Arie Slob en de reformatorische scholen

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Haaibaai » 04 jul 2021 20:08

meribel schreef:En iemand vroeg waarom ik die ad link had geplaatst. Omdat je ziet hoe het daar mis is gegaan als iemand door sociale druk, school en kerk, niet weet dat je ook als homo geliefd kind van God bent en dat niet hoeft te verbergen


Ach ach nou krijgt de Kerk en de school weer de schuld en maar de zielige slachtoffer kaart trekken, laat men is de schuld bij zich zelf zoeken,tja wel een beetje moeilijk, een ander zwart maken is wat gemakkelijker. [-X [-X
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1475
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor hans0166 » 04 jul 2021 20:35

Haaibaai schreef:Ach ach nou krijgt de Kerk en de school weer de schuld en maar de zielige slachtoffer kaart trekken, laat men is de schuld bij zich zelf zoeken,tja wel een beetje moeilijk, een ander zwart maken is wat gemakkelijker. [-X [-X


ik lees het niet als schuld geven, maar een sociaal/kerkelijk/familiaal etc.. vangnet, dat niet alleen beschermend is, maar ook een keerzijde heeft waardoor bepaalde zaken "gevangen" zitten, tenzij iemand de kracht vind daaruit te breken, en dat kan zeer moeilijk zijn.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Lydia63 » 05 jul 2021 08:13

Mortlach schreef:Nu woon ik nog niet zo heel lang in Canada, waar dit zich allemaal afspeelt, maar het zou mij echt enorm verbazen als de moeder hier niets van wist. Dat SOGI 123 (Sexual Orientation and Gender Identity programma) kun je gewoon op het internet opzoeken op de website van de overheid: https://www2.gov.bc.ca/gov/content/erase/sogi

Ik vind dat rechtssysteem inderdaad prima. Er wordt een afweging gemaakt tussen de vrijheid van de vader en de bescherming van de zoon, en in dit geval weegt de bescherming van de zoon zwaarder. Daar kan ik mij 100% in vinden.


Ik ben op de hoogte van Sexual Orientation and Gender Identity programma, waar ik persoonlijk al grote problemen mee heb.
Kinderen horen wat mij betreft niet worden lastig gevallen met dit soort onderwijs programma's en al zeker niet aan kleuters en jongeren op de lagere school.

Dus daarin verschillen we van mening.

onderstaande de verwijzing naar het artikel in het R.D.
Waar inderdaad melding wordt gemaakt dat enkel vader niet op de hoogte was:

De wens van zijn dochter wordt wel ondersteund door de moeder van het kind. De ouders zijn een aantal jaren geleden gescheiden. Volgens de vader heeft zijn dochter, mede als gevolg van de echtscheiding, complexe psychische problemen. Die manifesteerden zich op school toen ze in groep 5 zat. In navolging van de school oordeelt de rechter dat Hooglands dochter deze problemen had omdat ze zich „met haar mannelijke geaardheid ongelukkig voelde in haar biologische lichaam”. Zonder medeweten van de vader besloot de school haar vanaf groep 7 bij haar nieuwe, mannelijke naam te noemen en ook zo op te nemen in de schooladministratie.

Hoogland ontdekte kort daarop dat de school gebruik maakte van onderwijsmateriaal dat de overheid van de Canadese provincie British Columbia het onderwijsveld aanbiedt om de vragen rondom genderidentiteit te behandelen. Hoogland noemt die video’s „pure propaganda”. Zijn conclusie: „De wens om van geslacht te veranderen is mijn dochter met dit materiaal aangepraat.”



https://www.rd.nl/artikel/919547-canade ... -te-noemen
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Haaibaai » 05 jul 2021 10:21

hans0166 schreef:ik lees het niet als schuld geven, maar een sociaal/kerkelijk/familiaal etc.. vangnet, dat niet alleen beschermend is, maar ook een keerzijde heeft waardoor bepaalde zaken "gevangen" zitten, tenzij iemand de kracht vind daaruit te breken, en dat kan zeer moeilijk zijn.




Het zou kunnen;maar het is altijd op vallend gelijk naar de ander wijzen.Als een vangnet dwingend wordt waar geen ontsnappen uit mogelijk is is het geen vangnet meer maar een gevangenis.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Erik1960 » 05 jul 2021 10:41

hans0166 schreef:ik lees het niet als schuld geven, maar een sociaal/kerkelijk/familiaal etc.. vangnet, dat niet alleen beschermend is, maar ook een keerzijde heeft waardoor bepaalde zaken "gevangen" zitten, tenzij iemand de kracht vind daaruit te breken, en dat kan zeer moeilijk zijn.

Precies; als je het artikel goed leest zie je dat de kerk nergens beschuldigd wordt. Maar er zijn nu eenmaal mensen die als door een haai gebeten reageren wanneer ze iets lezen waarin ze zich niet kunnen verplaatsen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Haaibaai » 05 jul 2021 11:12

Kinderen horen wat mij betreft niet worden lastig gevallen met dit soort onderwijs programma's en al zeker niet aan kleuters en jongeren op de lagere school.



Mist het onderwijs programma uit gaat van de normal biologische natuurlijk gang van zaken.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Lydia63 » 05 jul 2021 12:40

Haaibaai schreef:Mist het onderwijs programma uit gaat van de normal biologische natuurlijk gang van zaken.


Google maar even naar:

sexuele orientatie en gender identiteit sogi in nederlands basis onderwijs.

Dan weet je dat scholen verplicht zijn om kinderen hierin te onderwijzen, en al vanaf jonge leeftijd.
en ik citeer letterlijk:

Kinderen krijgen bij hun geboorte een sekse toegewezen, ze ontwikkelen op jonge leeftijd hun genderidentiteit en soms ook al hun seksuele oriëntatie. Aandacht voor sekse, gender en seksuele diversiteit is daarom, naast dat het wettelijk verplicht is, ook essentieel in het basisonderwijs om zo een sociaal veilige omgeving voor alle leerlingen te creëren in de klas.

Wat dus wil zeggen!

je mag niet meer uitdragen dat God de geslachten schiep, als man en als vrouw.

Al begrijp ik echt wél dat er afwijkingen van deze norm zijn.

maar nu lijkt het bijna alsof het 'n grote biologische fout kan zijn als je geboren wordt als man of vrouw - jongen of meisje.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Haaibaai » 05 jul 2021 12:46

[quoteje mag niet meer uitdragen dat God de geslachten schiep, als man en als vrouw.][/quote]


Je laat je toch niet gezeggen wat je mag zeggen of niet dat bepaal je helemaal zelf,wees een goede Militia Christi.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Erik1960 » 05 jul 2021 12:48

Lydia63 schreef:je mag niet meer uitdragen dat God de geslachten schiep, als man en als vrouw.
Al begrijp ik echt wél dat er afwijkingen van deze norm zijn.

Natuurlijk mag je als school wel uitdragen hoe je denkt over de rol van God. Daarin wordt hen geen haarbreed in de weg gelegd.
Maar wanneer je zegt te begrijpen dat er afwijkingen van deze norm zijn, dan moet het toch geen grote stap zijn om ook te begrijpen hoe belangrijk het is dat die afwijking niet doodgezwegen wordt of in een verdacht hoekje wordt geplaatst.
NB: ik laat de betekenis van termen als 'norm' en 'afwijking' volledig voor jouw rekening.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23601
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2021 12:57

Lydia63 schreef:Google maar even naar:

sexuele orientatie en gender identiteit sogi in nederlands basis onderwijs.

Dan weet je dat scholen verplicht zijn om kinderen hierin te onderwijzen, en al vanaf jonge leeftijd.
en ik citeer letterlijk:

Kinderen krijgen bij hun geboorte een sekse toegewezen, ze ontwikkelen op jonge leeftijd hun genderidentiteit en soms ook al hun seksuele oriëntatie. Aandacht voor sekse, gender en seksuele diversiteit is daarom, naast dat het wettelijk verplicht is, ook essentieel in het basisonderwijs om zo een sociaal veilige omgeving voor alle leerlingen te creëren in de klas.

Wat dus wil zeggen!

je mag niet meer uitdragen dat God de geslachten schiep, als man en als vrouw.

Al begrijp ik echt wél dat er afwijkingen van deze norm zijn.

maar nu lijkt het bijna alsof het 'n grote biologische fout kan zijn als je geboren wordt als man of vrouw - jongen of meisje.


Waar haal je dat vandaan? Dat mag je wel gewoon uitdragen. Maar naast dat God mannen en vrouwen schiep (die op het andere geslacht vielen) mag je ook wel benoemen dat alles niet zo paradijslijk is als het is geschapen, dat er mannen zijn die op mannen vallen en vrouwen die op vrouwen vallen en dat er mensen als man geboren zijn maar dat ze zich eigenlijk vrouw voelen en vice versa. Het een sluit het ander totaal niet uit. Het is goed dat daar aandacht aan wordt besteed want er zijn gewoon mensen die met een identiteitscrisis rondlopen of niet vallen op het andere geslacht. En door onterecht te doen alsof dat niet voorkomt voelen die mensen zich juist verloren, door dat te bespreken geef je die mensen juist ruimte en rust. Probleem is dat mensen beweren dat je zo slapende honden wakker maakt en dat mensen spontaan gaan denken over geslachtsverandering, een relatie aangaan met iemand van het andere geslacht etcetera, puur omdat er aandacht aan wordt besteed. Wat natuurlijk een rare gedachtegang is, alsof er geen onderliggende redenen zijn om zoiets uberhaupt te overwegen. Alsof je in de klas zit en denkt: "Hey, dat is ook wel een leuk idee, op mannen vallen ipv op vrouwen". Of "hm het is misschien wel grappig om me om te laten bouwen naar het andere geslacht" :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Lydia63 » 05 jul 2021 13:03

Erik1960 schreef:Natuurlijk mag je als school wel uitdragen hoe je denkt over de rol van God. Daarin wordt hen geen haarbreed in de weg gelegd.
Maar wanneer je zegt te begrijpen dat er afwijkingen van deze norm zijn, dan moet het toch geen grote stap zijn om ook te begrijpen hoe belangrijk het is dat die afwijking niet doodgezwegen wordt of in een verdacht hoekje wordt geplaatst.


Helemaal mee eens.



Erik1960 schreef:NB: ik laat de betekenis van termen als 'norm' en 'afwijking' volledig voor jouw rekening.


Ik zal me verduidelijken waarom ik dit zeg!

De norm is dat God mannen en vrouwen schiep, de afwijking (niet minder bedoelt) betekent anders dan de norm.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Erik1960 » 05 jul 2021 13:07

Lydia63 schreef:De norm is dat God mannen en vrouwen schiep, de afwijking (niet minder bedoelt) betekent anders dan de norm.

Wanneer je bedenkt dat 'normaal' het gemiddelde is van alle afwijkingen, krijg je steeds meer waardering voor die afwijkingen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor Lydia63 » 05 jul 2021 13:09

Erik1960 schreef:Wanneer je bedenkt dat 'normaal' het gemiddelde is van alle afwijkingen, krijg je steeds meer waardering voor die afwijkingen.


Filosofie laat ik aan jou over in de discussie.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor StillAwake » 05 jul 2021 13:10

Marnix schreef:Waar haal je dat vandaan? Dat mag je wel gewoon uitdragen. Maar naast dat God mannen en vrouwen schiep (die op het andere geslacht vielen) mag je ook wel benoemen dat alles niet zo paradijslijk is als het is geschapen, dat er mannen zijn die op mannen vallen en vrouwen die op vrouwen vallen en dat er mensen als man geboren zijn maar dat ze zich eigenlijk vrouw voelen en vice versa. Het een sluit het ander totaal niet uit. Het is goed dat daar aandacht aan wordt besteed want er zijn gewoon mensen die met een identiteitscrisis rondlopen of niet vallen op het andere geslacht. En door onterecht te doen alsof dat niet voorkomt voelen die mensen zich juist verloren, door dat te bespreken geef je die mensen juist ruimte en rust. Probleem is dat mensen beweren dat je zo slapende honden wakker maakt en dat mensen spontaan gaan denken over geslachtsverandering, een relatie aangaan met iemand van het andere geslacht etcetera, puur omdat er aandacht aan wordt besteed. Wat natuurlijk een rare gedachtegang is, alsof er geen onderliggende redenen zijn om zoiets uberhaupt te overwegen. Alsof je in de klas zit en denkt: "Hey, dat is ook wel een leuk idee, op mannen vallen ipv op vrouwen". Of "hm het is misschien wel grappig om me om te laten bouwen naar het andere geslacht" :roll:

Goede reactie.
Toch is het wel zo dat in het kielzog van iemand die besluit als het andere geslacht door het leven te gaan soms ook labiele klasgenoten zich aanmelden voor zo'n traject. Die worden er in de intakegesprekken echt wel uitgehaald, maar het komt wel voor dat jongeren gendercrisissen "afkijken" van anderen.

Helaas gebeurt dat, maar laat dat geen reden zijn om op zijn Hongaars te gaan ontkennen dat dergelijke problemen bestaan.
Dat er mensen misbruik maken van een sociaal vangnet betekent niet dat dat vangnet moet worden weggehaald.
Dat er mensen niet verantwoordelijk zijn in het verkeer betekent niet dat we de auto moeten verbieden.
Dat er mensen ten onrechte zichzelf een genderidentiteit aanpraten mag er niet in resulteren dat we de problematiek van de (grotere) groep waar het probleem wél actueel is niet meer serieus nemen,
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Arie Slob en de reformatorische scholen

Berichtdoor StillAwake » 05 jul 2021 13:13

Erik1960 schreef:Wanneer je bedenkt dat 'normaal' het gemiddelde is van alle afwijkingen, krijg je steeds meer waardering voor die afwijkingen.

Klopt, net zoals het goed is dat "gezond verstand" vaak de samenvatting is van het pakket vooroordelen wat je rond je 18e verjaardag hebt opgebouwd (vrij naar Albert Einstein).

En als je die beide zaken beseft besef je al snel dat je zelf de waarheid niet in pacht hebt, besef je dat je over je eigen standpunten ook kunt nadenken, en zul je ook niet zelden tot de conclusie komen dat dat wet je "normaal" vond, wat je "gezond verstand" noemde en hoe je dingen ziet en zag ten diepste gebaseerd was op onkunde en onwetendheid.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten