Arie Slob en de reformatorische scholen

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Haaibaai » 04 jul 2021 14:02

meribel schreef:https://www.ad.nl/binnenland/oud-kerklid-jacob-is-71-als-hij-uit-de-kast-komt-voor-veel-mensen-lig-ik-eruit~a6ebe980/

Wat heeft dat met Arie Slob te maken niks.
Zo,n man Jacob kruipt in de slachtoffer rol en meer niet.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Lydia63 » 04 jul 2021 14:06

Naar aanleiding van dit opening's bericht wil ik graag het volgende met jullie delen 'n bericht wat ik persoonlijk als heel schokkend heb ervaren.
Ik las het in het Reformaties dagblad, waar ik op ben geabonneerd.
Maar vanwege de zondag rust kan ik nu die verwijzing niet delen.
Dus doe ik het met deze:
In december vorig jaar kreeg Hoogland van het Hooggerechtshof van British Columbia, Francesca Marzari, het mandaat om mee te werken aan de “transitie” van het geslacht van zijn dochter, en kreeg hij te horen dat hij niet meer naar haar mocht verwijzen als vrouw.

Hoogland had eerder ontdekt dat de school van zijn dochter haar voorlichtingsmateriaal over seksuele en genderidentiteit had laten zien, bekend als “SOGI 123”, dat in het rapport “propagandavideo’s” voor transgenders werd genoemd.

In groep 7 had de school de naam van zijn dochter in het jaarboek veranderd zonder het aan haar ouders te vertellen, en haar “sociaal getransformeerd” met de hulp van genderideoloog Wallace Wong, die het puberende kind aanraadde testosteron te nemen.

bron: https://dissident.one/2021/03/20/canada ... sje-noemt/

De werkelijke discussie die ik hier mee vraag is!

Waar ligt de grens, in wat scholen wel of niet mogen uitdragen?

En mag ons land fundamentalistische geloof 's scholen hebben?

Zowel, scholen als uit genoemde bron?
of christelijke scholen als waar dit topic over gaat? of Islamitische scholen die ons land kent?
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Mortlach » 04 jul 2021 15:51

Lydia63 schreef:Naar aanleiding van dit opening's bericht wil ik graag het volgende met jullie delen 'n bericht wat ik persoonlijk als heel schokkend heb ervaren.
Ik las het in het Reformaties dagblad, waar ik op ben geabonneerd.
Maar vanwege de zondag rust kan ik nu die verwijzing niet delen.
Dus doe ik het met deze:
In december vorig jaar kreeg Hoogland van het Hooggerechtshof van British Columbia, Francesca Marzari, het mandaat om mee te werken aan de “transitie” van het geslacht van zijn dochter, en kreeg hij te horen dat hij niet meer naar haar mocht verwijzen als vrouw.

Hoogland had eerder ontdekt dat de school van zijn dochter haar voorlichtingsmateriaal over seksuele en genderidentiteit had laten zien, bekend als “SOGI 123”, dat in het rapport “propagandavideo’s” voor transgenders werd genoemd.

In groep 7 had de school de naam van zijn dochter in het jaarboek veranderd zonder het aan haar ouders te vertellen, en haar “sociaal getransformeerd” met de hulp van genderideoloog Wallace Wong, die het puberende kind aanraadde testosteron te nemen.

bron: https://dissident.one/2021/03/20/canada ... sje-noemt/

De werkelijke discussie die ik hier mee vraag is!

Waar ligt de grens, in wat scholen wel of niet mogen uitdragen?

En mag ons land fundamentalistische geloof 's scholen hebben?

Zowel, scholen als uit genoemde bron?
of christelijke scholen als waar dit topic over gaat? of Islamitische scholen die ons land kent?


LOL, even dat dissent-linkje gelezen en kwam het volgende tegen: "Vrouwen zijn niet geschikt als rechter. Feminisme komt uit dezelfde koker als cultuurmarxisme en heeft precies hetzelfde doel; de vernietiging van blanke gezinnen." Nou, dat verhoogt echt het vertrouwen in de rest van het "artikel".

HIER een neutraler stukje over de kwestie. Ik zie vooral een rechtbank en medische teams die er alles aan doen om de breuk tussen zoon en vader niet verder te laten escaleren en een vader die te eigenwijs is om te zien dat hij zijn zoon voorgoed zal kwijtraken als hij doorgaat met in de media over hem spreken als dochter.

Het is dus het bewust negeren van een gerechtelijk bevel waarvoor meneer even tijdelijk mag gaan afkoelen in een cel. En de overtuiging van de rechter dat als de man niet wordt opgesloten, hij zou doorgaan met zijn activiteiten, wat echte emotionele schade aanricht aan zijn zoon. Dat de rechtbank ervoor kiest om het kind daartegen te beschermen, lijkt me alleen maar prijzenswaardig.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Lydia63 » 04 jul 2021 16:33

Mortlach schreef:
Het is dus het bewust negeren van een gerechtelijk bevel waarvoor meneer even tijdelijk mag gaan afkoelen in een cel. En de overtuiging van de rechter dat als de man niet wordt opgesloten, hij zou doorgaan met zijn activiteiten, wat echte emotionele schade aanricht aan zijn zoon. Dat de rechtbank ervoor kiest om het kind daartegen te beschermen, lijkt me alleen maar prijzenswaardig.


En jij vind dat rechtssysteem prima?
het gaat over zijn dochter die al is gehersenspoeld vanaf groep 7 van de lagere school, zonder toestemming van de ouders.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Lydia63 » 04 jul 2021 16:40

Mortlach schreef:LOL, even dat dissent-linkje gelezen en kwam het volgende tegen: "Vrouwen zijn niet geschikt als rechter. Feminisme komt uit dezelfde koker als cultuurmarxisme en heeft precies hetzelfde doel; de vernietiging van blanke gezinnen." Nou, dat verhoogt echt het vertrouwen in de rest van het "artikel".



LOL: https://www.ad.nl/olympische-spelen/nie ... gle.com%2F

morgen krijg je de link naar het reformaties dagblad.
Al vind ik jou uitdragingen echt niet zo lollig met betrekking tot deze bezorgde vader.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Erik1960
Luitenant
Luitenant
Berichten: 504
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Erik1960 » 04 jul 2021 16:57

Lydia63 schreef:En jij vind dat rechtssysteem prima?
het gaat over zijn dochter die al is gehersenspoeld vanaf groep 7 van de lagere school, zonder toestemming van de ouders.


In het artikel lees ik dat de moeder van dit jongmens op de hoogte van alles is en de ontwikkeling van haar kind steunt en dat de vader en moeder al enkele jaren gescheiden leven. Dus dat ‘zonder toestemming van de ouders’ heeft duidelijk 1 s teveel.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Erik1960
Luitenant
Luitenant
Berichten: 504
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Erik1960 » 04 jul 2021 17:02

Lydia63 schreef:LOL: https://www.ad.nl/olympische-spelen/nie ... gle.com%2F

morgen krijg je de link naar het reformaties dagblad.
Al vind ik jou uitdragingen echt niet zo lollig met betrekking tot deze bezorgde vader.


Het is ook heel verdrietig dat de vader zijn bezorgdheid niet op zo’n manier kan vertalen dat het leidt tot toenadering tussen hem en zijn kind. Dat is echter wel de verantwoordelijkheid van de vader.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Mortlach » 04 jul 2021 17:02

Lydia63 schreef:En jij vind dat rechtssysteem prima?
het gaat over zijn dochter die al is gehersenspoeld vanaf groep 7 van de lagere school, zonder toestemming van de ouders.


Nu woon ik nog niet zo heel lang in Canada, waar dit zich allemaal afspeelt, maar het zou mij echt enorm verbazen als de moeder hier niets van wist. Dat SOGI 123 (Sexual Orientation and Gender Identity programma) kun je gewoon op het internet opzoeken op de website van de overheid: https://www2.gov.bc.ca/gov/content/erase/sogi

Ik vind dat rechtssysteem inderdaad prima. Er wordt een afweging gemaakt tussen de vrijheid van de vader en de bescherming van de zoon, en in dit geval weegt de bescherming van de zoon zwaarder. Daar kan ik mij 100% in vinden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Lydia63 » 04 jul 2021 17:09

Erik1960 schreef:In het artikel lees ik dat de moeder van dit jongmens op de hoogte van alles is en de ontwikkeling van haar kind steunt en dat de vader en moeder al enkele jaren gescheiden leven. Dus dat ‘zonder toestemming van de ouders’ heeft duidelijk 1 s teveel.


Ik wil me vooral in deze discussie leggen op wat de school in deze kwestie voor macht heeft.
En dus kinderen vanaf groep 7 zonder mede weten van ouders beslissingen laten nemen adh van hen les programma.
Dat was nm het uitgangs punt van deze discussie
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Erik1960
Luitenant
Luitenant
Berichten: 504
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Erik1960 » 04 jul 2021 17:17

Lydia63 schreef:Ik wil me vooral in deze discussie leggen op wat de school in deze kwestie voor macht heeft.
En dus kinderen vanaf groep 7 zonder mede weten van ouders beslissingen laten nemen adh van hen les programma.
Dat was nm het uitgangs punt van deze discussie

Je blijft steeds herhalen dat de ouders van niets wisten. Maar de moeder was wel op de hoogte. En steunt haar kind in dit proces. En de link naar dat lesprogramma toont in KOEIENLETTERS waar ouders terecht kunnen als ze vragen hebben over dat programma. Ik krijg dan toch een beetje de indruk dat de vader het een tijdje liet afweten voor hij zich weer ging interesseren voor het wel en wee van zijn kind.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Mortlach » 04 jul 2021 17:21

Erik1960 schreef:Je blijft steeds herhalen dat de ouders van niets wisten. Maar de moeder was dat wel. En steunt haar kind in dit proces.


En dat de ouders gescheiden zijn; en dat het niet duidelijk is of er gedeelde voogdij is. Als dat laatste er niet is, heeft pa sowieso niks meer te zeggen over de onderwijsbeslissingen die de moeder neemt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Haaibaai » 04 jul 2021 17:27

Gescheiden ouders of niet als het goed geregeld is dan hebben de ouders allebei zeggen schap en zeer zeker waar ze hun kind op school willen hebben waar goed onderwijs gegeven wordt minus de tijdgeest.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Mortlach » 04 jul 2021 17:30

Lydia63 schreef:Ik wil me vooral in deze discussie leggen op wat de school in deze kwestie voor macht heeft.


In het Verenigd Koninkrijk was 15 jaar lang, tussen 1988 en 2003 Section 28 van kracht. Deze wet bepaalde dat scholen "homoseksualiteit niet mochten promoten"; wat dus betekent om het even wat positiefs erover zeggen. Dus werd het er op school maar helemaal niet over gehad, of enkel in negatieve zin. Zo nu en dan kom ik op Twitter draadjes tegen van Britten die destijds op school zaten onder dit regime en daar wordt je echt niet vrolijk van.

Uit onderzoek na onderzoek blijkt dat je niet vroeg genoeg met seksuele en gendervoorlichting kunt beginnen en dat hoe meer je het krijgt, hoe gelukkiger je gemiddeld bent. Inclusie is het toverwoord! Dat je bij de groep hoort, dat je niet abnormaal bent omdat je toevallig op een ander gender valt of je een ander gender voelt. Ook de Olympische spelen is een geweldige gelegenheid om deze boodschap uit te dragen.

Maar laat het maar weer aan bepaalde conservatieven/christenen over om dit zo veel mogelijk te saboteren. Kinderen uitsluiten van hun vriendengroepen; kinderen het gevoel geven dat ze een freak zijn, of abnormaal, of tegennatuurlijk. Want tjonge, dat is een aanpak die tot nu toe zo goed heeft gewerkt. Zoek de zelfmoordcijfers onder transgender personen er maar op na...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor meribel » 04 jul 2021 18:27

En iemand vroeg waarom ik die ad link had geplaatst. Omdat je ziet hoe het daar mis is gegaan als iemand door sociale druk, school en kerk, niet weet dat je ook als homo geliefd kind van God bent en dat niet hoeft te verbergen

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Mortlach » 04 jul 2021 18:49

meribel schreef:En iemand vroeg waarom ik die ad link had geplaatst. Omdat je ziet hoe het daar mis is gegaan als iemand door sociale druk, school en kerk, niet weet dat je ook als homo geliefd kind van God bent en dat niet hoeft te verbergen


Ja, wat erg toch als je je hele leven nog nooit jezelf hebt kunnen zijn. Ik lees wel vaker stukjes over mensen in de 70 of zelfs 80 die eindelijk kunnen uitkomen voor wie ze zijn. Ontzettend blij dat het er toch nog van gekomen is, maar man, wat zonde van al die gemiste jaren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten