Vrijheid van meningsuiting Art 7

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor elburger » 28 okt 2020 22:04

@ben bd db
Laatst gewijzigd door elburger op 02 nov 2020 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor Marnix » 28 okt 2020 23:18

ben db bd schreef:@ Marnix, ik vind uw voorbeeld van de geit heel sterk en heel leuk. Alleen meen ik dat de positie van Thierry Baudet voor iedereen zo duidelijk steeds linker wordt, dat zelfs een beroepsleugenaar dat inziet.
En uh, bedank die geit voor het inzicht wat hij ook wel in mijn gelijk toont.
En dat andere bakje, dat zal wel door wie hem voerde, vol met misleiding hebben gedaan, net als de MSM, denk ik, :wink:


Je kan natuurlijk ook gewoon toegeven dat het vrij dom was om op een christelijk forum de bewering van een waarzegster te gebruiken om je gelijk te willen halen. En de bewering dat als een onbetrouwbaar iemand dat al zegt, een betrouwbaar iemand dat wel helemaal zal vinden. Met dat soort beweringen zet je alleen maar jezelf voor schut.

Wat Baudet betreft, ik zag dat volgens de laatste peilingen FvD zakt naar 4-8 zetels. Het deel van de FVD-achterban die hun hersens een beetje gebruikt ziet wel in dat de samenleving zeker nu niet gebaat is bij de denkbeelden van Baudet. Dus ik denk dat die momenteel niet echt als bedreiging wordt gezien.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2020 10:11

elburger schreef:@ben bd db

Ik dacht dat ik hier de enige was die vond dat de journalistiek hier vergeven was van linkse ideologie en dat bij diverse omroepen in NL een prachtig podium heeft om hun standpunten uiteen te mogen zetten.
Feitelijk begint zulks op Polen, Hongarije te lijken?
Want de vrijheid van meningsuiting voor links mag de vrijheid van meningsuiting van rechts mag (vaak niet) of wordt als racistisch weggezet.
Vrijheid van meningsuiting is m.i. hier in NL aan slijtage onderhevig.

Ben ik nu een racist, een facist, of geen christen als ik dat hier durf te uiten?
Laat ik het zo omschrijven, ik ben recht voor zn raap. En welk label iemand mij dan wil geven, dat is een oordeel waar ik niets mee kan. Ik moet mij hier al vaak genoeg verdedigen, soms terecht, soms onterecht. Maar ik vind sommige zaken hier op dit forum niet passend en de " willekeur" van cencuur aanstootgevend. Als iets verwijderd wordt is het niet meer als fatsoenlijk dat de moderator of wie dan ook daarvan een reden opgeeft in een PB. En mede dat men consequent is en dat regels voor iedere deelnemer gelden. Wees transparant, want anders lijkt de vrijheid van meningsuiting ook hier langzaam aan weg te kalven.

Het klopt dat de media en de journalistiek hier in Nederland nogal links van aard is. Kijk bijvoorbeeld naar de berichtgeving over Trump en Biden. Biden komt in onze media naar voren als een halve engel, waar Trump overkomt als een volledig gestoorde gek.
De nuance is er daarbij volledig uit.
Hetzelfde geldt (hoewel iets minder nadrukkelijk) voor de verslaggeving over de zaken dien in ons eigen land spelen.
En er is wel wat meer rechtse media in NL, maar gemiddeld genomen is het vrij links.

Waarbij wel moet worden opgemerkt dat er in de mainstream-media inderdaad weinig ruimte is voor extreem rechts, maar dat ook extreem links er bekaaid vanaf komt.
En het hangt er net vanaf welke krant je leest: als je het RD leest zul je over het algemeen positieve verhalen lezen over de SGP, en angstige verhalen over de grote boze buitenwereld.
In het ND zul je juist meer positieve dingen lezen over de CU (waarmee het ND inderdaad ten opzichte van de GPV-tijd naar links is opgeschoven), de Telegraaf is meer van VVD-huize (De grootste krant van Nederland is rechts, hoezo "linkse media"?), NRC ligt vrij dicht tegen de PVDA aan, en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Een serieuze rechtse omroep hebben we in Nederland eigenlijk niet, en dat is misschien wel jammer, want ik ben wel met je eens dat er in de krantenwereld nog wel enig evenwicht is, maar dat dat op radio en TV veel verder weg is.

Ergens ook wel begrijpelijk, media zijn van nature links (de massa informeren over de elite).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor elburger » 30 okt 2020 11:59

Is
Laatst gewijzigd door elburger op 02 nov 2020 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor StillAwake » 30 okt 2020 13:44

elburger schreef:Is het volgende voorval ook een vorm van vrijheid van meningsuiting???

In Almere heeft een PVV lid een motie ingediend waarin werd gevraagd of er een straat genoemd kon worden naar de onthoofde leraar uit Parijs.
Als antwoord daarop kwam van de fractievoorzitter van de partij NIDA, het antwoord dat het indienen van deze motie erger is als het onthoofden van de leraar!

Zodra ik in de gelegenheid ben zal ik de link plaatsen waarop dit voorval te zien/ beluisteren is.
Te zien op omroep Flevoland

Zeer benieuwd naar je bron!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor elburger » 31 okt 2020 07:32

Ach
Laatst gewijzigd door elburger op 02 nov 2020 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2020 09:36

Ja ook dat is vrijheid van meningsuiting en maar weer eens het bewijs dat alles maar roepen omdat je vrijheid van meningsuiting hebt en het dus mag, erg dom en onfatsoenlijk kan zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor benefietdiner » 31 okt 2020 09:41

elburger schreef:https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/200705/raad-geschokt-door-uitspraak-nida-motie-pvv-erger-dan-aanslag-frankrijk

Hier de link.
Heb er het gisteren ook met anderen over gehad, en men geloofde mij niet, totdat ik het liet zien.

Maar nogmaals, is dit vrijheid van meningsuiting, ( ja ) maar mogen wij dit toestaan?
Is dit minder erg als de oproep van Wilders?

Ja dit moet worden toegestaan zodat wij kunnen zien hoe erg extreem de Islam is.

Bij velen Nederlanders dringt het totaal niet door ook hier op RefoWeb niet dat we in principe ondergronds al in oorlog met de islamieten zijn. Ook christenen waaronder fractievoorzitter Gert-Jan Segers van de ChristenUnie is er totaal blind voor. Hij sprak in nu.nl over de aanslag in Frankrijk van ‘een strijd op leven en dood die we niet mogen verliezen’. Het woord ‘islamisme’ verwijst niet naar de islam in zijn geheel, maar een politieke stroming die een theocratie nastreeft.

Islamisten zijn dan het soort moslims van AlQaeda, Boko Harma, IS, Hezbollah, Hamas , ca. 5 % van de 1,5 miljard moslims wereldwijd, dus 15 miljoen potentiële moordenaars, die graag hun grote voorbeeld Mohammed volgen.
De overige bijna 1,5 miljard moslims zijn minder agressief actief, maar vormen het draagvlak voor genoemde 15 miljoen moslims.

Want vergis u niet, elke moslim wordt geacht Mohammed als groot voorbeeld te zien en naarmate men dat minder praktiseert, is men een slechtere moslim, in de ogen van de toegewijde moslims richting afvallig en de doodstraf waardig.

Dus dankzij Segers: islam is een gelijkwaardige religie , zoals christendom, jodendom etc. en de kwaadaardige moslims, die doen wat er in de koran geboden wordt aan haat, nijd en moord m.b.t. zwakke moslims en vooral de kafirs, de niet-moslims, wij dus.

Ze lezen wel allemaal dezelfde koran, volgen dezelfde Mohammed en leven volgens ahadith en sharia.
Dankzij de politieke onzinfiguren, die we in grote getale hebben en die politiek correct praten als Hassan Buyatui van NIDA Almere die gelijk staat met Segers, kan men als moslim doen wat men wil, conferenties houden, moskeeën stichten, islamscholen starten, landen overnemen (inmiddels 56 landen!) met inmiddels 300 miljoen mensen, die in jihad vermoord zijn.
Alleen al sinds 9/11 bijna 40.000 moorden en vele gewonden en gehandicapten, vanuit de islam gepleegd door de z.g.n. 'islamisten' , gesteund door nagenoeg alle moslims,
zie https://www.thereligionofpeace.com

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor elburger » 31 okt 2020 09:46

@benefietdiner
Laatst gewijzigd door elburger op 02 nov 2020 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2020 13:38

benefietdiner schreef:Ja dit moet worden toegestaan zodat wij kunnen zien hoe erg extreem de Islam is.

Bij velen Nederlanders dringt het totaal niet door ook hier op RefoWeb niet dat we in principe ondergronds al in oorlog met de islamieten zijn. Ook christenen waaronder fractievoorzitter Gert-Jan Segers van de ChristenUnie is er totaal blind voor. Hij sprak in nu.nl over de aanslag in Frankrijk van ‘een strijd op leven en dood die we niet mogen verliezen’. Het woord ‘islamisme’ verwijst niet naar de islam in zijn geheel, maar een politieke stroming die een theocratie nastreeft.

Islamisten zijn dan het soort moslims van AlQaeda, Boko Harma, IS, Hezbollah, Hamas , ca. 5 % van de 1,5 miljard moslims wereldwijd, dus 15 miljoen potentiële moordenaars, die graag hun grote voorbeeld Mohammed volgen.
De overige bijna 1,5 miljard moslims zijn minder agressief actief, maar vormen het draagvlak voor genoemde 15 miljoen moslims.

Want vergis u niet, elke moslim wordt geacht Mohammed als groot voorbeeld te zien en naarmate men dat minder praktiseert, is men een slechtere moslim, in de ogen van de toegewijde moslims richting afvallig en de doodstraf waardig.

Dus dankzij Segers: islam is een gelijkwaardige religie , zoals christendom, jodendom etc. en de kwaadaardige moslims, die doen wat er in de koran geboden wordt aan haat, nijd en moord m.b.t. zwakke moslims en vooral de kafirs, de niet-moslims, wij dus.

Ze lezen wel allemaal dezelfde koran, volgen dezelfde Mohammed en leven volgens ahadith en sharia.
Dankzij de politieke onzinfiguren, die we in grote getale hebben en die politiek correct praten als Hassan Buyatui van NIDA Almere die gelijk staat met Segers, kan men als moslim doen wat men wil, conferenties houden, moskeeën stichten, islamscholen starten, landen overnemen (inmiddels 56 landen!) met inmiddels 300 miljoen mensen, die in jihad vermoord zijn.
Alleen al sinds 9/11 bijna 40.000 moorden en vele gewonden en gehandicapten, vanuit de islam gepleegd door de z.g.n. 'islamisten' , gesteund door nagenoeg alle moslims,
zie https://www.thereligionofpeace.com


Ah dus omdat Segers terrorisme afkeurt maar niet alle moslims als slecht wil bestempelen omdat dit maar een klein gedeelte is, is hij fout? En dat moet je onderbouwen met leugens zoals “nagenoeg alle moslims waren pro 9/11 enz”?

En zo ga je maar door met je eigen jihad waarbij je niemand ontziet, op basis van het gedrag van een kleine groep. Sterkte, lijkt me moeilijk om zo je leven door angst en haat te laten regeren....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor benefietdiner » 31 okt 2020 16:21

Marnix schreef:Ah dus omdat Segers terrorisme afkeurt maar niet alle moslims als slecht wil bestempelen omdat dit maar een klein gedeelte is, is hij fout? En dat moet je onderbouwen met leugens zoals “nagenoeg alle moslims waren pro 9/11 enz”?
Inderdaad gruwelijk fout. Segers vind dat de islam een gelijkwaardige religie is in ons land, net als christendom, jodendom, hindoeïsme, boeddhisme. Mede door Segers telt Nederland nu al ruim 450 moskeeën waar een valse leer van de antichrist verkondigd wordt dat God geen Zoon heeft.

Ook al was o.a. 9/11 een hoogtepunt en Frankrijk heden alle moslims ondersteunen dit, ook al zeggen ze van niet en laten ze krokodil tranen zien het is op de valse leer van mohammed gebaseerd.

Voor Segers heeft de Nederlandse Geloofsbelijdenis artikel 36 totaal geen waarde waar staat: Wij geloven dat onze goedertieren God, (…) de overheid het zwaard in handen gegeven heeft tot bestraffing van de boze (Romeinen 13 vers 4) en bescherming van de goede mensen. (…) alle afgoderij en valse godsdienst te weren en uit te roeien, het rijk van de antichrist te vernietigen, de voortgang van het Koninkrijk van Jezus Christus te bevorderen en Het Woord van het evangelie overal te doen preken, opdat God door ieder geëerd en gediend wordt, zoals Hij in Zijn Woord gebiedt.

Jezus zou heden Seger definiëren onder ‘adderengebroedsel’ zoals Hij zijn geloofsgenoten in zijn tijd definieerde.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor StillAwake » 31 okt 2020 19:40

Jezus zou heden Seger definiëren onder ‘adderengebroedsel’ zoals Hij zijn geloofsgenoten in zijn tijd definieerde.

En hoe zou Jezus vreemdelingenhaat benoemd hebben?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor benefietdiner » 31 okt 2020 19:50

StillAwake schreef:En hoe zou Jezus vreemdelingenhaat benoemd hebben?

'Zou ik niet haten, HERE, wie U haten,
niet verafschuwen wie tegen U opstaan?
Ik haat hen met een volkomen haat,
tot vijanden zijn zij mij'
Psalm 139

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2020 21:04

benefietdiner schreef:'Zou ik niet haten, HERE, wie U haten,
niet verafschuwen wie tegen U opstaan?
Ik haat hen met een volkomen haat,
tot vijanden zijn zij mij'
Psalm 139


Ja precies, je leeft nog een beetje in het Oude Testament he. Het liefst zou je alle moslims uitroeien natuurlijk.... heb je vijanden lief, bid voor wie je vervolgen.

Wat Segers betreft, gelukkig hangen de meesten in Nederland op
dat punt zijn visie aan. Ook al weet je dat er maar één God is, je bent in dit land wel vrij om te geloven wat je wil, mits dat niet in strijd is met de wet. Zoals gematigde moslims bijvoorbeeld doen. Maar jij doet Segers af als adderengebroed omdat hij zegt dat gematigde moslims hier hun geloof mogen belijden. Dit soort uitspraken zijn behoorlijk extreem rechts. Jezus zou je vreemdelingenhaat niet beantwoorden met Psalm 139.

Als tweede kan je NGB 36 niet zo aan Segers toeschrijven want we hebben hier een scheiding van kerk en staat. Ook dat is anders dan in de tijd van Israel maar we streven niet naar een theocratie hier op aarde maar zien uit naar de nieuwe hemel en aarde waar God zal regeren. Maar je bent ook hypocriet want ondertussen loop je weg met Geert Wilders. Hoeveel waarde denk je dat artikel 36 voor hem heeft? En als je zo tegen valse godsdiensten bent, waarom loop je dan zo weg met een partij die op de islam na alle valse godsdiensten gewoon wil gedogen? En die grotendeels bestaat uit atheisten die niet alleen het bestaan van Gods Zoon ontkennen maar ook nog het ontstaan van God zelf?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor benefietdiner » 01 nov 2020 17:24

.
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 02 nov 2020 07:47, 2 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten