelt, dat was me er eentje. Hij was al woke in de 17e eeuw, wat hij was tegen de slavernij! Goed voorbeeld Elburger!

Verder is de situatie uiteraard compleet schandalig, hopeloos en uitzichtloos op dit moment. Gelukkig staan er mensen als Elburger aan de zijlijn om dat steeds blijven zeggen.

CheeseCorner
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2022 21:37

Re: Boerenprotesten

Berichtdoor CheeseCorner » 23 jul 2022 07:59

Wat mij opvalt, daar waar Elburger zich roert, hij zich inderdaad als heel snel geslachtofferd voelt. Tja..als je zo uitgesproken stelling neemt in zaken die heel complex zijn en die vervolgens probeert te simplificeren tot iets waar hij kennelijk de oplossing in de zak heeft zitten, dan werkt dat bij velen inderdaad als een rode lap op de stier.
Desondanks, zo laat hij weten , zal hij zich daardoor niet laten weerhouden. Z’n goed recht. ‘ Ik blijf schrijven’ zo meldt hij. Maar , een goede raad : neem toch een paar lesjes foutloos Nederlands schrijven.
Dan wordt het wellicht allemaal wat geloofwaardiger.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Boerenprotesten

Berichtdoor Prisma23 » 23 jul 2022 09:15

Deze, veel sympathiekere, vorm van protest zag ik gisteren heel groot bij het hek van een boerderij in de buurt van Oudemirdum.

Afbeelding

CheeseCorner
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2022 21:37

Re: Boerenprotesten

Berichtdoor CheeseCorner » 23 jul 2022 13:27

Maar helpt zo’n foto nu echt en draagt bij tot een reële en eerlijke discussie?
Roep het niet allerlei sentimenten op die op geen enkele manier tot een oplossing leiden?
Sterker nog, dit is ‘voedsel’ voor mensen die op geen enkele wijze willen nadenken om uit deze impasse te komen.
Ze zetten naar mijn overtuiging, met allerlei onbewezen stellingnames alleen nog maar verder de hakken in het zand.
Is het beeld van de boer met een koe en een kalf grazend in de wei niet een heel vertekend beeld en overgeromantiseerd ?
Is de werkelijkheid niet veel eerder de bio-industrie met gigantische stallen waar beesten zich nauwelijks kunnen bewegen .
De schokkende beelden van slachterijen die door af en toe naar buiten komen?
Brandende kippenfokkerijen en varkensstallen ?
Zo’n 60 % van hetgeen vanuit de agrarische sector beschikbaar komt wordt geëxporteerd.
In de supermarkt is met moeite een Hollandse groente en biefstuk te bespeuren.
De sector is het zwaarst gesubsidieerd door de EU, de instelling waar heel veel boeren een broertje aan dood hebben.
Maar waar zonder die steun geen enkel boerenbedrijf het hoofd boven water zou houden.
Laten we ons gezonde Hollandse nuchtere (boeren)verstand gebruiken.
Geen ondoordachte en onbezonnen puberale acties, met een schooljongetje op een trekker die een kamikaze actie onderneemt.
Laatst gewijzigd door CheeseCorner op 23 jul 2022 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Boerenprotesten

Berichtdoor Prisma23 » 23 jul 2022 14:19

CheeseCorner schreef:Maar helpt zo’n foto nu echt en draagt bij tot een reële en eerlijke discussie?
Roep het niet allerlei sentimenten op die op geen enkele manier tot een oplossing leiden?
Sterker nog, dit is ‘voedsel’ voor mensen die op geen enkele wijze willen nadenken om uit deze impasse te komen.
Ze zetten naar mijn overtuiging, met allerlei onbewezen stellingnames alleen nog maar verder de hakken in het zand.
Is het beeld van de boer met een koe en een kalf grazend in de wei niet een heel vertekend beeld en overgeromantiseerd ?
Is de werkelijkheid niet veel eerder de bio-industrie met gigantische stallen waar beesten zich nauwelijks kunnen bewegen .
De schokkende beelden van slachterijen die door af en toe naar buiten komen?
Brandende kippenfokkerijen en varkensstallen ?
Zo’n 60 % van hetgeen vanuit de agrarische sector beschikbaar komt wordt geëxporteerd.
In de supermarkt is met moeite een Hollandse groente en biefstuk te bespeuren.
De sector is het zwaarst gesubsidieerd door de EU, de instelling waar heel veel boeren een broertje aan dood hebben.
Maar waar zonder die steun geen enkel boerenbedrijf het hoofd boven water zou houden.
Laten we ons gezonde Hollandse nuchtere (boeren)verstand gebruiken.
Geen ondoordachte en onbezonnen puberale acties, met een tiener op een trekker die een kamikaze actie onderneemt.


Ik plaatste deze alleen omdat ik dit een veel prettiger bijdrage aan een gesprek vind dat het geweld dat veel boeren met hun trekkers gebruiken. Maar verder heeft de koe op de foto natuurlijk gelijk, er zijn te veel koeien (en ander vee) in Nederland gezien het oppervlakte van de grond.
Dit komt inderdaad door de gesubsidieerde bio-industrie waardoor de balans, scheppingsorde, geheel verstoord is.
Oorzaak is inderdaad het grootkapitaal, veevoeder-industrie, vee- vlees- en zuivelhandel, Rabobank, supermarkt ketens etc. Deze houden zich nu wat afzijdig en laten de boeren met hun trekkers het vuile werk opknappen.

Zoals je in het OT kan lezen is goed rentmeesterschap de schepping cyclisch en in balans gebruiken, denk aan het jubeljaar.

Op dit moment wordt het voer geimporteerd en het vlees en de zuivel geëxporteerd en blijven wij met het afval (stikstof/ammoniak) zitten.

Ik sta geheel achter de aanpak van de regering, de zaak moet weer in balans komen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Boerenprotesten

Berichtdoor Marnix » 23 jul 2022 22:23

Precies en tegelijkertijd is dat ook wel een pijnpunt omdat de overheid in het verleden die schaalvergroting ook wel heel erg heeft aangemoedigd en nodig gemaakt om te kunnen overleven als boerenbedrijf. Want als kleine boet werd het steeds lastiger om rond te komen. Daar zit gevoelsmatig het probleem vanuit het perspectief van de boeren en dat is voor een deel ook wel begrijpelijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Boerenprotesten

Berichtdoor elburger » 25 jul 2022 15:31

Vorige week is er weer een video opgedoken dat een agent samen met 3 andere collega's een man arresteerde. 1 agent trapte de getaserde man 2 maal tegen zijn hoofd terwijl hij op zijn buik op de grond lag en zijn handen werden geboeid.
Ook geen nepnieuws. maar voor hen die het niet geloven kan ik het Twitteraccount van de filmsters wel even opzoeken hoor.
Menig agent keert de politie de rug toe omdat men zich niet kan vinden in het buitenproportioneel geweld wat steeds vaker wordt gebruikt door de politie.
Net zoals het schieten op een 16 jarige tractorbestuurder uit Friesland waar een agent gericht op hem schoot, onder de noemer"ik voelde mij bedreigt, de trekker kwam recht op mij af".
Hele 2ekamer op tilt, echter blijkt 2 dagen later, ook uit videobeelden van aanwezigen dat er geen reden was om te schieten.
Kortom, geen verzinsels. En er is nog wel meer gebeurd.
Nederland glijd steeds verder af naar een "dictatuur". Vrijheid van meningsuiting staat onder druk. Zo ook een verbod om tijdens de vierdaagse van Nijmegen te protesteren door de boeren. Negatief nieuws werd uitvoerig gebracht door de linkse media, maar bijna geen beelden en kantenartikels over het uitdelen van fruit, melk,water, rode zakdoeken en andere positieve zaken die de boeren deden. Past niet in het straatje van de anti boeren clan.
De waarheid wordt onderdrukt, weggemoffeld.
Menig dominee bid vanop de kansel voor een eerlijke behandeling van ALLE mensen. Ook in mijn kerk, ook in kerken waar mijn familie komt, 80 km verder.
Geen fake nieuws van mij dus.
EN...als men vindt dat ik wel fake nieuws verspreid, dan moet men mij maar verwijderen.
Ik vertel de waarheid, en er is er EEN die alles weet.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Boerenprotesten

Berichtdoor Prisma23 » 25 jul 2022 17:13

Goed dat je ons er weer op wijst Elburger!
Wellicht is het een idee om de rode zakdoeken te vergroten tot rode vlaggen? Heeft vroeger ook gewerkt!
Hoe zie jij dit?

Afbeelding


Maar er blijven wel veel vragen....


https://nieuwspaal.nl/man-die-steeds-ro ... og-steeds/

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Boerenprotesten

Berichtdoor elburger » 27 jul 2022 08:27

mijn Nederlandse vlag hangt vier. blauw/wit/rood, aan de mast. Heeft niets te maken met die andere rode vlag. #trotsopdeboer #iksteunONZEboeren #trotsopdevisserslui
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Boerenprotesten

Berichtdoor Gtn » 27 jul 2022 09:08

Ik heb ook een rode zakdoek aan m'n auto hangen. Ik steun de boeren. Maar al die woke verhalen vind ík dan weer gevaarlijk. Dan denk ik op mijn beurt: gebruik je gezonde boeren-verstand en geloof die onzin niet.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4539
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Boerenprotesten

Berichtdoor naamloos » 27 jul 2022 10:18

Dan denk ik op mijn beurt: het gevaar van het boerenverstand:

Wat de boer niet kent dat vreet ie niet.
Wat de boer niet wil dat ziet ie niet.
Wat de boer niet ziet dat is er niet.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Boerenprotesten

Berichtdoor Marnix » 27 jul 2022 12:04

naamloos schreef:Dan denk ik op mijn beurt: het gevaar van het boerenverstand:

Wat de boer niet kent dat vreet ie niet.
Wat de boer niet wil dat ziet ie niet.
Wat de boer niet ziet dat is er niet.


Ja precies. Ik heb ook wel sympathie voor veel boeren maar niet voor die debielen doe afval dumpen op snelwegen en in de fik steken bijvoorbeeld. Heeft ook weinig meer met gezond nuchter boerenverstand te maken maar met het tegenovergestelde.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Boerenprotesten

Berichtdoor Marnix » 27 jul 2022 12:48

elburger schreef:mijn Nederlandse vlag hangt vier. blauw/wit/rood, aan de mast. Heeft niets te maken met die andere rode vlag. #trotsopdeboer #iksteunONZEboeren #trotsopdevisserslui


Ik ook wel op de hersenloze types na die ik hierboven al heb beschreven. We moeten alleen oppassen dat het teveel over sympathie gaat alsof wat er gebeurt, de problematiek het gevolg is van een gebrek aan sympathie voor een bepaalde groep. Want dat is onzin. Het gaat niet om of je boeren sympathiek vindt of niet. Het gaat om de gevolgen van teveel stikstofuitstoot in ons land, voor een behoorlijk groot deel veroorzaakt door de schaalvergroting uit het verleden (door de toenemende bevolking / export) die heeft geleid tot teveel en te intensieve veeteelt. Dat probleem moet voor een flink deel wel opgelost worden en dan moet je niet verzanden in: als je dat wil vind je boeren niet sympathiek. Sympathie lost het probleem niet op….
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Boerenprotesten

Berichtdoor Katlheen » 27 jul 2022 13:16

Nou ja, de oplossing is simpel. Alle boeren stoppen. En dan ook echt alle boeren. Geen vlieg verkeer meer, alle industrie eruit en geen gewoon verkeer meer tenzij elektrisch. Kost wat, heb je ook wat want dan heb je echt de grootste smeerpijpen aangepakt. En oh ja, afbouwen van de huisdier "stapel" want dat levert ook een enorme besparing op.
Verder moeten we de vrijgekomen grond niet gebruiken voor woningbouw, want dan lossen we het probleem ook niet op. Gewoon zo laten liggen. Vormt zich vanzelf nieuwe natuur op.

Een en ander houdt wel in dat we gewoon eerlijk moeten zijn. Stoppen met bevolkingsgroei. Dus de grenzen hermetisch dicht. Teveel mensen op een te klein stukje grond, noem het maar intensieve mensen industrie. Als we met veel te veel dieren zitten in Nederland moeten we ook zo eerlijk zijn om te concluderen dat we met veel teveel mensen zijn.
Geen enkele vorm van immigratie meer, emigratie stimuleren. Abortus volledig vrij geven. Euthanasie volledig vrij geven. Afschaffing kinderbijslag en kindgebonden toeslagen. Kinderen krijgen moet worden bestraft de komende jaren. Klinkt hard, maar alleen zo krijgen we dit land weer in balans.
Met een beetje goede wil zijn we dan over een paar jaar al goed op weg.

Harde maatregelen? Vast wel, maar laten we eerlijk zijn. In deze tijd van extreme klimaatverandering, desastreuze stikstof uitstoot en een groot tekort aan woningen, moeten we de kortste klap maken. Doorpakken en een voorbeeld zijn voor Europa!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten