Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 jul 2021 16:18

Speedy schreef:Het hof gaat kijken of er een zaak uit zou kunnen komen dus of het OM gelijk heeft. Het zegt genoeg dat Houtzager doorgaat met het zwart maken van de Kort. En dat er centjes moeten komen om Spong te financieren

Wat dat laatste betreft, in een mum van tijd is het drievoudige binnengekomen van het gewenste bedrag. Zegt ook genoeg. =D>

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Speedy » 22 jul 2021 16:33

Tante Pollewop schreef:Wat dat laatste betreft, in een mum van tijd is het drievoudige binnengekomen van het gewenste bedrag. Zegt ook genoeg. =D>

Barbertje moet hangen … dat is wel duidelijk.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 jul 2021 17:08

Nee, helemaal niet.
Er is kennelijk veel verontwaardiging over de opstelling van het OM.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Tante Pollewop » 23 jul 2021 07:41

Mortlach schreef:Misschien hebben wij een buitengewoon vastberaden kind, maar ik zie het niet echt voor me hoe je als ouders zoiets NIET kunt accepteren maar wel verwacht dat je na de 18de verjaardag nog een relatie met je kind zult hebben. Onze oudste heeft de biologische vader radicaal uit hun leven verwijderd, in ieder geval.

Nog even een late reactie hierop: ik denk dat een kind dit kan doen als er een veilige basis is buiten de vader.

Als kinderen opgroeien bij ouders die helemaal niet of alleen negatief over LHBTI's spreken, en de verdere omgeving doet dat ook, dan kun je dus geen kant op als kind..

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 23 jul 2021 14:21

Tante Pollewop schreef:Nog even een late reactie hierop: ik denk dat een kind dit kan doen als er een veilige basis is buiten de vader.

Als kinderen opgroeien bij ouders die helemaal niet of alleen negatief over LHBTI's spreken, en de verdere omgeving doet dat ook, dan kun je dus geen kant op als kind..


Ja, misschien ben ik daar te optimistisch over. Een van de voordelen van het internet tegenwoordig is dat je altijd en overal netwerken kunt vinden zodat je je niet zo alleen hoeft te voelen. Hopelijk helpt het de mensen die vast zitten in een omgeving die hen in een keurslijf probeert te drukken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Lydia63 » 24 jul 2021 14:51

Als ik dit soort berichten lees dan roept dat bij me heel wat vraagtekens op

https://www.ad.nl/utrecht/utrechtse-oud ... a74eab385/
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Lydia63 » 24 jul 2021 15:37

Deze leerkracht uiten haar persoonlijke mening op social media;

https://cip.nl/86551-christelijke-leerk ... =2021Jul24
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2021 16:23

Lydia63 schreef:Deze leerkracht uiten haar persoonlijke mening op social media;

https://cip.nl/86551-christelijke-leerk ... =2021Jul24


Geen leerkracht, maar werkzaam op een school als administratie.

Hier een screenshot van een van de twee gewraakte social media posts

https://s31242.pcdn.co/wp-content/uploa ... d01fde.jpg

Ik moet altijd hartelijk lachen als christenen anderen beschuldigen van 'brainwashing'. Ik vind het zelf bijzonder prettig dat kinderen worden beschermd tegen dit soort invloeden. Je zult maar transgender of niet-hetero zijn als kind en van je schoolassistent te horen krijgen dat je niet evenveel waard bent als je klasgenootjes, dat je niet normaal bent en dat je "een vergissing" bent.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2021 16:42

Mortlach schreef:Geen leerkracht, maar werkzaam op een school als administratie.

Hier een screenshot van een van de twee gewraakte social media posts

https://s31242.pcdn.co/wp-content/uploa ... d01fde.jpg

Ik moet altijd hartelijk lachen als christenen anderen beschuldigen van 'brainwashing'. Ik vind het zelf bijzonder prettig dat kinderen worden beschermd tegen dit soort invloeden. Je zult maar transgender of niet-hetero zijn als kind en van je schoolassistent te horen krijgen dat je niet evenveel waard bent als je klasgenootjes, dat je niet normaal bent en dat je "een vergissing" bent.


Ook nog even, het gaat hier om het middelbaar onderwijs, dus kinderen vanaf een jaar of 12. Denk je echt dat die nog niet klaar zijn om over relaties en transgenderisme te horen? Denk je echt dat dat lesbische meisje in de klas zich niet buitengesloten zal voelen als relatievormen worden besproken, maar haar gewenste relatievorm daar niet tussen zit of zelfs actief wordt afgekraakt als zijnde "fout"?

Jarenlang was het op Engelse scholen bij wet verboden om "homoseksuele relaties te promoten" d.w.z. om het ander wat positiefs erover te zeggen. Dus werd er niks gezegd, of werd het beschimpt. Je hoeft echt niet ver te zoeken om mensen te vinden die in die tijd op school zaten en die daar tot op de dag van vandaag onder lijden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Lydia63 » 24 jul 2021 17:53

Mortlach schreef:Geen leerkracht, maar werkzaam op een school als administratie.



Dat maakt de zaak voor mij alleen maar dubieuzer, dus dat zelfs 'n administratief medewerkster van 'n school op social media niet haar mening mag uiten.
Op straffe van ontslag persoonlijk acht ik de kans hoog in dat zij de zaak gaat winnen mist er niks aan haar taken als administratief medewerkster aan te merken valt.
Laatst gewijzigd door Lydia63 op 24 jul 2021 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2021 17:57

Lydia63 schreef:Dat maakt de zaak voor mij alleen maar dubieuzer, dus dat zelfs 'n administratief medewerkster van 'n school op social media niet haar mening mag uiten.
Op straffe van ontslag.


Tja, als je met die mening een onveilig schoolklimaat veroorzaakt voor de leerlingen, dan vind ik dat zo gek nog niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Lydia63 » 24 jul 2021 18:04

Mortlach schreef:Tja, als je met die mening een onveilig schoolklimaat veroorzaakt voor de leerlingen, dan vind ik dat zo gek nog niet.


Jou tolerantiepeil is weer erg hoog vandaag, wellicht moeten andere school medewerkers ook gescreend worden, de conciërge, de kantinehulpen en evt de schoonmakers/sters ( sarcasme off)
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2021 18:50

Lydia63 schreef:Jou tolerantiepeil is weer erg hoog vandaag, wellicht moeten andere school medewerkers ook gescreend worden, de conciërge, de kantinehulpen en evt de schoonmakers/sters ( sarcasme off)


O, jij denkt dat ik het tolereer dat de school tot een onveilige omgeving wordt gemaakt door religieuzen? Dat heb je dan echt goed mis. Dat mag van mij keihard worden aangepakt. Het belang van de minderjarige leerlingen gaat hier 100% boven dat van de volwassenen die hun geloof niet voor zich weten te houden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2021 23:54

Weet wat ik ten node mis in dit gesprek? De compassie! Ik heb het vaak genoeg gevraagd: maar wat doe je met die transgender tiener die niet kan douchen zonder paniekaanvallen; met die jongen of meid die zo depressief en zo ongelukkig zijn dat ze de hand aan zichzelf slaan - het zeldmoordcijfer onder transgenders is schrikbarend- ; met het kind dat nooit of te nimmer lacht want het kent geen geluk?

Als ik deze vragen stel, blijft het angstvallig stil, het lijkt bijna alsof er geen antwoord is... Het enige wat ik hoor is "WIJ mogen niet meer zeggen wat we willen; WIJ mogen niet meer voor ons geloof uitkomen; wij, wij, wij...

Ja, en ZIJ dan?

Ik had na al die jaren eigenlijk toch wel wat meer van christenen verwacht.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 jul 2021 07:05

Dat is niet alleen zo als het over genderdysforie gaat, maar ook wanneer het schrale reformatorischr toekomstperspectief voor lesbische vrouwen en homo mannen benoemd wordt.

Het standpunt is vele malen belangrijker dan de mensen waar het om gaat, lijkt het. Iets wat ik steeds minder begrijp en waar ik steeds minder begrip voor kan opbrengen.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten