Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 17 jul 2021 19:41



Een aantal punten uit het artikel.

De vader van de jongen, Jeffrey Younger, stelt dat zijn ex-vrouw er bij haar zoon bewust op aanstuurt een meisje te worden. Als James bij hem is, merkt hij niets van vrouwelijke gevoelen bij zijn zoon. Bovendien is volgens de vader James zelf helemaal niet gelukkig met de plannen van zijn moeder. Younger verzet zich daarom tegen de geslachtsverandering. Hij wil niet dat zijn voormalige echtgenote zonder zijn toestemming beslist over de ingrijpende medische behandeling.


Dat kind heeft dus al heel vroeg geleerd om sociaal wenselijk gedrag te vertonen. Daar zijn kinderen over het algemeen heel erg goed in en als je met kinderen van gescheiden ouders omgaat, zie je als het ware echt een knop omgaan wanneer ze het weekend bij de een of de ander zijn. Dit zegt op zich dus niet zo heel erg veel.

Verder vind ik het wat vreemd dat de rechter gewoon besluit het jury-oordeel naast zich neer te leggen. Waarom zit die jury daar dan?

De ethicus Andrew Walker zet het proces als een waarschuwing. Hij denkt dat dit soort kwesties zich vaker zullen gaan voordoen omdat de “maatschappij zich met grote spoed beweegt in de richting van morele waanzin” “Onze identiteit is niet te scheiden van ons biologisch geslacht. Christenen moeten bereid zijn om een vreugdevolle getuigenis te geven dat God mannen en vrouwen in zijn beeld maakt voor hun welzijn en voor het voordeel van de samenleving,” aldus Walker


Een vreugdevolle getuigenis? Nou, daar zijn transgender mensen echt mee geholpen hoor. Cisgender mensen zijn blij dat ze cisgender zijn! Heb je zelf ook al eens geprobeerd cisgender te zijn in plaats van trans? (sorry, in-grapje. Je hebt toevallig niet het computerspel Hades al eens gespeeld?)


https://www.vox.com/identities/2019/11/ ... ld-custody

Het gaat dus over een 7-jarig kind dat zichzelf al 4 jaar lang identificeert als meisje (behalve als ze bij haar vader, die dit gedrag duidelijk afkeurt, op bezoek is). Dat is bijna 60% van haar leven! In het ergste geval duurt zoiets tot ze 18 is, waarna ze als volwassene doet wat 11 jaar eerder had moeten gebeuren zonder inbreng van de vader, met wie ze tegen die tijd alle contact verbroken zal hebben...


Edit: Ik had het vox-artikeltje niet helemaal gelezen voordat ik reageerde.

The father doesn’t follow the recommendations of the counselor or the pediatrician, and he shames her to try to make her feel bad for wanting to dress as a girl,” Meaders, Georgulas’s attorney, told the court. “Even though the father knows she wants super-long hair, he shaves her head when he has the opportunity and leaves the other twin boy’s hair long,” referring to her twin brother Jude.


Gedwongen en tegen de zin van het kind het hoofd kortscheren?! Als straf, terwijl je het haar van de cisgender broer lang laat? Nee, lekkere liefhebbende vader ben je dan zeg! Dit is gewoon wreed om het wreed zijn. Lijkt me dus niet echt een vent om op het wapenschild te hijsen als zijnde de voorvechter van je redelijke standpunten.

PS: Ook hierom is het weer belangrijk om een lokale nieuwsbron te vinden. Maakt het RD gewag van het gedwongen haren knippen? Nee. Terwijl ik het toch binnen 5 minuten had gevonden. Vraag jij jezelf nu nooit eens af waarom het RD dit soort details weglaat?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 17 jul 2021 20:03

https://slowlyboiledfrog.com/index.php/ ... georgulas/

O, gelukkig, het ziet ernaar uit dat de moeder de zeggenschap toegewezen heeft gekregen nadat de rechter die de jury-uitspraak naast zich neerlegde, zich in hoger beroep uit de zaak heeft teruggetrokken.

Omdat het hier om een kind gaat, is er niet veel openbaar in te zien, maar ik hoop dat Luna nu gewoon haarzelf kan zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Lydia63 » 17 jul 2021 21:27

Mortlach schreef:Nee, ik denk niet dat ze schadelijk zijn, niet meer of minder dan andere medicijnen. En daarom dus ook juist weer: het is omkeerbaar. Blijkt na een aantal jaar dat puberteitsblokkers niet het juiste middel zijn, dan stop je er mee en gaat alles weer gewoon zijn gangetje.


Vind je het goed dat ik hier over eerst 'n deskundige uitleg wil?
Want jij kunt mij niet wijs maken dat het toedienen van puberteitsblokkers en testereon op jonge kinderen geen invloed heeft en blijvende schade achter laat.
Volgens mij praat je er wat te gemakkelijk over.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 17 jul 2021 21:56

Lydia63 schreef:Vind je het goed dat ik hier over eerst 'n deskundige uitleg wil?
Want jij kunt mij niet wijs maken dat het toedienen van puberteitsblokkers en testereon op jonge kinderen geen invloed heeft en blijvende schade achter laat.
Volgens mij praat je er wat te gemakkelijk over.


Natuurlijk moet je je goed laten informeren voordat je hier je mening over vormt, maar wees dan wel kritisch over naar wie je luistert. Als je het alleen maar zoekt in de anti-trans/christelijke hoek, zul je ongetwijfeld alleen maar horrorverhalen te horen krijgen en als ze dezelfde benadering volgen als het RD, dan is het dus maar de vraag in hoeverre het waar is.

Wat bedoel je precies met "jonge kinderen"; testosteron wordt pas toegediend wanneer de puberteit sowieso zou beginnen. Sterker nog, puberteitsblokkers worden al decennia lang gebruikt voor kinderen die veel te vroeg beginnen met puberen. Een kind van 7 dat borsten krijgt, daar is het dan nog lang niet klaar voor (en de omgeving ook niet), dus in zo'n geval kunnen puberteitsblokkers worden ingezet om de puberteit de vertragen tot ze er wel klaar voor is - let op: dus NIET om het gender aan te passen. Dat doen kinderartsen echt al heel erg lang en daar hoor je nooit iemand over.

In de tussentijd even een vraagje: zou jij zeggen dat het hoofd van een kind keer op keer en tegen de wil van het kind kort scheren kindermishandeling is? Ja of nee?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Cicero » 17 jul 2021 22:22

Mortlach schreef:In de tussentijd even een vraagje: zou jij zeggen dat het hoofd van een kind keer op keer en tegen de wil van het kind kort scheren kindermishandeling is? Ja of nee?

Het is een schande dat een man lang haar draagt zegt het Woord. Het kind heeft niets in te brengen dan lege briefjes.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Erik1960 » 17 jul 2021 22:56

Cicero schreef:Het is een schande dat een man lang haar draagt zegt het Woord. Het kind heeft niets in te brengen dan lege briefjes.

Ik mag toch hopen dat jouw kinderen inmiddels uit huis zijn?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Lydia63 » 18 jul 2021 08:42

Mortlach schreef:Natuurlijk moet je je goed laten informeren voordat je hier je mening over vormt, maar wees dan wel kritisch over naar wie je luistert.


Dit bericht spreek volgens mij zéér neutraal :
https://www.ad.nl/nijmegen/hormonen-gev ... gle.com%2F
Maar waarmee mijn vraag wel is beantwoord, kinderen in z'n behandeling met het toedienen van hormonen, is op de langere termijn, onomkeerbaar.
En daar hadden wij het over.

Mortlach schreef:In de tussentijd even een vraagje: zou jij zeggen dat het hoofd van een kind keer op keer en tegen de wil van het kind kort scheren kindermishandeling is? Ja of nee?


Ja.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2021 15:25

Lydia63 schreef:Dit bericht spreek volgens mij zéér neutraal :
https://www.ad.nl/nijmegen/hormonen-gev ... gle.com%2F
Maar waarmee mijn vraag wel is beantwoord, kinderen in z'n behandeling met het toedienen van hormonen, is op de langere termijn, onomkeerbaar.
En daar hadden wij het over.


Buiten de wat smeuïge en misleidende kop, inderdaad een stuk beter dan het RD. Waarvoor dus een pluim!

Maar verder vraag ik mij af of we hetzelfde artikel (helemaal) hebben gelezen. Dat "kiezen uit twee kwaden" gaat dus alleen om eventuele effecten op de vruchtbaarheid. Als je als kind al weet dat je toch nooit kinderen wil, dan is dat dus geen bezwaar. Als je denkt wél kinderen te willen, noemt men al de opties van zaad/eitjes laten invriezen en je kunt ook altijd nog adopteren.

uit het artikel:
In Nederland gaat het veel meer over de afweging: wat kun je medisch doen om iemands psychische lijden te verminderen? Je kunt zeggen, zolang er niks bekend is, doen we niks. Wij zeggen: zolang we geen schadelijke effecten zien gaan we ermee door. Wij worden geconfronteerd met jongeren die enorm in de knoop zitten. Voor een deel van die groep is het zelfs zo dat ze medicatie op internet gaan bestellen, of zelfmoord willen plegen.
Als er iets slecht is voor je vruchtbaarheid, is het een succesvolle zelfdoding wel.

Daar gaat het dus om. Jongeren bij wie de nood zo hoog is dat ze geen uitweg meer zien, waar het al jaren sleept. Als dat je opties zijn "vruchtbaarheid was lastiger" of "zelfdoding", dan is de keuze toch snel gemaakt? Wat mij altijd een beetje opvalt aan de mensen aan de andere kant van dit onderwerp, is dat het enkel gaat over de lichamelijke gezondheid en de lichamelijke effecten. Alsof de psychische gezondheid geen enkele rol speelt.

Vroeger mocht je pas je gewenste geslacht op je paspoort laten zetten, zodra je daadwerkelijk een operatie had gehad. Dat is nu niet meer zo. Ook al heb je nog het lichaam van een vrouw, je mag al wel laten opschrijven in je paspoort dat je een man bent. Dat heeft de druk van een operatie weggehaald bij veel transgenders.”


Er is natuurlijk geen enkele reden transgenders te dwingen operaties te ondergaan voordat ze hun paspoort mogen aanpassen. Sterker nog, het is vreemd dat er eerst allerlei kunstmatige, arbitraire obstakels worden opgeworpen en men daarna klaagt dat zo veel transgender mensen die obstakels daadwerkelijk proberen te overwinnen. Gelukkig is die operatie-eis ondertussen afgeschaft.

Ja.


Dat zijn we dan dus met elkaar eens. De vader mishandelt zijn dochter wanneer hij haar hoofd scheert. En waarom zou een mishandelende vader medische ingrepen moeten kunnen tegenhouden?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2021 15:26

Erik1960 schreef:Ik mag toch hopen dat jouw kinderen inmiddels uit huis zijn?


Ik ga er volledig van uit dat Cicero zich hier sarcastisch uitlaat, hem een beetje kennende...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Lydia63 » 18 jul 2021 16:15

Mortlach schreef:Buiten de wat smeuïge en misleidende kop, inderdaad een stuk beter dan het RD. Waarvoor dus een pluim!


Ik heb totaal geen behoefte aan 'n pluim!
Wie denk je wel dat je bent om pluimen uit te delen.

enkele dagen schreef je dit:

Mortlach schreef:Ik zag vandaag een relevante opmerking hierover. De-transitie betekent niet enkel het ongedaan maken van operaties. Niet elke transitie houdt operaties in. Soms is het een kwestie van ophouden met hormoonvervangers slikken of een enkel sociale transitie ongedaan maken. Transities zijn in de meeste gevallen gewoon omkeerbaar en dat gebeurt soms dus ook. Sterker nog, voor sommige transgenders is juist het idee dat een transitie omkeerbaar is een geruststelling; je maakt toch een grote stap in het onbekende, dus is het geruststellend te weten dat je altijd terug kunt, mocht je dat willen.


Waarop ik schreef

Lydia63 schreef:Het spijt me zeer Mortlach om dit te zeggen, maar doe het toch :oops:
Als sommige volwassen mensen al de geruststelling willen van 'n transitie die omkeerbaar is.
Moet juist om die reden 'n hormonale behandeling bij (kinderen )juist niet worden uitgesteld?


Ik heb aangetoond dat wat jij schreef en waar ik op reageerden totaal onjuist is:
https://www.ad.nl/nijmegen/hormonen-gev ... 131608965/
en wat mij betreft mag je aan stemmingmakerij doen.

Maar ik prik daar zó door heen.
Ik vind het vreemd dat je staat te juichen om 'n transitie van 'n kind van 7, terwijl je dit kind niet eens kent en de achtergrond.

ik geef jou het laatste woord.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2021 16:56

Lydia63 schreef:Ik heb totaal geen behoefte aan 'n pluim!
Wie denk je wel dat je bent om pluimen uit te delen.


Joh, ben ik een keer vriendelijk en bemoedigend, is het weer niet goed. Wat wil je nou?

Ik heb aangetoond dat wat jij schreef en waar ik op reageerden totaal onjuist is:
https://www.ad.nl/nijmegen/hormonen-gev ... 131608965/
en wat mij betreft mag je aan stemmingmakerij doen.


Hoezo aangetoond? Ik schrijf dat transities ongedaan kunnen worden gemaakt zolang er geen ingrijpende operaties bij zijn komen kijken en dat is zo. Ik heb werkelijk waar geen idee hoe jij zou hebben aangetoond dat dat onjuist is.

Jij wilt per se hormoonbehandelingen uitstellen, ook als dat leidt tot zelfdoding? Dat kan ik me oprecht niet voorstellen.

Maar ik prik daar zó door heen.
Ik vind het vreemd dat je staat te juichen om 'n transitie van 'n kind van 7, terwijl je dit kind niet eens kent en de achtergrond.


Terwijl jij staat te juichen dat de transitie wordt tegengehouden, terwijl je dit kind en de achtergrond niet eens kent. En daarom heb ik dus ook dat VOX artikeltje opgezocht, zodat ik wat meer van de achtergrond te weten zou komen. Heb je dat artikel toevallig ook gelezen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor hans0166 » 18 jul 2021 17:25

Lydia63 schreef:Ik heb totaal geen behoefte aan een pluim



wat voor behoefte dan wel?.. je eigen riedeltje af blijven spelen en verontwaardigd reageren tot de mensen hier bekeerd zijn tot jouw opvattingen?

gaat em niet worden hoor.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Erik1960 » 18 jul 2021 19:42

Mortlach schreef:Ik ga er volledig van uit dat Cicero zich hier sarcastisch uitlaat, hem een beetje kennende...

Dan lach ik van harte mee! :D
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 jul 2021 08:47

Tjonge, het lijkt er op dat de anti-LHBTI+ beweging in Refo Nederland een nieuwe groep heeft gevonden om hun onderbuik-conservatisme, verpakt in tijdredes, lezingen en preken, op te botvieren.

Waren eerst homo's het grootste kwaad, nu zijn transgenders het slachtoffer.
Het gaat ook gepaard met dezelfde selectieve berichtgeving: nog nooit stond er een positief verhaal over een christelijk homokoppel in het RD en artikelen over homoseksualiteit zijn altijd eenzijdig belicht - of voorzien van een 'duiding' - vanuit het perspectief van de worsteling van de gereformeerde gezindte met homoseksualiteit, al dan niet geprojecteerd op de homo's zelf.

Ongeveer hetzelfde gebeurt nu met transgenders.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 19 jul 2021 14:36

Tante Pollewop schreef:Tjonge, het lijkt er op dat de anti-LHBTI+ beweging in Refo Nederland een nieuwe groep heeft gevonden om hun onderbuik-conservatisme, verpakt in tijdredes, lezingen en preken, op te botvieren.

Waren eerst homo's het grootste kwaad, nu zijn transgenders het slachtoffer.
Het gaat ook gepaard met dezelfde selectieve berichtgeving: nog nooit stond er een positief verhaal over een christelijk homokoppel in het RD en artikelen over homoseksualiteit zijn altijd eenzijdig belicht - of voorzien van een 'duiding' - vanuit het perspectief van de worsteling van de gereformeerde gezindte met homoseksualiteit, al dan niet geprojecteerd op de homo's zelf.

Ongeveer hetzelfde gebeurt nu met transgenders.


En over tien tot twintig jaar, wanneer transgenders min of meer volledig zijn geaccepteerd, zal het wel weer een andere groep zijn. Ik vermoed dat de pijlen tegen die tijd zullen worden gericht op polyamory want dat is ook zo'n idee dat je zo heerlijk met de Bijbel in de hand kunt bestrijden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten