2e kamer verkiezingen 2021

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Op welke partij heb je vandaag gestemd?

VVD
2
6%
PVV
3
9%
CDA
2
6%
D66
2
6%
GroenLinks
1
3%
SP
0
Geen stemmen
PvdA
0
Geen stemmen
ChristenUnie
6
17%
Partij voor de Dieren
1
3%
50PLUS
0
Geen stemmen
SGP
12
34%
DENK
0
Geen stemmen
FVD
3
9%
Bij1
0
Geen stemmen
JA21
1
3%
Code Oranje
0
Geen stemmen
Volt
1
3%
BBB
1
3%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 08 sep 2021 15:03

Katlheen schreef:Tja, financiële prikkels werken nu eenmaal uitstekend om het volk te sturen naar waar je het wil hebben. En van mij mag het hoor. We hebben een enorme klimaatcrisis waarbij het voortbestaan van de aarde op het spel staat, over enkele jaren is het gewoon te laat. Wij zijn de generatie die zichzelf zal moeten opofferen. Ik ben er heilig van overtuigd dat een volledige controle van de staat de enige manier is om de aarde nog te redden. Wetenschappers zijn prima in staat om precies te berekenen wat ieder productieproces aan vervuiling geeft. Op basis daarvan produceren we zoveel mogelijk schoon. Wat vervuilend is, doen we gewoon niet meer. Wij zullen als collectief moeten werken zonder inkomen. De staat kan beter bepalen wat we krijgen. Daarmee zijn we ook direct van ongelijkheid af. En ja, noem het communisme, maar zo gek is dat nog niet. Iedereen die werkt krijgt naar rato van gewerkte uren betaald. Niet naar opleidngsniveau en zwaarte van een functie. De ongelijkheid verdwijnt hierdoor, zeker als we allemaal werken voor het grotere goed. Economische groei is dat ook volstrekt irrelevant. We produceren net datgene wat we nodig hebben op een zo groen mogelijke manier. De rest doen we niet meer.
Overbevolking en de daarbij behorende stijgende vraag naar goederen moeten we dus tegengaan. Geboortebeperking is daarom zeer belangrijk. Geen vrije keuze meer, maar zeer stringente beperkingen op het aantal nieuwe geboortes en wat mij betreft ook verplichte afbreking van zwangerschappen tenzij het kind wordt afgestaan aan ouders die geen kinderen kunnen krijgen. Ouderen boven de 70 die een medische ingreep nodig hebben krijgen die niet meer. Dat lost ook sneller de huizenmarkt problematiek op.
Een en ander moet natuurlijk nog gefinetuned worden, maar als we de planeet willen redden moeten we nu radicaal actie ondernemen. Over 10 jaar is het te laat.

Lijkt me wel een mooi systeem, iedereen hetzelfde inkomen.
Ik kan me niet voorstellen dat er dan nog veel mensen zijn die beroepen willen invullen waarvoor ze maanden van huis zijn, beroepen waarvoor ze altijd beschikbaar moeten zijn, waarvoor ze op stel en sprong naar verweggistan gestuurd kunnen worden, waarvoor ze in het holst van de nacht hun bed uit gebeld kunnen worden, of waarbij ze de grote monden van vervelende pubers te verduren krijgen.
Je staat dus voor een economie zonder:
-bakkers
-zeelui
-boeren
-artsen
-handhavers
Ik ben voor, en werp me wel op als kartonprikker in het lokale plantsoen (waarbij ik net zo veel betaald krijg als de chirurg twee straten verderop)!

En inderdaad, verplichte abortus (waarom overigens niet met terugwerkende kracht): heel goed plan! Verplichte euthanasie om de huizenmarkt weer op gang te helpen: super idee!
Het is zo jammer dat je dit manifest alleen in het Nederlands geschreven hebt, maar voor de Duitse vertaling heb ik wel wat tips:
Op slot zittende huizenmarkt - Lebensraum
Geen vrije keuze of je kinderen krijgt - Lebensborn
Abortus op alles wat niet in het schema past - dr. Mengele's Arbeit beenden
Kliniek voor onvrijwillige euthanasie op ouderen - Konzentrationslager

Kun je hier wat mee?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Katlheen » 08 sep 2021 16:01

Mijn post was ironische bedoelt omdat ik nogal moe wordt van het "radicale" doorpakken wat bepaalde partijen willen. Partijen die zo voor de vrijheid van het individu zijn. Ik ervaar alleen maar onvrijheid. Daarnaast, sinds wanneer is het de taak van de overheid om ideologisch gedrag te sturen via belastingen?
- U moet electrisch rijden
- U moet aan de warmtepomp
- U moet vegetarisch eten
- U moet dit en dat en ga zo maar door.....

Stapje voor stapje wordt de dwang toegepast en ja, dan kan je net zo goed naar een communistische heilstaat gaan of naar Duits model van halverwege de 20e eeuw. Ik vrees met grote vreze dat het gedram van bepaalde politieke partijen nog wel eens een hele grote splijtzwam in deze maatschappij gaat worden.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 08 sep 2021 16:19

Katlheen schreef:Mijn post was ironische bedoelt omdat ik nogal moe wordt van het "radicale" doorpakken wat bepaalde partijen willen. Partijen die zo voor de vrijheid van het individu zijn. Ik ervaar alleen maar onvrijheid. Daarnaast, sinds wanneer is het de taak van de overheid om ideologisch gedrag te sturen via belastingen?
- U moet electrisch rijden
- U moet aan de warmtepomp
- U moet vegetarisch eten
- U moet dit en dat en ga zo maar door.....

Stapje voor stapje wordt de dwang toegepast en ja, dan kan je net zo goed naar een communistische heilstaat gaan of naar Duits model van halverwege de 20e eeuw. Ik vrees met grote vreze dat het gedram van bepaalde politieke partijen nog wel eens een hele grote splijtzwam in deze maatschappij gaat worden.

Ook mijn reactie was ironisch bedoeld voor de duidelijkheid.
toch zie ik wel in dat vooruitgang (en ja, ik zie een warmtepomp en een EV als vooruitgang) soms gestimuleerd moet worden.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Prisma23 » 08 sep 2021 16:31

Katlheen schreef:Mijn post was ironische bedoelt omdat ik nogal moe wordt van het "radicale" doorpakken wat bepaalde partijen willen. Partijen die zo voor de vrijheid van het individu zijn. Ik ervaar alleen maar onvrijheid. Daarnaast, sinds wanneer is het de taak van de overheid om ideologisch gedrag te sturen via belastingen?
- U moet electrisch rijden
- U moet aan de warmtepomp
- U moet vegetarisch eten
- U moet dit en dat en ga zo maar door.....

Stapje voor stapje wordt de dwang toegepast en ja, dan kan je net zo goed naar een communistische heilstaat gaan of naar Duits model van halverwege de 20e eeuw. Ik vrees met grote vreze dat het gedram van bepaalde politieke partijen nog wel eens een hele grote splijtzwam in deze maatschappij gaat worden.


Iedereen heeft een stukje van de Aarde nodig om te leven. Dit stukje is nodig om bijvoorbeeld je voedsel te verbouwen, je huis te verwarmen, je afval te laten verwerken, je kleding te produceren of naar je werk te reizen.

Per persoon hebben we op Aarde ongeveer 2,5 voetbalvelden beschikbaar. De gemiddelde Nederlander gebruikt er wel 8. https://voetafdruknederland.nl/

Dus MOETEN wij inderdaad heel snel heel veel gaan doen, of juist gaan laten! In christelijke termen heet dat solidariteit / rentmeesterschap.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Katlheen » 08 sep 2021 17:19

Dan is geboortebeperking een probaat middel lijkt mij....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Erik1960 » 08 sep 2021 17:50

Katlheen schreef:Dan is geboortebeperking een probaat middel lijkt mij....

Doet me opeens denken aan Herman Finkers in zijn voorstelling “als gezonde jongen zijnde”:
‘In Bilbao is het aantal moorden al even hoog als het geboortecijfer. Men pleit thans voor geboortebeperking…’
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
dingo
Mineur
Mineur
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 mar 2014 18:24
Contacteer:

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor dingo » 08 sep 2021 17:55

Katlheen schreef:Dan is geboortebeperking een probaat middel lijkt mij....

Niet echt. In de westerse wereld worden al niet genoeg kinderen geboren om de bevolkingskrimp te voorkomen. Het enige wat echt gaat werken is consumptiebeperking.
Because there are rules does not mean the game is fair.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 08 sep 2021 20:43

dingo schreef:Niet echt. In de westerse wereld worden al niet genoeg kinderen geboren om de bevolkingskrimp te voorkomen. Het enige wat echt gaat werken is consumptiebeperking.


En minder uitstoot, zorgen dat wat je wel verbruikt normaal verpakt is, dat dat wordt gerecycled etcetera. Ik snap dat je er wat moe van wordt (Kathleen) maar in al die decennia dat men zich er niet mee bemoeide (en in landen waar dat nog steeds niet het geval is is dat nog zo) wordt het zonder bemoeienis van derden alleen maar erger. Drijfgassen zorgden bijvoorbeeld voor een beschadigde ozonlaag totdat partijen zich ermee gingen bemoeien (neestal eerst ff experts en dan nemen sommige instanties en overheid dat over) en toen ging het weer beter. Er wordt teveel bos gekapt totdat er een overheid komt die dat gaat limiteren en reguleren.

Ik zou beginnen met me irriteren aan de mens die steeds meer wil en het liefst zo goedkoop mogelijk. Aan al die containerschepen die constant namaakmeuk uit China naar hier vervoeren. De hebzucht en de onnadenkenheid waardoor we met opwarming, vervuilen, zeeen vol plastic enzovoorts zitten. Het is in die jaren dat de overheid zich daar niet mee bemoeide ook niet echt best gegaan he…. Maar maar bemoeien ze zich mee, als mensen die aarde willen verpesten moeten ze dat toch zelf weten?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Dorpeling » 08 sep 2021 21:45

Erik1960 schreef:Ik weet dat er in de Bijbel regelmatig met getallen gegoocheld wordt, maar lijkt ‘miljoenen’ je niet een tikje overdreven?

Nee, dat is niet bepaald overdreven. Er wordt in Exodus 12 gesproken over 600.000 mannen, zonder de vrouwen en kinderen en daarbij nog veel 'vermengd volk', hoogstwaarschijnlijk Egyptenaren en anderen die aangetrokken waren door de wonderen die ze gezien hadden.
Dan kom je al gauw richting 2 tot 2,5 miljoen mensen.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Erik1960 » 08 sep 2021 22:06

Dorpeling schreef:Nee, dat is niet bepaald overdreven. Er wordt in Exodus 12 gesproken over 600.000 mannen, zonder de vrouwen en kinderen en daarbij nog veel 'vermengd volk', hoogstwaarschijnlijk Egyptenaren en anderen die aangetrokken waren door de wonderen die ze gezien hadden.
Dan kom je al gauw richting 2 tot 2,5 miljoen mensen.

Maar zoals je ook op refoweb kunt lezen wordt er hevig getwijfeld aan dit aantal. En worden andere -veel lagere- aantallen voor waarschijnlijk(er) gehouden.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26612/aantal-israelieten-bij-uittocht-onduidelijk/
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Mortlach » 09 sep 2021 00:03

Erik1960 schreef:Maar zoals je ook op refoweb kunt lezen wordt er hevig getwijfeld aan dit aantal. En worden andere -veel lagere- aantallen voor waarschijnlijk(er) gehouden.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26612/aantal-israelieten-bij-uittocht-onduidelijk/


Joh, historici zijn het niet eens eens over het aantal uittochten:-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Erik1960 » 09 sep 2021 06:40

Mortlach schreef:Joh, historici zijn het niet eens eens over het aantal uittochten:-)

Eerst dit raadsel maar de wereld uit ;-)
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 09 sep 2021 07:46

dingo schreef:Niet echt. In de westerse wereld worden al niet genoeg kinderen geboren om de bevolkingskrimp te voorkomen. Het enige wat echt gaat werken is consumptiebeperking.

Wellicht is bevolkingkrimp niet onwenselijk?
Als je ziet dat in de afgelopen eeuw de wereldbevolking verVIERvoudigd is, ligt daar misschien best een oorzaak van de huidige problematiek.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 09 sep 2021 07:49

Marnix schreef:En minder uitstoot, zorgen dat wat je wel verbruikt normaal verpakt is, dat dat wordt gerecycled etcetera. Ik snap dat je er wat moe van wordt (Kathleen) maar in al die decennia dat men zich er niet mee bemoeide (en in landen waar dat nog steeds niet het geval is is dat nog zo) wordt het zonder bemoeienis van derden alleen maar erger. Drijfgassen zorgden bijvoorbeeld voor een beschadigde ozonlaag totdat partijen zich ermee gingen bemoeien (neestal eerst ff experts en dan nemen sommige instanties en overheid dat over) en toen ging het weer beter. Er wordt teveel bos gekapt totdat er een overheid komt die dat gaat limiteren en reguleren.

Ik zou beginnen met me irriteren aan de mens die steeds meer wil en het liefst zo goedkoop mogelijk. Aan al die containerschepen die constant namaakmeuk uit China naar hier vervoeren. De hebzucht en de onnadenkenheid waardoor we met opwarming, vervuilen, zeeen vol plastic enzovoorts zitten. Het is in die jaren dat de overheid zich daar niet mee bemoeide ook niet echt best gegaan he…. Maar maar bemoeien ze zich mee, als mensen die aarde willen verpesten moeten ze dat toch zelf weten?

Ho ho, van de scheepvaart blijven we af ;-)

Maar zonder gekheid: Ik weet een klein beetje waar ik het over heb, maar de meeste mensen hebben echt geen idee hoeveel meuk er dagelijks over de wereldzeeen zwerft, omdat wij in Europa graag goedkope troep uit China kopen...
Ik ben betrokken geweest bij het vlottrekken van Ever Given, en heb de schepenfile daar zien liggen. Geloof me: alles wat je op TV gezien hebt kwam minder bizar over dan wanneer je er overheen vliegt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Dorpeling » 09 sep 2021 08:34

Erik1960 schreef:Maar zoals je ook op refoweb kunt lezen wordt er hevig getwijfeld aan dit aantal. En worden andere -veel lagere- aantallen voor waarschijnlijk(er) gehouden.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26612/aantal-israelieten-bij-uittocht-onduidelijk/

Dat zal inderdaad, maar persoonlijk hou ik me aan de getallen die beschreven staan. Als we daaraan beginnen te twijfelen is het einde zoek.

Het is wellicht leuk om je met dit soort vragen bezig te houden, maar aantallen zijn gelukkig niet de kern van het Evangelie.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten