Arie Slob en de reformatorische scholen

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor StillAwake » 15 jul 2021 11:43

Mortlach schreef:Ik ben er gewoon voor dat mensen mogen uitkomen voor wie ze zijn.
Zonder dat ik hiemree op welke wijze dan ook een is gelijk teken wil plaatsen: hoe zie jij dat dan met bijvoorbeeld pedofilie?
Frappant is namelijk dat veel mensen roepen dat iedereen mag zijn wie hij of zij wil zijn, maar zodre het om kinderen gaat mensen ineens terughoudender zijn.
Mortlach schreef:Nou en? Moeten we daarom allemaal maar grijze muizen worden die nooit meer iets doen wat die mensen niet zint? Dat is eeuwenlang geprobeerd. Ik begrijp volledig waarom mensen er dan tijdens zo'n parade een schepje bovenop doen als dikke middelvinger tegen die lui die hen het liefst onzichtbaar zou maken. "Wij bestaan en we gaan niet weg! Leer er maar mee leven!" als het ware.
Ik snap het volledig. Maar mij, of jouw, begrip maakt bepaald gedrag nog niet verstandig.
Zeker in landen waar de overheid wat repressiever te werk gaat kan dit een negatief effect hebben.
En zelfs een demonstratie in Aarhus kan leiden tot rellen in Islamabad is een aantal jaar geleden aangetoond.

Mag een homo voor zijn geaardheid uitkomen? ja.
Mocht Kurt Westergaard cartoons over Mohammed tekenen: Ja.
Maar in beide gevallen moet je wel uitkijken dat je neit een bepaalde grens over gaat die gelijkdenkende in andere landen in een heel lastig parket brengt.
Mortlach schreef:Tja, en toch, zonder dit soort evenementen had die vriend misschien nog niet eens openlijk voor zijn geaardheid kunnen uitkomen.
In zijn geval speelt dat niet (omdat hij alleen in een zee beperkte vriendengroep uit de kast is, ik vraag me zelfs af of zijn ouders het weten), maar je hebt daar zeker een punt.
Mortlach schreef:Ik ben daar nog nooit geweest. Maar een plek in de maatschappij opeisen roept altijd weerstand op. Is dat dan maar een reden om het niet te doen? Lekker onzichtbaar thuis blijven, alleen, want als je hand in hand met je partner loopt, breek je de ongezegde "Don't ask, Don't tell"-code. Je hele leven een geheim?
Russen zijn wat pragmatischer. Als jij hand in hand met een vriend over straat wilt is dat prima, maar je moet niet bij elk glas wodka dat je drinkt over je geaardheid beginnen.
En in een roze tutu-tje gaan dansen in het openbaar: dan neemt geen hond je meer serieus (ook je werkgever niet).
De code "don't ask, don't tell" hoeft daar dus niet in een geheim te ontaarden (wat in Refo-kringen overigens vaak wel het geval is), maar overdrijf het niet.
Je mag in Amsterdam ook prima rondlopen met een voorliefde voor Feyenoord. Maar als jij met een feyenoord-shirt op de dam Ajax-vlaggen gaat staan verbranden wordt het toch wat anders. En dat is hoe Rusland (dat wil zeggen, benoorden Sint Petersburg) werkt en denkt.
Mortlach schreef:Alsjeblieft zeg, wil je die twee nou echt vergelijken?
Inhoudelijk niet, en ik denk dat Thorne ook iets meer kennis van de bewuste materie heeft. Maar het cherry-pickinggehalte wat ik bij beiden (waarbij ik moet toegeven dat ik na Peter Scheele;s boek "evolutie eof degeneratie" gestopt ben met het volgen van deze man, en ik mijn mening over Thorne baseer op inmiddels drie filmpjes.
Mortlach schreef:Natuurlijk heeft zo'n video een boodschap en je gaat die natuurlijk niet zelf ondergraven. Verschil is alleen dat Abigail een eerlijk verslag doet van het werk van serieuze filosofen en Peter... tja... het werk van louche YEC-ers herkauwt en klakkeloos overneemt?
Het meest lachwekkende aan Peter was dat hij op gegeven mometn met een anonieme wetenschapper Darwin onderuit probeerde te halen.
Als je daar wat op inzoomde bleek Darwin degene te zijn die werd aangehaald, en het enige wat omver gehaald was was de mening die Darwin volgens Peter Scheele had...
Abigail doet een redelijk eerlijk verslag van een redelijk beperkt aantal filosofen, en laat daarbij ook relavante zaken buiten beschouwing.
Bovendien is de filosofie nu ook weer niet zo'n exact stuk wetenschap dat dat het eind van alle tegenspraak is (sterken nog, over het algemeen is filosofie juist het begin van de discussie)
Mortlach schreef:Het gaat erom dat de overheid daar niks over te zeggen zou moeten hebben. Als je voor die hartoperatie wordt opgenomen en je komt op een zaal met mannen terecht omdat dat gender nu eenmaal aan je is toegewezen bij je geboorte, dan kan ik me zeer goed voorstellen dat je als transvrouw liever op een vrouwenzaal wordt geplaatst. Zorg is wel wat meer dan alleen de operatie.
Ik heb nog nooit een ziekenuis gezien waar (afgezien van de dames die bij liggen te komen op de kraamafdeling) mannen bij mannen, en vrouwen bij vrouwen liggen.
Daarmee zeg ik niet dat het niet voorkomt, maar alle mensen die ik ooit in het ziekenhuis bezocht heb lagen op gemengde afdelingn.
En daarbij heb ik ziekenhuizen in Nederland, Duitsland, Rusalnd, Italië en Schotland van binnen gezien.
Mortlach schreef:Is dat echt zo? Kun jij voor "de meeste vrouwen" spreken?
Op de locale fitnesclub ben ik ooit (per ongeluk...) de dameskleedkamer ingelopen omdat ik de indeling van het gebouw niet goed in het hoofd had.
Niemand heeft me gevraagd of ik me vrouw voel, maar het gegil kwam uit meerdere kelen...
Er zullen vast dames zijn die daar minder moeite mee hebben, maar in het door mij onbedoeld uitgevoerde experiment bleek de score 100%... :oops: :oops:
Mortlach schreef:Het zou mij echt niks uitmaken.
Daarmee stel je feitelijk je eigen mening, of je eigen gevoel, als maatstaf voor anderen.Het zou mij niks uitmaken, dus het hoort jou ook niks uit te maken.
Mortlach schreef:Dus preventief al deze mensen maar uitsluiten want het zou toch eens kunnen dat ze te goed zijn?
Ik zou ook wel eens met de bromfiets mee willen doen aan de Tour de France, maar ik vermoed dat ik uitgesloten wordt van deelname omdat ik te snel ben ;-)
Zoals een ervaren voetballer uit de Premier league niet met de onder-15 mee mag doen: ja, in bepaalde gevallen is het de juiste beslissing om sporters, die om welke reden dan ook buiten de competitie vallen een eigen competitie te geven.
Mortlach schreef:Wat jij 'politieke correctheid' noemt, noem ik compassie en mededogen.

En hoe is het sluiten van afdelingen in winkels, en het uit de handel halen van kleding waar het grootste deel van de doelgroep wél naar vraagt een toonbeeld van compassie en mededogen?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Haaibaai » 15 jul 2021 11:50

Ik zou ook wel eens met de bromfiets mee willen doen aan de Tour de France, maar ik vermoed dat ik uitgesloten wordt van deelname omdat ik te snel ben


Wij zouden dat prachtig vinden een groep renners op de bromfiets,wat variatie in die saaie Tour de France zou prachtig zijn. :P
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor StillAwake » 15 jul 2021 11:55

Haaibaai schreef:Wij zouden dat prachtig vinden een groep renners op de bromfiets,wat variatie in die saaie Tour de France zou prachtig zijn. :P

Ik ben bang dat het als "mechanische doping" de boeken in zou gaan.
Maar de gele trui zou me toch niet staan, dus in die zin kan ik er wel mee leven ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Haaibaai » 15 jul 2021 11:59

StillAwake schreef:Ik ben bang dat het als "mechanische doping" de boeken in zou gaan.
Maar de gele trui zou me toch niet staan, dus in die zin kan ik er wel mee leven ;-)


:wink: :D
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor elbert » 15 jul 2021 12:15

Mortlach schreef:Dus preventief al deze mensen maar uitsluiten want het zou toch eens kunnen dat ze te goed zijn?
Gewoon een eigen categorie invoeren voor transmensen. Je laat immers ook geen valide mensen aan de Paralympics meedoen of een zwaargewicht bij het lichtgewichtboksen?
Dan is het ook niet gek om transmensen in hun eigen categorie te laten sporten. Dat is het meest eerlijk.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Mortlach » 15 jul 2021 15:32

elbert schreef:Als je in Amsterdam de holocaust ontkent, ben ik bang dat er dan niks gebeurt.


Mooie draai! Chapeau!

Het punt was natuurlijk dat de holocaust ontkennen in Nederland bij wet verboden is. Dat is dus een inperking van jouw vrijheid van meningsuiting die jij het liefst ongedaan zou zien?

Natuurlijk heeft dat er alles mee te maken. Ik keur niet alles van deze vader goed, maar ik snap wel dat hij getergd is door het feit dat de rechter hem zijn burgerlijke rechten ontzegd heeft omdat een kind van 14 in transitie is en hij daar moeite mee heeft. Daar draait deze hele zaak natuurlijk om. Vader wil niet dat het kind een behandeling krijgt om van geslacht te veranderen, rechter grijpt in, vader mag letterlijk niets meer zeggen (in de media) enzovoorts. Daar draait dit uiteindelijk om. Ik kan me dat goed voorstellen. Als het mijn kind was, zou ik zeggen: "wacht maar even tot je 18 bent, als je er dan nog zeker van bent maak dan je eigen keuze. Tot die tijd heb je ook met de mening van je ouders te maken." Maar zo'n houding schijnt tegenwoordig al als kindermishandeling opgevat te worden.


16 hier in Canada, vanaf dat moment mogen kinderen hun eigen medische beslissingen nemen en hebben ze medische privacy, ook jegens de ouders. En je "hij daar moeite mee heeft" doet wel heel veel zwaar tilwerk. Die moeite houdt in dat hij herhaaldelijk, vasthoudend en in het openbaar de mensenrechten van zijn zoon schendt en daarmee zijn zoon doorgaand leed aandoet.

Maar het is duidelijk dat je nog nooit iemand met dystrofie hebt meegemaakt en/of weet wat zoiets met mensen doet. Ik denk dat als je in zo'n situatie zou zitten en dat zou je houding zijn, er op de 18de verjaardag van het kind in kwestie direct een einde komt aan de relatie tussen jou en hen.

Cancelcultuur is dus alleen iets om je zorgen over te maken als het van rechts komt? Dat maak ik tenminste op uit je reactie.


Nee, ik vind het alleen hilarisch dat rechts er nu zo over loopt te janken.

Verder vind ik cancelcultuur van zowel rechts als links een slechte zaak. Dat je niet altijd gelijk kunt krijgen terwijl je dat naar eigen mening wel hebt, is natuurlijk evident: zo is het leven nu eenmaal. Maar mensen proberen te ontslaan omdat je het niet eens bent met hun mening, is wat mij betreft not done.


Tja, stel dat een leraar van mijn kind op school geschiedenisles geeft en zegt "Hitler was de kwaadste niet; hij liet immers ook homo's vermoorden in de gaskamers!" Dan zou ik inderdaad een poging doen die leraar te laten ontslaan en tot die tijd mijn kind van school houden. Jij noemt dat geheid 'cancellen' en dat zij dan maar zo.

Ja, dat doe ik, ook al is de SGP in het voorbeeld dat je noemt tegen het homohuwelijk. Dat is hun goed recht. Een andere visie op het huwelijk hebben, wil nog niet zeggen dat de SGP dus intolerant is. Voor jou is tolerantie hetzelfde als hetzelfde denken over alles. Maar dat is geen tolerantie, dat is ideologische gelijkschakeling.


Je hoeft echt niet overal hetzelfde over te denken. Tolerantie is voor mij het andere mensen niet moeilijk maken vanwege wat ik geloof. Het is veelzeggend dat de SGP bij hun standpunt direct zegt "Maar we wijzen homo's niet af hoor!". Dat is toch alleen nodig als je uit hun standpunt zou kunnen afleiden dat ze homo's wél afwijzen... zo raar...

Tolereren is hetzelfde als meningen of dingen verdragen waar je het niet mee eens hoeft te zijn.
Tolereren = "iets verdragen". Te vergelijken met dat je bijv. kou of hitte verdraagt. Je hoeft het niet leuk te vinden, maar je (ver)draagt het. Daarom zal de SGP ook geen onwettige middelen inzetten om het homohuwelijk terug te draaien, wel hun democratische rechten en dan ook nog op een uiterst fatsoenlijke manier, waarbij ze weinig kans hebben om dat voor elkaar te krijgen.


Tja. Je zegt dus dat je tolerant bent zo lang je maar geen wettelijke middelen hebt om je intolerantie handen en voeten te geven.

Vergelijk dat eens met allerlei linkse actieclubs die van alles willen veranderen wat in hun ogen niet deugt. Die zijn wat minder verdraagzaam.


Aanslagen op abortusklinieken komen meestal niet van links.

Toch blijf ik erbij. De boodschap van MLK was: wees kleurenblind als het op ras aankomt. De boodschap van de moderne "antiracisten": deel mensen in op huidskleur. Het kan niet verder uit elkaar liggen.


Altijd leuk hoe rechts MLK als buikspreekpop gebruikt met dat ene zinnetje...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Mortlach » 15 jul 2021 16:19

StillAwake schreef:Zonder dat ik hiemree op welke wijze dan ook een is gelijk teken wil plaatsen: hoe zie jij dat dan met bijvoorbeeld pedofilie?
Frappant is namelijk dat veel mensen roepen dat iedereen mag zijn wie hij of zij wil zijn, maar zodre het om kinderen gaat mensen ineens terughoudender zijn.


Ik weet/vermoed dat je het niet zo bedoelt, maar het is altijd jammer als je het over homo's of transgenders hebt en iemand ineens over pedofilie begint... Het is een standaardtactiek om de mensen verdacht te maken door deze twee zaken te koppelen. (maar nogmaals, ik denk niet dat je dit hier bedoelt).

Pedofilie is objectief schadelijk voor de slachtoffers. Dat is het cruciale verschil.

Ik snap het volledig. Maar mij, of jouw, begrip maakt bepaald gedrag nog niet verstandig.
Zeker in landen waar de overheid wat repressiever te werk gaat kan dit een negatief effect hebben.
En zelfs een demonstratie in Aarhus kan leiden tot rellen in Islamabad is een aantal jaar geleden aangetoond.

Mag een homo voor zijn geaardheid uitkomen? ja.
Mocht Kurt Westergaard cartoons over Mohammed tekenen: Ja.
Maar in beide gevallen moet je wel uitkijken dat je neit een bepaalde grens over gaat die gelijkdenkende in andere landen in een heel lastig parket brengt.


Je bent toch niet verantwoordelijk voor gedrag van buitenlandse regeringen? Want hoe ver wil je dit doorvoeren? Wordt die grens niet steeds weer opgeschoven totdat je net zo goed in die andere landen kunt gaan wonen?

Russen zijn wat pragmatischer. Als jij hand in hand met een vriend over straat wilt is dat prima, maar je moet niet bij elk glas wodka dat je drinkt over je geaardheid beginnen.
En in een roze tutu-tje gaan dansen in het openbaar: dan neemt geen hond je meer serieus (ook je werkgever niet).
De code "don't ask, don't tell" hoeft daar dus niet in een geheim te ontaarden (wat in Refo-kringen overigens vaak wel het geval is), maar overdrijf het niet.


Toch hoor je ook uit Rusland wel verhalen van geweld tegen homo's; ik weet dus niet zeker of wat je zegt helemaal klopt, maar doe dat dus op basis van mediaberichten. En als je werkgever je niet serieus neemt, dan is het tijd om een andere werkgever te zoeken :-)

Het feit is dat DADT niet op een geheim HOEFT uit te draaien, maar dat in de praktijk wel vaak doet. Wat overdrijven is, daar zullen de meningen over verschillen en dat is net het probleem.

Je mag in Amsterdam ook prima rondlopen met een voorliefde voor Feyenoord. Maar als jij met een feyenoord-shirt op de dam Ajax-vlaggen gaat staan verbranden wordt het toch wat anders.


Wordt je dan door de Ajax-fans gecancelled?

Inhoudelijk niet, en ik denk dat Thorne ook iets meer kennis van de bewuste materie heeft. Maar het cherry-pickinggehalte wat ik bij beiden (waarbij ik moet toegeven dat ik na Peter Scheele;s boek "evolutie eof degeneratie" gestopt ben met het volgen van deze man, en ik mijn mening over Thorne baseer op inmiddels drie filmpjes.


Natuurlijk is er cherry picking; er is nogal veel filosofie en het meeste is dermate technisch dat het lastig is om volledig op alles in te gaan in een filmpje van 20 minuten. :-) Maar ik ben blij dat je ze kijkt! De meeste mensen zijn gestopt met het volgen van Scheele als zijnde volledig irrelevant. De naam is echt "a blast from the past".

Het meest lachwekkende aan Peter was dat hij op gegeven mometn met een anonieme wetenschapper Darwin onderuit probeerde te halen.
Als je daar wat op inzoomde bleek Darwin degene te zijn die werd aangehaald, en het enige wat omver gehaald was was de mening die Darwin volgens Peter Scheele had...


Grappig! Mijn favoriete creationistenfaal is wanneer Ben Hobrink in zijn boek gemeenschappelijke afstamming bewijst en later bewijst dat de aarde maximaal 3 weken oud is.

Abigail doet een redelijk eerlijk verslag van een redelijk beperkt aantal filosofen, en laat daarbij ook relavante zaken buiten beschouwing.
Bovendien is de filosofie nu ook weer niet zo'n exact stuk wetenschap dat dat het eind van alle tegenspraak is (sterken nog, over het algemeen is filosofie juist het begin van de discussie)


En dat is net het doel van die filmpjes, lijkt mij. Aangeven dat er (anders) over bepaalde zaken kan worden gedacht.

Ik heb nog nooit een ziekenuis gezien waar (afgezien van de dames die bij liggen te komen op de kraamafdeling) mannen bij mannen, en vrouwen bij vrouwen liggen.
Daarmee zeg ik niet dat het niet voorkomt, maar alle mensen die ik ooit in het ziekenhuis bezocht heb lagen op gemengde afdelingn.
En daarbij heb ik ziekenhuizen in Nederland, Duitsland, Rusalnd, Italië en Schotland van binnen gezien.


Het was maar een voorbeeld dat me te binnen schoot. Ik weet niet of het in de praktijk relevant is, maar ik kan me voorstellen van wel.

Op de locale fitnesclub ben ik ooit (per ongeluk...) de dameskleedkamer ingelopen omdat ik de indeling van het gebouw niet goed in het hoofd had.
Niemand heeft me gevraagd of ik me vrouw voel, maar het gegil kwam uit meerdere kelen...
Er zullen vast dames zijn die daar minder moeite mee hebben, maar in het door mij onbedoeld uitgevoerde experiment bleek de score 100%... :oops: :oops:


Het zal ongetwijfeld even wennen zijn voor iedereen.

Daarmee stel je feitelijk je eigen mening, of je eigen gevoel, als maatstaf voor anderen.Het zou mij niks uitmaken, dus het hoort jou ook niks uit te maken.


Ik zeg alleen dat het mogelijk is dat het mensen niets uit zou maken omdat ik daar een bewijs voor ben. Ik zeg niets over wat anderen zouden moeten voelen.


En hoe is het sluiten van afdelingen in winkels, en het uit de handel halen van kleding waar het grootste deel van de doelgroep wél naar vraagt een toonbeeld van compassie en mededogen?


Welke afdelingen worden gesloten? Hoe is vragen om MEER aanbod hetzelfde als zaken uit de handel halen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Haaibaai » 15 jul 2021 17:56

Het is veelzeggend dat de SGP bij hun standpunt direct zegt "Maar we wijzen homo's niet af hoor!". Dat is toch alleen nodig als je uit hun standpunt zou kunnen afleiden dat ze homo's wél afwijzen... zo raar...




Als de SGP homo,s af wil wijzen is dat hun goed recht,dat maken ze helemaal zelf uit,maar of ze dat doen is nog maar de vraag,daar is niets van gebleken.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Erik1960 » 15 jul 2021 18:44

Haaibaai schreef:Als de SGP homo,s af wil wijzen is dat hun goed recht,dat maken ze helemaal zelf uit,maar of ze dat doen is nog maar de vraag,daar is niets van gebleken.

SGP noemt homo’s “een gruwel voor God”, wil het homohuwelijk weer afschaffen en staat achter de zogenaamde “Nashville-verklaring”. Maar voor de rest horen de homo’s er helemaal bij zeker?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor StillAwake » 16 jul 2021 07:04

Mortlach schreef:Ik weet/vermoed dat je het niet zo bedoelt, maar het is altijd jammer als je het over homo's of transgenders hebt en iemand ineens over pedofilie begint... Het is een standaardtactiek om de mensen verdacht te maken door deze twee zaken te koppelen. (maar nogmaals, ik denk niet dat je dit hier bedoelt).
Korte reactie, en daarna weer 5 weken offline (ik vlieg vanmiddag naar een klus in Taiwan, en ga aansluitend een aantal weken met vakantie).
Nergens heb ik geprobeerd om een isgelijkteken te plaatsen, maar ik vroeg me wel af in hoeverre ook deze mensen zichzelf mogen zijn, en het is me nooit 100% duidelijk geworden waar de grens ligt (overigens ben ik ook niet heel erg geintereseerd in de exacte ligging van die grens, maar ik wilde meer aangeven dat er altijd weer een nieuwe grens te bedenken is)
Mortlach schreef:Pedofilie is objectief schadelijk voor de slachtoffers. Dat is het cruciale verschil.
Je hebt gelijk, maar zelfs daar verschillen de meningen van de betrokkenen over.
Mortlach schreef:Je bent toch niet verantwoordelijk voor gedrag van buitenlandse regeringen? Want hoe ver wil je dit doorvoeren? Wordt die grens niet steeds weer opgeschoven totdat je net zo goed in die andere landen kunt gaan wonen?
Deels waar, maar een bepaald stukje wijsheid als je weet dat je gelijkgestemden in andere landen in een lastig parket brengt zou voor mij wel een dingetje zijn..
Mortlach schreef:Toch hoor je ook uit Rusland wel verhalen van geweld tegen homo's; ik weet dus niet zeker of wat je zegt helemaal klopt, maar doe dat dus op basis van mediaberichten. En als je werkgever je niet serieus neemt, dan is het tijd om een andere werkgever te zoeken :-)
Daarom zei ik er ook bij dat ik het over de regio benoorden St Petersburg had, de rest van Rusland ken ik alleen uit de media.
Mortlach schreef:Het feit is dat DADT niet op een geheim HOEFT uit te draaien, maar dat in de praktijk wel vaak doet. Wat overdrijven is, daar zullen de meningen over verschillen en dat is net het probleem.
Dat is altijd zo, ik vind dat de focus op homo's, transgenders, en absolute individuele vrijheid aan het doorslaan is, jij vindt dat de enigszins behoudende stromingen op datzelfde dossier overdrijven.
Mortlach schreef:Wordt je dan door de Ajax-fans gecancelled?
minimaal... Ik denk dat de politie je mag komen ontzetten...
Mortlach schreef:Natuurlijk is er cherry picking; er is nogal veel filosofie en het meeste is dermate technisch dat het lastig is om volledig op alles in te gaan in een filmpje van 20 minuten. :-) Maar ik ben blij dat je ze kijkt! De meeste mensen zijn gestopt met het volgen van Scheele als zijnde volledig irrelevant. De naam is echt "a blast from the past".
Niet je allersterkste punt, ook Scheele is een tijd relevant gevonden. Overigens kwam de naam Scheele op omdat je hem zelf aanhaalde...
Mortlach schreef:Welke afdelingen worden gesloten? Hoe is vragen om MEER aanbod hetzelfde als zaken uit de handel halen?

Je kent de HEMA-casus?
Het aanbod is daadwerkelijk verminderd, de overduidelijk voor meisjes bedoelde kleding is echt uit de schappen verwijderd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Haaibaai » 16 jul 2021 07:47

Je kent de HEMA-casus?
Het aanbod is daadwerkelijk verminderd, de overduidelijk voor meisjes bedoelde kleding is echt uit de schappen verwijderd.


Tja de Hema een........ Hollandsche zaak dus ook dat soort Hollandsche gekte;dan gaat mama gewoon naar een ander zaak er zijn ook mama,s die nog zelf kleding maken voor de kinderen,heel wat mooier dan die confectie kleding.Eigenlijk zou niemand moeten kopen bij de Hema uit protest ,is het zo afgelopen met al die gekkeheid.

Marietje hoort gewoon een fleurig roze jurkje aan te hebben met een mooie rode strik in haar haar haar en Jantje een stoer blauw pak met een ridder met groot zwaard op zijn hemd. \:D/ <|:) :8>
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Erik1960 » 16 jul 2021 09:07

Haaibaai schreef:Tja de Hema een........ Hollandsche zaak dus ook dat soort Hollandsche gekte;dan gaat mama gewoon naar een ander zaak er zijn ook mama,s die nog zelf kleding maken voor de kinderen,heel wat mooier dan die confectie kleding.Eigenlijk zou niemand moeten kopen bij de Hema uit protest ,is het zo afgelopen met al die gekkeheid.

Marietje hoort gewoon een fleurig roze jurkje aan te hebben met een mooie rode strik in haar haar haar en Jantje een stoer blauw pak met een ridder met groot zwaard op zijn hemd. \:D/ <|:) :8>

De familie Van Eerd (ook eigenaar van Jumbo supermarkten) is al een hele tijd zeer succesvol in het aanvoelen van wat bij-de-tijd-zijnde mama’s en papa’s willen voor hun Marietjes en Jantjes. Dat in tegenstelling tot mensen die in hun denkwereld ergens in de jaren ‘50 zijn blijven steken.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Mortlach » 16 jul 2021 13:36

StillAwake schreef:Korte reactie, en daarna weer 5 weken offline (ik vlieg vanmiddag naar een klus in Taiwan, en ga aansluitend een aantal weken met vakantie).


Veel succes en veel plezier!

Nergens heb ik geprobeerd om een isgelijkteken te plaatsen, maar ik vroeg me wel af in hoeverre ook deze mensen zichzelf mogen zijn, en het is me nooit 100% duidelijk geworden waar de grens ligt (overigens ben ik ook niet heel erg geintereseerd in de exacte ligging van die grens, maar ik wilde meer aangeven dat er altijd weer een nieuwe grens te bedenken is)


Dat probeerde ik ook aan te geven. Aan de andere kant wilde ik aangeven dat het een standaard tactiek is van het blok dat tegen transgender mensen is, en eerder tegen homo's was of nog steeds is. De verdachtmaking van "ze willen in vrouwenkleedkamers/wc's komen om daar vrouwen te verkrachten; ze willen als leraar je kind wat aandoen; het gaat allemaal alleen maar om seks" is echt niet nieuw en slaat nergens op. Ze willen gewoon met rust worden gelaten.

Je hebt gelijk, maar zelfs daar verschillen de meningen van de betrokkenen over.


Daarom ook het woordje 'objectief'; de mening van een pedofiel dat het allemaal wel meevalt is me niet zo veel waard.

Deels waar, maar een bepaald stukje wijsheid als je weet dat je gelijkgestemden in andere landen in een lastig parket brengt zou voor mij wel een dingetje zijn..


Je bent niet verantwoordelijk voor het gedrag van anderen; je kunt nooit rekening houden met iedereen; en thuis blijven zitten omdat anders ergens in een ver land een regering iets zou kunnen doen... dat is me nogal wat.

Dat is altijd zo, ik vind dat de focus op homo's, transgenders, en absolute individuele vrijheid aan het doorslaan is, jij vindt dat de enigszins behoudende stromingen op datzelfde dossier overdrijven.


Vergeef het me, maar ik neem aan dat jij zowel cisgender (niet transgender) als hetero bent. Jij en ik hebben in dat geval dus alle absolute, individuele vrijheden die we op kunnen. Het is een beetje vreemd om naar de beperkte vrijheden van anderen te kijken en dan te zeggen dat het voor hén een beetje doorslaat. "Waarom kunnen ze niet gewoon tevreden zijn met de kruimels van onze tafel?" Zo komt dat een beetje op me over.

Het aanbod is daadwerkelijk verminderd, de overduidelijk voor meisjes bedoelde kleding is echt uit de schappen verwijderd.


Ik kende de situatie niet. Hoe een winkel zijn schappen wenst te vullen, mag de Manager Inventaris en Logistiek helemaal zelf weten. Het enige echte verschil is of ik er dan nog zaken koop op niet. Maar daar moet je tegenwoordig ook al mee uitkijken; voordat je het weet wordt je beschuldigd van het 'cancelen' van HEMA omdat je je geld liever ergens anders uitgeeft.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor elbert » 19 jul 2021 09:50

Mortlach schreef:Tja, stel dat een leraar van mijn kind op school geschiedenisles geeft en zegt "Hitler was de kwaadste niet; hij liet immers ook homo's vermoorden in de gaskamers!" Dan zou ik inderdaad een poging doen die leraar te laten ontslaan en tot die tijd mijn kind van school houden. Jij noemt dat geheid 'cancellen' en dat zij dan maar zo.
(...)
Het punt was natuurlijk dat de holocaust ontkennen in Nederland bij wet verboden is. Dat is dus een inperking van jouw vrijheid van meningsuiting die jij het liefst ongedaan zou zien?
Dat zeg ik niet, maar ik zie wel dat je nu het aanhangen van wat Hitler gedaan heeft op 1 lijn stelt met het afwijzen van de genderideologie.
Dan zijn we bij een Godwin aanbeland. De vergelijking slaat in elk geval nergens op: het afwijzen van de genderideologie staat totaal niet op hetzelfde niveau als het aanhangen van Hitler's ideeen.
Tegen de pseudowetenschap die vaak met de genderideologie gepaard gaat en de cancelcultuur die daarbij komt kijken, is het niet meer dan normaal dat je daar bezwaar tegen maakt. Het maakt je zeker geen nazi.
Mortlach schreef:16 hier in Canada, vanaf dat moment mogen kinderen hun eigen medische beslissingen nemen en hebben ze medische privacy, ook jegens de ouders. En je "hij daar moeite mee heeft" doet wel heel veel zwaar tilwerk. Die moeite houdt in dat hij herhaaldelijk, vasthoudend en in het openbaar de mensenrechten van zijn zoon schendt en daarmee zijn zoon doorgaand leed aandoet.
Als het 16 jaar in Canada is, dan betekent dat dat deze vader bij zijn kind van 14 weldegelijk wat te zeggen zou behoren te hebben.
Maar ik zie dat activisten er geen probleem in zien om kinderen zo jong mogelijk richting transitie te loodsen ook al hebben ouders daar bezwaar tegen in de zin van: "wacht nog maar even tot je wat ouder bent". Ik heb al voorbeelden gezien van kinderen van 3 die in transitie zouden moeten gaan.
Daar komt nog eens bij dat je als man natuurlijk die hele transgender beweging kunt kapen. Zo is dit bijvoorbeeld een "vrouw" volgens de politie in Toronto (alweer Canada) die een aantal kinderen heeft misbruikt. Zo iemand wordt dus in een vrouwengevangenis opgesloten, waar veel vrouwen zich waarschijnlijk niet veilig bij voelen.
En als perverse man kun je je straffeloos als vrouw identificeren, om vervolgens allerlei vrouwenkleedkamers of -sauna's binnen te komen. Want ja, "zelf-identificatie" is een recht volgens de genderideologie en als je je op een goede dag toevallig vrouw voelt, kun je daar als man eens gaan rondkijken.
Mortlach schreef:Je hoeft echt niet overal hetzelfde over te denken. Tolerantie is voor mij het andere mensen niet moeilijk maken vanwege wat ik geloof. Het is veelzeggend dat de SGP bij hun standpunt direct zegt "Maar we wijzen homo's niet af hoor!". Dat is toch alleen nodig als je uit hun standpunt zou kunnen afleiden dat ze homo's wél afwijzen... zo raar...
De SGP wijst het homohuwelijk af. Dat is wat anders dan "homo's afwijzen". Maar voor jou is dat hetzelfde, nietwaar? Daar komt trouwens dat "maar we wijzen homo's niet af hoor!" zinnetje vandaan. Het is bedoeld om mensen zoals jou duidelijk te maken dat homo's en het huwelijk in de ogen van de SGP niet hetzelfde zijn. Maar dat is verspilde moeite omdat je het verschil toch niet ziet.
Mortlach schreef:Je zegt dus dat je tolerant bent zo lang je maar geen wettelijke middelen hebt om je intolerantie handen en voeten te geven.
Nee, ik zeg dat je tolerant bent zolang je in staat bent om je aan de wet te houden en je dus ook wetten waar je het niet mee eens bent kunt verdragen. Nou is dat wel een heel legalistische manier om ernaar te kijken, dus moet ik het verbreden: je bent tolerant als je een "heb je naaste lief als jezelf" instelling hebt en je je aan de wetten houdt ook al ben je het niet altijd met die wetten eens. Het gaat dus om de persoonlijke moraal en de verhouding daarvan tot de maatschappelijke moraal.
Mortlach schreef:Aanslagen op abortusklinieken komen meestal niet van links.
Nou, je hebt een voorbeeld gevonden van intolerantie. Ik ben het er overigens mee eens dat het plegen van aanslagen inderdaad verkeerd is, ook al vind ik abortusklinieken instellingen waar ik verdrietig van word.
Mortlach schreef:Altijd leuk hoe rechts MLK als buikspreekpop gebruikt met dat ene zinnetje...
Dacht je dat het om 1 zinnetje ging? Nee, het gaat om de hele "I have a dream toespraak" plus waar historisch gezien de gelijke rechtenbeweging voor stond: dat we leren om kleurenblind te zijn en we niet mensen anders behandelen op basis van hun huidskleur.
De woke-ideologie gaat er juist vanuit dat je mensen anders moet behandelen als ze een verschillende huidskleur hebben. Ben je gekleurd, dan ben je per definitie achtergesteld of een slachtoffer (ook al is dat feitelijk niet zo) en ben je "wit", dan behoor je tot het gepriviligieerde ras dat een toontje lager moet zingen en verontschuldigingen moet aanbieden, ook al waren je voorouders maar arme heikneuters die bijv. nooit iets met slavernij van doen hadden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Erik1960 » 19 jul 2021 10:21

Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten