D66

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: D66

Berichtdoor Marnix » 27 apr 2022 23:01

Erik1960 schreef:Ik hoop dat je je bron goed kent, want je zegt hier nogal wat.


De bron is anoniem en of wat die bron zegt klopt is nogtotaal onduidelijk. Daarom lees je bij de NOS en dergelijke nog niks over. En terecht. Eerst maar eens onderzoeken of het klopt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: D66

Berichtdoor Optimatus » 28 apr 2022 09:12

Erik1960 schreef:Ik hoop dat je je bron goed kent, want je zegt hier nogal wat.


Ik zeg hier exact hoe het is: "Pechtold wordt genoemd in een zedenzaak". Dat betekent niet dat hij schuldig is bevonden. Hij kan namelijk ook ten onrechte genoemd worden in een zedenzaak.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: D66

Berichtdoor Marnix » 28 apr 2022 12:05

Optimatus schreef:Ik zeg hier exact hoe het is: "Pechtold wordt genoemd in een zedenzaak". Dat betekent niet dat hij schuldig is bevonden. Hij kan namelijk ook ten onrechte genoemd worden in een zedenzaak.


De vraag is alleen of je nieuws moet verspreiden als het nog maar een gerucht is. Daarom zijn nieuwssites heel terughoudend in het geven van het verspreiden van dit gerucht. Beter wacht je dan de feiten af voordat je iedereen gaat vertellen dat Pechtold nu ook in een zedenzaak wordt genoemd. Maar goed, in dit topic met als doel om D66 zo zwart mogelijk te maken is het wel weer een logische stap.... :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: D66

Berichtdoor Optimatus » 28 apr 2022 13:55

Marnix schreef:De vraag is alleen of je nieuws moet verspreiden als het nog maar een gerucht is. Daarom zijn nieuwssites heel terughoudend in het geven van het verspreiden van dit gerucht. Beter wacht je dan de feiten af voordat je iedereen gaat vertellen dat Pechtold nu ook in een zedenzaak wordt genoemd. Maar goed, in dit topic met als doel om D66 zo zwart mogelijk te maken is het wel weer een logische stap.... :roll:


Ben ik niet met je eens. Dit bericht circuleert al enige tijd en ik heb dat waaregenomen. Ik heb mij in geen enkel opzicht uitgelaten over schuld - het praesumptio innocentiae neem ik in acht. En ik weet niet wie wil dat D66 wordt gesloopt - ik wil dat niet.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: D66

Berichtdoor Erik1960 » 28 apr 2022 14:48

Optimatus schreef:Ben ik niet met je eens. Dit bericht circuleert al enige tijd en ik heb dat waaregenomen. Ik heb mij in geen enkel opzicht uitgelaten over schuld - het praesumptio innocentiae neem ik in acht. En ik weet niet wie wil dat D66 wordt gesloopt - ik wil dat niet.

Dat circuleren kan nog wel eens meevallen (of tegenvallen), want via Google vind ik er niets van. Er zijn altijd wel ‘nieuwssites’ die dit soort berichten vol liefde oppakken.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: D66

Berichtdoor Optimatus » 28 apr 2022 15:07

Tja... ik heb er een en ander over gelezen. Ben benieuwd wat er uit zal komen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: D66

Berichtdoor Marnix » 28 apr 2022 16:52

Het was ergens in 1Vandaag volgens mij, daarin werd gerefereerd aan een anoniem blog ergens online. Verder hebben alleen een paar dubieuze sensatiesites er melding van gemaakt, verder niet. Dat geeft wel te denken. Check je bronnen voor je nieuws verspreidt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: D66

Berichtdoor Optimatus » 28 apr 2022 23:09

We gaan het zien. Het is goed dat vrouwen eindelijk het leed dat hun is aangedaan durven aan te kaarten. Een van de grootste struikelblokken is dat ze vaak niet geloofd worden en dat mannen zeggen "Ja, maar zo was het niet bedoeld" of "Het was alleen maar een aanraking". We hebben het ook weer gezien met Derksen. En dan zijn er nog mensen die dat soort lui verdedigen. Die zijn onderdeel van het probleem.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: D66

Berichtdoor johannes1 » 19 apr 2023 07:00

Je vraagt je toch af wat D66 nu belangrijker vindt. Het klimaat of mensen. Hoorde vanochtend op de radio dat D66 de prijzen van benzine en diesel omhoog wilde doen. En dat in een tijd dat mensen al moeite hebben met de endjes aan elkaar te knopen, door de hoge energieprijzen en boodschappen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: D66

Berichtdoor Marnix » 19 apr 2023 08:13

johannes1 schreef:Je vraagt je toch af wat D66 nu belangrijker vindt. Het klimaat of mensen. Hoorde vanochtend op de radio dat D66 de prijzen van benzine en diesel omhoog wilde doen. En dat in een tijd dat mensen al moeite hebben met de endjes aan elkaar te knopen, door de hoge energieprijzen en boodschappen.


Het antwoord van D66 zal zijn dat ze beiden belangrijk vinden, het klimaat en mensen. En mensen zijn gebaat bij een gezond klimaat. Daarnaast zijn we het er bijna allemaal wel mee eens dat we minder afhankelijk moeten worden van fossiele brandstoffen en de uitstoot omlaag moet. Het is natuurlijk een wat vreemde paradox als je zegt: Hmm, wie moeten we naar de knoppen laten gaat? De mens of het klimaat? En dan het raar vinden als er ergens een besluit wordt genomen wat de mensen ook een beetje raakt.

Maar goed, er is voor dit idee vermoedelijk te weinig draagvlak in het kabinet dus de soep wordt waarschijnlijk niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. En een deel van de plannen zijn zo gek nog niet, het deel dat de aanschaf van nieuwe auto's die op fossiele brandstoffen rijden duurder maakt. Voor de transitie naar groene alternatieven zal ook in die alternatieven geïnvesteerd moeten worden. En wat je nu ziet, dan mensen wat beter nadenken wanneer ze hun verwarming hoger zetten en hoe hoog en wanneer niet en zo, die bewustwording mag er op het gebied van vervoer ook wel een beetje komen. Hoeveel mensen, pakken niet zonder nadenken voor ieder dingetje de auto, gewoon omdat ze dat makkelijk vinden en zo gewend zijn? Mensen stimuleren wat meer te bewegen en ipv blind de auto (wat in de kringen die de eindjes aan elkaar moet knopen juist relatief veel gebeurt) te pakken is nog niet zo'n gek idee maar dan moeten de alternatieven ook haalbaar en betaalbaar zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: D66

Berichtdoor Erik1960 » 19 apr 2023 16:04

johannes1 schreef:Je vraagt je toch af wat D66 nu belangrijker vindt. Het klimaat of mensen. Hoorde vanochtend op de radio dat D66 de prijzen van benzine en diesel omhoog wilde doen. En dat in een tijd dat mensen al moeite hebben met de endjes aan elkaar te knopen, door de hoge energieprijzen en boodschappen.

De aarde kan prima zonder de mensen, maar de mensen niet zonder de aarde.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: D66

Berichtdoor Haaibaai » 13 mei 2023 18:26

gravo schreef:'t Is wat allemaal.

gravo

Maak je niet druk ze worden een splinter partijtje en vrouwtje kaag gaat af door de zijdeur doet ze nu al.

Voorts de BBB zal nog groter worden.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten