2e kamer verkiezingen 2021

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Op welke partij heb je vandaag gestemd?

VVD
2
6%
PVV
3
9%
CDA
2
6%
D66
2
6%
GroenLinks
1
3%
SP
0
Geen stemmen
PvdA
0
Geen stemmen
ChristenUnie
6
17%
Partij voor de Dieren
1
3%
50PLUS
0
Geen stemmen
SGP
12
34%
DENK
0
Geen stemmen
FVD
3
9%
Bij1
0
Geen stemmen
JA21
1
3%
Code Oranje
0
Geen stemmen
Volt
1
3%
BBB
1
3%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 23 apr 2021 17:09

Jesaja40 schreef:In uw reactie Marnix proef ik dat het de Nederlandse bevolking helemaal niet meer gaat om af te rekenen met verkeerd beleid. We willen gewoon verder, maar hoe dan? Alles maar met de mantel der liefde bedekken en doen alsof er niets meer aan de hand is?


Op basis van de laatste verkiezingen en polls lijkt het daar wel op. Ondanks de val van het kabinet, vergeetachtigheid van de premier, gesjoemel, bewust achterhouden van informatie enz verandert er nauwelijks iets in de polls. De kiezer lijkt het wel goed te vinden. De enige hoop die ik heb is dat men liever “stabiliteit” houdt tijdens corona en daarna wel dingen gaan veranderen maar ik vraag het me af. En in deze tijd van individualisme kiezen veel mensen (de rijken en daarbij hoort ook de middenklasse) denk ik toch vooral voor eigen portemonnee en dus voor de VVD.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor MoesTuin » 23 apr 2021 21:55

Pas maar op....Sigrid Kaag wordt ook vergeetachtig en weet het nu al niet meer precies..... :roll: :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Dorpeling » 23 apr 2021 22:46

Marnix schreef:Op basis van de laatste verkiezingen en polls lijkt het daar wel op. Ondanks de val van het kabinet, vergeetachtigheid van de premier, gesjoemel, bewust achterhouden van informatie enz verandert er nauwelijks iets in de polls. De kiezer lijkt het wel goed te vinden. De enige hoop die ik heb is dat men liever “stabiliteit” houdt tijdens corona en daarna wel dingen gaan veranderen maar ik vraag het me af. En in deze tijd van individualisme kiezen veel mensen (de rijken en daarbij hoort ook de middenklasse) denk ik toch vooral voor eigen portemonnee en dus voor de VVD.

Ik vraag me echt serieus af of we dit moeten willen. Moet alles maar openbaar gemaakt worden, kan er dan niets meer vertrouwelijk besproken worden binnen die kringen? Hoe ver strekt het ambtsgeheim bijvoorbeeld en wanneer je bij alles wat je zegt of bespreekt moet bedenken dat het ooit publiek op straat kan komen te liggen en wat je tov een massa sensatiezoekers en hysterica moet verantwoorden.. wat kun je dan nog veilig en in vertrouwen bespreken? Dan is het einde toch zoek? Want dan is er altijd wel iemand die ergens over valt of iets verkeerd opvat en dan komt er weer een motie of wat dan ook. Of nieuwe verkiezingen. Of ..

Nu lijkt wel alsof alles maar in twijfel getrokken moet worden, bij voorkeur al. Want 'Rutte is weer vergeetachtig' en er is 'weer bewust informatie achtergehouden'. Kunnen we misschien verder gaan? Met het formeren van een kabinet bijvoorbeeld. Zo komen we er nooit! Of is dit juist wat we willen: Rutte moet verdwijnen? En dan?
Beschamend dit.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 24 apr 2021 08:49

Dorpeling schreef:Ik vraag me echt serieus af of we dit moeten willen. Moet alles maar openbaar gemaakt worden, kan er dan niets meer vertrouwelijk besproken worden binnen die kringen? Hoe ver strekt het ambtsgeheim bijvoorbeeld en wanneer je bij alles wat je zegt of bespreekt moet bedenken dat het ooit publiek op straat kan komen te liggen en wat je tov een massa sensatiezoekers en hysterica moet verantwoorden.. wat kun je dan nog veilig en in vertrouwen bespreken? Dan is het einde toch zoek? Want dan is er altijd wel iemand die ergens over valt of iets verkeerd opvat en dan komt er weer een motie of wat dan ook. Of nieuwe verkiezingen. Of ..

Nu lijkt wel alsof alles maar in twijfel getrokken moet worden, bij voorkeur al. Want 'Rutte is weer vergeetachtig' en er is 'weer bewust informatie achtergehouden'. Kunnen we misschien verder gaan? Met het formeren van een kabinet bijvoorbeeld. Zo komen we er nooit! Of is dit juist wat we willen: Rutte moet verdwijnen? En dan?
Beschamend dit.


- dat is iets verkeerds op een verkeerde manier naar buiten komt wil niet zeggen dat je het verkeerde daarom maar moet laten voor wat het is. Dat de notulen die normaal geheim zijn nu openbaar gemaakt zijn is omdat het kleine beetje vertrouwen dat er nog anders ook weg is. Als je een betrouwbaar kabinet had gehad was dit niet nodig geweest.

- “wat een gezeur, kunnen we niet snel verder” is een heel vreemde reactie. Het goed functioneren van een democratie staat of valt met een goede balans tussen macht en tegenmacht. Als het kabinet dan constant de Tweede Kamer van informatie onthoudt en mensen die hun functioneren controleren als lastig beschouwen is dat best cruciaal. En dan zeggen “wat een gedoe, beschamend, wordt dan alles wordt maar in twijfel getrokken” is raar want er is een verziekte cultuur in Den Haag en er moet dus wat veranderen
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor gravo » 24 apr 2021 09:36

Dorpeling schreef:Ik vraag me echt serieus af of we dit moeten willen. Moet alles maar openbaar gemaakt worden, kan er dan niets meer vertrouwelijk besproken worden binnen die kringen? Hoe ver strekt het ambtsgeheim bijvoorbeeld en wanneer je bij alles wat je zegt of bespreekt moet bedenken dat het ooit publiek op straat kan komen te liggen en wat je tov een massa sensatiezoekers en hysterica moet verantwoorden.. wat kun je dan nog veilig en in vertrouwen bespreken? Dan is het einde toch zoek? Want dan is er altijd wel iemand die ergens over valt of iets verkeerd opvat en dan komt er weer een motie of wat dan ook. Of nieuwe verkiezingen. Of ..

Nu lijkt wel alsof alles maar in twijfel getrokken moet worden, bij voorkeur al. Want 'Rutte is weer vergeetachtig' en er is 'weer bewust informatie achtergehouden'. Kunnen we misschien verder gaan? Met het formeren van een kabinet bijvoorbeeld. Zo komen we er nooit! Of is dit juist wat we willen: Rutte moet verdwijnen? En dan?
Beschamend dit.


"Moet alles maar openbaar worden?" In principe niet. Ik geef iedereen gelijk die zegt dat je niet kunt besturen zonder dat je in vergaderingen op het hoogste niveau alles vrij kunt bespreken. Ook pijnlijke zaken die tot pijnlijke keuzes leiden. Als het goed is, en zeker in de politiek is dat belangrijk, wordt er bestuurd op basis van vertrouwen. Je doet het voor de organisatie en die organisatie moet ervan uit kunnen gaan dat de belangen van die organisatie zo goed mogelijk worden gediend. Daarmee geef je beslissingsrecht uit handen, maar van tijd tot tijd zul je wel willen controleren wat het bestuur doet. Om diezelfde reden wordt een bestuur van tijd tot tijd vervangen. Nieuwe tijden, nieuwe vragen, nieuwe mensen. Heel normaal.

Twee dingen zijn nog belangrijk: ook al zou je je bij het besturen genoodzaakt zien om pijnlijke keuzes te maken die je ook niet naar buiten brengt (vanwege het belang voor de organisatie of het belang van het bestuur) dan nog blijf je verantwoordelijk voor die keuzes. Het is niet zo dat als niemand er van weet, dat je dan door dat gebrek aan kennis niet meer aansprakelijk zou zijn. In de meest gevallen komt de uitkomst van een bestuurlijke beslissing toch wel naar buiten. Of omdat een medebestuurslid zich daartoe gedwongen voelt, of omdat de uitkomst van de verborgen beslissing iets onthult of omdat gedupeerden zich gaan roeren.

Het andere is dat de gewone omgang met elkaar kan veranderen. Normaal is het zo dat een organisatie het bestuur uitbesteedt en het bestuur handelt naar eer en geweten, maar deelt niet alles wat ze zeggen en doen. Er is wederzijds vertrouwen en niemand heeft er grote problemen mee. Iedereen heeft een eigen rol.
Maar als die gewone gang van zaken doorbroken wordt, omdat blijkt dat bepaalde beslissingen in het bestuur toch onwenselijk zijn of net te ver gaan, dan wordt de neiging groter om iets strakker met het bestuur om te gaan. Er worden wat vragen gesteld en men vraagt of er nog uitgegaan kan worden van de gewone normale omgang met elkaar. "Uiteraard" zegt het bestuur en ze sturen wat documentjes op om dit te onderbouwen. Maar als ze bij die toelichting op de vragen weer zaken achter gaan houden en zeker als blijkt dat daar een hele vervelende kwestie achter schuil gaat die gewoon verborgen is gehouden, ja, dan worden de vragen pittiger en scherper. Het vertrouwen begint dan een knauw te krijgen.

Uiteindelijk kan het dan zover komen dat de organisatie zegt: we weten het echt niet meer zeker, we vertrouwen de zaak niet meer, kom nu maar openbaar met alle documenten en wat er precies allemaal gedaan en gezegd is.

Dan kom je in de situatie dat je de vraag "Moet alles maar openbaar" toch gaat beantwoorden met "ja".
Het gaat dan natuurlijk niet echt om "alles", maar meestal om iets heel specifieks. Er wordt gewoon gevraagd om nu voor alles wat de onverkwikkelijke zaak betreft verantwoordelijkheid af te leggen en de afspraken (notulen) hierover inzichtelijk te maken. Men wil zekerheid en feitelijke informatie. Om het zelf te kunnen zien en lezen. Niet meer door het filter van degenen die eerst nog werden vertrouwd.
En dan lijkt het me een goede zaak om geen dingen meer achter te willen houden.
Dan kan dat een unicum zijn of een novum of afwijken van een traditie, maar in dat geval is het nog de enige uitweg om weer terug naar normaal te kunnen.
Als het vertrouwen weg is, wil iedereen afgaan op zijn eigen oordeel. En terecht. Wat werd uitbesteed, wordt weer even zelf ter hand genomen. Want uiteindelijk gaat de organisatie boven het bestuur.

Vul voor organisatie in: "de volksvertegenwoordiging" en vul voor bestuur maar in "het kabinet".

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Haaibaai » 24 apr 2021 10:58

De geruchten gaan dat er nieuwe verkiezingen komen en logisch nog een gerucht en dat zou prachtig zijn dat Held Pieter Omzigt een eigen partij gaat beginnen ,dat zou prachtig nieuws zijn en van het huichelachtige CDA blijf dan niets meer over. =D>
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 24 apr 2021 12:18

Haaibaai schreef:De geruchten gaan dat er nieuwe verkiezingen komen en logisch nog een gerucht en dat zou prachtig zijn dat Held Pieter Omzigt een eigen partij gaat beginnen ,dat zou prachtig nieuws zijn en van het huichelachtige CDA blijf dan niets meer over. =D>


Bron? Ik heb dit gerucht nog nergens gehoord of gelezen. Dus ik benieuwd op basis waarvan je dit waarschijnlijk genoeg vindt om hier te delen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Haaibaai » 24 apr 2021 12:22

Marnix schreef:Bron? Ik heb dit gerucht nog nergens gehoord of gelezen. Dus ik benieuwd op basis waarvan je dit waarschijnlijk genoeg vindt om hier te delen.


Lees de kranten lees de politieke commentaren zie de TV programma,s die er over gaan.Zo moeilijk is dat toch niet.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 24 apr 2021 12:35

Marnix schreef:Bron? Ik heb dit gerucht nog nergens gehoord of gelezen. Dus ik benieuwd op basis waarvan je dit waarschijnlijk genoeg vindt om hier te delen.

Zelfs de Telegraaf heeft dit gerucht nog niet gepubliceerd.
En hoewel ik de krant van (z)wakker Nederland zelf niet lees moet ik wel toegeven dat ze als het om politiek Den Haag gaan 1 van de best geïnformeerde kranten zijn.

Pas als dergelijke media dit melden geloof ik dat het serieus op tafel ligt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor gravo » 24 apr 2021 13:01

Haaibaai schreef:De geruchten gaan dat er nieuwe verkiezingen komen en logisch nog een gerucht en dat zou prachtig zijn dat Held Pieter Omzigt een eigen partij gaat beginnen ,dat zou prachtig nieuws zijn en van het huichelachtige CDA blijf dan niets meer over. =D>

D'r gaan vast ook geruchten dat dit niet waar is. Ik koop niets voor geruchten.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Haaibaai » 24 apr 2021 13:08

gravo schreef:D'r gaan vast ook geruchten dat dit niet waar is. Ik koop niets voor geruchten.

gravo


Tja geruchten zijn dan ook geruchten,maar waar rook is is ook vuur.maar als je in je bubbeltje zit kan je ook niets kopen van waarde.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 24 apr 2021 16:30

Haaibaai schreef:Lees de kranten lees de politieke commentaren zie de TV programma,s die er over gaan.Zo moeilijk is dat toch niet.


Laat maar. Al je die goed zou lezen zou je weten dat er momenteel van nieuwe verkiezingen nog totaal geen sprake is. Begin eens met begrijpend lezen. Zo moeilijk is dat toch niet?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor elbert » 27 apr 2021 08:06

Het kabinet heeft een aantal notulen (niet alle) vrijgegeven van kabinetsvergaderingen waarbij het over de toeslagenaffaire ging. Ondanks dat premier Rutte ons verzekerde dat "er niets vreemds of onoorbaars" in die vergaderingen is gebeurd, vallen een aantal dingen op die dat weerspreken:
- In november 2019 heeft het kabinet besloten om de Tweede Kamer niet volledig te informeren, ondanks verzoeken daarom van kamerleden. Sterker nog: men probeerde met wat gekunsteld taalgebruik de indruk te wekken dat men wel aan de verzoeken wilde voldoen, maar feitelijk hield men gewoon informatie achter.
- Er is vanuit het kabinet druk uitgeoefend op coalitiekamerleden om hun toon te matigen. Vanuit de VVD (Rutte) is het kamerlid Lodders aangesproken en vanuit het CDA hebben de Jonge en Hoekstra "veel tijd en energie gestoken" om Pieter Omtzigt te "sensibiliseren". Nou is dat een apart woord voor schreeuwen door de telefoon dat je moet dimmen, want daar kwam het op neer. Mevrouw Lodders heeft inderdaad ingebonden en bovendien is ze niet op de lijst gezet voor de afgelopen kamerverkiezingen. Omtzigt was niet geintimideerd en bleef kritische vragen stellen, al zit hij nu wel overwerkt thuis, want dit gaat je niet in de kouwe kleren zitten.
- Uit de notulen blijkt bovendien dat het kabinet meer bezig was met beeldvorming en de vraag hoe de Tweede Kamer getemd moest worden, dan over de vraag hoe de toeslagenaffaire opgelost moet worden. Beeldvorming en politieke belangen bleken daarbij belangrijker dan de burgers van het land.
- alles wat RTL nieuws ons eerder hierover berichtte blijkt dus te kloppen.
- de Rijksrecherche gaat onderzoeken wie naar RTL nieuws heeft gelekt, wat op zich grappig is, want het kabinet zelf lekt voortdurend (denk aan de coronabesluiten die altijd van tevoren op straat liggen). Alleen ongewenste lekken worden dus onderzocht.

Het beeld wat hieruit naar voren komt, is dat van monisme: het kabinet ziet de Tweede Kamer (en dan voornamelijk de coalitiepartijen) als een verlengstuk van zichzelf dat aan de leiband moet worden gehouden. De Tweede Kamer is er om stempeltjes van goedkeuring te zetten bij de plannen van het kabinet en het moet vooral niet te kritisch worden. Kritiek mag alleen een beetje voor de show, het moet vooral niet te lastig worden. Dualisme, wat de normaalste zaak van de wereld zou moeten zijn, is ongewenst. Dat hiermee de letter en de geest van de grondwet (bijv. artikel 68) met voeten wordt getreden (het kabinet hoort verantwoording aan de Tweede Kamer af te leggen en niet andersom), had men of niet door, of men wilde er niets van weten. Dit is een constitutionele dwaling die rechtgezet moet worden, anders gaat het van kwaad tot erger met het functioneren van ons staatsbestel. Ik ben het dus niet eens met degenen die zeggen dat er uit deze notulen niets ernstigs naar voren komt. Dat ministers soms geirriteerd raken van kamerleden is daarbij niet vreemd, maar dat ze informatie achterhouden is ongrondwettelijk en dat alles in het werk wordt gesteld om het functioneren van die kamerleden te frustreren is ook een totaal verkeerde manier om ons land te regeren.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 27 apr 2021 09:23

elbert schreef:Het kabinet heeft een aantal notulen (niet alle) vrijgegeven van kabinetsvergaderingen waarbij het over de toeslagenaffaire ging. Ondanks dat premier Rutte ons verzekerde dat "er niets vreemds of onoorbaars" in die vergaderingen is gebeurd, vallen een aantal dingen op die dat weerspreken:
- In november 2019 heeft het kabinet besloten om de Tweede Kamer niet volledig te informeren, ondanks verzoeken daarom van kamerleden. Sterker nog: men probeerde met wat gekunsteld taalgebruik de indruk te wekken dat men wel aan de verzoeken wilde voldoen, maar feitelijk hield men gewoon informatie achter.
- Er is vanuit het kabinet druk uitgeoefend op coalitiekamerleden om hun toon te matigen. Vanuit de VVD (Rutte) is het kamerlid Lodders aangesproken en vanuit het CDA hebben de Jonge en Hoekstra "veel tijd en energie gestoken" om Pieter Omtzigt te "sensibiliseren". Nou is dat een apart woord voor schreeuwen door de telefoon dat je moet dimmen, want daar kwam het op neer. Mevrouw Lodders heeft inderdaad ingebonden en bovendien is ze niet op de lijst gezet voor de afgelopen kamerverkiezingen. Omtzigt was niet geintimideerd en bleef kritische vragen stellen, al zit hij nu wel overwerkt thuis, want dit gaat je niet in de kouwe kleren zitten.
- Uit de notulen blijkt bovendien dat het kabinet meer bezig was met beeldvorming en de vraag hoe de Tweede Kamer getemd moest worden, dan over de vraag hoe de toeslagenaffaire opgelost moet worden. Beeldvorming en politieke belangen bleken daarbij belangrijker dan de burgers van het land.
- alles wat RTL nieuws ons eerder hierover berichtte blijkt dus te kloppen.
- de Rijksrecherche gaat onderzoeken wie naar RTL nieuws heeft gelekt, wat op zich grappig is, want het kabinet zelf lekt voortdurend (denk aan de coronabesluiten die altijd van tevoren op straat liggen). Alleen ongewenste lekken worden dus onderzocht.

Het beeld wat hieruit naar voren komt, is dat van monisme: het kabinet ziet de Tweede Kamer (en dan voornamelijk de coalitiepartijen) als een verlengstuk van zichzelf dat aan de leiband moet worden gehouden. De Tweede Kamer is er om stempeltjes van goedkeuring te zetten bij de plannen van het kabinet en het moet vooral niet te kritisch worden. Kritiek mag alleen een beetje voor de show, het moet vooral niet te lastig worden. Dualisme, wat de normaalste zaak van de wereld zou moeten zijn, is ongewenst. Dat hiermee de letter en de geest van de grondwet (bijv. artikel 68) met voeten wordt getreden (het kabinet hoort verantwoording aan de Tweede Kamer af te leggen en niet andersom), had men of niet door, of men wilde er niets van weten. Dit is een constitutionele dwaling die rechtgezet moet worden, anders gaat het van kwaad tot erger met het functioneren van ons staatsbestel. Ik ben het dus niet eens met degenen die zeggen dat er uit deze notulen niets ernstigs naar voren komt. Dat ministers soms geirriteerd raken van kamerleden is daarbij niet vreemd, maar dat ze informatie achterhouden is ongrondwettelijk en dat alles in het werk wordt gesteld om het functioneren van die kamerleden te frustreren is ook een totaal verkeerde manier om ons land te regeren.

Elbert, wij zitten politiek gezien niet op 1 lijn.
Maar bovenstaande bijdrage had van mijn hand kunnen zijn.
Chapeau!

Bizar dat Rutte aangifte wil doen, terwijl alleen gelekt is om aan te tonen dat het kabinet strafbare feiten pleegde.

We hebben onze mond vol als klokkenluider in andere landen monddood gemaakt worden, maar als een klokkenluider aantoont dat het kabinet fout zit doen we ineens aangifte, en dreigen met gevangenisstraf.

Grapperhaus, Koolmees, Snel, Hoekstra, Ollongren: de corrupte machtscultuur blijkt zich niet te beperken tot diegenen die er al op afgerekend zijn...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 966
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Jesaja40 » 27 apr 2021 09:42

De "vrijgegeven" notulen schetsen slechts een beeld van wat wel en niet op papier is gezet. In iedere vergadering is het altijd mogelijk om een aantal zaken bewust niet te notuleren.

Er is ook een agenda van de te bespreken stukken en hete hangijzers. Als alle neuzen dezelfde kant uitstaan is het beslist niet meer spannend om een sprankelend verslag samen te stellen. Dat komt wel naar voren als er opponenten zijn die verdacht worden "om zand in de wagen te strooien".

Dat zijn tegenstellingen die de moeite waard zijn om met elkaar van gedachten te wisselen. Punten die ook vastgelegd moeten worden om de "poppetjes" die even buiten de pas lopen door hun partijleiders tot de orde geroepen moeten worden.

We leren hieruit dat het partijprogramma en de onderlinge afspraken heiliger zijn dan onrecht.

Dan mogen wij ons prijzen dat er gelukkig maar dissidenten zijn die en fijne neus hebben voor onrecht. Het is voor de ministerraad een blamage dat er niet met de vuist op tafel is geslagen na het ontdekken van de grote financiële en morele schade die er ontstaan is.

De fouten zijn duidelijk en de verantwoordelijke ministerraad heeft zich daarin misdragen. Nu de vuile was naar buiten wordt gebracht zijn de dames en heren ministers boos omdat "er gelekt is" en de Rijksrecherche ingeschakeld wordt. Mag ik dat als het toppunt van onbeschaamdheid en arrogantie noemen van ministers om "hun fouten te verdoezelen".

Hoezo rechtstaat?
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten