Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Lydia63 » 25 jul 2021 10:57

Mortlach schreef:O, jij denkt dat ik het tolereer dat de school tot een onveilige omgeving wordt gemaakt door religieuzen? Dat heb je dan echt goed mis. Dat mag van mij keihard worden aangepakt. Het belang van de minderjarige leerlingen gaat hier 100% boven dat van de volwassenen die hun geloof niet voor zich weten te houden.


Je trekt dingen uit z'n verband, deze medewerker van school uiten haar mening in haar prive setting.
En het is nog maar de vraag of jij werkelijk het belang van minderjarige voor ogen hebt.
en jij bent niet in staat om op 'n tolerante wijze 'n discussie te voeren, strijd je oorlog zal ik maar zeggen.
Maar dit soort gesprekken hebben totaal geen enkele waarde op 'n discussie forum.
Jij denkt wellicht nog zwart witter als waar je gelovigen voor uitmaakt.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 25 jul 2021 11:05

Tante Pollewop schreef:Dat is niet alleen zo als het over genderdysforie gaat, maar ook wanneer het schrale reformatorischr toekomstperspectief voor lesbische vrouwen en homo mannen benoemd wordt.

Het standpunt is vele malen belangrijker dan de mensen waar het om gaat, lijkt het. Iets wat ik steeds minder begrijp en waar ik steeds minder begrip voor kan opbrengen.


Inderdaad. Ze beloven je een leven vol eenzaamheid en gebrek aan intimiteit en dan vinden ze het gek dat je liever naar de homokroeg gaat dan naar de kerk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor BladeStraight » 25 jul 2021 11:38

Mortlach schreef:Tja, als je met die mening een onveilig schoolklimaat veroorzaakt voor de leerlingen, dan vind ik dat zo gek nog niet.


Wat is dat nu weer voor rare kronkel? Vrijheid van meningsuiting is een fundamentele vrijheid. In een privésetting aangeven hoe je over een bepaalde ontwikkeling denkt zou aan een ieder vrij moeten staan.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Haaibaai » 25 jul 2021 13:01

en jij bent niet in staat om op 'n tolerante wijze 'n discussie te voeren, strijd je oorlog zal ik maar zeggen.
Maar dit soort gesprekken hebben totaal geen enkele waarde op 'n discussie forum.
Jij denkt wellicht nog zwart witter als waar je gelovigen voor uitmaakt.


Tja wij lezen er altijd een verholen haat in tegen de Kerk,wat is dat toch dat niet gelovigen zo nog op en Christelijk forum moeten zitten. Het Geloof en de Kerk is niks maar zijn er wel heel de dag mee bezig, waarschijnlijk toch een hang er naar :|
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 25 jul 2021 13:13

BladeStraight schreef:Wat is dat nu weer voor rare kronkel? Vrijheid van meningsuiting is een fundamentele vrijheid. In een privésetting aangeven hoe je over een bepaalde ontwikkeling denkt zou aan een ieder vrij moeten staan.


Ook "fundamentele vrijheden" kennen grenzen. En een openbare oproep op Facebook een "privésetting" noemen, is ook nog discutabel. Het is niet zo alsof iemand het dagboek van deze persoon op internet heeft gezet.

Ik krijg niet goed de vinger achter de functie van deze dame op die school. Ik heb zowel administratie als pastoraal assistent gelezen. In dat laatste geval zie ik wel een probleem omdat ineens een aantal leerlingen zich niet meer veilig weten omdat ze weten hoe deze dame over hen denkt. Dat wil dus zeggen dat een deel van de leerlingen wél gebruik kan maken van haar diensten en een ander deel niet. Dat is geen situatie die je als bestuur moet willen onderhouden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Lydia63 » 25 jul 2021 13:25

Mortlach schreef:Ook "fundamentele vrijheden" kennen grenzen. En een openbare oproep op Facebook een "privésetting" noemen, is ook nog discutabel. Het is niet zo alsof iemand het dagboek van deze persoon op internet heeft gezet.


Facebook is per definitie een social netwerk, 'n privé setting waar mensen hen persoonlijke meningen mogen plaatsten mits dit in gaat tegen de wet.

Mortlach schreef:Ik krijg niet goed de vinger achter de functie van deze dame op die school. Ik heb zowel administratie als pastoraal assistent gelezen. In dat laatste geval zie ik wel een probleem omdat ineens een aantal leerlingen zich niet meer veilig weten omdat ze weten hoe deze dame over hen denkt. Dat wil dus zeggen dat een deel van de leerlingen wél gebruik kan maken van haar diensten en een ander deel niet. Dat is geen situatie die je als bestuur moet willen onderhouden.


Tja eerst roepen dat ze maar 'n administratieve medewerkster was en geen leerkracht als of dat iets uitmaakt, maak jij het nu nog spannender, wellicht is ze wel 'n pastoraal assistent, dan nog blijft het zelfde feit!
Zij kreeg haar ontslag over uitlatingen gedaan op social media, ik heb nergens gelezen dat er klachten over haar werk waren.
Jij bent op heksenjacht.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Lydia63 » 25 jul 2021 13:41

https://translate.google.com/translate? ... ch&pto=aue

Ik ga geen mening voor andere vormen, lees zelf maar.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 25 jul 2021 15:12

Lydia63 schreef:Facebook is per definitie een social netwerk, 'n privé setting waar mensen hen persoonlijke meningen mogen plaatsten mits dit in gaat tegen de wet.


Sociaal netwerk en privésetting... dat is nogal tegenstrijdig, nietwaar? Als berichten voor anderen zichtbaar zijn, zijn ze per definitie dus niet privé.


Tja eerst roepen dat ze maar 'n administratieve medewerkster was en geen leerkracht als of dat iets uitmaakt, maak jij het nu nog spannender, wellicht is ze wel 'n pastoraal assistent, dan nog blijft het zelfde feit!
Zij kreeg haar ontslag over uitlatingen gedaan op social media, ik heb nergens gelezen dat er klachten over haar werk waren.


Ik ken de zaak verder niet, dus ik weet niet of er verder nog zaken speelde. De berichtgeving is als vanouds ontzettend eenzijdig. Maar ook als er geen klachten over het werk zijn, kan zo'n bericht voldoende zijn om ontslag te rechtvaardigen.

Jij bent op heksenjacht.


Met heksen heb ik dan weer geen problemen. Hoewel, gisteren nog in een bordspel lekker op heksenjacht gegaan. Het is een verhalend bordspel dus ik ben benieuwd hoe dat nog gaat aflopen de volgende keren dat we spelen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Lydia63 » 25 jul 2021 16:53

Mortlach schreef:Sociaal netwerk en privésetting... dat is nogal tegenstrijdig, nietwaar? Als berichten voor anderen zichtbaar zijn, zijn ze per definitie dus niet privé.


Onzin, ook als het door andere gelezen kan worden, is social media privé en iedereen heeft het recht op vrijheid van mening's uiting.
Ga je dit aanvoeren als argument, dan wens je bij voorbaat 'n dictatuur, ook als ze jou visie behartigen.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 25 jul 2021 17:15

Lydia63 schreef:
Onzin, ook als het door andere gelezen kan worden, is social media privé


Ik begrijp hier niets van. De méning is misschien privé, maar de uitspraak is openbaar en in geval van deze dame duidelijk openbaar bedoeld omdat het een call to action bevat.

en iedereen heeft het recht op vrijheid van mening's uiting.
Ga je dit aanvoeren als argument, dan wens je bij voorbaat 'n dictatuur, ook als ze jou visie behartigen.


Die vrijheid van meningsuiting is wettelijk beperkt. Er zijn nu eenmaal meningen die je niet straffeloos mag uiten. Dat ze on je hoofd rond stuiteren, daar kan niemand wat tegen doen.

Vrijheid van meningsuiting betekent dat de overheid je niet mag opsluiten. Een werkgever mag je wel ontslaan.


Maar goed, weer alle kans gehad en weer blijft het angstvallig stil over wat we nu aanmoeten met die transgenser jongeren
Geen spat compassie met hun leed; zelfs geen "leg het maar bij Jezus neer" wat zo'n beetje de enige reactie zou kunnen zijn; niks. Alleen "Waah!" ONZE vrijheid, ONZE mening, ONS geloof... wij, wij, wij..."
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor hans0166 » 25 jul 2021 17:22

Lydia63 schreef:iedereen heeft het recht op vrijheid van mening's uiting.


vrije meningsuiting is iets anders dan alles maar publiekelijk op internet zetten.
In een setting thuis in een vriendenkring mag je veel meer zeggen dan op bijvoorbeeld Facebook.

Als de belangen van een werkgever of bijv opdrachtgever via Facebook nadelige gevolgen kan hebben, ben je als werknemer mogelijk in zodanige overtreding dat een ontslag gerechtvaardigd kan zijn.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor irmo » 25 jul 2021 17:51

Mortlach schreef:
Met heksen heb ik dan weer geen problemen. Hoewel, gisteren nog in een bordspel lekker op heksenjacht gegaan. Het is een verhalend bordspel dus ik ben benieuwd hoe dat nog gaat aflopen de volgende keren dat we spelen...


Ik vind jou ook lief hoor schatje :)

Ik vind wel dat je behoorlijk aan het schoppen bent in dit topic naar iedereen die jouw standpunt niet deelt. Ik begrijp dat het je raakt vanwege je dochter, maar je kan niet verwachten dat je hele omgeving maar even meeverandert omdat jij toevallig een ander standpunt gekregen hebt.

Ik vond dat Still Awake en jij een heel aardige discussie hadden, dus ik vind dat geschop van de laatste reacties niet helemaal terecht.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 25 jul 2021 18:00

irmo schreef:Ik vind wel dat je behoorlijk aan het schoppen bent in dit topic naar iedereen die jouw standpunt niet deelt. Ik begrijp dat het je raakt vanwege je dochterkind, maar je kan niet verwachten dat je hele omgeving maar even meeverandert omdat jij toevallig een ander standpunt gekregen hebt.

Ik vond dat Still Awake en jij een heel aardige discussie hadden, dus ik vind dat geschop van de laatste reacties niet helemaal terecht.


Dat standpunt had ik al een tijdje hoor, ook voordat mijn kind vertelde dat ze niet-binair waren.

En schoppen? Ja, ik schop. Het verschil is dat ik schop tegen de mensen die wat terug kunnen zeggen. Anderen schoppen lekker tegen een gemarginaliseerde groep die het toch al zwaar heeft en die hier toch niet meepraat.

Principes zijn lekker gemakkelijk zolang ze over de ruggen van anderen gaan, nietwaar? Ik zou dolgraag een oplossing zien van de christelijke kant, een oplossing die recht doet aan het leed dat mijn kind elke dag lijdt, maar de enige oplossing is blijkbaar wat al eeuwen wordt geprobeerd: keihard de kop
indrukken want dan bestaat het niet!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Lydia63 » 25 jul 2021 18:02

Mortlach schreef:Maar goed, weer alle kans gehad en weer blijft het angstvallig stil over wat we nu aanmoeten met die transgenser jongeren
Geen spat compassie met hun leed; zelfs geen "leg het maar bij Jezus neer" wat zo'n beetje de enige reactie zou kunnen zijn; niks. Alleen "Waah!" ONZE vrijheid, ONZE mening, ONS geloof... wij, wij, wij..."


Voor drama geef ik jou 'n 10+ :wink:
Kom eens met werkelijke bronnen en feiten al jou geroeptoeter op dit forum zet geen zode aan de dijk.
Natuurlijk zijn er kinderen die anders zijn dan andere maar dat is altijd al zo geweest dat is niet iets van deze tijd.
Ik zeg: geef deze jongere veel begrip en aandacht, wat er zeker niet altijd is/was zeker niet in mijn jeugd.
Maar ik ben tegen het huidige schoolprogramma, waar kinderen al vanaf hen kleutertijd gemanipuleerd kunnen worden door 'n ideologie.
Dat was ook de exacte mening van deze leerkracht waar jij je zo vol op afreageert.
Voor jou is alles zwart en wit.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor irmo » 25 jul 2021 18:12

Mortlach schreef:Dat standpunt had ik al een tijdje hoor, ook voordat mijn kind vertelde dat ze niet-binair waren.

En schoppen? Ja, ik schop. Het verschil is dat ik schop tegen de mensen die wat terug kunnen zeggen. Anderen schoppen lekker tegen een gemarginaliseerde groep die het toch al zwaar heeft en die hier toch niet meepraat.

Principes zijn lekker gemakkelijk zolang ze over de ruggen van anderen gaan, nietwaar? Ik zou dolgraag een oplossing zien van de christelijke kant, een oplossing die recht doet aan het leed dat mijn kind elke dag lijdt, maar de enige oplossing is blijkbaar wat al eeuwen wordt geprobeerd: keihard de kop
indrukken want dan bestaat het niet!


Kan best, maar wij hadden daar dan nog geen goede discussie over gevoerd.
En die oplossingen zijn er allang, alleen niet die jij graag zou zien. En jouw schoppen helpt niet veel, dus wat gaat je volgende oplossing zijn? Kerk binnenstormen met een spandoek?


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten