2e kamer verkiezingen 2021

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Op welke partij heb je vandaag gestemd?

VVD
2
6%
PVV
3
9%
CDA
2
6%
D66
2
6%
GroenLinks
1
3%
SP
0
Geen stemmen
PvdA
0
Geen stemmen
ChristenUnie
6
17%
Partij voor de Dieren
1
3%
50PLUS
0
Geen stemmen
SGP
12
34%
DENK
0
Geen stemmen
FVD
3
9%
Bij1
0
Geen stemmen
JA21
1
3%
Code Oranje
0
Geen stemmen
Volt
1
3%
BBB
1
3%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor MoesTuin » 11 mar 2021 16:05

Marnix schreef::-) Maar ik had nog ergens een vraag gesteld (zonder je te quoten dus ik snap dat je die gemist hebt)

- Heb je al wel de Kieswijzer of Kieskompas of zo ingevuld? En wat komt er dan uit bij jou? Wat voor mijn gevoel, wat ik van je heb gezien en gelezen, zijn jouw denkbeelden ook helemaal niet in lijn met die van de VVD, kom je echt wel een stukje linkser of christelijker uit. Ik heb een beetje het idee dat je meer voor een persoon (Rutte) gaat dan voor een partijprogramma dat aansluit bij wat je zelf vindt maar misschien zit ik ernaast.


Ik heb een druk maar leuk leven Marnix :wink:

Heb zojuist even na jou tip de kieswijzer ingevuld...
Het is een nipte meerderheid :D

Op de gedeelde 1e plek komt de CU met VVD 57%
Op de gedeelde 2e plek komt de CDA met de SGP 52%
Op de gedeelde 3e plek komt de Code Oranje (wat is dat :roll: en 50PLUS 48% (geen meerderheid al dus)

Dus ik zit goed met de 1e en 2e plekken...
Mooie regeer coalities gelijk :mrgreen:
Enne....ik ben nog niet zo heel erg ernstig afgegleden toch... :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2021 16:59

Marnix schreef:2 Korinthe 6 gaat over de kerk, de gemeente. Het zegt niet dat je niet een baan kan hebben in een seculier bedrijf, dat je geen contact met je ongelovige buren mag hebben of een straatactiviteit mag organiseren met ongelovigen, dat je geen bijbels geluid mag laten horen in een seculiere samenleving of dat je niet zou mogen proberen het aantal abortussen in Nederland terug te dringen.


Het wrange is dat als je "een bijbels geluid" zou laten horen, het aantal abortussen per jaar alleen maar zou stijgen. Uit onderzoek na onderzoek blijkt dat hoe strenger en hoe ontoegankelijker legale abortus in een land, hoe MEER abortussen er worden uitgevoerd. Het blijkt verder ook dat als je minder abortussen wilt, de beste methode meer en vroeger moderne seksuele voorlichting is, meer en gratis voorbehoedsmiddelen, minder krampachtigheid in het algemeen rond seks; allemaal boodschappen die volgens mij rechtstreeks tegen "het bijbelse geluid" indruisen.

Dus dan wordt het een theoretisch verhaal "Ja maar als mensen zich er nou allemaal gewoon aan zouden houden!!!" maar dat doen mensen niet, dat hebben mensen nooit gedaan en zullen ze ook nooit gaan doen. Hoe veel ben je bereid op te offeren voor je principe door toch stug vast toe houden aan je houding? 30.000 levens, blijkbaar? (niet jij persoonlijk, Marnix, maar algemeen).

Ik heb 10 jaar in een land gewoond waar abortus gewoon verboden was. De 'uitzondering' van het leven van de moeder is in acuut gevaar bleek een wassen neus want ze lieten zwangere vrouwen gewoon omkomen door sepsis of vaatscheuring door de hoge bloeddruk. En alle abortussen werden gewoon in het buurland uitgevoerd. De vlucht tussen Dublin en Liverpool stond erom bekend en er gingen zo veel meisjes en vrouwen dat de abortuskliniek in Liverpool aparte statistieken moest bijhouden voor Ieren. Wat mij het meeste bijblijft is dat de leeftijdscategorieënstaafjes begonnen bij "tot 14 jaar" en dat staafje was geen 0.

Stel dat alle christenen jouw denkpatronen zouden overnemen en volgende week niet zouden stemmen, het CDA zou minder groot worden, de CU en SGP zouden verdwijnen en vooral VVD, D66 en de linkse partijen (die allemaal pro abortus met soepele wetgeving zijn) zouden die zetels erbij krijgen.


Met als gevolg dat het aantal abortussen waarschijnlijk zou dalen!
Laatst gewijzigd door Mortlach op 11 mar 2021 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2021 17:13

DeDwaler schreef:Het volgende ben je hopelijk met me eens: Abortus zou illegaal moeten zijn en de politiek zou vol moeten inzetten op voorlichting en hulp, ook financieel. Er zijn zoveel mensen die graag een kindje zouden willen en als er dan aan de andere kant zo wordt omgegaan met het leven, dan is dat onwaarschijnlijk wrang. Nog veel belangrijker is dat we het recht niet hebben om het leven dat God schept als ongewenst weg te snijden. En ik weet dat er over abortus absoluut niet lichtzinnig wordt gedaan en dat daar ook drama's achter schuilgaan die ik niet wil wegpoetsen, maar dit is dermate fundamenteel dat er niet aan getornd mag worden.


Ben ik absoluut niet met je eens. Wist je dat het hoofd van de Ierse Adoption Service destijds publiekelijk heeft verklaard dat adoptie géén geschikt middel is om abortus te vermijden? De adoptiewetten zijn daar zo bizar en ingewikkeld dat het gewoon geen alternatief was. Zo moest je als vrouw bijvoorbeeld de voogdij over AL je kinderen opgeven als je een kind wilde laten adopteren. Ik denk dat veel mensen ook gewoon vergeten dat de meeste abortussen worden aangevraagd door vrouwen die al meerdere kinderen hebben. Nu is Nederland Ierland niet, maar toch.

En de drama's... man, breek me de bek niet open. Daar heb ik er destijds in de campagne voor het Ierse referendum zo veel van gelezen dat ik bijzonder weinig empatische ruimte meer heb voor mensen die het als 'fundamenteel' zien. Ik kan me geen grotere marteling voorstellen dan te horen krijgen dat het kindje dat je dolgraag wil ontvangen nooit levend geboren zal worden vanwege een of ander aangeboren defect, maar dat je het ook niet mag laten weghalen. Dus 9 maanden lang mensen die vragen hoe het gaat, die wijzen op je buik en gefeliciteerd zeggen, die vragen of je de babykamer al hebt geschilderd en zo (terwijl je onderweg bent naar de begrafenisondernemer om hun kleinste maat doodskist uit te zoeken).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2021 17:30

MoesTuin schreef:Ik heb een druk maar leuk leven Marnix :wink:

Heb zojuist even na jou tip de kieswijzer ingevuld...
Het is een nipte meerderheid :D

Op de gedeelde 1e plek komt de CU met VVD 57%
Op de gedeelde 2e plek komt de CDA met de SGP 52%
Op de gedeelde 3e plek komt de Code Oranje (wat is dat :roll: en 50PLUS 48% (geen meerderheid al dus)

Dus ik zit goed met de 1e en 2e plekken...
Mooie regeer coalities gelijk :mrgreen:
Enne....ik ben nog niet zo heel erg ernstig afgegleden toch... :wink:


Dan klopt mijn inschatting wel.
En de VVD? Waar stond die?
De vraag is dan of je niet beter iets kan stemmen wat meer overeenkomt met wat je bij de Kieswijzer hebt aangegeven wat je belangrijk vindt, hoe je tegen dingen aankijkt. En als je weet dat Rutte toch wel weer de nieuwe MP wordt maakt dat die keuze vast nog makkelijker :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Erik1960 » 11 mar 2021 17:59

DeDwaler schreef:Het volgende ben je hopelijk met me eens: Abortus zou illegaal moeten zijn en de politiek zou vol moeten inzetten op voorlichting en hulp, ook financieel. Er zijn zoveel mensen die graag een kindje zouden willen en als er dan aan de andere kant zo wordt omgegaan met het leven, dan is dat onwaarschijnlijk wrang. Nog veel belangrijker is dat we het recht niet hebben om het leven dat God schept als ongewenst weg te snijden. En ik weet dat er over abortus absoluut niet lichtzinnig wordt gedaan en dat daar ook drama's achter schuilgaan die ik niet wil wegpoetsen, maar dit is dermate fundamenteel dat er niet aan getornd mag worden.


Ook ik ben het niet met je eens dat abortus illegaal zou moeten zijn. Het lijkt ook een beetje ‘cherrypicking’ wat je doet. Abortus zou niet moeten mogen omdat er mensen zijn die graag een kind willen. Maar dat kun je toch oneindig doortrekken? Dan moet er een verbod komen op het weggooien van voedsel, want er zijn veel mensen die graag willen eten. Dan moet er een verbod komen op roken, stoken en vuurwerk want er zijn veel mensen die schone lucht willen. Dan moet er een verbod komen op onze (westerse) wijze van leven, want de Schepping moet nog langer mee. Om maar wat voorbeelden te geven.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2021 19:41

Erik1960 schreef:Ook ik ben het niet met je eens dat abortus illegaal zou moeten zijn. Het lijkt ook een beetje ‘cherrypicking’ wat je doet. Abortus zou niet moeten mogen omdat er mensen zijn die graag een kind willen. Maar dat kun je toch oneindig doortrekken? Dan moet er een verbod komen op het weggooien van voedsel, want er zijn veel mensen die graag willen eten. Dan moet er een verbod komen op roken, stoken en vuurwerk want er zijn veel mensen die schone lucht willen. Dan moet er een verbod komen op onze (westerse) wijze van leven, want de Schepping moet nog langer mee. Om maar wat voorbeelden te geven.


Er zijn best wat partijen die die manier van leven willen veranderen. Abortus zou niet mogen omdat het een vorm van doodslaf kan zijn, het beeindigen van een leven. Dat gaat wel wat verder dan “sommigen willen kinderen en krijgen die niet” want dan zou je iedere vorm van anticonceptie ook wel kunnen verbieden. Maar het gaat on Gods geboden en leefregels die goed zijn voor ons. Pleeg geen moord, overspel, steel niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Erik1960 » 12 mar 2021 14:16

Marnix schreef:Er zijn best wat partijen die die manier van leven willen veranderen. Abortus zou niet mogen omdat het een vorm van doodslaf kan zijn, het beeindigen van een leven. Dat gaat wel wat verder dan “sommigen willen kinderen en krijgen die niet” want dan zou je iedere vorm van anticonceptie ook wel kunnen verbieden. Maar het gaat on Gods geboden en leefregels die goed zijn voor ons. Pleeg geen moord, overspel, steel niet.


Natuurlijk zijn dat belangrijke geboden en leefregels. Tegelijkertijd, als het gaat om abortus, is er al sinds de 2e eeuw sprake van (verschillende) standpunten rond de 'status' van de embryo en -daaraan gekoppeld- de opvatting over abortus. Het is dus niet iets van deze tijd dat hierover van mening verschild wordt. Aan de andere kant van de levenslijn kennen we de verschillende standpunten mbt euthanasie. De geweldige staat van onze zorg en de unieke voordelen van onze welvaart heeft een keerzijde. En daar moet een ieder zijn/haar weg in vinden.

In het werk van de filosoof Levinas wordt aan onze bekende 10 geboden een 11e toegevoegd: 'schep geluk'. Handenvol werk te doen nog.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 12 mar 2021 14:43

Erik1960 schreef:Natuurlijk zijn dat belangrijke geboden en leefregels. Tegelijkertijd, als het gaat om abortus, is er al sinds de 2e eeuw sprake van (verschillende) standpunten rond de 'status' van de embryo en -daaraan gekoppeld- de opvatting over abortus. Het is dus niet iets van deze tijd dat hierover van mening verschild wordt. Aan de andere kant van de levenslijn kennen we de verschillende standpunten mbt euthanasie. De geweldige staat van onze zorg en de unieke voordelen van onze welvaart heeft een keerzijde. En daar moet een ieder zijn/haar weg in vinden.


Natuurlijk kan je erover discussieren. Maar de huidige regel dat embryo (of noem het op een gegeven moment maar gewoon een ongeboren baby) als hij / zij niet zelfstandig zou kunnen overleven dus geaborteerd mag worden is wel wat vreemd. Want normaal blijft die baby wel gewoon zitten totdat het volgroeid is. Maar je kan vanuit de Bijbel best wel richtlijnen vinden over hoe je met het leven dat God creeert moeten omgaan als mens. En het is dan ook niet vreemd dat christenen doorgaans tegen abortus waren en dat doorgaans nog steeds zijn maar dat met het kleiner worden van het aantal volgelingen van God, er meer ruimte voor abortus is ontstaan. Dat hier in Nederland verschillend over wordt gedacht snap ik maar het ging mij erom wat hierin Gods wil is. En dan vind ik “tja of iemand dat belangrijk vindt moeten ze zelf weten” wat kort door de bocht.



In het werk van de filosoof Levinas wordt aan onze bekende 10 geboden een 11e toegevoegd: 'schep geluk'. Handenvol werk te doen nog.


Inderdaad. Maar ik geloof dat dit niet echt een extra gebod is. Ik geloof dat Gods geboden er niet zijn om ons te onderdrukken maar juist om dat te scheppen: echt geluk. En daarom zou het denk ik goed zijn als we zoeken naar Gods wil, niet alleen voor onszelf maar ook voor mensen die niet geloven. Want van rust, niet doden, geen overspel plegen, niet stelen, niet liegen maar tevreden zijn met wat je hebt wordt uiteindelijk de hele samenleving gelukkiger.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Erik1960 » 12 mar 2021 15:45

Marnix schreef:Natuurlijk kan je erover discussieren. Maar de huidige regel dat embryo (of noem het op een gegeven moment maar gewoon een ongeboren baby) als hij / zij niet zelfstandig zou kunnen overleven dus geaborteerd mag worden is wel wat vreemd. Want normaal blijft die baby wel gewoon zitten totdat het volgroeid is. Maar je kan vanuit de Bijbel best wel richtlijnen vinden over hoe je met het leven dat God creeert moeten omgaan als mens. En het is dan ook niet vreemd dat christenen doorgaans tegen abortus waren en dat doorgaans nog steeds zijn maar dat met het kleiner worden van het aantal volgelingen van God, er meer ruimte voor abortus is ontstaan. Dat hier in Nederland verschillend over wordt gedacht snap ik maar het ging mij erom wat hierin Gods wil is. En dan vind ik “tja of iemand dat belangrijk vindt moeten ze zelf weten” wat kort door de bocht.


In mijn ogen toont de geschiedenis aan dat er ook tussen volgelingen van God grote verschillen zijn in het denken over abortus. En dat al eeuwen lang. De benadering 'het mag niet want het is tegen Gods wil' is alleen al om die reden onhoudbaar. Je kunt niet méér zeggen dan 'ik wil het niet want het is in mijn ogen tegen Gods wil'.


Marnix schreef:Inderdaad. Maar ik geloof dat dit niet echt een extra gebod is. Ik geloof dat Gods geboden er niet zijn om ons te onderdrukken maar juist om dat te scheppen: echt geluk. En daarom zou het denk ik goed zijn als we zoeken naar Gods wil, niet alleen voor onszelf maar ook voor mensen die niet geloven. Want van rust, niet doden, geen overspel plegen, niet stelen, niet liegen maar tevreden zijn met wat je hebt wordt uiteindelijk de hele samenleving gelukkiger.


Je zou het ook een samenvatting mogen noemen. In elk geval is de formulering wat actiever dan het aloude 'gij zult niet'.
Ja, de samenleving zal gelukkiger worden van de dingen die je noemt. Maar Christenen hebben nogal eens de neiging dat het dan wel op hún manier moet. Het belang van rust is niet omstreden, maar wel dat we dat allemaal tegelijk en alleen op zondag moeten doen. En over doden en geluk: ik heb mijn schoonmoeder in de laatste 8 jaar van haar leven niet gelukkiger gezien dan op de dag dat ze haar leven waardig aan haar Schepper kon teruggeven.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Mortlach » 12 mar 2021 17:09

Marnix schreef:Natuurlijk kan je erover discussieren. Maar de huidige regel dat embryo (of noem het op een gegeven moment maar gewoon een ongeboren baby) als hij / zij niet zelfstandig zou kunnen overleven dus geaborteerd mag worden is wel wat vreemd. Want normaal blijft die baby wel gewoon zitten totdat het volgroeid is. Maar je kan vanuit de Bijbel best wel richtlijnen vinden over hoe je met het leven dat God creeert moeten omgaan als mens.


Zoals in Numeri 5:11-31 bijvoorbeeld?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Mortlach » 12 mar 2021 20:04

Wauw, over 'a blast from the past" gesproken.

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... -christen/

"...Dan blijft er slechts één partij over om voor het aangezicht Gods op te stemmen en dat is de SGP. Dat staat voor Staatkundig Gereformeerde Partij. Het is voor een christen eigenlijk heel simpel. Er is helaas geen andere keus voor een christen mogelijk. "

Van toen de dominee/priester vanaf de kansel nog bepaalde wat iedereen zou gaan stemmen. Dat waren nog eens mooie tijden... [-X
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Prisma23 » 12 mar 2021 20:22

Mortlach schreef:Wauw, over 'a blast from the past" gesproken.

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... -christen/

"...Dan blijft er slechts één partij over om voor het aangezicht Gods op te stemmen en dat is de SGP. Dat staat voor Staatkundig Gereformeerde Partij. Het is voor een christen eigenlijk heel simpel. Er is helaas geen andere keus voor een christen mogelijk. "

Van toen de dominee/priester vanaf de kansel nog bepaalde wat iedereen zou gaan stemmen. Dat waren nog eens mooie tijden... [-X


Jawel maar ds. Heikamp zegt ook:

Tenslotte, wat zijn mijn favoriete kleuren? De kleuren van de regenboog. En daar wil de SGP als enige partij graag onder schuilen.

Dat is voor mij weer leerzaam, ik wist niet dat die zebrapaden in regenboogkleuren, je ziet ze in veel steden, van de SGP waren. Dat is dan toch wel weer mooi!
Laatst gewijzigd door Prisma23 op 12 mar 2021 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Mortlach » 12 mar 2021 20:23

Prisma23 schreef:Jawel maar ds. Heikamp zegt ook:
Tenslotte, wat zijn mijn favoriete kleuren? De kleuren van de regenboog. En daar wil de SGP als enige partij graag onder schuilen.
Dat is voor mij weer leerzaam, ik wist niet dat die zebrapaden in regenboogkleuren, je ziet ze in veel steden, van de SGP waren. Dat is dan toch wel weer mooi!


Er is ook een andere groep die zich graag van regenbogen mag inlaten en waar de SGP het dan weer niet zo mee op heeft... :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 13 mar 2021 09:47

Mortlach schreef:Zoals in Numeri 5:11-31 bijvoorbeeld?


Ik mis hier even iedere context?

Wauw, over 'a blast from the past" gesproken.

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... -christen/

"...Dan blijft er slechts één partij over om voor het aangezicht Gods op te stemmen en dat is de SGP. Dat staat voor Staatkundig Gereformeerde Partij. Het is voor een christen eigenlijk heel simpel. Er is helaas geen andere keus voor een christen mogelijk. "

Van toen de dominee/priester vanaf de kansel nog bepaalde wat iedereen zou gaan stemmen. Dat waren nog eens mooie tijden...


Tja ik ben het daar ook niet mee eens maar het is toch totaal niet verrassend of nieuw dat een orthodoze christen zegt dat de SGP de enige goede keuze is. Ik kom overigens uit een kerk waar men dat vroeger ook gewoon over “hun partij” (de GPV) zei.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Erik1960 » 13 mar 2021 09:53

Marnix schreef:Tja ik ben het daar ook niet mee eens maar het is toch totaal niet verrassend of nieuw dat een orthodoze christen zegt dat de SGP de enige goede keuze is. Ik kom overigens uit een kerk waar men dat vroeger ook gewoon over “hun partij” (de GPV) zei.


Jaaaa... toen was t leven nog overzichtelijk... sgp/gpv/ar/chu/kvp/pvda/cpn/vvd. Ieder zijn eigen zuil. En een stuk minder mannetjes-makerij.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron