Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Speedy » 19 jul 2021 14:42

Mortlach schreef:En over tien tot twintig jaar, wanneer transgenders min of meer volledig zijn geaccepteerd, zal het wel weer een andere groep zijn. Ik vermoed dat de pijlen tegen die tijd zullen worden gericht op polyamory want dat is ook zo'n idee dat je zo heerlijk met de Bijbel in de hand kunt bestrijden.


Nee Mortlach dat zal niet gebeuren, want dan worden degenen die dat doen strafrechtelijk vervolgd en zullen hun straffen krijgen. Alles wat maar enigszins ruikt naar het Christendom van 20 jaar terug moet uitgebannen worden.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 jul 2021 15:04

Wat een onzin.
Er is geen enkele politieke partij in Nederland die kerken wil sluiten of vrijheid van meningsuiting wil beperken.

Reformatorische mensen/dominees/voormannen moeten eraan wennen dat er tegenspraak is op hun uitspraken. Hopelijk gaan ze het ook waarderen, tegenspraak houd je scherp en voorkomt scheefgroei en misstanden.
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 19 jul 2021 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 19 jul 2021 15:47

Tante Pollewop schreef:Wat een onzin.
Zorg eerst maar. Er is geen enkele politieke partij in Nederland die kerken wil sluiten of vrijheid van meningsuiting wil beperken.

Reformatorische mensen/dominees/voormannen moeten eraan wennen dat er tegenspraak is op hun uitspraken. Hopelijk gaan ze het ook waarderen, tegenspraak houd je scherp en voorkomt scheefgroei en misstanden.


Het lijkt een patroon: rechts/christelijk/conservatief beschuldigt links/progressief altijd van zaken die ze zelf doen of zouden doen als ze de kans hadden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 jul 2021 15:50

Precies.

En waarom schrikt men zo van tegenspraak? Ik vermoed omdat de voormannen in eigen kring op een voetstuk staan, de dominee spreekt het woord van God en dat is in sommige kringen het einde van alle tegenspraak.
Eigenlijk heel eng, als je er wat langer over nadenkt.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Speedy » 19 jul 2021 15:50

Tante Pollewop schreef:Wat een onzin.
Zorg eerst maar. Er is geen enkele politieke partij in Nederland die kerken wil sluiten of vrijheid van meningsuiting wil beperken.

Reformatorische mensen/dominees/voormannen moeten eraan wennen dat er tegenspraak is op hun uitspraken. Hopelijk gaan ze het ook waarderen, tegenspraak houd je scherp en voorkomt scheefgroei en misstanden.


Onzin? Het gaat er niet om of er tegenspraak komt, of je nog de zaken mag zeggen die naar Gods Woord zijn. De wijze waarop de VU met dr. De Vries is omgegaan is nog maar een druppel. De plannen van minister van Onderwijs om diversiteit er door heen te drukken gaat vele instellingen raken. Ipv overleg en gesprek wordt keihard de mening van reformatorisch Nederland terzijde geschoven. Wat 15 jaar geleden nog ondenkbaar was, wordt nu al uitgevoerd.

Waar zijn hier op Refoweb nog degenen die een weerwoord laten horen? Ik heb er geen zin meer in en dat is de houding van velen geworden. Ik hoor het ook van diverse politici dat ze moe zijn omdat je wordt afgeschreven zonder dat er naar argumenten geluisterd wordt. Respect voor Elbert dat hij het hier nog probeert om in het gedram nog een pikketpaaltje te slaan.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Speedy » 19 jul 2021 15:54

Tante Pollewop schreef:Precies.

En waarom schrikt men zo van tegenspraak? Ik vermoed omdat de voormannen in eigen kring op een voetstuk staan, de dominee spreekt het woord van God en dat is in sommige kringen het einde van alle tegenspraak.
Eigenlijk heel eng, als je er wat langer over nadenkt.


Ook zo'n heerlijke karikatuur. Omdat misschien bij een enkel klein kerkverband dit nog is, geldt voor heel de reformatorische kring. Gewoon bullshit. Als in de studiedag enigszins verdiept had dan weet je dat daar veel voorgangers aanwezig waren om juist in het onderwerp te verdiepen, om te leren hoe je in het pastoraat met deze zaken kan en moet omgaan. Word je niet moet om elke keer je eigen nest te bevuilen? Er is veel veranderd. Maar ja, de anti-refo's zullen dat niet erkennen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 jul 2021 16:00

Nest bevuilen?
Wat een domme beschuldiging. Je hebt geen idee.

Geen idee van de gevolgen in levens van homo's en transgenders die niet zoals ieder ander zich konden ontwikkelen vanwege de houding ten opzichte van LHBTI+-ers. Die daar decennia later nog hinder ondervinden.
Je hebt geen idee en het houdt pas op als ouders, in en buiten de reformatorische zuil, hun kinderen accepteren zoals ze zijn en er rekening mee houden dat hun kind LHBTI+ kan zijn en daar naar handelen.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Speedy » 19 jul 2021 16:22

Tante Pollewop schreef:Nest bevuilen?
Wat een domme beschuldiging. Je hebt geen idee.

Geen idee van de gevolgen in levens van homo's en transgenders die niet zoals ieder ander zich konden ontwikkelen vanwege de houding ten opzichte van LHBTI+-ers. Die daar decennia later nog hinder ondervinden.
Je hebt geen idee en het houdt pas op als ouders, in en buiten de reformatorische zuil, hun kinderen accepteren zoals ze zijn en er rekening mee houden dat hun kind LHBTI+ kan zijn en daar naar handelen.


iedereen moet iedereen accepteren, muv de ouders in de reformatorische zuil die alles opgedrongen wordt en hun principes overboord moeten gooien.

Wat je schrijft is exact het probleem wat het gesprek onmogelijk maakt.

En wat jij zegt is inderdaad dat jij geen idee hebt van wie ik ben wat ik ben en waar ik mee te maken heb. Snap je nu wat ik bedoel?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Haaibaai » 19 jul 2021 17:02

Maar goed ,wat een gedoe weer hier op deze draad.

Voorts laten ouders pal staan voor wat zij vinden zo ook de reformatorische ouders zij bepalen wat ze vinden en hoe hun kinderen worden opgevoed.

Maar nu het volgende ........wat is de uitkomst van deze studiedag wel zo belangrijk :!: :!: :!:
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 jul 2021 18:57

Speedy schreef:iedereen moet iedereen accepteren, muv de ouders in de reformatorische zuil die alles opgedrongen wordt en hun principes overboord moeten gooien.

Wat je schrijft is exact het probleem wat het gesprek onmogelijk maakt.

En wat jij zegt is inderdaad dat jij geen idee hebt van wie ik ben wat ik ben en waar ik mee te maken heb. Snap je nu wat ik bedoel?

Nee.

Maar jij begrijpt ook niet wat ik bedoel. Ik zeg nergens dat reformatorische ouders iets opgedrongen moet worden of dat zij hun principes overboord moeten gooien.
Wat ik zeg, is dat in en buiten de reformatorische zuil, ouders hun kinderen moeten accepteren zoals ze zijn en er rekening mee houden dat hun kind LHBTI+ kan zijn en daar naar handelen. Dat is alles. Dat voorkomt een hoop ellende.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 19 jul 2021 19:39

Tante Pollewop schreef:Nee.

Maar jij begrijpt ook niet wat ik bedoel. Ik zeg nergens dat reformatorische ouders iets opgedrongen moet worden of dat zij hun principes overboord moeten gooien.
Wat ik zeg, is dat in en buiten de reformatorische zuil, ouders hun kinderen moeten accepteren zoals ze zijn en er rekening mee houden dat hun kind LHBTI+ kan zijn en daar naar handelen. Dat is alles. Dat voorkomt een hoop ellende.


Misschien hebben wij een buitengewoon vastberaden kind, maar ik zie het niet echt voor me hoe je als ouders zoiets NIET kunt accepteren maar wel verwacht dat je na de 18de verjaardag nog een relatie met je kind zult hebben. Onze oudste heeft de biologische vader radicaal uit hun leven verwijderd, in ieder geval.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Lydia63 » 20 jul 2021 15:18

hans0166 schreef:wat voor behoefte dan wel?.. je eigen riedeltje af blijven spelen en verontwaardigd reageren tot de mensen hier bekeerd zijn tot jouw opvattingen?

gaat em niet worden hoor.


Ik heb geen speciale behoefte van 'n mens in goedkeuring, en Nee! het klopt niet wat je zegt ik ben hier niet om mijn riedeltje af te spelen en dat kun je ook nergens uit mijn berichten opmaken, ik ben voor vrijheid van mening 's uiting.
Maar ik herken wolven in schaapskleren :wink:
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor hans0166 » 20 jul 2021 18:46

Lydia63 schreef:Maar ik herken wolven in schaapskleren :wink:


tja.. daar heb je zo ondertussen alle actieve forummers die het niet met je eens zijn wel van beschuldigd.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Lydia63 » 20 jul 2021 19:16

hans0166 schreef:tja.. daar heb je zo ondertussen alle actieve forummers die het niet met je eens zijn wel van beschuldigd.

Dat is niet waar, maar blijf vooral jou stemming uiten.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Speedy » 21 jul 2021 15:01

Nog een voorbeeld van haat en karikatuur. Nadat de Nashville verklaring openbaar kwam, kwam er een lawine van haat los tegen predikanten en voorgangers. Toen gaf justitie al aan, niet alles is haat, dit is vrijheid van geloofsbeleving. Nee hoor, men bleef onwaarheden roepen. Vervolgens is er nog een groep geweest die weer een bataljon aan advocaten hebben ingeschakeld en nu juridisch aan het werk hebben gezet. Toen waren er al hoogleraren en advocaten stop er mee heeft geen zin. Ze zijn doorgegaan en nu heeft het Hof uitspraak gedaan en weer hetzelfde: Nashville verklaring is NIET discriminerend.

Bron: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2021:2132

Ben benieuwd wie de volgende groep weer zal zijn en welke rollen verschillende tweede kamerleden weer gaan spelen met het verspreiden van karikaturen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten