De scheiding tussen kerk en staat

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor StillAwake » 06 jan 2022 17:48

Biblebeltkeel schreef:Ik weet genoeg over u dat u in ieder geval links bent SGP weet ik niet zeker. Maar u bent links want tegen de PVV. Faciliteren van islamisering door het verdedigen ervan dat is wat u feitelijk doet. Trouwens waarom zou een christen de islam verdedigen het is toch een afgodsdienst. Ik kan daar alleen maar over speculeren vaak word het ingegeven door bangheid en lafheid. Bijv. Als wij het islamonderwijs afschaffen dan is het christelijke bijzonder onderwijs de volgende dominostenen die gaat vallen.

Dus iedereen die het niet met jou en je grote blonde profeet eens is is links, is een voorstander van islamisering, en een verdediger van de Islam?

Je kent Elburger niet, maar je weet wel de meest beledigende teksten uit je toetsenbord te gooien.
Ga je schamen!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 17:53

StillAwake schreef:Dus iedereen die het niet met jou en je grote blonde profeet eens is is links, is een voorstander van islamisering, en een verdediger van de Islam?

Je kent Elburger niet, maar je weet wel de meest beledigende teksten uit je toetsenbord te gooien.
Ga je schamen!


Elberger is voor islamisering ja. Want hij is tegen de islamagenda van Wilders. Er moet geen ruimte zijn voor islam in Nederland en Elburger wil dat wel.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 17:55

*verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor elburger » 07 jan 2022 10:29

Ik, elburger, denk dat islamisering van een natie waar vrijheid van godsdienst is, uiteindelijk een gevaar is vóór de vrijheid van godsdienst❕

En inderdaad "biblebeltkeel", ik stem en ben SGP lid.
En als u dat llinks vindt, of rechts of midden of ??? dat zijn uw woorden.

Tot zover mijn bijdrage over dit onderwerp.❌
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Biblebeltkeel » 07 jan 2022 11:07

elburger schreef:Ik, elburger, denk dat islamisering van een natie waar vrijheid van godsdienst is, uiteindelijk een gevaar is vóór de vrijheid van godsdienst❕

En inderdaad "biblebeltkeel", ik stem en ben SGP lid.
En als u dat llinks vindt, of rechts of midden of ??? dat zijn uw woorden.

Tot zover mijn bijdrage over dit onderwerp.❌


De enige logische vervolg conclusie is dan dat islam moet worden uitgebannen. Maar daar wil je niet aan dus uiteindelijk meen je niet wat je zegt want als je het echt als gevaar zou zien zou je PVV stemmen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Marnix » 07 jan 2022 11:39

Biblebeltkeel schreef:De enige logische vervolg conclusie is dan dat islam moet worden uitgebannen. Maar daar wil je niet aan dus uiteindelijk meen je niet wat je zegt want als je het echt als gevaar zou zien zou je PVV stemmen.


Alleen helpt dat voor geen meter. Je hebt vanaf het begin PVV gestemd en 0 resultaat. Toch maar emigreren naar een land waar ze de islam willen uitbannen dan maar? Alleen zijn die er nauwelijks. Alleen Noord-Korea. Zelfs in China wordt de komende islam niet heel actief uitgebannen. En zelfs Thorbecke zou het met je oneens zijn dat de islam moet worden uitgebannen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Biblebeltkeel » 07 jan 2022 12:41

Marnix schreef:Alleen helpt dat voor geen meter. Je hebt vanaf het begin PVV gestemd en 0 resultaat. Toch maar emigreren naar een land waar ze de islam willen uitbannen dan maar? Alleen zijn die er nauwelijks. Alleen Noord-Korea. Zelfs in China wordt de komende islam niet heel actief uitgebannen. En zelfs Thorbecke zou het met je oneens zijn dat de islam moet worden uitgebannen.


Islam wil een sharia staat daar zou Thorbecke het nooit mee eens kunnen zijn. Als dat zo is dan was Thorbecke ontwetend over de islam en daarbij kiezen de de kant van links. Ontwetende mensen zouden nooit de macht moeten krijgen.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Biblebeltkeel » 07 jan 2022 12:42

Marnix schreef:Alleen helpt dat voor geen meter. Je hebt vanaf het begin PVV gestemd en 0 resultaat. Toch maar emigreren naar een land waar ze de islam willen uitbannen dan maar? Alleen zijn die er nauwelijks. Alleen Noord-Korea. Zelfs in China wordt de komende islam niet heel actief uitgebannen. En zelfs Thorbecke zou het met je oneens zijn dat de islam moet worden uitgebannen.



Jawel hoor als je PVV stemt die je de reactie van andere mensen die zeggen dat je naar de hel gaat enzo. En op school mag je niet zeggen dat je PVV stemt dus je komt erachter hoe erg mensen tegen het goede zijn.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2022 13:03

Biblebeltkeel schreef:Jawel hoor als je PVV stemt die je de reactie van andere mensen die zeggen dat je naar de hel gaat enzo. En op school mag je niet zeggen dat je PVV stemt dus je komt erachter hoe erg mensen tegen het goede zijn.

Je hebt blijkbaar langer op school gezeten dan je hier laat blijken, als je al op de middelbare school stemrecht had ;-) :-oo
Winston Churchill (een waarschijnlijk eveneens uiterst links politicus) zei ooit dat het beste argument tegen democratie een tien minuten durend gesprek met de gemiddelde kiezer was.
Nu besef ik heel goed dat jij, hoewel je perfect in het electorale centrum zit (per definitie), niet de gemiddelde kiezer bent, maar ik snap wél wat Churchill bedoelde...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Marnix » 07 jan 2022 14:35

Biblebeltkeel schreef:Islam wil een sharia staat daar zou Thorbecke het nooit mee eens kunnen zijn. Als dat zo is dan was Thorbecke ontwetend over de islam en daarbij kiezen de de kant van links. Ontwetende mensen zouden nooit de macht moeten krijgen.


Heel veel moslims willen geen sharia. We hebben al eeuwen moslims in Nederland en al 70 jaar lang best wel veel. Zonder sharia. En Thorbecke was voor vrijheid van godsdienst. Mensen mogen binnen de kaders van de grondwet dus gewoon hun gelooofsovertuiging uitoefenen. Dus je hele verhaal is bullshit. Ik heb prima contact met moslims, aardige mensen doorgaans. Ik heb tien keer liever een moslimgezin naast me wonen dan jou dan een psychopaat zoals jij als buurman.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Biblebeltkeel » 07 jan 2022 14:42

Marnix schreef:Heel veel moslims willen geen sharia. We hebben al eeuwen moslims in Nederland en al 70 jaar lang best wel veel. Zonder sharia. En Thorbecke was voor vrijheid van godsdienst. Mensen mogen binnen de kaders van de grondwet dus gewoon hun gelooofsovertuiging uitoefenen. Dus je hele verhaal is bullshit. Ik heb prima contact met moslims, aardige mensen doorgaans. Ik heb tien keer liever een moslimgezin naast me wonen dan jou dan een psychopaat zoals jij als buurman.


De islam is geen godsdienst maar een ideologie. En het is niet waar dat ze geen sharia willen. Statistieken wijzen anders uit.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Marnix » 07 jan 2022 15:18

Biblebeltkeel schreef:De islam is geen godsdienst maar een ideologie. En het is niet waar dat ze geen sharia willen. Statistieken wijzen anders uit.


Mijn woordenboek / encyclopedie zegt van wel. Ik ga er vanuit dat die het beter weet dan jij :-) ik heb prima contact met moslims in de buurt, op de kinderopvang en bso. Ze hebben geen enkele keer geprobeerd me te overtuigen, me gewezen op hun ogen verkeerd gedrag enzovoorts :-) jij bent met je denkbeelden een veel groter gevaar voor de samenleving dan een gematigde moslim.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Biblebeltkeel » 07 jan 2022 15:27

Marnix schreef:Mijn woordenboek / encyclopedie zegt van wel. Ik ga er vanuit dat die het beter weet dan jij :-) ik heb prima contact met moslims in de buurt, op de kinderopvang en bso. Ze hebben geen enkele keer geprobeerd me te overtuigen, me gewezen op hun ogen verkeerd gedrag enzovoorts :-) jij bent met je denkbeelden een veel groter gevaar voor de samenleving dan een gematigde moslim.


Een gematigde moslims bestaat niet want dat is een slechte moslim. Daarnaast anekdotisch bewijs left het af tegen statistieken.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Marnix » 07 jan 2022 16:18

Biblebeltkeel schreef:Een gematigde moslims bestaat niet want dat is een slechte moslim. Daarnaast anekdotisch bewijs left het af tegen statistieken.


Tja jij bent een heiden, jij wil ons christenen gewoon onderdrukken en afschaffen: gematigde heidenen bestaan niet. Wie niet voor is is tegen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: De scheiding tussen kerk en staat

Berichtdoor Biblebeltkeel » 07 jan 2022 16:23

Marnix schreef:Tja jij bent een heiden, jij wil ons christenen gewoon onderdrukken en afschaffen: gematigde heidenen bestaan niet. Wie niet voor is is tegen.


Alle linkse chirstelijke kerken moeten idd niet meer voortbestaan.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten