Katwijkse juwelier wil overvallers vergeven

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Katwijkse juwelier wil overvallers vergeven

Berichtdoor Marnix » 24 nov 2020 15:43

Chaya schreef:Ik dacht aan Corrie tem Boom. Hoe zij menig maal eenzijdig kon vergeven.
Met de kampbeulen was sowieso geen relatie op te bouwen, of het moest ten bate van henzelf zijn en ze konden elk moment de relatie verbreken. Op brute wijze.


Je hebt volgens mij verschillende dingen bij vergeven en hoe zwaar die dingen meewegen verschilt ook weer. Een daarvan is het herstel van een relatie. Weegt bijvoorbeeld zwaar mee bij problemen in de familiesfeer maar ook op andere plekken waar je een band hebt. Vriendschappen, op de werkvloer enz. Dan is er berouw want anders leidt vergeving niet tot herstel. Je kan inderdaad ook als Corrie ten Boom mensen vergeven zonder dat ze berouw tonen. Dat leidt niet tot herstel, vaak is er overigens sowieso geen relatie. Je kan er wel een signaal mee geven aan mensen doordat je ze geeft wat ze niet verdienen, door liefde en genade te tonen. Maar belangrijk is ook dat dit genezend kan zijn voor degene die wat is aangedaan. Woede en haat kunnen je verteren, je leven verzieken. Je kan je boosheid en haat ook aan Hem geven in de wetenschap dat God genadig en rechtvaardig is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Katwijkse juwelier wil overvallers vergeven

Berichtdoor Prisma23 » 04 dec 2020 22:13

GPPB heeft ook een menig:

http://www.derokendevlaswiek.com/index. ... ALLEN.html

(tamelijk walgelijk overigens)

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Katwijkse juwelier wil overvallers vergeven

Berichtdoor lekkerbek » 05 dec 2020 03:14

Inderdaad walgelijk!
Hier heb ik echt geen woorden voor! Allerlei uit het verband gerukte teksten, brrrrr. Wat voelt hij zich verheven boven iedereen. Dat deze man aanhangers heeft is niet te geloven.Hij oordeelt over zoveel mensen op zo'n nare manier!

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Katwijkse juwelier wil overvallers vergeven

Berichtdoor MoesTuin » 05 dec 2020 09:28

Misselijkmakend inderdaad...

Ze doen daar trouwens (net alsof) dat ze ook een vragenrubriek hebben....zo lijkt het.... :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Katwijkse juwelier wil overvallers vergeven

Berichtdoor Prisma23 » 11 dec 2020 16:48

De heer Kleen reageert met :
"Een vermetele onwijze goeroe uit Canada die door mij werd ontmaskerd, schold me uit voor Alexander de kopersmid"

Wel schokkend dat de heer Kleen moet zeggen:
De mooiste berichtjes kreeg ik uit de wereld, de gemeenste vanuit het erf der kerk.

Bron: http://www.dewoesteweg.nl/diversen/over ... k-aan-zee/

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Katwijkse juwelier wil overvallers vergeven

Berichtdoor benefietdiner » 11 dec 2020 19:54

Prisma23 schreef:De heer Kleen reageert met :
"Een vermetele onwijze goeroe uit Canada die door mij werd ontmaskerd, schold me uit voor Alexander de kopersmid"

Wel schokkend dat de heer Kleen moet zeggen:
De mooiste berichtjes kreeg ik uit de wereld, de gemeenste vanuit het erf der kerk.

Bron: http://www.dewoesteweg.nl/diversen/over ... k-aan-zee/

Vlak Kleen ook niet uit hoor. Leest maar op zijn site. Is ook soms verre van sympathiek
Het zijn twee kemphanen die elkaar geen plaats gunnen.
Geen plaats in dit leven laat staan in het toekomende leven.
Terwijl ze beide zeggen een plaats in de hemel te hebben.
Ik zeg dan maar met humor; het is niet aanbevelingswaardig dat ze naast elkaar komen in de hemel want dan wordt de hemel alsnog een hel.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Katwijkse juwelier wil overvallers vergeven

Berichtdoor Marnix » 11 dec 2020 23:48

Nee hoor, als dat gebeurt zullen ze daar hun zwaarden wel hebben ongesmeed tot ploegscharen. Net als dat wij daar niet meer zukken bakkeleien over linkse en rechtse standpunten ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Katwijkse juwelier wil overvallers vergeven

Berichtdoor Chaya » 12 dec 2020 14:15

benefietdiner schreef:Terwijl ze beide zeggen een plaats in de hemel te hebben.
Ik zeg dan maar met humor; het is niet aanbevelingswaardig dat ze naast elkaar komen in de hemel want dan wordt de hemel alsnog een hel.

En jij noemt jezelf een wedergeboren christen????
Walgelijke uitspraak dit, en christenonwaardig!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 955
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Katwijkse juwelier wil overvallers vergeven

Berichtdoor Jesaja40 » 12 dec 2020 17:01

De Katwijkse juwelier speekt de intentie uit om te vergeven. Zeer nobel van hem om die stap te zetten. Vergeven kan uitsluitend wanneer daar om gevraagd wordt.
Vergeven is altijd tweerichtingsverkeer. Wie klaar wil zijn met wat hem/haar is aangedaan en eenzijdig ongevraagd vergeving vraagt bedekt daarmee het euvel wat hem/haar is overkomen. Het nare feit is dus tijdelijk bedekt en is dus niet uitgeroeid. Er is heel erg weinig voor nodig om het feitelijke weer naar boven te halen.
Bedekken is in mijn ogen het plaatsen van een komma. Vergeven daarentegen is het plaatsen van een punt.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Katwijkse juwelier wil overvallers vergeven

Berichtdoor benefietdiner » 12 dec 2020 19:00

Jesaja40 schreef:De Katwijkse juwelier speekt de intentie uit om te vergeven. Zeer nobel van hem om die stap te zetten. Vergeven kan uitsluitend wanneer daar om gevraagd wordt.
Vergeven is altijd tweerichtingsverkeer. Wie klaar wil zijn met wat hem/haar is aangedaan en eenzijdig ongevraagd vergeving vraagt bedekt daarmee het euvel wat hem/haar is overkomen. Het nare feit is dus tijdelijk bedekt en is dus niet uitgeroeid. Er is heel erg weinig voor nodig om het feitelijke weer naar boven te halen.
Bedekken is in mijn ogen het plaatsen van een komma. Vergeven daarentegen is het plaatsen van een punt.

Maar dat zegt de Katwijkse juwelier toch ook als hij zegt: ‘Als ze berouw hebben, vergeef ik ze’.
Toch zeg ik dat er vergeving kan zijn op berouw maar niet zonder straf want er moet ook gerechtigheid geschiede zoals elbert het zegt: viewtopic.php?f=1&t=32201#p2116773

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Katwijkse juwelier wil overvallers vergeven

Berichtdoor benefietdiner » 12 dec 2020 19:01

Marnix schreef:Nee hoor, als dat gebeurt zullen ze daar hun zwaarden wel hebben ongesmeed tot ploegscharen. Net als dat wij daar niet meer zukken bakkeleien over linkse en rechtse standpunten ;-)

d:)b

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Katwijkse juwelier wil overvallers vergeven

Berichtdoor benefietdiner » 12 dec 2020 19:20

Chaya schreef:En jij noemt jezelf een wedergeboren christen????
Walgelijke uitspraak dit, en christenonwaardig!

Ik wist niet dat je het eens was met Burggraaf en Kleen en hun artikelen onderschrijft.

En ja….. gelukkig kom ik voor de Hemelse Rechter te staan, die harten kent en nieren proeft en niet voor een aardse of menselijk gerecht want daar ben je nooit goed genoeg voor.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Katwijkse juwelier wil overvallers vergeven

Berichtdoor Chaya » 12 dec 2020 19:26

benefietdiner schreef:Ik wist niet dat je het eens was met Burggraaf en Kleen en hun artikelen onderschrijft.

En ja….. gelukkig kom ik voor de Hemelse Rechter te staan, die harten kent en nieren proeft en niet voor een aardse of menselijk gerecht want daar ben je nooit goed genoeg voor.

Ik ben het niet eens met PGGB, maar je doet een walgelijke, christenonwaardige uitspraak en zet je je daarmee op hetzelfde level als die liefdeloze schreeuwer uit Canada.
Jij kunt niet eens in de schaduw staan van DJK.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Katwijkse juwelier wil overvallers vergeven

Berichtdoor Marnix » 12 dec 2020 21:30

Mee eens. Mensen verwijten het zo goed te weten dat ze over anderen gaan oordelen... en op basis daarvan precies het zelfde doen ten opzichte van hen. Ik zie inderdaad weinig verschil. Inhoudelijk wel, maar niet in hoe men op basis van de inhoud snel een oordeel over de ander klaar heeft staan....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Katwijkse juwelier wil overvallers vergeven

Berichtdoor benefietdiner » 12 dec 2020 22:56

Ik heb geen christelijk onwaardige uitspraak gedaan zoals Chaya stelt en zeker niet als je maar een gedeelte van mijn reactie er uit pikt, de interpretatie is geheel voor Chaya haar rekening.

Als Kleen dit schrijft over Burggraaf
http://www.dewoesteweg.nl/gppb-en-zijn- ... sstoornis/

Is het van zelfsprekend dat je een gelijkwaardige reactie kan terug verwachten.

En Marnix het spreekwoordelijke 'de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet' is ook op jou van toepassing.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten