Vrijheid van meningsuiting Art 7

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor elburger » 27 okt 2020 14:32

In hoeverre staat de vrijheid van meningsuiting in NL onderdruk?
Natuurlijk mag je alles zeggen, maar durft men nog wel alles te zeggen. Of er wordt gecensureerd of men wordt bedreigd. Neem nu het recente voorval van die vermoorde leraar in Frankrijk. Zelf nu tijdens het vragenuurtje in de tweedekamer wordt hier sterk aan getwijfeld. Leraren maarschappijleer durven niet alles meer ter sprake te brengen. Dus zal hier wel weer het een en ander op mij afkomen, maar ik stel dit punt graag ter discussie.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor benefietdiner » 27 okt 2020 15:22

elburger schreef:In hoeverre staat de vrijheid van meningsuiting in NL onderdruk?.

Dit vind Mark Rutten er van:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor Chaya » 27 okt 2020 15:23

Dat is niet sinds een paar dagen.
In 2002 stond in de Groene Amsterdammer
"Steeds vaker wordt het vrije debat vervangen door de gang naar het Openbaar Ministerie en de strafrechter. En dat terwijl artikel 137 uit het Wetboek van Strafrecht nooit is bedoeld om te worden ingezet in de politieke strijd. De rechtspraak laat zich in een hysterische sfeer mee slepen door de politiek."

Waarom zeiden onze politici niet wat ze moeten zeggen, namelijk dat het hier gaat om een stel religieuze fascisten die de moderne wereld letterlijk en figuurlijk op z'n kop zetten? Waarschijnlijk laten ze zich door datzelfde artikel 137 weerhouden. De vrijheid van meningsuiting is weliswaar vastgelegd in artikel 7 van de Nederlandse grondwet, maar met de clausule «behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet». In de praktijk bepaalt artikel 137 welke grenzen er aan vrije meningsuiting worden gesteld. En dat zijn er nogal wat. Het opzettelijk beledigen van een groep mensen is al voldoende grond voor een aanklacht.
https://www.groene.nl/artikel/vrijheid- ... A1EALw_wcB

Over het algemeen zullen de mensen banger worden. Wijlen Pim Fortuyn durfde het wel te zeggen en waarschuwde hiervoor en we weten allemaal hoe dit is afgelopen.
En Wilders wordt al jaren beveiligd.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor benefietdiner » 27 okt 2020 15:38

elburger schreef:In hoeverre staat de vrijheid van meningsuiting in NL onderdruk?


Dit vind Geert Wilders er van:



ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor ben db bd » 27 okt 2020 18:15

lieve mensen, wat gaat het hard hè? ik herinner mij van al enkele jaren geleden - de 'denkpolitie' van Kajsa Ollongren was nog lang niet in beeld - dat een dominee zwaar werd beboet, (enkele duizenden euro's) omdat hij vanaf de kansel zijn eerlijke Bijbelse mening inzake de islam had uitgesproken. (moet je ook niet meer inzake homozualiteit ca. durven).
De wat ik (ook) noem 'denkpolitie van Kajsa' wordt echt al actief bij openbare 'nepnieuws' uitdraging hoor.
En wat onder 'nepnieuws' wordt verstaan, is in de praktijk voor ons, gewoon 'onwelgevallige' informatie, weet toch iedereen?
Nou wacht even; wie zich netjes houdt aan de zwaar gedicteerde mainstreammedia, spreekt mij misschien nog tegen.

Het zal mijn tijd wel uitduren, maar als Sigrid Kaag in het torentje komt, zoals zij streeft, ..... ik durf niks méér te zeggen.
bron Google: gehuwd met Aris al-Qaq, voormalig Palestijns Fatah politicus... Wat zal dat brengen?
Zag u ook Yasser Arafat temidden van haar gezin op de foto staan op het dressoir?

Thierry Baudet heeft ook al van de waarzegster welke hij consulteerde aangaande zijn toekomst te horen gekregen dat hem veel bloed te wachten staat, las ik. En 'minder Marokkanen' van Geert is toch ook een grote aanfluiting geweest? (en nog)

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor ben db bd » 27 okt 2020 20:31

zo lees ik zojuist:
Lisa Westerveld, Paul Smeulders (beide GroenLinks) en Kees Verhoeven (D66) vinden dat Gezond Verstand ‘desinformatie’ verspreidt, zoals dat mondkapjes voor hersenschade bij kinderen kunnen zorgen. Alleen al in deze eeuw is in tientallen wetenschappelijke studies aangetoond dat mondkapjes geen enkele substantiële bijdrage leveren aan het tegengaan van de verspreiding van een virus, maar wel de menselijke gezondheid kunnen beschadigen. Al na enkele minuten dragen ademt een mens 1000 x zoveel CO2 in, en begint het zuurstofniveau in het bloed te dalen.


Klaarblijkelijk vindt de schrijver van het artikel in De Gelderlander het feit dat welgeteld drie Kamerleden van twee antidemocratische partijen, die ideologisch in vrijwel niets van elkaar verschillen, willen dat Gezond Verstand uit de boekhandels moet verdwijnen, voldoende reden om te constateren dat ‘ze in de Tweede Kamer tot heel andere conclusies komen’ dan Karel Van Wolferen, die zegt dat zijn magazine ‘objectief en waarheidsgetrouw’ lezers informeert met ‘hoogstaande journalistiek’.


Maar feiten die tegen de voorgeschreven linksgroenliberale, grotendeels op ficties en fantasieën gebouwde werkelijkheid ingaan, mogen niet langer worden gehoord of gelezen. ‘Terwijl we nu juist solidariteit nodig hebben’ (Smeulders) is dan ook niets anders dan een verkapte oproep tot DDR-achtige staatscensuur. Je toont anno 2020 alleen ‘solidariteit’ als je geen vragen stelt bij de valse angst- en paniekpandemie waar ons volk dag na dag door de mainstream media mee wordt besmeurd en besmet.
Bol.com is al door de knieën, lees ik en een andere verkoper twijfelt nog, begrijp ik... 't gaat hard hoor!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor Marnix » 27 okt 2020 21:05

ben db bd schreef:lieve mensen, wat gaat het hard hè? ik herinner mij van al enkele jaren geleden - de 'denkpolitie' van Kajsa Ollongren was nog lang niet in beeld - dat een dominee zwaar werd beboet, (enkele duizenden euro's) omdat hij vanaf de kansel zijn eerlijke Bijbelse mening inzake de islam had uitgesproken. (moet je ook niet meer inzake homozualiteit ca. durven).
De wat ik (ook) noem 'denkpolitie van Kajsa' wordt echt al actief bij openbare 'nepnieuws' uitdraging hoor.
En wat onder 'nepnieuws' wordt verstaan, is in de praktijk voor ons, gewoon 'onwelgevallige' informatie, weet toch iedereen?
Nou wacht even; wie zich netjes houdt aan de zwaar gedicteerde mainstreammedia, spreekt mij misschien nog tegen.

Het zal mijn tijd wel uitduren, maar als Sigrid Kaag in het torentje komt, zoals zij streeft, ..... ik durf niks méér te zeggen.
bron Google: gehuwd met Aris al-Qaq, voormalig Palestijns Fatah politicus... Wat zal dat brengen?
Zag u ook Yasser Arafat temidden van haar gezin op de foto staan op het dressoir?

Thierry Baudet heeft ook al van de waarzegster welke hij consulteerde aangaande zijn toekomst te horen gekregen dat hem veel bloed te wachten staat, las ik. En 'minder Marokkanen' van Geert is toch ook een grote aanfluiting geweest? (en nog)


Hahaha welja, laten we de woorden van een waarzegster gaan aanhalen ter onderbouwing dat het zware tijden worden....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor StillAwake » 27 okt 2020 22:24

Marnix schreef:Hahaha welja, laten we de woorden van een waarzegster gaan aanhalen ter onderbouwing dat het zware tijden worden....

Doet me denken aan een oud mopje wat in Rusland verteld werd:
Een man komt bij een oude waarzegster die buiten haar tent een bord had staan met: voorspellingen voor de rest van uw leven, voor 10 roebel per voorspeld jaar.
De man zegt: kunt u mijn levensloop voorspellen?
Waarop de waarzegster antwoordt:
Zeker wel, dat kost u 5 roebel!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor Marnix » 28 okt 2020 09:52

StillAwake schreef:Doet me denken aan een oud mopje wat in Rusland verteld werd:
Een man komt bij een oude waarzegster die buiten haar tent een bord had staan met: voorspellingen voor de rest van uw leven, voor 10 roebel per voorspeld jaar.
De man zegt: kunt u mijn levensloop voorspellen?
Waarop de waarzegster antwoordt:
Zeker wel, dat kost u 5 roebel!


:-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor benefietdiner » 28 okt 2020 12:12

Verwijderd, zo'n vulgair plaatje hoeft niet op Refoweb

Turkije kondigt juridische stappen aan vanwege Erdogan-cartoon[/size] https://www.ad.nl/buitenland/turkije-ko ... ~a411763f/

Of je op deze wijze de vrijheid van meningsuiting moet publiceren vind ik ook wel vulgair.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor StillAwake » 28 okt 2020 12:22

benefietdiner schreef: verwijderd
Turkije kondigt juridische stappen aan vanwege Erdogan-cartoon[/size] https://www.ad.nl/buitenland/turkije-ko ... ~a411763f/

Of je op deze wijze de vrijheid van meningsuiting moet publiceren vind ik ook wel vulgair.

Niemand heeft dan ook gezegd dat Charlie Hebdo een genuanceerd blad is wat een goed voorbeeld is van goede smaak.
Aan de andere kant: Erdogan heeft ook aangifte gedaan tegen een Duitse cabaretier die een liedje over hem had gemaakt (wat in onze westerse ogen wel binnen de grenzen bleef), aangifte gedaan tegen Geert Wilders die een cartoon geplaatst had die niet vulgair was en Macron de huid vol gescholden.

In de natuurkunde zegt men: actie is -reactie....
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor ben db bd » 28 okt 2020 16:30

Hahaha welja, laten we de woorden van een waarzegster gaan aanhalen ter onderbouwing dat het zware tijden worden....
Ach ja, natuurlijk viste ik als REFO naar commentaar op deze dame.
Maar ik leer daar - met nog wel een boel andere mensen hoor - meer van: als zelfs zo'n onbetrouwbaar figuur, die eigenlijk altijd aait, moet erkennen dat de toekomst van Baudet er absoluut niet beter voorstaat dan die van Pim Fortuijn destijds, waar de criminaliteit in Europa met de migranteninstroom mee dagelijks ook nog eens toeneemt, dan gaan we wel vooruit, :x richting de agenda van Klaus Schwab (WEF) c.s.
Durf naast de MSM eindelijk ook eens de informatie van de emeriti wetenschappers (=financieel onafhankelijk) op de alternatieve media tot u door te laten dringen joh !!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor StillAwake » 28 okt 2020 16:52

ben db bd schreef:Ach ja, natuurlijk viste ik als REFO naar commentaar op deze dame.
Maar ik leer daar - met nog wel een boel andere mensen hoor - meer van: als zelfs zo'n onbetrouwbaar figuur, die eigenlijk altijd aait, moet erkennen dat de toekomst van Baudet er absoluut niet beter voorstaat dan die van Pim Fortuijn destijds, waar de criminaliteit in Europa met de migranteninstroom mee dagelijks ook nog eens toeneemt, dan gaan we wel vooruit, :x richting de agenda van Klaus Schwab (WEF) c.s.
Durf naast de MSM eindelijk ook eens de informatie van de emeriti wetenschappers (=financieel onafhankelijk) op de alternatieve media tot u door te laten dringen joh !!

Over onbetrouwbare figuren gesproken...
Hoe betrouwbaar is Karel van Wolferen? En wat maakt een gewezen hoogleraar in "Vergelijkende Politieke en Economisch Instituties" precies expert op het gebied van virusbestrijding?
Wat maakt Pierre Capel (die je overigens zeer beperkt citeerde) tot kenner van de corona-problematiek?

prachtig dat ze een blad uitgeven, maar als ik hoor over hersenschade bij kinderen door mondkapjes, omdat ze teveel CO2 hebben ingeademd: dat zou toch vrij gemakkelijk met cijfers, voorbeelden en wetenschappelijke rapporten onderbouwd moeten kunnen worden.
Als in dat blad staat dat Covid niet dodelijker is dan de griep: in de cijfers die ze zelf aanhalen komt het tegenovergestelde naar voren.
Karel van Wolferen: niet serieus te nemen, die man.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor Marnix » 28 okt 2020 17:40

ben db bd schreef:Ach ja, natuurlijk viste ik als REFO naar commentaar op deze dame.
Maar ik leer daar - met nog wel een boel andere mensen hoor - meer van: als zelfs zo'n onbetrouwbaar figuur, die eigenlijk altijd aait, moet erkennen dat de toekomst van Baudet er absoluut niet beter voorstaat dan die van Pim Fortuijn destijds, waar de criminaliteit in Europa met de migranteninstroom mee dagelijks ook nog eens toeneemt, dan gaan we wel vooruit, :x richting de agenda van Klaus Schwab (WEF) c.s.
Durf naast de MSM eindelijk ook eens de informatie van de emeriti wetenschappers (=financieel onafhankelijk) op de alternatieve media tot u door te laten dringen joh !!


Haha ik moet heel hard lachen om je manier van redeneren. Ga ik ook eens doen!

Ik had laatst twee bakjes met eten bij een geit neergezet die volgens de boer de waarheid kon vertellen. Op het ene bakje stond “Ben db bd spreekt de waarheid” en op de andere “Ben db bd vertelt onzin”. De geit at als eerste uit het bakje met “Ben db bd vertelt onzin”.

En als zo’n onbetrouwbare geit dat dan al vindt moet het ook wel heeeeeeeeeel ernstig gesteld zijn met de hoeveelheid onzinnigheid die je vertelt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor ben db bd » 28 okt 2020 20:14

@ Marnix, ik vind uw voorbeeld van de geit heel sterk en heel leuk. Alleen meen ik dat de positie van Thierry Baudet voor iedereen zo duidelijk steeds linker wordt, dat zelfs een beroepsleugenaar dat inziet.
En uh, bedank die geit voor het inzicht wat hij ook wel in mijn gelijk toont.
En dat andere bakje, dat zal wel door wie hem voerde, vol met misleiding hebben gedaan, net als de MSM, denk ik, :wink:

@ StillAwake, ja, wel zielig die voorspelling, goed voor een half jaar. Ook wel eerlijk gespeeld, vind u niet? :)
Ook ik schrok van de +/- 95% onjuiste uitslagen van de PCR testen, maar als ik het hele verhaal erachter lees en herken, acht dat mij zeer wel mogelijk, zeker met als achtergrond de m.i. volkomen blootliggende benodigde complotsituatie.
Over Karel van Wolferen en Pierre Capel hun academische betrouwbaarheid kan ik natuurlijk geen uitspraak doen, ik ken ze verder niet. Maar de indruk die ze bij mij achterlaten is heel positief hoor. Ze komen heel deskundig over en worden door veel lieden wél geloofd in plaats van verdacht gemaakt.
Overigens is het mijn bedoeling om niet heel de bewijsvoering van die wetenschappers uit te tikken, maar om jullie te tarten om zelf niet voor de rechterkant van de berichtgeving opzij te gaan, maar de confrontatie aan te durven leren gaan en dat uiteraard zonder die misselijke vooringenomenheid. Ja, naast de overweldigende linkse journalistiek welke ik dagelijks over mij heen laat gieten, blijf ik zeker ook naar de op You Tube als laatste vluchtplaats verblijvende boodschappers luisteren, zolang het nog duurt voor zij ook daar weggedrukt zullen worden in onze toenemende dictatuur.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten