De scheiding tussen kerk en staat

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 13:24

StillAwake schreef:Ik kan me niet herinneren dat wij vrienden zijn.
En prachtig dat je HBO gedaan hebt, maar wat je daarmee aan dit land hebt opgebouwd ontgaat me.
Overigens is het HBO een goed voorbeeld van een steeds lager aangeschreven staande opleiding (MTS-ers die 30 jaar geleden van school kwamen deden dat met meer kennis dan HTS-ers nu), dus van HBO sla ik nu ook weer niet achterover.
En aangezien je net zei dat je op de middelbare school klasgenoten had die voor de PVV waren werk je vast nog niet heel lang, en zal dat "genoeg belasting betaald" ook wel meevallen.

En je hebt volkomen gelijk dat je ook uit een arme familie en een sociale huurwoning dezelfde rechten hebt.
Je verwijt anderen echter dat ze hun land niet hebben opgebouwd. En laat dat nu net los staan van waar je woont of hoe rijk je familie is.

Jij stelt dat vluchtelingen uit andere landen (sorry, ik weet even geen ander woord, maar ben me er ter dege van bewust dat de wereldgeschiedenis alleen jouw oma als vluchteling erkent heeft) niets aan hun land opgebouwd hebben. Maar je komt niet verder dan je school afmaken en belasting betalen met wat jijzelf hebt opgebouwd aan het land waarin je woont??



Heeft geen zin om hier verder over te praten want er is teveel afgedwaald van het orginele onderwerp.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor StillAwake » 06 jan 2022 13:25

Biblebeltkeel schreef:Heeft geen zin om hier verder over te praten want er is teveel afgedwaald van het orginele onderwerp.

Zijn we het toch nog ergens over eens ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor StillAwake » 06 jan 2022 13:38

Biblebeltkeel schreef:Met hbo ben je een netto bijdrager linkse trol.

Dus jij hebt je HBO zelf betaald?
Of heeft de overheid dat gedaan?

En met HBO ben je een netto bijdrager? Zou dat niet eerder afhangen van je inkomen, hoeveel belasting je betaalt?
Ik heb nooit geweten dat belastingschalen op opleidingsniveau zijn ingedeeld.
Maar goed, jouw enige opbouw aan de Nederlandse staat is het gegeven dat je belasting betaalt?
En je hebt in die paar jaar dat je belasting betaalt je kinderbijslag, het feit dat je tot je 18e gratis zorg en onderwijs genoot al rechtgetrokken?

En dat ik linkshandig ben maakt me nog geen linkse trol.
Ik vraag me sowieso een beetje af waarom iemand die hier binnen komt vliegen, de zaak bevuilt en een hoop herrie maakt (kokmeeuwmanagement) mensen die al jaren lang een inhoudelijke bijdrage aan de discussie leveren voor "trol" meent te moeten uitmaken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 13:41

StillAwake schreef:Dus jij hebt je HBO zelf betaald?
Of heeft de overheid dat gedaan?

En met HBO ben je een netto bijdrager? Zou dat niet eerder afhangen van je inkomen, hoeveel belasting je betaalt?
Ik heb nooit geweten dat belastingschalen op opleidingsniveau zijn ingedeeld.
Maar goed, jouw enige opbouw aan de Nederlandse staat is het gegeven dat je belasting betaalt?
En je hebt in die paar jaar dat je belasting betaalt je kinderbijslag, het feit dat je tot je 18e gratis zorg en onderwijs genoot al rechtgetrokken?

En dat ik linkshandig ben maakt me nog geen linkse trol.
Ik vraag me sowieso een beetje af waarom iemand die hier binnen komt vliegen, de zaak bevuilt en een hoop herrie maakt (kokmeeuwmanagement) mensen die al jaren lang een inhoudelijke bijdrage aan de discussie leveren voor "trol" meent te moeten uitmaken.


Ach man je begon meteen met nazi vergelijkingen. Heb die maar genegeerd maar niet vergeten. En je hebt geen rechten opgebouwd hoor zo werkt het niet.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor StillAwake » 06 jan 2022 14:05

Biblebeltkeel schreef:Ach man je begon meteen met nazi vergelijkingen. Heb die maar genegeerd maar niet vergeten. En je hebt geen rechten opgebouwd hoor zo werkt het niet.

Wacht even.
Jij denkt dat je met het afmaken van je HBO niet alleen rechten, maar een heel land opgebouwd hebt?

Jij stelt dat het wenselijk is om niet samen te willen leven met anders denkenden, en als ik je er op wijs waar dat gedachtengoed eerder langskwam noem ik jou een nazi?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Marnix » 06 jan 2022 14:37

Biblebeltkeel schreef:Wat ik bedoel te zeggen ja je hebt een kleine minderheid die het niet viert om religieuze redenen maar nu heb je ook kerken die zwart piet traditie aanvallen omdat je anders de negers beledigd. En dat rijmen ze met hun. Geloof omdat ze zeggen ja je mag mensen geen aanstoot geven of beledigen. Maar dat de Nederlander beledigd word door een traditie die word gesloopt? Geen enkele kerk spreekt zich daarvoor uit.


Dat is dan ook precies niet waar de kerk voor bedoeld is. Maar jij wil graag dat de kerk jou gelijk geeft, de Bijbel geloof je niet maar je wil hem wel zo laten buikspreken dat wat jij graag wil goed wordt gepraat. In kerken gaat het doorgaans over belangrijker dingen dan de futiliteiten waar jij je druk om maakt, of tradities exact blijven zoals ze altijd waren (wat onzin is van Piet verandert altijd al door de tijd heen) of dat ze soms wat veranderen. En het leuke is dat het vooral de grote mensen zijn die zich er ontzettend druk om maken. Mijn kinderen maakt het namelijk geen barst uit of het piet is of zware piet, of hij zwart is of vegen heeft. Ik denk dat ze zich wel suf zouden lachen om de hele zielige discussies onder volwassenen. Misschien is "worden als een kind" soms zo gek nog niet.

Biblebeltkeel schreef:Ik wil idd niet samenleven met mensen die beleid ondersteunen met meer verkrachtingen en criminaliteit tot gevolg. Daarom dat ik ook geen contact met mijn familie heb.


Klinkt alsof je erg gelukkig bent.... :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 14:46

Marnix schreef:Dat is dan ook precies niet waar de kerk voor bedoeld is. Maar jij wil graag dat de kerk jou gelijk geeft, de Bijbel geloof je niet maar je wil hem wel zo laten buikspreken dat wat jij graag wil goed wordt gepraat. In kerken gaat het doorgaans over belangrijker dingen dan de futiliteiten waar jij je druk om maakt, of tradities exact blijven zoals ze altijd waren (wat onzin is van Piet verandert altijd al door de tijd heen) of dat ze soms wat veranderen. En het leuke is dat het vooral de grote mensen zijn die zich er ontzettend druk om maken. Mijn kinderen maakt het namelijk geen barst uit of het piet is of zware piet, of hij zwart is of vegen heeft. Ik denk dat ze zich wel suf zouden lachen om de hele zielige discussies onder volwassenen. Misschien is "worden als een kind" soms zo gek nog niet.



Klinkt alsof je erg gelukkig bent.... :roll:


Tradities veranderen. Geloof is ook een traditie dus we kunnen. Ook zeggen ja geloof schaf dat maar af en heb daar maar geen respect voor. Maar je mag niet een moslima discrimineren als zij haar geloofstraditie wil uitoefenen met boerka en Hijab. Krom he.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 14:48

Marnix schreef:Dat is dan ook precies niet waar de kerk voor bedoeld is. Maar jij wil graag dat de kerk jou gelijk geeft, de Bijbel geloof je niet maar je wil hem wel zo laten buikspreken dat wat jij graag wil goed wordt gepraat. In kerken gaat het doorgaans over belangrijker dingen dan de futiliteiten waar jij je druk om maakt, of tradities exact blijven zoals ze altijd waren (wat onzin is van Piet verandert altijd al door de tijd heen) of dat ze soms wat veranderen. En het leuke is dat het vooral de grote mensen zijn die zich er ontzettend druk om maken. Mijn kinderen maakt het namelijk geen barst uit of het piet is of zware piet, of hij zwart is of vegen heeft. Ik denk dat ze zich wel suf zouden lachen om de hele zielige discussies onder volwassenen. Misschien is "worden als een kind" soms zo gek nog niet.



Klinkt alsof je erg gelukkig bent.... :roll:


Nee hoor ik ben eindelijk verlost. Er is geen onzin meer voor mij geen leugens. Het is gewoon heel duidelijk linkse vrouwen willen een slechte toekomst voor hun kinderen hun baren kinderen om vervolgens hun toekomst kapot te maken. Dat is de waarheid. Je kan niet links zijn en het beste voor hebben voor je kinderen. Je wil het slechte voor.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Mortlach » 06 jan 2022 15:41

Speedy schreef:Jammer dat je dit zo neerzet. Calvijn heeft Servet niet laten executeren. De overheid wilde van Servet van omdat hij tweespalt en onrust bracht, wat een opstand zou kunnen geven. En de medestanders gebruikte de situatie om de overheid en Calvijn in kwaaddaglicht te stellen. Calvijn heeft geprobeerd dit tegen te houden, alleen de overheid voerde uiteindelijk na de rechtszaak het vonnis uit.

Bron: Calvijnonderzoek van de laatste jaren, via Refo500, via diverse publicaties van Calvijnkenners.


Ik ben Reformations: The early modern world, 1450-1650 van Carlos Eire aan het lezen en in die periode werden er een hoop mensen op geloofsgronden omgebracht hoor, ook door Calvinisten en Gereformeerden her en der.

https://yalebooks.yale.edu/book/9780300 ... formations
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Mortlach » 06 jan 2022 15:50

Biblebeltkeel schreef:De gemiddelde derde generatie Turk weet geen eens of het de of het stoel is. De fouten zijn vooral typo's van mijn mobiel.


Nu is het leren van welke lidwoorden bij welke zelfstandige naamwoorden horen ook een crime. Er zijn zo goed als geen regels voor omdat we nauwelijks meer aan woordgeslacht doen dus is het gewoon uit je hoofd leren van ALLE zelfstandige naamwoorden.

Niet opzoeken hoor, want dat is valsspelen maar is 'Amulet' een de- of een het-woord?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 15:57

Mortlach schreef:Nu is het leren van welke lidwoorden bij welke zelfstandige naamwoorden horen ook een crime. Er zijn zo goed als geen regels voor omdat we nauwelijks meer aan woordgeslacht doen dus is het gewoon uit je hoofd leren van ALLE zelfstandige naamwoorden.

Niet opzoeken hoor, want dat is valsspelen maar is 'Amulet' een de- of een het-woord?



Oh de buitenlanders hebben het zo moeilijk. Het zijn echt slachtoffers dat iemand zou eisen dat zij een taal correct moeten spreken. Wat een slachtofferrol.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Speedy » 06 jan 2022 16:04

Mortlach schreef:Ik ben Reformations: The early modern world, 1450-1650 van Carlos Eire aan het lezen en in die periode werden er een hoop mensen op geloofsgronden omgebracht hoor, ook door Calvinisten en Gereformeerden her en der.

https://yalebooks.yale.edu/book/9780300 ... formations


Klopt, en dat moet je wel eerlijk benoemen. En om Calvijn toe te schrijven dat hij zijn tegenstanders heeft laten doden, daar laat het huidig onderzoek van zien dat het niet klopt.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor elburger » 06 jan 2022 16:42

biblebeltkeel schreef

Achja met de massa immigratie die jij voorstaat en de toenemende ontkerkelijking en het afnemende geboortecijfer onder de meest orthodoxe calvinisten zal het zekerlijk het geval zijn. Recht van klagen heeft u ook niet echt. U moet in uw eigen bed gaan liggen wat u zelf gemaakt heeft.



"Hartelijk dank" voor uw bijdrage.
Hieruit blijkt maar weer eens des te meer; oordeel niet over anderen als u die andere niet kent, cq, niet goed leest.
Uiteraard ga ik hier niet op in.
Mijn vermoeden is dan ook dat u hier een vuurtje probeert te stoken?
Ik wens u een gezegend 2022 toe❕
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 17:25

elburger schreef:"Hartelijk dank" voor uw bijdrage.
Hieruit blijkt maar weer eens des te meer; oordeel niet over anderen als u die andere niet kent, cq, niet goed leest.
Uiteraard ga ik hier niet op in.
Mijn vermoeden is dan ook dat u hier een vuurtje probeert te stoken?
Ik wens u een gezegend 2022 toe❕


Ik weet genoeg over u dat u in ieder geval links bent SGP weet ik niet zeker. Maar u bent links want tegen de PVV. Faciliteren van islamisering door het verdedigen ervan dat is wat u feitelijk doet. Trouwens waarom zou een christen de islam verdedigen het is toch een afgodsdienst. Ik kan daar alleen maar over speculeren vaak word het ingegeven door bangheid en lafheid. Bijv. Als wij het islamonderwijs afschaffen dan is het christelijke bijzonder onderwijs de volgende dominostenen die gaat vallen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Marnix » 06 jan 2022 17:40

Biblebeltkeel schreef:Ik weet genoeg over u dat u in ieder geval links bent SGP weet ik niet zeker. Maar u bent links want tegen de PVV. Faciliteren van islamisering door het verdedigen ervan dat is wat u feitelijk doet. Trouwens waarom zou een christen de islam verdedigen het is toch een afgodsdienst. Ik kan daar alleen maar over speculeren vaak word het ingegeven door bangheid en lafheid. Bijv. Als wij het islamonderwijs afschaffen dan is het christelijke bijzonder onderwijs de volgende dominostenen die gaat vallen.


Kom op denk er eens over na, je hebt toch HBO gedaan? Waarom zou een christen voor godsdienstvrijheid in een land zijn? Er zijn verschillende antwoorden mogelijk. Ik denk dat als je je er iets verder in verdiept, je wel tot een goed antwoord kan komen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten