Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Haaibaai » 21 jul 2021 15:50

Nashville verklaring is NIET discriminerend.


Inderdaad dat was het ook niet maar zelfs van een goede pastorale bewogenheid.

De tekst van deze verklaring was wel behoorlijk Amerikaans had anders gekund,maar dat was het dan ook.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Mortlach » 21 jul 2021 23:28

Speedy schreef:Nog een voorbeeld van haat en karikatuur. Nadat de Nashville verklaring openbaar kwam, kwam er een lawine van haat los tegen predikanten en voorgangers. Toen gaf justitie al aan, niet alles is haat, dit is vrijheid van geloofsbeleving. Nee hoor, men bleef onwaarheden roepen. Vervolgens is er nog een groep geweest die weer een bataljon aan advocaten hebben ingeschakeld en nu juridisch aan het werk hebben gezet. Toen waren er al hoogleraren en advocaten stop er mee heeft geen zin. Ze zijn doorgegaan en nu heeft het Hof uitspraak gedaan en weer hetzelfde: Nashville verklaring is NIET discriminerend.

Bron: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2021:2132

Ben benieuwd wie de volgende groep weer zal zijn en welke rollen verschillende tweede kamerleden weer gaan spelen met het verspreiden van karikaturen.


Juridisch misschien geen discriminatie, maar het gooit wel de deur definitief in het slot voor elk mogelijk gesprek. Een gesprek met een ondertekenaar van dit epistel over transgenderisme of homoseksualiteit is gewoon bij voorbaat al zinloos. Verder is het niet gek dat als het OM al zegt niet te willen vervolgen, dat de rechter dan bevestigd dat er niets te vervolgen valt.

De term "onreinheid" is natuurlijk wel een beetje stigmatiserend; maar goed, ik vind alle ondertekenaars van de Nashville verklaring ongelooflijke stumpers. Mag ik wel zeggen, toch? Dat is mijn persoonlijke geloofsbeleving.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor irmo » 22 jul 2021 00:00

Ja hoor, dat mag jij zeggen. Ik vind het dan weer ongelooflijk triest dat je niet verder komt dan dat, maar dat is dan weer mijn beleving.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 jul 2021 07:20

Speedy schreef:Nog een voorbeeld van haat en karikatuur. Nadat de Nashville verklaring openbaar kwam, kwam er een lawine van haat los tegen predikanten en voorgangers. Toen gaf justitie al aan, niet alles is haat, dit is vrijheid van geloofsbeleving. Nee hoor, men bleef onwaarheden roepen. Vervolgens is er nog een groep geweest die weer een bataljon aan advocaten hebben ingeschakeld en nu juridisch aan het werk hebben gezet. Toen waren er al hoogleraren en advocaten stop er mee heeft geen zin. Ze zijn doorgegaan en nu heeft het Hof uitspraak gedaan en weer hetzelfde: Nashville verklaring is NIET discriminerend.

Bron: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2021:2132

Ben benieuwd wie de volgende groep weer zal zijn en welke rollen verschillende tweede kamerleden weer gaan spelen met het verspreiden van karikaturen.

Zie je wel, er wordt reformatorische christenen die wappie-antiLHBTI-verklaringen willen ondertekenen geen strobreed in de weg gelegd in dit land. En toch klaag je dat je niets meer mag zeggen. Blijkbaar klopt je overtuiging dus niet.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 jul 2021 11:50

Wat overigens een interessante zaak wordt om te volgen is de zaak Houtzager vs. Ds. Kort.

Het OM heeft de zaak geseponeerd omdat zij van mening zijn dat het weliswaar om discriminatie gaat, maar dat artikel 6 van de grondwet vervolging verhindert.

Houtzager gaat nu met behulp van advocaat Spong op 28 juli aan de rechtbank voorleggen dat zij het daarmee niet eens zijn. Ik ben erg benieuwd wat de rechter daarvan vindt.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Speedy » 22 jul 2021 13:22

Tante Pollewop schreef:Zie je wel, er wordt reformatorische christenen die wappie-antiLHBTI-verklaringen willen ondertekenen geen strobreed in de weg gelegd in dit land. En toch klaag je dat je niets meer mag zeggen. Blijkbaar klopt je overtuiging dus niet.


Ah kijk het zijn wappies… zegt genoeg deze uitspraak
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Speedy » 22 jul 2021 13:24

Tante Pollewop schreef:Wat overigens een interessante zaak wordt om te volgen is de zaak Houtzager vs. Ds. Kort.

Het OM heeft de zaak geseponeerd omdat zij van mening zijn dat het weliswaar om discriminatie gaat, maar dat artikel 6 van de grondwet vervolging verhindert.

Houtzager gaat nu met behulp van advocaat Spong op 28 juli aan de rechtbank voorleggen dat zij het daarmee niet eens zijn. Ik ben erg benieuwd wat de rechter daarvan vindt.


Het hof gaat kijken of er een zaak uit zou kunnen komen dus of het OM gelijk heeft. Het zegt genoeg dat Houtzager doorgaat met het zwart maken van de Kort. En dat er centjes moeten komen om Spong te financieren
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 jul 2021 13:44

Als ik in beide bijdragen al genoeg zeg, is een reactie waarin je helemaal niets zegt op zich niet nodig. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 jul 2021 13:46

Speedy schreef:Het hof gaat kijken of er een zaak uit zou kunnen komen dus of het OM gelijk heeft. Het zegt genoeg dat Houtzager doorgaat met het zwart maken van de Kort. En dat er centjes moeten komen om Spong te financieren

Zwart maken? Volgens het OM is er sprake van discriminatie, maar er wordt niet vervolgd vanwege art. 6 van de grondwet.

Volgens mij is er dus helemaal geen sprake van zwart maken. Eerder andersom, Kort maakt anderen zwart.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Speedy » 22 jul 2021 14:01

Tante Pollewop schreef:Zwart maken? Volgens het OM is er sprake van discriminatie, maar er wordt niet vervolgd vanwege art. 6 van de grondwet.

Volgens mij is er dus helemaal geen sprake van zwart maken. Eerder andersom, Kort maakt anderen zwart.


Tuurlijk ds Kort liegt en bedriegt en die heeft fragmenten uit zijn preek beschikbaar gesteld met knippen en plakken om zichzelf in een kwaad daglicht te stellen.

Maar ja Houtzager zal zijn gelijk willen halen en we zullen zien wat het Hof zal zeggen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 jul 2021 14:07

Speedy schreef:Tuurlijk ds Kort liegt en bedriegt en die heeft fragmenten uit zijn preek beschikbaar gesteld met knippen en plakken om zichzelf in een kwaad daglicht te stellen.

Maar ja Houtzager zal zijn gelijk willen halen en we zullen zien wat het Hof zal zeggen.

Het gaat niet om de uitzending van #BOOS, het gaat erom dat het OM aangeeft dat er sprake is van aanzetten tot discriminatie en groepsbelediging, maar dat ze niet vervolgens wegens art 6 van de grondwet.

Dus je kunt het nog een keer draaien, maar wie maakt nu wie zwart?

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Speedy » 22 jul 2021 14:10

Tante Pollewop schreef:Het gaat niet om de uitzending van #BOOS, het gaat erom dat het OM aangeeft dat er sprake is van aanzetten tot discriminatie en groepsbelediging, maar dat ze niet vervolgens wegens art 6 van de grondwet.

Dus je kunt het nog een keer draaien, maar wie maakt nu wie zwart?

Het gaat om het geheel. Van wat er is gezegd en hoe er gedraaid is door Houtzager. Neem in gedachte het arrest wat nu door de HR is uitgebracht daar zal het Hof ook rekening mee houden en zal OM aangeven dezelfde conclusie te hanteren.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Chaya » 22 jul 2021 14:14

Tante Pollewop schreef:Het gaat niet om de uitzending van #BOOS, het gaat erom dat het OM aangeeft dat er sprake is van aanzetten tot discriminatie en groepsbelediging, maar dat ze niet vervolgens wegens art 6 van de grondwet.

Dus je kunt het nog een keer draaien, maar wie maakt nu wie zwart?

Meneer Houtzager heeft gejokt he. Daar zal het O.M. ook wel meenemen.
Hij is nimmer lid geweest van die kerk nl.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 jul 2021 14:19

Speedy schreef:Het gaat om het geheel. Van wat er is gezegd en hoe er gedraaid is door Houtzager. Neem in gedachte het arrest wat nu door de HR is uitgebracht daar zal het Hof ook rekening mee houden en zal OM aangeven dezelfde conclusie te hanteren.

De rechtbank zal echt wel onafhankelijk door alle framing heen kijken.

Er is een groot verschil met het arrest over de Nashville verklaring, namelijk dat de rechtbank aangeeft dat er geen sprake is van (aanzetten tot) discriminatie. Einde zaak.

Het OM heeft in deze zaak aangegeven dat er sprake is van aanzetten tot discriminatie en groepsbelediging. Dit is dus denk ik een kansrijkere zaak dan de Nashville zaak.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Een studiedag rond transgenderisme van uit de Gereformeerde Gezindte

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 jul 2021 14:20

Chaya schreef:Meneer Houtzager heeft gejokt he. Daar zal het O.M. ook wel meenemen.
Hij is nimmer lid geweest van die kerk nl.

Zegt hij dat? Bron? Dat wist ik niet.

Overigens geeft hij nu aan dat hij dit nooit voor zichzelf heeft gedaan, maar voor anderen die wel in dit soort kerken zitten. Dat lijkt mij geen overbodige luxe.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten