Burgemeester Veenendaal stapt uit SGP na discussie over samenwerking met FvD

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Burgemeester Veenendaal stapt uit SGP na discussie over samenwerking met FvD

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2021 18:18

Marnix schreef:Ok, maar in dat soort plaatsen heb ik altijd wel het idee dat het christelijke in de politiek wel belangrijk gevonden wordt.

Dat klopt, maar ik spreek voor mijzelf. Ik vind de aanleg van een brug of een rondweg belangrijker dan een koopzondag in een niet bestaand winkelcentrum.
En er spelen in Nederland best zaken waarover je vanuit een levensbeschouwelijke achtergrond een mening kunt hebben, maar lokaal (juist in de kleinere dorpen) speelt dat niet (of nauwelijks).
Overigens zag ik zojuist dat sinds gemeentelijke herindeling de SGP nummer 2 geworden is (na gemeentebelangen).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Burgemeester Veenendaal stapt uit SGP na discussie over samenwerking met FvD

Berichtdoor Prisma23 » 23 jan 2021 12:22

StillAwake schreef:Dat klopt, maar ik spreek voor mijzelf. Ik vind de aanleg van een brug of een rondweg belangrijker dan een koopzondag in een niet bestaand winkelcentrum.
En er spelen in Nederland best zaken waarover je vanuit een levensbeschouwelijke achtergrond een mening kunt hebben, maar lokaal (juist in de kleinere dorpen) speelt dat niet (of nauwelijks).
Overigens zag ik zojuist dat sinds gemeentelijke herindeling de SGP nummer 2 geworden is (na gemeentebelangen).


Herkenbaar, bij verkiezingen voor de gemeenteraad heb ik ook regelmatig op een persoon gestemd "die ik wel zag zitten" in plaatst van op de partij waar ik doorgaans bij landelijke verkiezingen op stem.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Burgemeester Veenendaal stapt uit SGP na discussie over samenwerking met FvD

Berichtdoor ben db bd » 26 jan 2021 14:06

:wink: ach, hij is van mijn vreselijkste tegenspeler, (ik noem dus geen naam) maar o wat herken ik dit gelijk:
Ja, voor sommigen is er 1 ding erger dan niet christelijk zijn en dat is licht gereformeerd / christelijk zijn want dat is in hun ogen een karikatuur van het geloof

Wat werd er ooit (heeel lang geleden), grote schande van gesproken in ons dorp; toen Nannie verkering kreeg met Jor. Hij was volgens mij gewoon gereformeerd, (de machthebbers in ons dorp ook, ik kreeg klapjes als ik langs hun school liep) en zij was gewoon hervormd.
Eéuwen later trouwde onze dochter met een gereformeerde timmerman-aannemer. (een gouwe knul, inmiddels ook opa).
De gereformeerde dominee trouwde hen, onze hervormde dominee hield de preek (dat was het meeste werk) en ik was ouderling van dienst.
De vrouw van de buurman zat als haar moeder tot mijn afgrijzen ook op het podium. Maar niemand liep er weg, stoer hè?

Op de bouw liep ik altijd met een visje op m'n revers, een stiekem christelijk teken, wat straks ook niet meer mag als de boerka's echt niet meer mogen op straat. (gelukkig ben ik jarig tussen 20-2 en 20-3, waar ik wellicht op terug kan vallen ).
Wat interesseert het die enge burgemeester nou, als de riolering nodig vervangen moet worden, of het gemeentehuis alweer uitgebreid, dat er bij de FVD-jongeren blijkbaar een paar fascisten schuilen als oproerkraaier. Ja, stom van Thierry dat hij niet hard ingreep, terwijl hij zelf (en zijn programma ook) duidelijk pro Israël zijn. Maar ja, hij heeft overigens gewoon bijna altijd ergerlijk gelijk, dat kweekt nou eenmaal vijanden bij wie geen echte tegenargumenten hebben, alleen laster en scheldwoorden. Trouwens gaan de peilingen voor de FvD na de crash al weer een beetje de goeie kant op, was het niet?

Nee, die vijandige burgemeester hoort voor mij niet thuis bij onze SGP van de vriendelijke Keesie, eigenlijk in heel de democratie niet!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Burgemeester Veenendaal stapt uit SGP na discussie over samenwerking met FvD

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2021 14:36

ben db bd schreef::wink: ach, hij is van mijn vreselijkste tegenspeler, (ik noem dus geen naam) maar o wat herken ik dit gelijk:

Wat werd er ooit (heeel lang geleden), grote schande van gesproken in ons dorp; toen Nannie verkering kreeg met Jor. Hij was volgens mij gewoon gereformeerd, (de machthebbers in ons dorp ook, ik kreeg klapjes als ik langs hun school liep) en zij was gewoon hervormd.
Eéuwen later trouwde onze dochter met een gereformeerde timmerman-aannemer. (een gouwe knul, inmiddels ook opa).
De gereformeerde dominee trouwde hen, onze hervormde dominee hield de preek (dat was het meeste werk) en ik was ouderling van dienst.
De vrouw van de buurman zat als haar moeder tot mijn afgrijzen ook op het podium. Maar niemand liep er weg, stoer hè?

Op de bouw liep ik altijd met een visje op m'n revers, een stiekem christelijk teken, wat straks ook niet meer mag als de boerka's echt niet meer mogen op straat. (gelukkig ben ik jarig tussen 20-2 en 20-3, waar ik wellicht op terug kan vallen ).
Wat interesseert het die enge burgemeester nou, als de riolering nodig vervangen moet worden, of het gemeentehuis alweer uitgebreid, dat er bij de FVD-jongeren blijkbaar een paar fascisten schuilen als oproerkraaier. Ja, stom van Thierry dat hij niet hard ingreep, terwijl hij zelf (en zijn programma ook) duidelijk pro Israël zijn. Maar ja, hij heeft overigens gewoon bijna altijd ergerlijk gelijk, dat kweekt nou eenmaal vijanden bij wie geen echte tegenargumenten hebben, alleen laster en scheldwoorden. Trouwens gaan de peilingen voor de FvD na de crash al weer een beetje de goeie kant op, was het niet?

Nee, die vijandige burgemeester hoort voor mij niet thuis bij onze SGP van de vriendelijke Keesie, eigenlijk in heel de democratie niet!


Ach, we hebben van de Trump-periode geleerd dat narcisten zelden gelijk hebben, ook al zijn er altijd mensen die zich door hun charisma laten verblinden en alles wat hun leider zegt als waar zien. Als we iets hebben kunnen zien is het wel dat Baudet net zo min vaak gelijk heeft. En dat er ook een hoop vergelijkingen met Trump zijn. Dezelfde vrouwontvriendelijkheid, het Alphamannetje wat denkt dat vrouwen gedomineerd willen worden door een man. De zelfde zweem van racisme, het zelfde gebrek aan zelfkritiek en arrogantie. Gelukkig maken dat soort mensen als ze succes hebben dat zelf ook wel weer kapot.
1 zetel erbij tov een maand terug maar 6 van de 150 zetels. Bij de verkiezingen van 2019 was dat 4x zoveel en waren ze de grootste partij van Nederland, zo best is dat niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Burgemeester Veenendaal stapt uit SGP na discussie over samenwerking met FvD

Berichtdoor Erik1960 » 26 jan 2021 14:39

ben db bd schreef::wink: ach, hij is van mijn vreselijkste tegenspeler, (ik noem dus geen naam) maar o wat herken ik dit gelijk:

Wat werd er ooit (heeel lang geleden), grote schande van gesproken in ons dorp; toen Nannie verkering kreeg met Jor. Hij was volgens mij gewoon gereformeerd, (de machthebbers in ons dorp ook, ik kreeg klapjes als ik langs hun school liep) en zij was gewoon hervormd.
Eéuwen later trouwde onze dochter met een gereformeerde timmerman-aannemer. (een gouwe knul, inmiddels ook opa).
De gereformeerde dominee trouwde hen, onze hervormde dominee hield de preek (dat was het meeste werk) en ik was ouderling van dienst.
De vrouw van de buurman zat als haar moeder tot mijn afgrijzen ook op het podium. Maar niemand liep er weg, stoer hè?

Op de bouw liep ik altijd met een visje op m'n revers, een stiekem christelijk teken, wat straks ook niet meer mag als de boerka's echt niet meer mogen op straat. (gelukkig ben ik jarig tussen 20-2 en 20-3, waar ik wellicht op terug kan vallen ).
Wat interesseert het die enge burgemeester nou, als de riolering nodig vervangen moet worden, of het gemeentehuis alweer uitgebreid, dat er bij de FVD-jongeren blijkbaar een paar fascisten schuilen als oproerkraaier. Ja, stom van Thierry dat hij niet hard ingreep, terwijl hij zelf (en zijn programma ook) duidelijk pro Israël zijn. Maar ja, hij heeft overigens gewoon bijna altijd ergerlijk gelijk, dat kweekt nou eenmaal vijanden bij wie geen echte tegenargumenten hebben, alleen laster en scheldwoorden. Trouwens gaan de peilingen voor de FvD na de crash al weer een beetje de goeie kant op, was het niet?

Nee, die vijandige burgemeester hoort voor mij niet thuis bij onze SGP van de vriendelijke Keesie, eigenlijk in heel de democratie niet!


Ik heb een tijdje zitten kijken of ik ergens het ‘sarcasme-knopje’ kon ontdekken, maar dat is me niet gelukt. Ik moet er dus vanuit gaan dat je meent wat je schrijft?

Het anti-semitisme van Baudet en zijn Forum is door CIDI en aanverwante organisaties door vingers gezien omdat hij pro-Israël stemt in de 2e Kamer. En ergerlijk gelijk? We hebben het wel over een kamerlid die zonder scrupules het salaris toucheert en vervolgens bij vergaderingen ontbreekt omdat hij daar geen tijd voor zegt te hebben. In het Nederlands is daar een woord voor: charlatan.
En iemand die zijn meningen vooral feitenvrij presenteert heeft -zeker in zijn eigen ogen- altijd gelijk.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Burgemeester Veenendaal stapt uit SGP na discussie over samenwerking met FvD

Berichtdoor Prisma23 » 26 jan 2021 14:43

ben db bd schreef::wink: ach, hij is van mijn vreselijkste tegenspeler, (ik noem dus geen naam) maar o wat herken ik dit gelijk:

Wat werd er ooit (heeel lang geleden), grote schande van gesproken in ons dorp; toen Nannie verkering kreeg met Jor. Hij was volgens mij gewoon gereformeerd, (de machthebbers in ons dorp ook, ik kreeg klapjes als ik langs hun school liep) en zij was gewoon hervormd.
Eéuwen later trouwde onze dochter met een gereformeerde timmerman-aannemer. (een gouwe knul, inmiddels ook opa).
De gereformeerde dominee trouwde hen, onze hervormde dominee hield de preek (dat was het meeste werk) en ik was ouderling van dienst.
De vrouw van de buurman zat als haar moeder tot mijn afgrijzen ook op het podium. Maar niemand liep er weg, stoer hè?

Op de bouw liep ik altijd met een visje op m'n revers, een stiekem christelijk teken, wat straks ook niet meer mag als de boerka's echt niet meer mogen op straat. (gelukkig ben ik jarig tussen 20-2 en 20-3, waar ik wellicht op terug kan vallen ).
Wat interesseert het die enge burgemeester nou, als de riolering nodig vervangen moet worden, of het gemeentehuis alweer uitgebreid, dat er bij de FVD-jongeren blijkbaar een paar fascisten schuilen als oproerkraaier. Ja, stom van Thierry dat hij niet hard ingreep, terwijl hij zelf (en zijn programma ook) duidelijk pro Israël zijn. Maar ja, hij heeft overigens gewoon bijna altijd ergerlijk gelijk, dat kweekt nou eenmaal vijanden bij wie geen echte tegenargumenten hebben, alleen laster en scheldwoorden. Trouwens gaan de peilingen voor de FvD na de crash al weer een beetje de goeie kant op, was het niet?

Nee, die vijandige burgemeester hoort voor mij niet thuis bij onze SGP van de vriendelijke Keesie, eigenlijk in heel de democratie niet!


Helaas kan ik dit onsamenhangende en chaotische verhaal niet volgen, maar ik woon dan (gelukkig) ook niet in Veenendaal. Het is wel fijn voor de Veenendalers dat daar ook riolering is, dat was vroeger wel anders op de Veluwe.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Burgemeester Veenendaal stapt uit SGP na discussie over samenwerking met FvD

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2021 21:19

Erik1960 schreef:Ik heb een tijdje zitten kijken of ik ergens het ‘sarcasme-knopje’ kon ontdekken, maar dat is me niet gelukt. Ik moet er dus vanuit gaan dat je meent wat je schrijft?

Het anti-semitisme van Baudet en zijn Forum is door CIDI en aanverwante organisaties door vingers gezien omdat hij pro-Israël stemt in de 2e Kamer. En ergerlijk gelijk? We hebben het wel over een kamerlid die zonder scrupules het salaris toucheert en vervolgens bij vergaderingen ontbreekt omdat hij daar geen tijd voor zegt te hebben. In het Nederlands is daar een woord voor: charlatan.
En iemand die zijn meningen vooral feitenvrij presenteert heeft -zeker in zijn eigen ogen- altijd gelijk.


Hij meent het echt ja, is regelmatig enthousiast over PVV en FVD en heel erg kritisch op links.

Hier nog wat mooie vergelijkingen tussen oa Baudet en Trump.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/25/pv ... p-a4029065
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Burgemeester Veenendaal stapt uit SGP na discussie over samenwerking met FvD

Berichtdoor Marnix » 27 feb 2021 08:16

Baudet noemt SGP slappe hap en impotent
Altijd maar die redelijkheid en de andere wang. Daar kan je geen kruistocht mee organiseren. Blijkbaar moet het nog tot hem doordringen dat dat ook echt niet de bedoeling is. Hoe duidelijk kan je de scheiding tussen God en zijn kinderen en de wereld hebben...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Burgemeester Veenendaal stapt uit SGP na discussie over samenwerking met FvD

Berichtdoor StillAwake » 03 mar 2021 16:55

Marnix schreef:Baudet noemt SGP slappe hap en impotent
Altijd maar die redelijkheid en de andere wang. Daar kan je geen kruistocht mee organiseren. Blijkbaar moet het nog tot hem doordringen dat dat ook echt niet de bedoeling is. Hoe duidelijk kan je de scheiding tussen God en zijn kinderen en de wereld hebben...

Gelukkig is Baudet in hoog tempo aan het verworden tot een randverschijnsel...
Onvoorstelbaar hoe snel hij de enorme hoeveelheid stemmen bij de proviniciale staten (en de eerste kamer) heeft weten te verkwanselen.
Blij dat hij dat gedaan heeft, maar dom is het wel!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Burgemeester Veenendaal stapt uit SGP na discussie over samenwerking met FvD

Berichtdoor Marnix » 03 mar 2021 22:57

StillAwake schreef:Gelukkig is Baudet in hoog tempo aan het verworden tot een randverschijnsel...
Onvoorstelbaar hoe snel hij de enorme hoeveelheid stemmen bij de proviniciale staten (en de eerste kamer) heeft weten te verkwanselen.
Blij dat hij dat gedaan heeft, maar dom is het wel!


Precies. En het al zover is dat op PVV en misschien SGP na geen enkele partij nog met hem in zee wil. Overigens zijn er ook een hoop kiezers teleurgesteld afgehaakt omdat Baudet hun mening niet deelt dat corona één groot complot is, verzonnen om burgers te kunnen onderwerpen en onderdrukken :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Burgemeester Veenendaal stapt uit SGP na discussie over samenwerking met FvD

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 16:49

Erik1960 schreef:Ik heb een tijdje zitten kijken of ik ergens het ‘sarcasme-knopje’ kon ontdekken, maar dat is me niet gelukt. Ik moet er dus vanuit gaan dat je meent wat je schrijft?

Het anti-semitisme van Baudet en zijn Forum is door CIDI en aanverwante organisaties door vingers gezien omdat hij pro-Israël stemt in de 2e Kamer. En ergerlijk gelijk? We hebben het wel over een kamerlid die zonder scrupules het salaris toucheert en vervolgens bij vergaderingen ontbreekt omdat hij daar geen tijd voor zegt te hebben. In het Nederlands is daar een woord voor: charlatan.
En iemand die zijn meningen vooral feitenvrij presenteert heeft -zeker in zijn eigen ogen- altijd gelijk.


Links is vooral feitenvrij want die zeggen dat diversiteit goed is i.p.v alle negatieve statistieken te erkennen.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Burgemeester Veenendaal stapt uit SGP na discussie over samenwerking met FvD

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 16:53

Marnix schreef:Precies. En het al zover is dat op PVV en misschien SGP na geen enkele partij nog met hem in zee wil. Overigens zijn er ook een hoop kiezers teleurgesteld afgehaakt omdat Baudet hun mening niet deelt dat corona één groot complot is, verzonnen om burgers te kunnen onderwerpen en onderdrukken :-)



Teleurstelling is juist goed. Dan hebben forum stemmers eindelijk door dat er niets te bereiken valt binnen het politieke systeem. Als je niet stemt zeggen je mag geen kritiek leveren en als je wel stemt sluiten ze alsnog je partij uit. Forum stemmers kunnen zo steeds bozer worden en uiteindelijk familieleden en vrienden verstoten. Baudet wil een eigen zuil opbouwen gelijk als de gereformeerd vrijgemaakt vroeger hadden. Maar dan leer je geen psalmen op school maar over cultuurmarxisme en zwarte piet.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten