2e kamer verkiezingen 2021

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Op welke partij heb je vandaag gestemd?

VVD
2
6%
PVV
3
9%
CDA
2
6%
D66
2
6%
GroenLinks
1
3%
SP
0
Geen stemmen
PvdA
0
Geen stemmen
ChristenUnie
6
17%
Partij voor de Dieren
1
3%
50PLUS
0
Geen stemmen
SGP
12
34%
DENK
0
Geen stemmen
FVD
3
9%
Bij1
0
Geen stemmen
JA21
1
3%
Code Oranje
0
Geen stemmen
Volt
1
3%
BBB
1
3%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 17 sep 2021 13:57

elbert schreef:Minister Bijleveld van Defensie kreeg net als Kaag een motie van afkeuring aan het broekpak, maar zij bleef zitten. Daar is men bij de CDA achterban niet blij mee. Dat is terecht wat mij betreft, want Defensie had de zaakjes ook niet op orde bij de evacuatie uit Afghanistan. De kans zit erin dat ze vandaag of morgen alsnog opstapt.
We hebben een kabinet met brekebenen.
Omtzigt zelf pleit voor een buitenparlementair kabinet (een zakenkabinet dus), waarbij de partijbazen (Rutte, Hoekstra en Kaag) allemaal in de Tweede Kamer gaan zitten.
Hoe sympathiek ik dit idee ook vind, gezien de bewezen incompetentie van de huidige politieke kaste, ik acht het weinig realistisch. Rutte is er de man niet naar om de sleutels van het torentje uit handen te geven.

Bijleveld is overigens ook opgestapt...
Ik hoor het net op de radio, maar heb nog geen andere bron dan dat...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor johannes1 » 17 sep 2021 14:09

De Nos meldt het nu ook. Ze kon ook niet anders lijkt mij.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Katlheen » 17 sep 2021 14:30

Nou, ik ben benieuwd of ze na dit alles aankomend weekend verder gaan komen met de formatie. Wat mij betreft: schoon schip maken en nieuwe verkiezingen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 17 sep 2021 14:40

Katlheen schreef:Nou, ik ben benieuwd of ze na dit alles aankomend weekend verder gaan komen met de formatie. Wat mij betreft: schoon schip maken en nieuwe verkiezingen.

Ik help het je hopen, maar durf er een mooie fles Lagavulin op te zetten dat nieuwe verkiezingen niet de weg zijn waar de meeste partijen die in de formatie meedraaien om zitten te springen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor elbert » 17 sep 2021 14:50

elbert schreef:Omtzigt zelf pleit voor een buitenparlementair kabinet (een zakenkabinet dus), waarbij de partijbazen (Rutte, Hoekstra en Kaag) allemaal in de Tweede Kamer gaan zitten.
Hoe sympathiek ik dit idee ook vind, gezien de bewezen incompetentie van de huidige politieke kaste, ik acht het weinig realistisch. Rutte is er de man niet naar om de sleutels van het torentje uit handen te geven.
De enige politicus die mogelijk een extraparlementair kabinet zou kunnen leiden, is Remkes (VVD). Hij heeft ervaring, statuur, is van de grootste partij en hij is de enige in die partij die "nee" kan zeggen tegen Rutte. Maar dan moet Rutte wel zover worden gebracht (door andere partijen) en moet Remkes het zelf willen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Katlheen » 17 sep 2021 15:08

Ik help het je hopen, maar durf er een mooie fles Lagavulin op te zetten dat nieuwe verkiezingen niet de weg zijn waar de meeste partijen die in de formatie meedraaien om zitten te springen...


Ik denk dat het hopen tegen beter weten in is. De partijen die inderdaad meedraaien voor de formatie zullen er niet op zitten te wachten. Hoewel, ik zie D66 nog wel voor die optie opteren en de huidige problematiek van de formatie zo spinnen dat VVD en CDA de schuldigen zijn om op die manier zetels te winnen.
CDA weet dat met nieuwe verkiezingen de partij weg is, amper 6 zetels nog over. Er zal dan een regering komen met diverse nieuwe partijen of partijen die tot nu toe alleen in de oppositie hebben gezeten. Of dat stabiliteit geeft is maar de vraag, maar aan de andere kant is de club die er nu zit ook niet erg competent gebleken.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor naamloos » 17 sep 2021 16:04

StillAwake schreef:Jij werwacht neit dat de druk op ouderen om hun leven dan maar als voltooid te gaan zien toe zal nemen? Toen abortus gelegaliseerd werd gebeurde iets dergelijks wel met ongewenst zwangere meisjes.
Jij verwacht niet dat het uiteindelijk ook (wat je in de huidige euthanasie praktijk al ziet) zo is dat artsen een bersiping aan hun broek krijgen als ze weigeren?
Jij verwacht niet dat (zoals rond weigerambtenaren gebeurde bij het homohuwelijk) hele beroepsgroepen onder aan de streep als functievereiste dezelfde mening als Kaag dienen te hebben (zelfs mensen die dat beroep al uitoefenden voordat de wet veranderde)?

Ongetwijfeld, er is meestal een hoop gedoe als er iets nieuws komt.
Maar ik zie nog steeds niet in waarom tegenstanders met alle geweld willen dat iedereen moet denken en doen zoals zij.
Zij kunnen in vrijheid hun keus maken, waarom een ander dan niet?
StillAwake schreef:De grap van D66 en Kaag is namelijk dat hun tolerantie daar ophoudt waar je stopt het met hen eens te zijn...
Dat klopt, en daar mogen ze dan lekker zelf een oplossing voor bedenken anders heb je een patstelling.

StillAwake schreef:Met dat laatste heb je ongetwijfeld een punt.
Maar dat er mensen zijn die nog meer rottigheid uitvreten praat haar gedrag, haar denkwijze en machtshonger niet ineens goed.
Klopt ook, maar het ook helemaal niet mijn bedoeling iets goed te praten. Ik wil maar zeggen dat ik het meten met twee maten vind als de 1 gewoon als christen aanvaard wordt en een ander waarvan je minder slechte dingen weet wordt direct afgeserveerd. (als ik je tenminste goed begrepen heb)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 17 sep 2021 16:36

StillAwake schreef:Ik help het je hopen, maar durf er een mooie fles Lagavulin op te zetten dat nieuwe verkiezingen niet de weg zijn waar de meeste partijen die in de formatie meedraaien om zitten te springen...


Waarom hoop je het? Wat gaat het brengen? Een grotet VVD en een wat kleiner D66 en CDA en FVD en die zetels gaan vooral naar VVD en wat naar Ja21, Volt en BBB. Formeren wordt nog moeilijker en moet eerst weer verkend worden, al met al blijven we nog tijden lang met erg demissionair kabinet met veel invalministers zitten en uiteindelijk krijg je vermoedelijk werr het zelfde kabinet
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor MoesTuin » 18 sep 2021 07:39

We bevinden zich voor christelijk nederland in een interessant weekend.
Mark Rutte (van hervormde kom af) Sigrid Kaag (katholieke kom af) Wobke Hoekstra (Remonstrantse kom af) zitten met zn drieen onder leiding van nr 4 Johan Remkes op de heide....in de natuur.....onder open hemel



Hopenlijk vinden ze daar met zn allen wat rust en ook elkaar weer.
En wordt de eindconclusie.
"Er is te veel ....veel te veel gebeurd"
Er komen nieuwe verkiezingen.
Zelf denk ik dat dit voor nu het beste is.
het demissionaire kabinet is in verre staat van ontbinding.....Mark Rutte zag er ook duidelijk vermoeid uit.
Geef de Burger opnieuw zijn stem na alles wat er gebeurd is.....

Voor nu is het mooi weer op de heide.
we gaan het horen na t weekend....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 18 sep 2021 08:58

MoesTuin schreef:We bevinden zich voor christelijk nederland in een interessant weekend.
Mark Rutte (van hervormde kom af) Sigrid Kaag (katholieke kom af) Wobke Hoekstra (Remonstrantse kom af) zitten met zn drieen onder leiding van nr 4 Johan Remkes op de heide....in de natuur.....onder open hemel



Hopenlijk vinden ze daar met zn allen wat rust en ook elkaar weer.
En wordt de eindconclusie.
"Er is te veel ....veel te veel gebeurd"
Er komen nieuwe verkiezingen.
Zelf denk ik dat dit voor nu het beste is.
het demissionaire kabinet is in verre staat van ontbinding.....Mark Rutte zag er ook duidelijk vermoeid uit.
Geef de Burger opnieuw zijn stem na alles wat er gebeurd is.....

Voor nu is het mooi weer op de heide.
we gaan het horen na t weekend....


Ahh de Hilversumse hei is helend voor de ziel. Ik denk dat er snel nieuws komt dat we een nieuw kabinet hebben :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor naamloos » 18 sep 2021 09:29

MoesTuin schreef:We bevinden zich voor christelijk nederland in een interessant weekend.
Mark Rutte (van hervormde kom af) Sigrid Kaag (katholieke kom af) Wobke Hoekstra (Remonstrantse kom af) zitten met zn drieen onder leiding van nr 4 Johan Remkes op de heide....in de natuur.....onder open hemel



Hopenlijk vinden ze daar met zn allen wat rust en ook elkaar weer.
En wordt de eindconclusie.
"Er is te veel ....veel te veel gebeurd"
Er komen nieuwe verkiezingen.
Zelf denk ik dat dit voor nu het beste is.
het demissionaire kabinet is in verre staat van ontbinding.....Mark Rutte zag er ook duidelijk vermoeid uit.
Geef de Burger opnieuw zijn stem na alles wat er gebeurd is.....

Voor nu is het mooi weer op de heide.
we gaan het horen na t weekend....
En, ga je dan weer op Rutte stemmen?
Vooruit, laat ik ook eens een liedje plaatsen. :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=eov8CMJvrUI

Als er weer nieuwe verkiezingen komen stem ik hetzelfde. Ik vond het vorige keer best moeilijk welke partij het zou worden.
Overal zat wel wat bij waar ik het absoluut niet mee eens was en ben, dus dan moet je prioriteiten gaan stellen.
Wat vind ik echt belangrijk en is er een redelijke kans dat 1 of meerdere van die dingen op de agenda komen komende jaren.
Een van de dingen die ik echt belangrijk vind is hoe wij met dieren omgaan, dat vind ik vaak afschuwelijk.
Zo dicht mogelijk op elkaar, zoveel mogelijk fokken, zo snel mogelijk bij hun moeder vandaan...
Dieren zijn geen dingen, ze hebben ook gevoel en emoties.
Dus besloot ik vlak voor de verkiezingen om de dieren eens bovenaan te zetten en op de partij voor de dieren te stemmen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor MoesTuin » 18 sep 2021 11:55

@ wie weet Marnix :mrgreen:

@ Naamloos, nee ga zeker geen Mark Rutte / VVD stemmen.... ben dr wel klaar mee..... <|:)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 18 sep 2021 19:38

MoesTuin schreef:@ wie weet Marnix :mrgreen:

@ Naamloos, nee ga zeker geen Mark Rutte / VVD stemmen.... ben dr wel klaar mee..... <|:)


Maar dat zeiden we in het voorjaar ook al. Maar goed beter laat dan nooit ;-)
Laatst gewijzigd door Marnix op 20 sep 2021 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 20 sep 2021 12:51

Marnix schreef:Waarom hoop je het? Wat gaat het brengen? Een grotet VVD en een wat kleiner D66 en CDA en FVD en die zetels gaan vooral naar VVD en wat naar Ja21, Volt en BBB. Formeren wordt nog moeilijker en moet eerst weer verkend worden, al met al blijven we nog tijden lang met erg demissionair kabinet met veel invalministers zitten en uiteindelijk krijg je vermoedelijk werr het zelfde kabinet

Ik hoop vooral op een kleiner D66.
Maar dat zal wel niet gaan gebeuren...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 20 sep 2021 14:25

StillAwake schreef:Ik hoop vooral op een kleiner D66.
Maar dat zal wel niet gaan gebeuren...


Gezien je Kaag-haat begrijp ik dat je dat graag zou zien. Maar dan hebben ze een paar zetels minder en dan? Gevolg is dat het weer maanden langer gaat duren voordat er een regering is. Misschien moet je je persoonlijke vetes even ondergeschikt maken aan het landsbelang. ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten