2e kamer verkiezingen 2021

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Op welke partij heb je vandaag gestemd?

VVD
2
6%
PVV
3
9%
CDA
2
6%
D66
2
6%
GroenLinks
1
3%
SP
0
Geen stemmen
PvdA
0
Geen stemmen
ChristenUnie
6
17%
Partij voor de Dieren
1
3%
50PLUS
0
Geen stemmen
SGP
12
34%
DENK
0
Geen stemmen
FVD
3
9%
Bij1
0
Geen stemmen
JA21
1
3%
Code Oranje
0
Geen stemmen
Volt
1
3%
BBB
1
3%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 11 feb 2021 14:37

Zoals wel vaker heeft een rechtse partij het zichzelf weer onmogelijk gemaakt om in de regering terecht te komen na een zoveelste soap met de standaard ingredienten: racisme, narcisme, homofobie... Wat is dat toch met die partijen aan de rechterflank dat zelfs de VVD al snel zegt: hier gaan we echt niet mee in zee.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Veendam » 11 feb 2021 16:33

Marnix schreef:Zoals wel vaker heeft een rechtse partij het zichzelf weer onmogelijk gemaakt om in de regering terecht te komen na een zoveelste soap met de standaard ingredienten: racisme, narcisme, homofobie... Wat is dat toch met die partijen aan de rechterflank dat zelfs de VVD al snel zegt: hier gaan we echt niet mee in zee.


Wat nog vaker voor komt is dat een partij die verwacht verlies te gaan hebben de grootste concurrent zwart gaat maken.
Nu zegt Rutte eigenlijk van ik wil niet met Baudet regeren, en hij wilde al niet met Wilders.
De mensen die weggegaan zijn bij FvD zijn een eigen partij begonnen en daarmee wil Baudet niks te maken hebben.
De kiezers worden dus voor de keuze gesteld om te stemmen, maar wat moeten ze stemmen om van Rutte af te komen ?
Een stem op Baudet en Wilders is dus een stem die niet zal gaan resulteren in 1 van die twee partijen in een regering is eigenlijk wat Rutte zegt.
Een stem op CDA is ook gewoon een stem op een nieuwe ronde voor Rutte.
Als je helemaal over links gaat kijken dan hebben de linkse partijen al aangegeven dat ze SAMEN willen gaan regeren en niet 1 linkse partij in een kabinet.

Conclusie: VVD met CDA en D66 is te klein voor een meerderheid omdat VVD minder zetels gaat krijgen.
Maar dan zeggen ze de Christenunie vaarwel mdat ze dan nog steeds te weinig zetels hebben voor een meerderheid na de verkiezingen, dus ....
Gaat het links worden met VVD er bij en CDA er bij, dan hebben ze D66 ook niet nodig.

De enigste optie om dat tegen te kunnen gaan is een groot blok over rechts waarbij Wilders en Baudet en JA2020 zullen moeten gaan samenwerken, maar gezien de onderlinge relatie tussen die partijen denk ik dat dit niet voor de hand zal liggen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 11 feb 2021 21:58

Veendam schreef:Wat nog vaker voor komt is dat een partij die verwacht verlies te gaan hebben de grootste concurrent zwart gaat maken.
Nu zegt Rutte eigenlijk van ik wil niet met Baudet regeren, en hij wilde al niet met Wilders.
De mensen die weggegaan zijn bij FvD zijn een eigen partij begonnen en daarmee wil Baudet niks te maken hebben.
De kiezers worden dus voor de keuze gesteld om te stemmen, maar wat moeten ze stemmen om van Rutte af te komen ?
Een stem op Baudet en Wilders is dus een stem die niet zal gaan resulteren in 1 van die twee partijen in een regering is eigenlijk wat Rutte zegt.
Een stem op CDA is ook gewoon een stem op een nieuwe ronde voor Rutte.
Als je helemaal over links gaat kijken dan hebben de linkse partijen al aangegeven dat ze SAMEN willen gaan regeren en niet 1 linkse partij in een kabinet.

Conclusie: VVD met CDA en D66 is te klein voor een meerderheid omdat VVD minder zetels gaat krijgen.
Maar dan zeggen ze de Christenunie vaarwel mdat ze dan nog steeds te weinig zetels hebben voor een meerderheid na de verkiezingen, dus ....
Gaat het links worden met VVD er bij en CDA er bij, dan hebben ze D66 ook niet nodig.

De enigste optie om dat tegen te kunnen gaan is een groot blok over rechts waarbij Wilders en Baudet en JA2020 zullen moeten gaan samenwerken, maar gezien de onderlinge relatie tussen die partijen denk ik dat dit niet voor de hand zal liggen.


Nee dat was mijn punt een beetje, de rechterflank gooit zo makkelijk zijn eigen glazen in. Sowieso ontkom je er momenteel niet aan dat de VVD de grootste partij gaat worden. Dat lijkt wel vrij zeker tenzij er hele gekke dingen gebeuren. Een rechtse partij zou daar zeker wel bij kunnen passen want de VVD is van zichzelf ook gematigd rechts. Door alle verdeeldheid, veel racisme en de ontzettend vervelende toon vanuit die hoek wil geen enkele partij met ze in zee. Dat heeft wel te maken met hoe de rechts populistische partijen zich opstellen en dat er altijd problemen van racisme, homofobie etc aanwezig zijn en niet worden aangepakt. Dus meeregeren wordt op die manier voor nu onmogelijk, tenzij je ooit zelf de grootste wordt. Overigens heeft de PVV wel geleerd van het verleden en gaat hier de laatste tijd wat verstandiger mee om, wat ook gelijk zorgt voor meer stabiliteit in de partijgrootte.
Maar het enige wat reëel is is een rol in de oppositie.

VVD gaat denk ik niet minder zetels krijgen dus een voortzetting van de huidige coalitie is wel logisch, mits alle partijen hier weer uit gaan komen. De partijen naast de VVD zullen wat veeleisender worden want de VVD profiteert vooral in de huidige regeing, CDA en D66 niet echt. PVDA kan een optie worden. Meer linkse partijen erbij is voor de VVD is niet handig. Een centrum-coalitie zoals nu is beter.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Veendam » 12 feb 2021 10:55

Marnix schreef:Nee dat was mijn punt een beetje, de rechterflank gooit zo makkelijk zijn eigen glazen in. Sowieso ontkom je er momenteel niet aan dat de VVD de grootste partij gaat worden. Dat lijkt wel vrij zeker tenzij er hele gekke dingen gebeuren. Een rechtse partij zou daar zeker wel bij kunnen passen want de VVD is van zichzelf ook gematigd rechts. Door alle verdeeldheid, veel racisme en de ontzettend vervelende toon vanuit die hoek wil geen enkele partij met ze in zee. Dat heeft wel te maken met hoe de rechts populistische partijen zich opstellen en dat er altijd problemen van racisme, homofobie etc aanwezig zijn en niet worden aangepakt. Dus meeregeren wordt op die manier voor nu onmogelijk, tenzij je ooit zelf de grootste wordt. Overigens heeft de PVV wel geleerd van het verleden en gaat hier de laatste tijd wat verstandiger mee om, wat ook gelijk zorgt voor meer stabiliteit in de partijgrootte.
Maar het enige wat reëel is is een rol in de oppositie.

VVD gaat denk ik niet minder zetels krijgen dus een voortzetting van de huidige coalitie is wel logisch, mits alle partijen hier weer uit gaan komen. De partijen naast de VVD zullen wat veeleisender worden want de VVD profiteert vooral in de huidige regeing, CDA en D66 niet echt. PVDA kan een optie worden. Meer linkse partijen erbij is voor de VVD is niet handig. Een centrum-coalitie zoals nu is beter.


Ik denk dat de linkse partijen wel 1 blok gaan vormen om zo te broberen een linkse meerderheid te krijgen in een nieuwe regering waarbij dan de VVD de grotere partij zal zijn. Aan de andere kant weet Rutte natuurlijk ook wel dat hij daar weinig te zeggen zal gaan hebben dus wat mij betreft spreekt Rutte echt voor zijn beurt met het uitsluiten nu al weer voor de verkiezingen aan zoals hij dat altijd al doet.
Stel nu dat 1 van de rechtse partijen de grootste gaat worden en ze vragen de VVD er wel bij dan zou Rutte dus ook geen president worden en dat wil hij nu weer juist wel. Als ik kijk naar het systeem in de VS dat je maximaal 2 maal 4 jaar president mag zijn dan vind ik dat te kort, maar een vierde keer Rutte is wat mij betreft gewoon te veel. Wat mij betreft zou het gezond zijn om Rutte in ieder geval vaarwel te zeggen maar dat durft de VVD niet aan op dit moment denk ik.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 12 feb 2021 13:14

Veendam schreef:Ik denk dat de linkse partijen wel 1 blok gaan vormen om zo te broberen een linkse meerderheid te krijgen in een nieuwe regering waarbij dan de VVD de grotere partij zal zijn. Aan de andere kant weet Rutte natuurlijk ook wel dat hij daar weinig te zeggen zal gaan hebben dus wat mij betreft spreekt Rutte echt voor zijn beurt met het uitsluiten nu al weer voor de verkiezingen aan zoals hij dat altijd al doet.
Stel nu dat 1 van de rechtse partijen de grootste gaat worden en ze vragen de VVD er wel bij dan zou Rutte dus ook geen president worden en dat wil hij nu weer juist wel. Als ik kijk naar het systeem in de VS dat je maximaal 2 maal 4 jaar president mag zijn dan vind ik dat te kort, maar een vierde keer Rutte is wat mij betreft gewoon te veel. Wat mij betreft zou het gezond zijn om Rutte in ieder geval vaarwel te zeggen maar dat durft de VVD niet aan op dit moment denk ik.

Dat Rutte Wilders heeft uitgesloten is ergens wel logisch, de vorige keer heeft Wilders aangetoond geen betrouwbare partner te zijn.
Dat Baudet is uitgesloten is in mijn ogen volslagen terecht, als je nazi-propaganda in je partij goedkeurt ben je geen serieuze kandidaat om een democratisch land te regeren.

En het blok over links: dat is al zovaak geroepen en beweerd: het komt er nooit van. Vooral omdat SP en GL ideologisch niet echt op 1 lijn zitten.
En als FVD of PVV de grootste partij zou worden: ook dan zullen ze een coalitie moeten vormen. En als niemand met ze in zee gaat (en afgezien van SGP zie ik geen partij die dat zou doen) kunnen ze dus geen coalitie vormen. Dan gaat uiteindelijk de 1 na grootste partij kijken of ze het wel voor elkaar krijgen.

En om eerlijk te zijn zie ik niet wie Rutte kan opvolgen.

Vanouds is het zo dat PvdA, CDA of VVD de grootste worden, en daarvan denk ik niet dat PvdA ditmaal serieus meedoet naar die titel.
Wilders of Baudet als premier zal niet gebeuren omdat ze geen coalitie gevormd krijgen: dan wordt het Rutte of Hoekstra.
Dus Rutte, omdat Hoekstra nu niet precies als een leider overkomt.
Het systeem in de VS is sowieso onvergelijkbaar. In de eerste plaats omdat het een tweepartijenstelsel is. Daarnaast omdat de president gekozen wordt (wij kiezen onze premier niet, en gesteld dat Ploumen de verkiezingen wint: je zult zien dat ze Aboutaleb dan uit Rotterdam wegplukken als premier).
Daarnaast: de premier is geen staatshoofd (wat hij in mijn ogen wel zou moeten zijn in een democratie).

Bovendien heeft Rutte nog niet het record "langstzittende premier" op zak, Lubbers heeft het nog steeds langer uitgehouden.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor MoesTuin » 12 feb 2021 13:49

Ik stem voor Rutte en daarmee vanzelf op de VVD.
Deze keer hoef ik daar niet lang over na te denken :D
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 12 feb 2021 13:53

Veendam schreef:Ik denk dat de linkse partijen wel 1 blok gaan vormen om zo te broberen een linkse meerderheid te krijgen in een nieuwe regering waarbij dan de VVD de grotere partij zal zijn. Aan de andere kant weet Rutte natuurlijk ook wel dat hij daar weinig te zeggen zal gaan hebben dus wat mij betreft spreekt Rutte echt voor zijn beurt met het uitsluiten nu al weer voor de verkiezingen aan zoals hij dat altijd al doet.
Stel nu dat 1 van de rechtse partijen de grootste gaat worden en ze vragen de VVD er wel bij dan zou Rutte dus ook geen president worden en dat wil hij nu weer juist wel. Als ik kijk naar het systeem in de VS dat je maximaal 2 maal 4 jaar president mag zijn dan vind ik dat te kort, maar een vierde keer Rutte is wat mij betreft gewoon te veel. Wat mij betreft zou het gezond zijn om Rutte in ieder geval vaarwel te zeggen maar dat durft de VVD niet aan op dit moment denk ik.


- de linkse partijen gaan geen blok vormen, het heeft ook geen zin trouwens.

- dat FVD op voorhand wordt uitgesloten en niet omdat Rutte voor zijn beurt praat maar omdat het een partij is met een arrogante narcistische leider die racisme en homofobie niet wil bestrijdem maar er zelf vrolijk aan meedoet en dan bij kritische vragen gaat klagen over het Nederlandse dictatoriale regime dat hem zwart wil maken en zo. En mensen die naar de feiten willen kijken zijn feitenn***ers. Logisch dat geen enkele partij nog met FVD in zee wil want haar kiezers willen dat net zo goed niet.

- die partijen zullen net zo min aan een coalitie met de FVD willen deelnemen.

- wat Amerika betreft, de president van Amerika heeft een heel andere rol met veel meer macht dan de minister-president in Nederland.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 12 feb 2021 13:55

MoesTuin schreef:Ik stem voor Rutte en daarmee vanzelf op de VVD.
Deze keer hoef ik daar niet lang over na te denken :D


Teleurstellend. Ik snap best dat je tevreden bent met hoe hij het doet mbt corona maar hij maakt ook fouten en daarnaast vind ik dat een slechte reden om VVD te stemmen. VVD wordt
toch de grootste. Maar goed, helemaal zelf weten.
Zelf zou ik nooit VVD stemmen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor MoesTuin » 12 feb 2021 13:57

Geen mens is zonder fouten....
Ik zou geen betere opvolger voor Mark Rutte weten nu...dus ben zeer tevreden inderdaad. :mrgreen:
Daarbij heeft het niets te maken dat evt de VVD de grootste zou worden ....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Veendam » 12 feb 2021 16:20

MoesTuin schreef:Geen mens is zonder fouten....
Ik zou geen betere opvolger voor Mark Rutte weten nu...dus ben zeer tevreden inderdaad. :mrgreen:
Daarbij heeft het niets te maken dat evt de VVD de grootste zou worden ....


Het zit met name in de manier van overleg en verantwoordelijkheid.
Rutte doet steeds informeel overleg dus daarbij zegt hij elke keer als er wat mis gaat dat hij officieel hier niet van op de hoogte was of dat hij niet verantwoordelijk is.

Rutte wist best wel elke keer dat er beslissingen genomen werden en hij was echt wel op de hoogte en het stond hem wel aan, maar omdat het informeel was verschuild hij zich achter de verantwoordelijkheid van anderen.
Zo ook de hele toeslagen affaire wist hij echt wel wat er gebeurde maar deed er zelf dus ook niks aan.
Rutte is dus niet schuldig aan 1 maar aan nagenoeg alle dingen die mis gingen en kan hij zich er niet achter verschuilen.

Let wel, ik ben absoluut geen PVDA aanhanger maar de enigste die zelf excuses aanbood was Lodewijk Asscher en ik moet zeggen dat siert hem wel.
Dat heb ik Rutte nog nooit horen zeggen voor wat dan ook.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 12 feb 2021 22:16

MoesTuin schreef:Geen mens is zonder fouten....
Ik zou geen betere opvolger voor Mark Rutte weten nu...dus ben zeer tevreden inderdaad. :mrgreen:
Daarbij heeft het niets te maken dat evt de VVD de grootste zou worden ....


Kan je maar je stemt toch op een partij met een goed programma, niet op wie de MP wordt? Wat Rutte toch wel wordt?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor elbert » 13 feb 2021 09:53

Moestuin schreef:Ik zou geen betere opvolger voor Mark Rutte weten nu...dus ben zeer tevreden inderdaad.
Er zijn een hoop politici die een betere opvolger van Rutte zijn momenteel dan Rutte. Rutte laten zitten betekent dat je een heleboel onverkwikkelijke zaken (incompetentie, machtsmisbruik, het structureel niet of verkeerd informeren van de Tweede Kamer, rassendiscriminatie enz. enz.) wel prima vindt. Zijn houdbaarheidsdatum is al ver overschreden en hoewel hij dat volgens beproefd recept probeert weg te lachen, of over appjes in een andere politieke partij begint (alsof er in de VVD dit soort appjes niet waren), zijn er inmiddels zoveel schandalen geweest waar hijzelf voor verantwoordelijk is, dat ik niet begrijp dat mensen niet op iemand met een wat schoner blazoen stemmen.
Of eigenlijk begrijp ik het wel: stemmen op Rutte geeft een bepaalde zekerheid. Het is de zekerheid van het kwaad dat je kent en dat te prefereren is boven het kwaad dat je vreest.
Maar dat is hoe dan ook ongezond. Daarom ben ik er wel voor om een maximumtermijn aan het ambt van premier te zetten, net zoals een Amerikaanse president ook maar 2 termijnen kan dienen. Dat voorkomt dat 1 persoon een te grote invloed krijgt in een land.
Veendam schreef:Als je helemaal over links gaat kijken dan hebben de linkse partijen al aangegeven dat ze SAMEN willen gaan regeren en niet 1 linkse partij in een kabinet.
Als puntje bij paaltje komt, valt dat linkse blok weer uit elkaar. Dat is in het verleden al zo vaak gebeurd.

Maar we zitten voorafgaand aan de verkiezingen dus het bekende Haagse spelletje te spelen: wie gaat met wie? Niet over de vraag: wat willen we eigenlijk in dit land en hoe gaan we dat bereiken? Dat is pure armoede.
Maar aangezien Rutte dus regeren over rechts uitsluit, weten we wel wat hij wil: een regering met VVD, CDA, D66, CU en PvdA. Dat betekent concreet: meer klimaat- en stikstofbeleid, minder boeren, hogere belastingen, meer immigratie, meer woningnood, meer overdracht aan soevereiniteit aan de EU. En dan moet ik nog maar zien of we snel van corona af zijn, want wat dat betreft doet Nederland het bedroevend. Dus ik denk dat we ook meer werkloosheid en faillissementen aan het rijtje toe kunnen voegen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Veendam » 13 feb 2021 10:24

elbert schreef:Er zijn een hoop politici die een betere opvolger van Rutte zijn momenteel dan Rutte. Rutte laten zitten betekent dat je een heleboel rottigheid (incompetentie, machtsmisbruik, het niet informeren van de Tweede Kamer, rassendiscriminatie enz. enz.) wel prima vindt. Zijn houdbaarheidsdatum is al ver overschreden en hoewel hij dat volgens beproefd recept probeert weg te lachen, of over appjes in een andere politieke partij begint (alsof er in de VVD dit soort appjes niet waren), zijn er inmiddels zoveel schandalen geweest waar hijzelf voor verantwoordelijk is, dat ik niet begrijp dat mensen niet op iemand met een wat schoner blazoen stemmen.
Of eigenlijk begrijp ik het wel: stemmen op Rutte geeft een bepaalde zekerheid. Het is de zekerheid van het kwaad dat je kent en dat te prefereren is boven het kwaad dat je vreest.
Maar dat is hoe dan ook ongezond. Daarom ben ik er wel voor om een maximumtermijn aan het ambt van premier te zetten, net zoals een Amerikaanse president ook maar 2 termijnen kan dienen. Dat voorkomt dat 1 persoon een te grote invloed krijgt in een land.
Als puntje bij paaltje komt, valt dat linkse blok weer uit elkaar. Dat is in het verleden al zo vaak gebeurd.

Maar we zitten voorafgaand aan de verkiezingen dus het bekende Haagse spelletje te spelen: wie gaat met wie? Niet over de vraag: wat willen we eigenlijk in dit land en hoe gaan we dat bereiken? Dat is pure armoede.
Maar aangezien Rutte dus regeren over rechts uitsluit, weten we wel wat hij wil: een regering met VVD, CDA, D66, CU en PvdA. Dat betekent concreet: meer klimaat- en stikstofbeleid, minder boeren, hogere belastingen, meer immigratie, meer woningnood, meer overdracht aan soevereiniteit aan de EU. En dan moet ik nog maar zien of we snel van corona af zijn, want wat dat betreft doet Nederland het bedroevend. Dus ik denk dat ik ook meer werkloosheid en faillissementen aan het rijtje toe kan voegen.


Wanneer ik alles bij elkaar bekijk dan is er voor mij eigenlijk maar 1 optie over en dat is stemmen op van Haga. Zelf schat ik in dat hij wel eens meer stemmen zou kunnen krijgen dan Baudet zelf en dat geeft gelijk een stevig signaal af naar Baudet zelf ook denk ik. Ik weet dat de meningen over corona verdeeld zijn maar ik heb echt alle cijfers goed bestudeerd van het CBS en daaruit kan ik niet opmaken dat een hele economie platleggen voor een stijging van het aantal mensen in de leeftijd van 70 plus die ook al tijden onderliggende andere klachten hebben.
Als je al voor het inenten en vaccineren bent dan zou je logischerwijs de conclusie moeten trekken dat je dan die mensen moet vaccineren en niet de rest van Nederland om HEN daarmee te beschermen, want dat werkt dus niet. Als ik al die affaires bekijk van Rutte dan zou je bijna denken dat hij blij is met corona, dan kan hij alles daarop focussen en blijft hij in de luwte, zoals nu ook het geval is. Trouwens, wanneer iemand zou zeggen dat Baudet antisemitisme propageerd dan denk ik dat hij vergeet dat de partner van Baudet joods is, maar dat praat niet lekker als ze iemand willen zwart maken.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Erik1960 » 13 feb 2021 16:19

Veendam schreef: Trouwens, wanneer iemand zou zeggen dat Baudet antisemitisme propageerd dan denk ik dat hij vergeet dat de partner van Baudet joods is, maar dat praat niet lekker als ze iemand willen zwart maken.


Wat heeft de partner van Baudet te maken met zijn uitlatingen? Zoek een joodse partner als je antisemitisme wilt rondbazuinen? Trouwens, de integriteit van Rutte in twijfel trekken en dan uitkomen bij een stem op Van Haga vind ik een toonbeeld van politieke lenigheid. Mijn complimenten!
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Prisma23 » 13 feb 2021 17:55

Wat een belangstelling voor (extreem) rechts hier!
Even wat meer in balans brengen, uiteindelijk gaat het toch om gerechtigheid en rentmeesterschap!

Afbeelding


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten