Vrijheid van meningsuiting Art 7

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor hans0166 » 01 nov 2020 18:31

benefietdiner schreef: Mede door Segers telt Nederland nu al ruim 450 moskeeën waar een valse leer van de antichrist verkondigd wordt dat God geen Zoon heeft.


ehm zoals eigenlijk geen enkele niet christelijke godsdienst doet dacht ik eigenlijk ... althans niet in de bedoeling die jij eraan geeft.. de honderden godenzonen en dochters in de germaanse, noorse,griekse en romeinse oudheid zul je er waarschijnlijk in je islamhaat niet mee bedoelen.

Logisch gezien is het christendom niet meer of minder vals dan de andere.Misschien nog wel minder logisch eigenlijk. Ook zij beroepen zich op hun boek/voorbeeld/leven en overlevering. Het ligt er maar aan in welk wiegje je geboren wordt voor wat voor jou waarheid is.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor benefietdiner » 02 nov 2020 08:51

Marnix schreef:Ja precies, je leeft nog een beetje in het Oude Testament he.

Nee ik scheur het Oude Testament niet uit de Bijbel of een gedeelte daar van zoals jij dat blijkbaar wel doet om het pascifisme te handhaven.
Marnix schreef: Het liefst zou je alle moslims uitroeien natuurlijk.... heb je vijanden lief, bid voor wie je vervolgen.

Jezus heeft ook gezegd in Lukas 19 ‘Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood’.
Marnix schreef:Wat Segers betreft, gelukkig hangen de meesten in Nederland op
dat punt zijn visie aan. Ook al weet je dat er maar één God is, je bent in dit land wel vrij om te geloven wat je wil, mits dat niet in strijd is met de wet. Zoals gematigde moslims bijvoorbeeld doen. Maar jij doet Segers af als adderengebroed omdat hij zegt dat gematigde moslims hier hun geloof mogen belijden. Dit soort uitspraken zijn behoorlijk extreem rechts. Jezus zou je vreemdelingenhaat niet beantwoorden met Psalm 139.

Dan moet je Romeinen 13 er nog maar een op naslaan waar de gematigde moslims totaal lak aan hebben.
Marnix schreef:Als tweede kan je NGB 36 niet zo aan Segers toeschrijven want we hebben hier een scheiding van kerk en staat. Ook dat is anders dan in de tijd van Israel maar we streven niet naar een theocratie hier op aarde maar zien uit naar de nieuwe hemel en aarde waar God zal regeren. Maar je bent ook hypocriet want ondertussen loop je weg met Geert Wilders. Hoeveel waarde denk je dat artikel 36 voor hem heeft? En als je zo tegen valse godsdiensten bent, waarom loop je dan zo weg met een partij die op de islam na alle valse godsdiensten gewoon wil gedogen? En die grotendeels bestaat uit atheisten die niet alleen het bestaan van Gods Zoon ontkennen maar ook nog het ontstaan van God zelf?

Inderdaad kan ik de NBG 36 niet toeschrijven aan Segers want de CU heeft niet voor niets een streep gehaald door NGB en Dordt in hun beginselprogramma (ik dacht in 2002) en wat gaat er nog volgen.

Ja inderdaad heeft Wilders mij geholpen om de islam niet als religie te beschouwen maar als ideologie.

Ideologie streeft een ideale heilstaat na.
Religie let op de ideale staat van het heil.

Als je dit verschil ontdekt wordt de vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geweten geheel ingeperkt naar gebondenheid. Daarom past de islam niet in het plaatje van vrijheid van godsdienst nog in het plaatje van vrijheid van meningsuiting omdat de islam een dwang ideaal is met wereldmacht voor ogen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor Marnix » 02 nov 2020 09:58

benefietdiner schreef:Nee ik scheur het Oude Testament niet uit de Bijbel of een gedeelte daar van zoals jij dat blijkbaar wel doet om het pascifisme te handhaven.


Toch breng je geen offers meer, vier je de rustdag niet op zaterdag, hou je je niet aan de reinigingswetten, spijswetten. Dat staat gewoon in de Bijbel hoor. Heb jij dat er dan ook uitgescheurd? Nee? Kom dan even met een iets betere onderbouwing dan iemand verwijten stukken uit de Bijbel te scheuren. Ga dan zelf ook voor 100% de wet en de profeten naleven en zo proberen zalig te worden. Maar Jezus kende die teksten uit het OT en verwijst er zelfs naar: U hebt gehoord dat er geschreven staat: Je moet je naaste liefhebben en je vijanden haten (Psalm 139) maar ik zeg jullie: Heb je vijanden lief, bid voor wie je vervolgen. Maar ach, jij weet het vast veel beter dan Jezus, die scheurde gewoon wat Hem niet beviel uit het OT he.....



Jezus heeft ook gezegd in Lukas 19 ‘[i]Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood
’.

Ook hier mag je wel context vermelden, het is een gelijkenis en dit gaat over God en het laatste oordeel en zegt niets over hoe wij ons NU op moeten stellen tegenover anderen.

Dan moet je Romeinen 13 er nog maar een op naslaan waar de gematigde moslims totaal lak aan hebben.


Romeinen 13 is aan christenen geschreven, hoe die zich moeten gedragen. Net als Romeinen 12. Overigens houdt de gemiddelde atheïst zich ook aan een hoop wat in Romeinen 13 staat niet. Kortom, je bent constant aan het draaien en onzin aan het vertellen om je gelijk te willen halen. Komt niet sterk over.

Inderdaad kan ik de NBG 36 niet toeschrijven aan Segers want de CU heeft niet voor niets een streep gehaald door NGB en Dordt in hun beginselprogramma (ik dacht in 2002) en wat gaat er nog volgen.

Ja inderdaad heeft Wilders mij geholpen om de islam niet als religie te beschouwen maar als ideologie.

Ideologie streeft een ideale heilstaat na.
Religie let op de ideale staat van het heil.

Als je dit verschil ontdekt wordt de vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geweten geheel ingeperkt naar gebondenheid. Daarom past de islam niet in het plaatje van vrijheid van godsdienst nog in het plaatje van vrijheid van meningsuiting omdat de islam een dwang ideaal is met wereldmacht voor ogen.


Al uitgelegd, het gaat om scheiding van kerk en staat. We zijn geen theocratie. Toen de NGB werd geschreven was bijna iedereen christelijk. Nu zijn we een minderheid.

Daarnaast stem je vervolgens op Wilders die het met dit artikel nog veel meer oneens is. Artikel 36 preekt geen vrijheid van religie, integendeel. Volgens artikel 36 van de NBG is het immers de taak van de overheid om de hand te houden aan de kerkdiensten en te bepalen wat goede en valse godsdienst is en de valse godsdienst uit te roeien, om het rijk van de antichrist te gronde te werpen. Kortom, volgens jou denkbeeld zou de seculiere overheid moeten bepalen wat goed en wat fout is qua christelijke leer... en afgoderij en valse godsdienst uitroeien. Niet alleen de islam maar ook het jodendom en iedere andere vorm van religie, zelfs het atheisme. Iedere politicus zou je hierbij wijzen op de scheiding van kerk en staat. Je probeert dus van twee kanten aan de stoelpoten van de grondwet te zagen, aan de ene kant door de orthodoxe christen te spelen en te doen alsof je graag een theocratie wil en aan de andere kant door heulen met alle mensen die het bestaan van God ontkennen, als ze maar net zoveel moslimhaat hebben als jij.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor benefietdiner » 02 nov 2020 10:11

@Marnix Ik zal nog op je bericht antwoorden maar heb deze week geen tijd. Maar zou je wel willen stoppen om mijn te beschuldigen van moslimhaat.

Waar heb ik gezegd of beweerd dat ik het liefst alle moslims zou willen uitroeien? Dat jij dat in mijn teksten leest is voor jou rekening maar dat heb ik nooit gezegd. Wat ik wel haat en uit zou willen roeien is de valse leer van mohammed de islam waar ik inderdaad geen goed woord voor over hebt.

Tevens beticht je mij te stemmen op Wilders als ik het met verschillende opvattingen van hem eens bent, zou je ook daar mee willen stoppen want ik stem niet op Wilders en heb ik ook nooit gezegd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor Marnix » 02 nov 2020 14:55

benefietdiner schreef:@Marnix Ik zal nog op je bericht antwoorden maar heb deze week geen tijd. Maar zou je wel willen stoppen om mijn te beschuldigen van moslimhaat.

Waar heb ik gezegd of beweerd dat ik het liefst alle moslims zou willen uitroeien? Dat jij dat in mijn teksten leest is voor jou rekening maar dat heb ik nooit gezegd. Wat ik wel haat en uit zou willen roeien is de valse leer van mohammed de islam waar ik inderdaad geen goed woord voor over hebt.

Tevens beticht je mij te stemmen op Wilders als ik het met verschillende opvattingen van hem eens bent, zou je ook daar mee willen stoppen want ik stem niet op Wilders en heb ik ook nooit gezegd.


Ok, stop jij dan met mij te verwijten dingen uit de Bijbel te scheuren, Segers te verwijten op gelijkwaardig aan de Nida te zijn enz? Overigens, vrijheid van godsdienst houdt in dat je ook moslim mag zijn in dit land en mag geloven in Allah mits je je verder ook gewoon aan onze grondwet houdt. Wat verreweg de meeste moslims in Nederland doen. Je kan bij een moslim die zich daar aan houdt niet zeggen: Ik heb niets tegen moslims hoor, je mag alleen je religie hier niet uitoefenen, dat wil ik uitroeien. Dat is net zoiets als zeggen: Ik heb niks tegen christenen maar ze mogen niet naar de kerk, ze mogen niet uit de bijbel lezen, niet bidden en niet geloven. Gelukkig hebben we vrijheid van Godsdienst en het herstel van een koninkrijk waar iedereen de naam van God aan zal roepen mogen we aan Hem overlaten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor StillAwake » 03 nov 2020 09:15

benefietdiner schreef:@Marnix Ik zal nog op je bericht antwoorden maar heb deze week geen tijd. Maar zou je wel willen stoppen om mijn te beschuldigen van moslimhaat.

Waar heb ik gezegd of beweerd dat ik het liefst alle moslims zou willen uitroeien? Dat jij dat in mijn teksten leest is voor jou rekening maar dat heb ik nooit gezegd. Wat ik wel haat en uit zou willen roeien is de valse leer van mohammed de islam waar ik inderdaad geen goed woord voor over hebt.

Tevens beticht je mij te stemmen op Wilders als ik het met verschillende opvattingen van hem eens bent, zou je ook daar mee willen stoppen want ik stem niet op Wilders en heb ik ook nooit gezegd.

Je stemt er wellicht niet op (ik geloof je), maar sympathiseert wel vrij sterk met hem, met zijn partij, zijn denkbeelden en zijn angst voor de Islam.
Wellicht haat je zelfs geen moslims (hoewel dat uit je posts hier wel heel sterk doorklinkt), maar je veegt hen wel op 1 grote hoop, en komt over alsof je de Koran zelf alleen maar kent vanuit een bloemlezing die Wilders er ooit over gemaakt heeft.
Het uitroeien van de Islam als valse godsdienst is iets waar de meeste christenen zich wel in kunnen vinden, en ook ik ga daarin met je mee.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor Marnix » 03 nov 2020 12:02

StillAwake schreef:Je stemt er wellicht niet op (ik geloof je), maar sympathiseert wel vrij sterk met hem, met zijn partij, zijn denkbeelden en zijn angst voor de Islam.
Wellicht haat je zelfs geen moslims (hoewel dat uit je posts hier wel heel sterk doorklinkt), maar je veegt hen wel op 1 grote hoop, en komt over alsof je de Koran zelf alleen maar kent vanuit een bloemlezing die Wilders er ooit over gemaakt heeft.
Het uitroeien van de Islam als valse godsdienst is iets waar de meeste christenen zich wel in kunnen vinden, en ook ik ga daarin met je mee.


Dat ligt er nogal aan hoe je "uitroeien" definieert en vormgeeft. En daarnaast moet je dan ook hetzelfde willen bij het atheïsme en alle andere valse godsdiensten. Want artikel 36 noemt niet 1 specifieke valse godsdienst maar alle valse godsdiensten. Maar om in een seculier land te pleiten voor de afschaffing van de vrijheid van godsdienst zou toch wel wat dom zijn....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor StillAwake » 03 nov 2020 12:04

Marnix schreef:Dat ligt er nogal aan hoe je "uitroeien" definieert en vormgeeft. En daarnaast moet je dan ook hetzelfde willen bij het atheïsme en alle andere valse godsdiensten. Want artikel 36 noemt niet 1 specifieke valse godsdienst maar alle valse godsdiensten. Maar om in een seculier land te pleiten voor de afschaffing van de vrijheid van godsdienst zou toch wel wat dom zijn....

Ik bedoel inderdaad uitroeien als in: alle moslims tot het christendom bekeren.
Maar dat had jij wel door ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor Marnix » 03 nov 2020 13:36

StillAwake schreef:Ik bedoel inderdaad uitroeien als in: alle moslims tot het christendom bekeren.
Maar dat had jij wel door ;-)


Snap ik, hoewel er tussen het bekeren van moslims en het uitroeien ervan nog tal van mogelijkheden er tussenin kunnen zitten. Bijvoorbeeld: Stel, er komt een bindend referendum of we de islam moeten verbieden in Nederland. Je mag niet meer openlijk moslim zijn, moskeeen worden gesloten en afgebroken. Wat moet je dan als christen stemmen? Ik zou tegen zo'n verbod stemmen maar ik ben benieuwd hoeveel christenen er nog voor zouden stemmen. Benefietdiner zou voorstemmen want dit is duidelijk zijn wens.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor StillAwake » 03 nov 2020 13:47

Marnix schreef:Snap ik, hoewel er tussen het bekeren van moslims en het uitroeien ervan nog tal van mogelijkheden er tussenin kunnen zitten. Bijvoorbeeld: Stel, er komt een bindend referendum of we de islam moeten verbieden in Nederland. Je mag niet meer openlijk moslim zijn, moskeeen worden gesloten en afgebroken. Wat moet je dan als christen stemmen? Ik zou tegen zo'n verbod stemmen maar ik ben benieuwd hoeveel christenen er nog voor zouden stemmen. Benefietdiner zou voorstemmen want dit is duidelijk zijn wens.

Het is nogal hypothetisch, en in een dergelijk geval zal dit wat je schetst nooit het hele pakket zijn.
Maar als dat het hele pakket zou zijn: ik zou tegen zijn. Omdat je dan inderdaad juist de extremisten aantrekt, dat het zich nog meer als nu in schimmige achterkamertjes gaan concentreren en omdat het juist haat aantrekt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor elburger » 09 nov 2020 15:33

Vrijheid van meningsuiting, dat is waar een Turkse man zich op beroept die op sociaalmedia een filmpje heeft geplaatst waarin hij een pistool leeg schiet op een poster van Wilders. Nederlandse politici reageren " geschokt". Helaas lang niet alle politieke fracties.
Ik wil het eens omdraaien. Wat als een Nederlander zijn revolver leegschiet op bijv. Erdogan of de premier van Pakistan of Iran of Indonesië?
Ik denk dat dantienduizenden de straat op gaan, en een de dood eisen van des betreffend persoon.
Vrijheid van meningsuiting begint heel selectief en beangstigend te worden. Durf zelfs te stellen dat vrijheid van meningsuiting onder druk staat als men bepaalde ideologieen aan de kaak stelt.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor Marnix » 09 nov 2020 15:56

elburger schreef:Vrijheid van meningsuiting, dat is waar een Turkse man zich op beroept die op sociaalmedia een filmpje heeft geplaatst waarin hij een pistool leeg schiet op een poster van Wilders. Nederlandse politici reageren " geschokt". Helaas lang niet alle politieke fracties.
Ik wil het eens omdraaien. Wat als een Nederlander zijn revolver leegschiet op bijv. Erdogan of de premier van Pakistan of Iran of Indonesië?
Ik denk dat dantienduizenden de straat op gaan, en een de dood eisen van des betreffend persoon.
Vrijheid van meningsuiting begint heel selectief en beangstigend te worden. Durf zelfs te stellen dat vrijheid van meningsuiting onder druk staat als men bepaalde ideologieen aan de kaak stelt.


Wat is precies je punt?

Iemand schiet een revolver leeg op een afbeelding van Wilders. Politici keuren dit af en spreken hun afschuw uit. Vrijheid van meningsuiting geeft nog geen vrijheid tot bedreiging. Er wordt aangifte gedaan.
Iemand schiet een revolver leeg op een afbeelding van Erdogan. Turken (en ik hoop niet alleen Turken) keuren dit af. Vrijheid van meningsuiting geeft nog geen vrijheid tot bedreiging. Er wordt aangifte gedaan.

De behandeling is precies hetzelfde, de afkeuring is er in beide gevallen. Hoezo begint de vrijheid van meningsuiting eng te worden?

https://www.parool.nl/nederland/om-doet ... ~b5149b37/
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor elburger » 09 nov 2020 20:16

Ik
Men heeft het voor elkaar gekregen. =D> =D>
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor Marnix » 09 nov 2020 21:18

elburger schreef:Ik
Men heeft het voor elkaar gekregen. =D> =D>


Als je nou eens inhoudelijk op mijn vraag ingaat.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Vrijheid van meningsuiting Art 7

Berichtdoor benefietdiner » 09 nov 2020 22:14

Wat elburger bedoel is ingeval van Wilders totaal geen ophef ontstaat daartegenover als dat bij Erdogan of de premier van Pakistan of Iran of Indonesië zou gebeurde de wereld te klein zou zijn van de protesterende mensen die de islam aanhangen, wij Nederlanders zijn zo lief:
Afbeelding


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten