Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 21:34

hans0166 schreef:ik krijg toch heel sterk het gevoel dat jij met "rechts" iets heel anders bedoeld dan wat het echt betekent.


Rechts is tegen gelijkheid. Tegen gelijkheid van man en vrouw en het idee dat etniciteiten gelijk aan elkaar zijn en dat dus onderdukking van blanken in het heden en verleden de reden is voor verschil is socio-economisch niveau.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Mortlach » 06 jan 2022 21:46

Biblebeltkeel schreef:Rechts...


Volgens mij spel je "racistische nonsens" hier wel heel raar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 21:52

Mortlach schreef:Volgens mij spel je "racistische nonsens" hier wel heel raar.


Het is natuurlijk niet racistisch om van elke ongelijkheid de blanke man de schuld te geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Mortlach » 06 jan 2022 23:29

Biblebeltkeel schreef:Het is natuurlijk niet racistisch om van elke ongelijkheid de blanke man de schuld te geven.


Kijk, daar ligt waarschijnlijk het probleem. Jij vereenzelvigt jou met de rijke slavenhandelaren van destijds; kritiek op hen is kritiek op jou. Terwijl deze gasten jou ongetwijfeld ook gewoon hadden laten creperen of als contractarbeider/gelukszoeker op een plantage hadden kapotgewerkt.

Niemand geeft "de blanke man" de schuld van historische gegevens. We erkennen wel dat er institutionele zaken zijn gebeurt waarvan de gevolgen tot op de dag van vandaag merkbaar zijn. Maar dat zal vast wel weer Marxistisch zijn want dan hoef jij je er niks van aan te trekken en kun je gewoon verder gaan met wentelen in zelfmedelijden want boehoe wat heb je het toch zwaar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Biblebeltkeel » 07 jan 2022 00:15

Mortlach schreef:Kijk, daar ligt waarschijnlijk het probleem. Jij vereenzelvigt jou met de rijke slavenhandelaren van destijds; kritiek op hen is kritiek op jou. Terwijl deze gasten jou ongetwijfeld ook gewoon hadden laten creperen of als contractarbeider/gelukszoeker op een plantage hadden kapotgewerkt.

Niemand geeft "de blanke man" de schuld van historische gegevens. We erkennen wel dat er institutionele zaken zijn gebeurt waarvan de gevolgen tot op de dag van vandaag merkbaar zijn. Maar dat zal vast wel weer Marxistisch zijn want dan hoef jij je er niks van aan te trekken en kun je gewoon verder gaan met wentelen in zelfmedelijden want boehoe wat heb je het toch zwaar.


Nee jullie zeggen dat door de acties van de blanke man in het verleden (slavernij,kolonialisme) en de acties in het heden (institutioneel racisme) de nier blanken op blijvende achterstand staan. Om dat gat te dichten moet de blanken man boeten (check your White male privilege) in allerlei vormen (herstelbetalingen, positieve discriminatie, diversiteitstrainigen etc).

Grappig dat je het over zelfmedelijden/slachtofferrol hebt want dit is precies want je doet met niet blanken als je zegt dat zij een achterstand hebben door blanken. Blijkbaar mag de slachtofferrol selectief worden toegepast.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Biblebeltkeel » 07 jan 2022 00:20

Mortlach schreef:Kijk, daar ligt waarschijnlijk het probleem. Jij vereenzelvigt jou met de rijke slavenhandelaren van destijds; kritiek op hen is kritiek op jou. Terwijl deze gasten jou ongetwijfeld ook gewoon hadden laten creperen of als contractarbeider/gelukszoeker op een plantage hadden kapotgewerkt.

Niemand geeft "de blanke man" de schuld van historische gegevens. We erkennen wel dat er institutionele zaken zijn gebeurt waarvan de gevolgen tot op de dag van vandaag merkbaar zijn. Maar dat zal vast wel weer Marxistisch zijn want dan hoef jij je er niks van aan te trekken en kun je gewoon verder gaan met wentelen in zelfmedelijden want boehoe wat heb je het toch zwaar.


Niemand geeft de blanke man de schuld terwijl word doodgegooid met een collectieve blanke (erfschuld) die hersteld moet worden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Mortlach » 07 jan 2022 02:31

Biblebeltkeel schreef:Nee jullie zeggen dat door de acties van de blanke man in het verleden (slavernij,kolonialisme) en de acties in het heden (institutioneel racisme) de nier blanken op blijvende achterstand staan. Om dat gat te dichten moet de blanken man boeten (check your White male privilege) in allerlei vormen (herstelbetalingen, positieve discriminatie, diversiteitstrainigen etc).


Grappig dat je 'diversiteitstraining' blijkbaar als straf ziet. Veelzeggend!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor hans0166 » 07 jan 2022 07:51

Biblebeltkeel schreef:Rechts is tegen gelijkheid.


mensen zijn ook niet gelijk, maar wel gelijkwaardig, en naar mijn mening is dat grotendeels toch wel in overeenkomst met de algemene houding in Nederland.
Met jouw bewoording zou ook de grondwet "links" zijn. Volgens mij kun je Thorbecke een heleboel verwijten, maar niet dat ie links was.

Noord Korea niets voor je?...oh wacht... Kim is zo links dat ie bijna rechts lijkt.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Biblebeltkeel » 07 jan 2022 11:04

hans0166 schreef:mensen zijn ook niet gelijk, maar wel gelijkwaardig, en naar mijn mening is dat grotendeels toch wel in overeenkomst met de algemene houding in Nederland.
Met jouw bewoording zou ook de grondwet "links" zijn. Volgens mij kun je Thorbecke een heleboel verwijten, maar niet dat ie links was.

Noord Korea niets voor je?...oh wacht... Kim is zo links dat ie bijna rechts lijkt.


Mensen zijn niet gelijkwaardig. Als mensen niet gelijk zijn voort daar uit voort dat een ongelijkwaardige behandeling dan gerechtvaardigd is. Ik zou mijn zoon altijd bevooroordelen ten opzichte van een vreemde en ik vind dat hij een betere behandeling moet krijgen.

Thorbecke was niet echt links maar zou tegen alles staan wat er heden ten dage is. Algemeen stemrecht, massa immigratie etc.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor hans0166 » 07 jan 2022 12:52

Biblebeltkeel schreef:Mensen zijn niet gelijkwaardig. Als mensen niet gelijk zijn voort daar uit voort dat een ongelijkwaardige behandeling dan gerechtvaardigd is. Ik zou mijn zoon altijd bevooroordelen ten opzichte van een vreemde en ik vind dat hij een betere behandeling moet krijgen.

Thorbecke was niet echt links maar zou tegen alles staan wat er heden ten dage is. Algemeen stemrecht, massa immigratie etc.


Na het lezen van je posts van vandaag, zou mijn advies zijn je middelbare school en HBO nog eens over te doen, er gaat ergens iets niet helemaal goed.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2022 12:55

Biblebeltkeel schreef:Mensen zijn niet gelijkwaardig. Als mensen niet gelijk zijn voort daar uit voort dat een ongelijkwaardige behandeling dan gerechtvaardigd is. Ik zou mijn zoon altijd bevooroordelen ten opzichte van een vreemde en ik vind dat hij een betere behandeling moet krijgen.

Thorbecke was niet echt links maar zou tegen alles staan wat er heden ten dage is. Algemeen stemrecht, massa immigratie etc.

Ik geef mijn zoon ook een andere behandeling als een willekeurig ander kind.
Toch wil ik niet dat bijvoorbeeld zijn school hem anders behandeld omdat het mijn zoon is.

Als mijn zoon een actie heeft uitgevreten die niet door de beugel kan hoop ik dat hij daar op een redelijke wijze voor gestraft wordt. En anders doe ik het zelf.

Dus: prima dat jij je zoon een andere behandeling geeft dan een ander, maar waarom hij ook van anderen een betere behandeling moet krijgen ontgaat me dan weer...
Overigens wel grappig dat je in alles aangeeft dat je delen van je familie (je ouders) veracht, maar van de rest van de maatschappij verwacht dat jouw zoon, vanwege het feit dat het jouw zoon is, met enige egards behandeld wordt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2022 12:58

hans0166 schreef:Na het lezen van je posts van vandaag, zou mijn advies zijn je middelbare school en HBO nog eens over te doen, er gaat ergens iets niet helemaal goed.

Ik krijg het idee dat HBO in dit specifieke geval voor Heel Beperkt Onderwijs gestaan heeft.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor Biblebeltkeel » 07 jan 2022 13:16

StillAwake schreef:Ik geef mijn zoon ook een andere behandeling als een willekeurig ander kind.
Toch wil ik niet dat bijvoorbeeld zijn school hem anders behandeld omdat het mijn zoon is.

Als mijn zoon een actie heeft uitgevreten die niet door de beugel kan hoop ik dat hij daar op een redelijke wijze voor gestraft wordt. En anders doe ik het zelf.

Dus: prima dat jij je zoon een andere behandeling geeft dan een ander, maar waarom hij ook van anderen een betere behandeling moet krijgen ontgaat me dan weer...
Overigens wel grappig dat je in alles aangeeft dat je delen van je familie (je ouders) veracht, maar van de rest van de maatschappij verwacht dat jouw zoon, vanwege het feit dat het jouw zoon is, met enige egards behandeld wordt.


Ik wil gewoon het beste voor mij zoon. En er is altijd schaarste dus een het een gaat ten koste van het ander. Elke groep wil een betere behandeling voor hun kinderen dan zou het gek zijn dat ik dat niet wil want anders verlies je. Je moet mee in de vaart der volkeren.

Mijn zoon is niet mijn ouders. Twee verschillende mensen, mijn zoon is een goed mens mijn moeder niet.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2022 13:19

Biblebeltkeel schreef:Ik wil gewoon het beste voor mij zoon. En er is altijd schaarste dus een het een gaat ten koste van het ander. Elke groep wil een betere behandeling voor hun kinderen dan zou het gek zijn dat ik dat niet wil want anders verlies je. Je moet mee in de vaart der volkeren.

Mijn zoon is niet mijn ouders. Twee verschillende mensen, mijn zoon is een goed mens mijn moeder niet.

Wat hebben je ouders je wel niet aangedaan...?
En prima dat jij het beste voor je zoon wilt, dat wil inderdaad iedereen voor zijn kind (waarschijnlijk jouw moeder ook...).

Dat houdt echter niet in dat de rest van de maatschappij ook maar een voorkeursbehandeling op een kind moet gaan loslaten, omdat zijn vader zo'n goed mens is, dat zijn moeder zo mooi piano kan spelen of omdat het nu eenmaal jouw kind is...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Politiek en kerkverlating/geloofsafval

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2022 13:23

Biblebeltkeel schreef:Ik wil gewoon het beste voor mij zoon. En er is altijd schaarste dus een het een gaat ten koste van het ander. Elke groep wil een betere behandeling voor hun kinderen dan zou het gek zijn dat ik dat niet wil want anders verlies je. Je moet mee in de vaart der volkeren.

Mijn zoon is niet mijn ouders. Twee verschillende mensen, mijn zoon is een goed mens mijn moeder niet.

Overigens grappig dat je in een eerdere reactie aangaf kinderen (meervoud) te hebben, maar slechts voor 1 van hen (je zoon) het beste wenst.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten