2e kamer verkiezingen 2021

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Op welke partij heb je vandaag gestemd?

VVD
2
6%
PVV
3
9%
CDA
2
6%
D66
2
6%
GroenLinks
1
3%
SP
0
Geen stemmen
PvdA
0
Geen stemmen
ChristenUnie
6
17%
Partij voor de Dieren
1
3%
50PLUS
0
Geen stemmen
SGP
12
34%
DENK
0
Geen stemmen
FVD
3
9%
Bij1
0
Geen stemmen
JA21
1
3%
Code Oranje
0
Geen stemmen
Volt
1
3%
BBB
1
3%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 06 apr 2021 19:13

DeDwaler schreef:Ze geven toe dat ze over Omtzigt hebben gesproken. Rutte geeft ook toe dat hij (achteraf gezien) de waarheid niet heeft gesproken tegen de pers.


Het is een sterk vermoeden. Het is echt niet uit waardering dat hij Omtzigt die verantwoordelijk was voor de val van Rutte III wilde belonen. Hoe het ook is, dit soort dingen hoor je niet te bespreken in verkenning. Niet voor niets gaat de discussie in de kamer nu vooral over een gezonde verhouding tussen macht en tegenmacht. En de coalitiepartijen waren net zo goed scherp, veroordelend en kwamen zelf met een motie van afkeuren. En het is nog de vraag of die met Rutte verder willen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor MoesTuin » 06 apr 2021 20:47

DeDwaler schreef:Inderdaad, MoesTuin. Dat de Tweede Kamer met de moties in feite zegt dat drie mensen liegen wordt nauwelijks besproken en zonder bewijs mensen van allerlei zaken betichten is blijkbaar normaal.

Treffend stukje van dominee Gremdaat! Dank je voor de link :wink:




Precies de Dwaler.

Ds Gremdaat, geweldig en die slaat de spijker op zn kop met de als thema bovenop de overdenking " wat een schijnheilig debat in de 2e kamer"
En zo is het ook echt...

Verder heeft ds Gremdaat het goed al voorzien dat Herman Tjeenk Willink de nieuwe informateur wordt.

Ik vind het geweldig....

Verder daalt het besef bij de andere partijen nu ook in dat ze zich erg hebben laten gaan afgelopen donderdag in het (schijnheilige) debat.

Gert Jan Segers heeft zijn kruit al verschoten op Goede Vrijdag....maar verder staat bij de andere partijen alles weer open en is men weer (hopelijk) een beetje in de realiteit terug gekeerd dat we inderdaad weer doooorrrrr moeten....hoe dan ook...

En Mark Rutte....die wil wel....die hobbelt ook hier wel weer door....

Gelukkig maar....gauw weer over zaken hebben die er nu echt toe doen.... :D
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 06 apr 2021 21:05

MoesTuin schreef:Precies de Dwaler.

Ds Gremdaat, geweldig en die slaat de spijker op zn kop met de als thema bovenop de overdenking " wat een schijnheilig debat in de 2e kamer"
En zo is het ook echt...

Verder heeft ds Gremdaat het goed al voorzien dat Herman Tjeenk Willink de nieuwe informateur wordt.

Ik vind het geweldig....

Verder daalt het besef bij de andere partijen nu ook in dat ze zich erg hebben laten gaan afgelopen donderdag in het (schijnheilige) debat.

Gert Jan Segers heeft zijn kruit al verschoten op Goede Vrijdag....maar verder staat bij de andere partijen alles weer open en is men weer (hopelijk) een beetje in de realiteit terug gekeerd dat we inderdaad weer doooorrrrr moeten....hoe dan ook...

En Mark Rutte....die wil wel....die hobbelt ook hier wel weer door....

Gelukkig maar....gauw weer over zaken hebben die er nu echt toe doen.... :D


Want of je premier eerlijk is, de waarheid spreekt en zich na een week al allerlei belangrijke details van een gesprek nog weet te herinneren doet er natuurlijk totaal niet toe. ](*,) Corona is belangrijk, dat de belastingdienst op orde is, dingen in de doofpot wordt gestopt en geprobeerd wordt lastige politici monddood te maken natuurlijk totaal niet.

Overigens zijn de meeste partijen helemaal niet zo open nog, ze hebben hooguit de deur op een kier staan, zeker de oppositiepartijen. Gelukkig zijn er in tijden waarin ondemocratische dingen gebeuren, er mensen die strijden voor een cultuurverandering in de kamer. De kant kiezen van de oppositie, van Segers en Omtzigt is dan minder schijnheilig dan wanneer je dit afdoet als "niks aan de hand, iedereen maakt fouten, laten we ons met belangrijker dingen bezighouden. Je blijft het als een los incident staan maar dat is het niet. Er zijn tal van verbanden, het kabinet is net gevallen op een punt waarna er een cultuuromslag werd beloofd, meer transparantie. En kort daarna wordt er over Omtzigt gepraat waar het niet hoort, door mensen die daar niets over te zeggen hebben, is er geen transparantie, oneerlijkheid etc. En raken steeds meer mensen geloof in de politiek kwijt. Hoe kan je dit afdoen als "iets wat er niet echt toe doet". Dan heb je weinig op met democratie. Er is geen politicus die je dat na zal zeggen. Dat het bijzaken zijn die er niet zo toe doen".
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 06 apr 2021 21:22

Even voor een realistisch beeld:

Alleen D66 en het CDA hebben zich niet expliciet uitgesproken tegen een samenwerking en doen dat ook dinsdag niet.
(...)
Hoekstra ziet als hij terugkijkt een "spoor van vernieling", maar wil ook vooruitkijken. "De temperatuur koelt wat af, want we zullen op de een of andere manier verder moeten."
(...)
De Kamer oordeelde dat hij hierover heeft gelogen en het vertrouwen flink heeft geschaad. Rutte moet dat vertrouwen nu eerst herstellen, zeiden Hoekstra en Kaag.


Bron: https://www.nu.nl/politiek/6126197/kaag ... rutte.html
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor DeDwaler » 06 apr 2021 22:05

Marnix schreef:Precies wat Elbert en ik bedoelden: er worden dingen gedaan die fout zijn, vervolgens wordt erover gelogen en daarna zeg je (net als sommige VVD’ers) jullie zijn toch christenen, dan is het toch vergeven wn weer verder gaan?


Waar wordt over gelogen? Laat ik even meegaan met jouw vertaling van wat ik gezegd heb, maar hebben die VVD-ers dan geen enkel punt? Rutte gaat door het stof en belooft beterschap en vraagt om een kans dat te bewijzen. Waarom zou je als christen hem die kans ontzeggen? Is Rutte dan echt de kwade genius die men nu van hem maakt?

De Tweede Kamer heeft in meerderheid ook erkend medeverantwoordelijk te zijn voor het harde beleid rond de kindertoeslagenaffaire. Ik zie die reflectie nauwelijks terug, sterker nog, alles wat mis is in Den Haag wordt nu ineens de Rutte-doctrine genoemd. Het is zo doorzichtig allemaal.

Marnix schreef:Opmerkelijk voor iemand die eerder aangaf niet te gaan stemmen want concessies doen is geen optie, als je dat doet ben je helemaal fout... maar goed.


Wat heeft mijn stemgedrag hier nu weer mee te maken? Ook deze weergave van wat ik eerder in dit topic heb gezegd herken ik niet.

Marnix schreef:Het is te makkelijk om te zeggen: je moet vergeven en een nieuwe kans geven als christen dus klaar.


Ja, dat is wat Jezus zegt, want dat is hoe God ons behandelt.

Marnix schreef:Met zo’n instelling kan je zelfs de grootste dictator nog verdedigen. Maar dat is het punt niet. Het gaat niet om dat iemand altijd welkom is bij Jezus, ook de grootste zondaren. Dat weet ik. Prostituees, fraudeurs, moordenaars. Ze zijn allemaal welkom bij Hem. Maar daarmee is het nog niet handig om ze je land te laten leiden. Zoals je heel goed weet wordt er in de Bijbel ook aan leiders van de kerk andere eisen gesteld dan aan wie bij Jezus mag komen om genade te ontvangen. Dronkaards, overspeligen, moordenaars enz zijn welkom maar een oudste / ouderling moet niet teveel drinken, één vrouw hebben, onbesproken, eerlijk etcetera. En als een oudste de fout in gaat wordt hij terechtgewezen maar als een oudste keer op keer de waarheid niet spreekt is het vrij snel beter dan hij geen leidinggevende functie heeft. En als hij zoch constant zich cruciale dingen niet weet te herinneren en a zegt en b doet ook niet.


We liegen allemaal. Al is het maar om anderen de liefdeloze gedachten die we over ze hebben te besparen. Ook de oudsten van gemeenten liegen. Keer op keer op keer. Denk jij dat we een fraai schouwspel te zien krijgen wanneer bij het laatste oordeel al onze gedachten openbaar worden? Ik schaam me nu al kapot om wat ik allemaal denk. Er staat niet voor niets geschreven dat elke knie zich zal buigen voor God.

Kan er een punt komen in iemands carrière dat zijn/haar positie onhoudbaar wordt? Ja, dat kan, maar dat is hier totaal niet aan de orde. Rutte leeft geen losbandig leven, is geen fraudeur of moordenaar. Rutte maakt fouten en komt af en toe in de knoei. Nou, wie niet? De mens wiens levenswandel zonder smet is bestaat niet, behalve de mens Jezus Christus. Daarom is Hij ook de eeuwige Koning, maar voor wat betreft het tijdelijke bestuur op aarde zullen we het met onvolmaakte en zondige mensen moeten doen.

Marnix schreef:Het is een sterk vermoeden. Het is echt niet uit waardering dat hij Omtzigt die verantwoordelijk was voor de val van Rutte III wilde belonen. Hoe het ook is, dit soort dingen hoor je niet te bespreken in verkenning. Niet voor niets gaat de discussie in de kamer nu vooral over een gezonde verhouding tussen macht en tegenmacht. En de coalitiepartijen waren net zo goed scherp, veroordelend en kwamen zelf met een motie van afkeuren. En het is nog de vraag of die met Rutte verder willen.


Een sterk vermoeden... Ik zou op basis daarvan geen motie van wantrouwen/afkeuring indienen.

Marnix schreef:Het is echt niet uit waardering dat hij Omtzigt die verantwoordelijk was voor de val van Rutte III wilde belonen. Hoe het ook is, dit soort dingen hoor je niet te bespreken in verkenning. Niet voor niets gaat de discussie in de kamer nu vooral over een gezonde verhouding tussen macht en tegenmacht. En de coalitiepartijen waren net zo goed scherp, veroordelend en kwamen zelf met een motie van afkeuren. En het is nog de vraag of die met Rutte verder willen.


De Tweede Kamer portretteert zichzelf in de toekomstige 'nieuwe cultuur' graag als leeuw, maar ze lijken zich er vooral in te beijveren om de bloeddorstige kant de voorkeur te geven boven de rest van de eigenschappen van het beest, want majestueus zou ik het niet willen noemen. Daadkrachtig is het handelen dan weer wel, maar vooral in het bespringen en verschalken van de prooi.

Mocht je het debat in de Tweede Kamer van hedenmiddag gemist hebben, Sigrid Kaag was vandaag aan de beurt (met de prooi zijn dan)!

https://www.youtube.com/watch?v=bDSAv-gLy4A (in het bijzonder rond 1:52:00)

Weer bijzonder naar om te zien allemaal.
.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor MoesTuin » 06 apr 2021 22:13

En dit alles tijdens de corona crisis....
Laten we het eens anders benaderen.
Als Sigrid Kaag, Wopke Hoekstra en Gert Jan Segers niet door willen met Rutte hadden ze dat afgelopen donderdagavond duidelijk moeten maken door de motie van wantrouwen te steunen.
CDA had dan zn verkiezingsleus " NU DOORPAKKEN" gelijk kunnen waar maken...
D66 had dan zn verkiezingsleus " NIEUW LEIDERSCHAP" naar voren kunnen schuiven.....
CU kwam pas een dag te laat met hun leus "KIEZEN VOOR WAT ECHT TELT"
Nu storten ze ons, om ons de chaos te besparen, in maanden van politieke chaos!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor DeDwaler » 06 apr 2021 22:15

MoesTuin schreef:Gelukkig maar....gauw weer over zaken hebben die er nu echt toe doen.... :D


Voor wat politiek Den Haag betreft steun ik deze motie! :wink:
.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 07 apr 2021 07:49

Ik ben nog geen twee weken weggeweest uit ons kikkerlandje (en heb niets van het nieuws hier meegekregen).
Ik zit vanmorgen echt met verbazing het nieuws van de afgelopen week te lezen.
De clou begint me duidelijk te worden ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor hans0166 » 07 apr 2021 08:01

MoesTuin schreef:Nu storten ze ons, om ons de chaos te besparen, in maanden van politieke chaos!


welnee, het demissionaire kabinet kan samen met de kamer gewoon alles doen wat nodig is.
De coronacrisis vereist totaal geen missionair kabinet.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor elbert » 07 apr 2021 09:13

MoesTuin schreef:Nu storten ze ons, om ons de chaos te besparen, in maanden van politieke chaos!
In hoeverre is dat anders dan normaal? 8-[
De vorige formatie duurde ook 225 dagen (een record), dus chaos is de normale gang van zaken politiek gezien.

Duidelijk is me wel dat VVD, D66 en CDA gaan proberen om een kabinet te vormen. Die partijen hebben samen 73 zetels, dus zullen ze nog minstens 1 andere partij moeten overhalen om over haar schaduw heen te stappen. Ik vraag me af welke dat zal zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Talmid
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2021 09:46
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Talmid » 07 apr 2021 10:59

@Elbert


Duidelijk is me wel dat VVD, D66 en CDA gaan proberen om een kabinet te vormen. Die partijen hebben samen 73 zetels, dus zullen ze nog minstens 1 andere partij moeten overhalen om over haar schaduw heen te stappen. Ik vraag me af welke dat zal zijn.

Ik zet mijn geld op Volt.
D'66en Volt
VVD en CDA.
Mooi evenwicht
Ani Ma'amin

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor elbert » 07 apr 2021 12:22

Talmid schreef:Ik zet mijn geld op Volt.
D'66en Volt
VVD en CDA.
Mooi evenwicht
Oke, maar Volt heeft geen enkele zetel in de Eerste Kamer en bovendien wil deze partij nog niet in de regering. VVD, CDA en D66 hebben samen slechts 28 zetels in de Eerste Kamer. Dat betekent dat ze er nog 10 bij moeten zoeken voor een meerderheid. Het meest logisch zou zijn om steun te zoeken bij JA21 (7 zetels) plus de fractie Otten (2 zetels) en dan is de Eerste Kamer geen groot probleem meer.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 07 apr 2021 12:44

StillAwake schreef:Ik ben nog geen twee weken weggeweest uit ons kikkerlandje (en heb niets van het nieuws hier meegekregen).
Ik zit vanmorgen echt met verbazing het nieuws van de afgelopen week te lezen.
De clou begint me duidelijk te worden ;-)


Welkom terug! ;-) Je hebt weer wat gemist ja, mbt de man waar jij op gestemd hebt...

DeDwaler schreef:Waar wordt over gelogen? Laat ik even meegaan met jouw vertaling van wat ik gezegd heb, maar hebben die VVD-ers dan geen enkel punt? Rutte gaat door het stof en belooft beterschap en vraagt om een kans dat te bewijzen. Waarom zou je als christen hem die kans ontzeggen? Is Rutte dan echt de kwade genius die men nu van hem maakt?


Omdat het minstens de 5e keer is dat dit gebeurt? Als iemand iedere keer beterschap belooft en kort daarna precies hetzelfde doet is het wel een keer klaar. En we hebben het hier over het leiden van een kabinet en dus van een land. Rutte begint wel een beetje de belichaming te worden van politiek die niet transparant is en de waarheid niet zegt. Of ben je alweer vergeten waarom 3 maanden terug het kabinet viel?



De Tweede Kamer heeft in meerderheid ook erkend medeverantwoordelijk te zijn voor het harde beleid rond de kindertoeslagenaffaire. Ik zie die reflectie nauwelijks terug, sterker nog, alles wat mis is in Den Haag wordt nu ineens de Rutte-doctrine genoemd. Het is zo doorzichtig allemaal.


Er zijn meer verantwoordelijken maar Rutte is als premier wel eindverantwoordelijke en gebrek aan transparantie en eelijkheid was een van de hoofdoorzaken. Precies wat je nu weer terugziet. En wie bracht dat aan het licht? Onder andere Omtzigt. Denk je echt dat het toeval is dat zijn naam nu bij de verkenners op een lijstje stond omdat er over hem was onderhandeld? En dat zijn niet de enige voorbeelden. Kijk iets meer naar de verbanden en dan snap je ook iets beter waarom er wordt opgeroepen tot een cultuurverandering, waarom het woord "Rutte-doctrine" rondgaat enz.

Wat heeft mijn stemgedrag hier nu weer mee te maken? Ook deze weergave van wat ik eerder in dit topic heb gezegd herken ik niet.


Nou ja, je gaf eerder aan dat je als christen maar beter helemaal niet kan stemmen want als je stemt op iemand waar je het op 1 punt niet mee eens bent is het al verkeerd. Je moet geen concessies doen op je christelijke normen en waarden. Maar liegen is blijkbaar geen enkel probleem als je wanneer dat ontdekt wordt zegt: Sorry, ik zal het niet meer doen (en dat patroon om de zoveel tijd herhaalt)

Ja, dat is wat Jezus zegt, want dat is hoe God ons behandelt.

We liegen allemaal. Al is het maar om anderen de liefdeloze gedachten die we over ze hebben te besparen. Ook de oudsten van gemeenten liegen. Keer op keer op keer. Denk jij dat we een fraai schouwspel te zien krijgen wanneer bij het laatste oordeel al onze gedachten openbaar worden? Ik schaam me nu al kapot om wat ik allemaal denk. Er staat niet voor niets geschreven dat elke knie zich zal buigen voor God.

Kan er een punt komen in iemands carrière dat zijn/haar positie onhoudbaar wordt? Ja, dat kan, maar dat is hier totaal niet aan de orde. Rutte leeft geen losbandig leven, is geen fraudeur of moordenaar. Rutte maakt fouten en komt af en toe in de knoei. Nou, wie niet? De mens wiens levenswandel zonder smet is bestaat niet, behalve de mens Jezus Christus. Daarom is Hij ook de eeuwige Koning, maar voor wat betreft het tijdelijke bestuur op aarde zullen we het met onvolmaakte en zondige mensen moeten doen.


Natuurlijk zijn mensen onvolmaakt en zondig maar iemand die keer op keer de fout in gaat moet je desondanks niet als leider van je land willen. Mark Rutte zou altijd welkom zijn bij me thuis en in de kerk en bij God maar dat is een ander verhaal. Dat geldt voor iedereen maar daarmee is nog niet iedereen geschikt als minister-president. En als ik een collega heb die me continue voorliegt en dan sorry zegt zeg ik na een keer of 5 ook: Sorry maar dan wil ik niet met je samenwerken want ik kan je niet vertrouwen.

Een sterk vermoeden... Ik zou op basis daarvan geen motie van wantrouwen/afkeuring indienen.


Ik wel. Want wat het motief ook was, het is helemaal niet aan een premier of welk kabinetslid ook om achter iemands rug om over door het volk gekozen vertegenwoordigers te onderhandelen. Helemaal niet als het degene is die voor hem erg lastig is geweest in het verleden, die zelfs mede verantwoordelijk is voor de val van het kabinet.

De Tweede Kamer portretteert zichzelf in de toekomstige 'nieuwe cultuur' graag als leeuw, maar ze lijken zich er vooral in te beijveren om de bloeddorstige kant de voorkeur te geven boven de rest van de eigenschappen van het beest, want majestueus zou ik het niet willen noemen. Daadkrachtig is het handelen dan weer wel, maar vooral in het bespringen en verschalken van de prooi.

Mocht je het debat in de Tweede Kamer van hedenmiddag gemist hebben, Sigrid Kaag was vandaag aan de beurt (met de prooi zijn dan)!

https://www.youtube.com/watch?v=bDSAv-gLy4A (in het bijzonder rond 1:52:00)

Weer bijzonder naar om te zien allemaal.


Verschilt nogal per partij he.



Talmid schreef:@Elbert


Duidelijk is me wel dat VVD, D66 en CDA gaan proberen om een kabinet te vormen. Die partijen hebben samen 73 zetels, dus zullen ze nog minstens 1 andere partij moeten overhalen om over haar schaduw heen te stappen. Ik vraag me af welke dat zal zijn.

Ik zet mijn geld op Volt.
D'66en Volt
VVD en CDA.
Mooi evenwicht


Zou kunnen, maar ik denk dat oppositiepartijen zich wel 3x bedenken voor ze deze keuze maken. Ze hebben de motie van wantrouwen gesteund en is het dan geloofwaardig om wel te gaan regeren? Dan moeten ze eerst vertrouwen in Rutte terugkrijgen. Je moet dat ook wel echt aan je kiezers kunnen uitleggen, waarom je nu toch met hem in zee gaat. Volt zou verder in dit pro-EU-kabinet wel passen. Nadeel is wel dat ze geen zetels van de Eerste Kamer hebben. GL zou ook een optie zijn omdat die flink hebben verloren en in de oppositie dus wat verbleekt zijn. Maar ook dan geldt: Je moet dan wel weer vertrouwen in Rutte krijgen en het aan je kiezers uit kunnen leggen. Want als je de motie van wantrouwen steunt en vervolgens gewoon doet alsof er niets gebeurd is gaan je kiezers dat ook niet van je accepteren. Dan moet je wel met een een goed verhaal komen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor DeDwaler » 07 apr 2021 18:25

Marnix schreef:Nou ja, je gaf eerder aan dat je als christen maar beter helemaal niet kan stemmen want als je stemt op iemand waar je het op 1 punt niet mee eens bent is het al verkeerd. Je moet geen concessies doen op je christelijke normen en waarden. Maar liegen is blijkbaar geen enkel probleem als je wanneer dat ontdekt wordt zegt: Sorry, ik zal het niet meer doen (en dat patroon om de zoveel tijd herhaalt)


Op die wijze heb ik dat niet gezegd, Marnix. Ik probeer mijn woorden altijd zorgvuldig te kiezen en wat jij ervan maakt lijkt nergens op. Ik heb het over mezelf gehad, namelijk dat ik niet kan stemmen vanwege mijn geweten, maar dat ik me kan voorstellen dat een ander dat wel kan. Laat ieder in zijn eigen geest ten volle overtuigd zijn.

Wat concessies doen betreft heb ik gezegd dat je in de politiek op christelijke ethiek geen concessies kunt doen, want dat is het einde van het christelijke deel van je christelijke politiek. Verder heb ik gezegd dat ik mensen goed kan begrijpen die vinden dat het beter is om een rem te zijn op onchristelijk beleid in plaats van aan de zijlijn te gaan staan (om je eigen woorden te gebruiken).

Je blijft (net als velen) maar roepen dat er gelogen is en dat Rutte heeft geprobeerd Omtzigt op een zijspoor te zetten, maar daar heb je geen enkel bewijs voor. Ik weet niet hoe jij bent opgevoed, maar ik ben opgevoed met het idee dat je niet zomaar mensen mag beschuldigen. Dat je soms twijfelt of vermoedens hebt is logisch, maar op het moment dat je geen hard bewijs hebt, dan kun je twee dingen doen:

1. Afgaan op je twijfel en vermoeden en op de koop toe nemen dat je misschien zelf de fout ingaat.
2. Afgaan op wat de ander ter verdediging aanvoert, daarop vertrouwen en het overgeven aan de Heere.

Met de rest wat je schrijft ben ik het niet eens, maar dat wist je al :wink:
.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 07 apr 2021 21:34

DeDwaler schreef:Op die wijze heb ik dat niet gezegd, Marnix. Ik probeer mijn woorden altijd zorgvuldig te kiezen en wat jij ervan maakt lijkt nergens op. Ik heb het over mezelf gehad, namelijk dat ik niet kan stemmen vanwege mijn geweten, maar dat ik me kan voorstellen dat een ander dat wel kan. Laat ieder in zijn eigen geest ten volle overtuigd zijn.

Wat concessies doen betreft heb ik gezegd dat je in de politiek op christelijke ethiek geen concessies kunt doen, want dat is het einde van het christelijke deel van je christelijke politiek. Verder heb ik gezegd dat ik mensen goed kan begrijpen die vinden dat het beter is om een rem te zijn op onchristelijk beleid in plaats van aan de zijlijn te gaan staan (om je eigen woorden te gebruiken).

Je blijft (net als velen) maar roepen dat er gelogen is en dat Rutte heeft geprobeerd Omtzigt op een zijspoor te zetten, maar daar heb je geen enkel bewijs voor. Ik weet niet hoe jij bent opgevoed, maar ik ben opgevoed met het idee dat je niet zomaar mensen mag beschuldigen. Dat je soms twijfelt of vermoedens hebt is logisch, maar op het moment dat je geen hard bewijs hebt, dan kun je twee dingen doen:

1. Afgaan op je twijfel en vermoeden en op de koop toe nemen dat je misschien zelf de fout ingaat.
2. Afgaan op wat de ander ter verdediging aanvoert, daarop vertrouwen en het overgeven aan de Heere.

Met de rest wat je schrijft ben ik het niet eens, maar dat wist je al :wink:


We vallen een beetje in herhaling. Er is voldoende bewijs dat Rutte verkeerd heeft gehandeld en niet de waarheid heeft gesproken en dat dit een terugkerend patroon is. Er is ook gewoon bewijs dat Rutte over Omtzigt heeft gesproken en vond dat hij een andere functie moest krijgen. Een functie waar hij minder kan tegenwerken. Dat zijn geen vermoedens en dat hebben alle partijen muv de VVD hem ook verweten. Dan kan je proberen alles met de mantel der liefde te bedekken en iemand die iedere keer de handen in onschuld wast te hand boven het hoofd te houden maar daar is weinig christelijk aan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten