Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Biblebeltkeel » 07 jan 2022 13:27

StillAwake schreef:Overigens grappig dat je in een eerdere reactie aangaf kinderen (meervoud) te hebben, maar slechts voor 1 van hen (je zoon) het beste wenst.


Ik gaf het als voorbeeld...

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Biblebeltkeel » 07 jan 2022 13:33

StillAwake schreef:Overigens grappig dat je in een eerdere reactie aangaf kinderen (meervoud) te hebben, maar slechts voor 1 van hen (je zoon) het beste wenst.


Maar nu je er op door vraagt ik wil idd dat mijn dochters een andere behandeling krijgen dan mijn zoon. Dochters hoeven niet te studeren enzo dus in zou dan ook niet maar ouderavonden gaan want ze gaan toch jong trouwen. Alleen voor mijn zoon doe ik dat.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Erik1960 » 07 jan 2022 13:47

Een verzoek aan de bezoekers: wilt u de trollen niet voederen?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Haaibaai » 08 jan 2022 15:05

Biblebeltkeel schreef:Maar nu je er op door vraagt ik wil idd dat mijn dochters een andere behandeling krijgen dan mijn zoon. Dochters hoeven niet te studeren enzo dus in zou dan ook niet maar ouderavonden gaan want ze gaan toch jong trouwen. Alleen voor mijn zoon doe ik dat.

Elke vader of moeder wil het beste voor de kinderen,dus als een dochter wil studeren altijd doen.Een goede vader of moeder zal dochter of zoon aanmoedigen om te gaan studeren,voorts heel goed dat een vrouw geheel voor zich zelf kan zorgen en een goede baan heeft.

O ja dat heeft helemaal niets te maken met links of rechts.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor pindas83 » 09 jan 2022 09:51

Biblebeltkeel schreef:Maar nu je er op door vraagt ik wil idd dat mijn dochters een andere behandeling krijgen dan mijn zoon. Dochters hoeven niet te studeren enzo dus in zou dan ook niet maar ouderavonden gaan want ze gaan toch jong trouwen. Alleen voor mijn zoon doe ik dat.


Dat jonge trouwen moet je nog maar zien. Maar de kans dat ze snel het huis uit zijn zodra dat kan lijkt me vrij aannemelijk. :wink:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Mortlach » 09 jan 2022 17:03

pindas83 schreef:Dat jonge trouwen moet je nog maar zien. Maar de kans dat ze snel het huis uit zijn zodra dat kan lijkt me vrij aannemelijk. :wink:


100 rabiate berichten in 2 dagen en nu 2 dagen stilte. Heeft hij een ban of slaan de nieuwe medicijnen eindelijk aan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor StillAwake » 10 jan 2022 11:18

Mortlach schreef:100 rabiate berichten in 2 dagen en nu 2 dagen stilte. Heeft hij een ban of slaan de nieuwe medicijnen eindelijk aan.

En het moment waarom hij stilviel kwam "haaibaai" weer om de hoek.
Toeval?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor pindas83 » 10 jan 2022 11:24

StillAwake schreef:En het moment waarom hij stilviel kwam "haaibaai" weer om de hoek.
Toeval?


Haha.. we kunnen jou nu ook in het hokje van complotdenkers scharen?! :wink:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor StillAwake » 10 jan 2022 12:03

pindas83 schreef:Haha.. we kunnen jou nu ook in het hokje van complotdenkers scharen?! :wink:

Dat kun jij vast...

Maar ik zie er niet echt een complot in als 1 wat extremistisch figuur met verschillende accounts bezig is.
Is al vaker gebeurd...

Ik vind het vooral sneu als je een tweede account nodig hebt om jezelf gelijk te geven omdat je dat gelijk van anderen nu eenmaal niet krijgt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Marnix » 10 jan 2022 15:01

StillAwake schreef:En het moment waarom hij stilviel kwam "haaibaai" weer om de hoek.
Toeval?


Dat denk ik wel, als ik het me goed herinner is Haaibaai een (praktiserende) katholiek uit het zuiden en Biblebeltkeel een kerkverlater van de Veluwe. Daarnaast zijn er in taalgebruik en zo teveel verschillen. Dus ik denk niet dat het dezelfde personen zijn tenzij die verhalen allemaal in scene zijn gezet maar mijn vertrouwen in de mensheid is nog niet zodanig beschadigd dat ik dat geloofwaardig vind.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Biblebeltkeel » 10 jan 2022 21:48

Haaibaai schreef:Elke vader of moeder wil het beste voor de kinderen,dus als een dochter wil studeren altijd doen.Een goede vader of moeder zal dochter of zoon aanmoedigen om te gaan studeren,voorts heel goed dat een vrouw geheel voor zich zelf kan zorgen en een goede baan heeft.

O ja dat heeft helemaal niets te maken met links of rechts.


Nee ik geloof dat een vrouw er is om kinderen te baren en voor het huishouden te zorgen en dat dat werk prachtig is.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Biblebeltkeel » 10 jan 2022 21:50

Haaibaai schreef:Elke vader of moeder wil het beste voor de kinderen,dus als een dochter wil studeren altijd doen.Een goede vader of moeder zal dochter of zoon aanmoedigen om te gaan studeren,voorts heel goed dat een vrouw geheel voor zich zelf kan zorgen en een goede baan heeft.

O ja dat heeft helemaal niets te maken met links of rechts.


Fout linkse vaders en moeders willen dat hun kinderen opgroeien in een wereld met meer verkrachtingen en moorden en diefstal. Die hebben dus het slecht voor met hun kinderen.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Biblebeltkeel » 10 jan 2022 21:54

pindas83 schreef:Dat jonge trouwen moet je nog maar zien. Maar de kans dat ze snel het huis uit zijn zodra dat kan lijkt me vrij aannemelijk. :wink:


Nee je moet ze gewoon al koppelen enzo en zeggen dat ze niet vrij zijn in relatiekeuze. Ze kunnen uit het huis gaan maar dan zijn ze nog steeds beperkt in gedrag. Moslims denken ook zo in eer en daar zijn jullie voorstander van want jullie zijn voor massa immigratie/aanwezigheid moslims.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Biblebeltkeel » 10 jan 2022 21:55

Haaibaai schreef:Elke vader of moeder wil het beste voor de kinderen,dus als een dochter wil studeren altijd doen.Een goede vader of moeder zal dochter of zoon aanmoedigen om te gaan studeren,voorts heel goed dat een vrouw geheel voor zich zelf kan zorgen en een goede baan heeft.

O ja dat heeft helemaal niets te maken met links of rechts.



Elke visie op de maatschappij heeft met links of rechts te maken.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Erik1960 » 10 jan 2022 21:56

Herhaald verzoek aan de bezoekers: wilt u de trollen niet voederen svp.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten