2e kamer verkiezingen 2021

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Op welke partij heb je vandaag gestemd?

VVD
2
6%
PVV
3
9%
CDA
2
6%
D66
2
6%
GroenLinks
1
3%
SP
0
Geen stemmen
PvdA
0
Geen stemmen
ChristenUnie
6
17%
Partij voor de Dieren
1
3%
50PLUS
0
Geen stemmen
SGP
12
34%
DENK
0
Geen stemmen
FVD
3
9%
Bij1
0
Geen stemmen
JA21
1
3%
Code Oranje
0
Geen stemmen
Volt
1
3%
BBB
1
3%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 35

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Erik1960 » 09 sep 2021 09:11

Dorpeling schreef:Dat zal inderdaad, maar persoonlijk hou ik me aan de getallen die beschreven staan. Als we daaraan beginnen te twijfelen is het einde zoek.

Het is wellicht leuk om je met dit soort vragen bezig te houden, maar aantallen zijn gelukkig niet de kern van het Evangelie.

Helemaal met je eens dat getallen niet de essentie van het Evangelie zijn. Dat is juist de reden om de getallen met een korreltje zout te nemen c.q. je bewust te zijn van de symboliek die met het gebruik van de getallen gepaard gaat.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor hans0166 » 09 sep 2021 10:33

Dorpeling schreef:Dat zal inderdaad, maar persoonlijk hou ik me aan de getallen die beschreven staan. Als we daaraan beginnen te twijfelen is het einde zoek.

Het is wellicht leuk om je met dit soort vragen bezig te houden, maar aantallen zijn gelukkig niet de kern van het Evangelie.


voor mij zit er een tegenstelling in je post..als de aantallen nou niet tot de kern behoren, is het einde toch niet zoek als die niet helemaal accuraat zijn? Het zegt mij alleen maar dat her er voor die tijd wel heel veel waren .. te minder het er waren te groter is het wonder wat ermee gedaan is.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Mortlach » 09 sep 2021 12:41

Ik zou beginnen met me irriteren aan de mens die steeds meer wil en het liefst zo goedkoop mogelijk. Aan al die containerschepen die constant namaakmeuk uit China naar hier vervoeren. De hebzucht en de onnadenkenheid waardoor we met opwarming, vervuilen, zeeen vol plastic enzovoorts zitten.


Dat irriteert mij inderdaad. Elk seizoen bakken met plastic zooi bedoelt om 2 weken mee te gaan om je huis mee te 'versieren'. Alles individueel verpakt. En het gaat allemaal naar de stort uiteindelijk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 09 sep 2021 13:34

Ja of ieder jaar 5 iphone-kabeltjes bestellen want die zijn maar 2 euro per stuk, dan goedkoper dan een orginele van 15 euro. Die vervolgens wel veel langer meegaat.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 09 sep 2021 13:58

Marnix schreef:Ja of ieder jaar 5 iphone-kabeltjes bestellen want die zijn maar 2 euro per stuk, dan goedkoper dan een orginele van 15 euro. Die vervolgens wel veel langer meegaat.

En waar denk je dat dat duurdere kabeltje geproduceerd is?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 09 sep 2021 21:26

StillAwake schreef:En waar denk je dat dat duurdere kabeltje geproduceerd is?


Ja dat weet ik. Alleen gaat die wel vele malen langer mee. Maar ik heb liever dat bedrijven ook iets minder gierig zijn en meer in de regio produceren ipv ver weg omdat dat goedkoper is waarna het dus verscheept moet worden. Het zijn inderdaad niet alleen de consumenten die zich hieraan schuldig maken.

Ik wilde deze week biologische appels kopen, bleken ze uit Nieuw Zeeland te komen. Dan heeft er iemand het ook niet helemaal begrepen….
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 10 sep 2021 07:47

Marnix schreef:Ja dat weet ik. Alleen gaat die wel vele malen langer mee. Maar ik heb liever dat bedrijven ook iets minder gierig zijn en meer in de regio produceren ipv ver weg omdat dat goedkoper is waarna het dus verscheept moet worden. Het zijn inderdaad niet alleen de consumenten die zich hieraan schuldig maken.

Ik wilde deze week biologische appels kopen, bleken ze uit Nieuw Zeeland te komen. Dan heeft er iemand het ook niet helemaal begrepen….

Klopt.
Nu is het in het geval van appels uit Nieuw Zeeland niet zozeer een prijs-effect, maar een hang naar een iets hogere kwaliteit.
Maar vrijwel alles wat je koopt (ook de dure merk-spullen) is geproduceerd in het verre Oosten, en dat is echt niet omdat de kwaliteit daar hoger is.
Wij laten onze schepen (de laagwaardigere schepen) ook in China bouwen. Scheelt bijna 3 euro op de kiloprijs. Scheelt op een bootje van 6000 ton toch bijna 20 miljoen...
Is dat goed? wellicht niet, maar anders wordt het onbetaalbaar.
Hetzelfde geldt voor jouw laptop, je telefoon, de meeste onderdelen van je auto, de meeste onderdelen van je wasmachine, je schoenen, enz...

De prijsverschillen zijn momenteel zo groot tussen goedkope productie uit China en de duurdere productie uit Europa dat het economisch waanzin begint te worden om hier te produceren.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor pindas83 » 11 sep 2021 19:34

hans0166 schreef:klopt helemaal!

Maar zinkt jou dan de moed niet in de schoenen als je ziet hoe snel het oude weer terug is met het opheffen van de corona beperkingen? Dat werd ook door sommigen als keerpunt (gehoopt) gezien. "We" willen het helemaal niet.. en zeker niet minder.
De huidige klimaatplannen zijn lek als een mandje, geld rondpompen, veel meer doet het niet.
Ik ben ervan overtuigd dat we tenonder gaan aan onze eigen consumptie verslavingen.



Nou eerlijk gezegd is naar mijn mening ‘het oude’ niet terug gekomen en komt het ook niet.
Er is een samenleving in wording waar ik m’n hart voor vasthoudt. Gelukkig mogen we weten dat alles in Gods handen is..

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 13 sep 2021 07:46

pindas83 schreef:Nou eerlijk gezegd is naar mijn mening ‘het oude’ niet terug gekomen en komt het ook niet.
Er is een samenleving in wording waar ik m’n hart voor vasthoudt. Gelukkig mogen we weten dat alles in Gods handen is..

We zijn nog niet terug bij het oude, maar we zijn wel hard op weg die kant op.
En persoonlijk ben ik dar blij om.

Maar vertel: wat komt er niet terug van "het oude"?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor ajl » 15 sep 2021 10:03

StillAwake schreef:Klopt.
Nu is het in het geval van appels uit Nieuw Zeeland niet zozeer een prijs-effect, maar een hang naar een iets hogere kwaliteit.
Maar vrijwel alles wat je koopt (ook de dure merk-spullen) is geproduceerd in het verre Oosten, en dat is echt niet omdat de kwaliteit daar hoger is.
Wij laten onze schepen (de laagwaardigere schepen) ook in China bouwen. Scheelt bijna 3 euro op de kiloprijs. Scheelt op een bootje van 6000 ton toch bijna 20 miljoen...
Is dat goed? wellicht niet, maar anders wordt het onbetaalbaar.
Hetzelfde geldt voor jouw laptop, je telefoon, de meeste onderdelen van je auto, de meeste onderdelen van je wasmachine, je schoenen, enz...

De prijsverschillen zijn momenteel zo groot tussen goedkope productie uit China en de duurdere productie uit Europa dat het economisch waanzin begint te worden om hier te produceren.


Misschien is dat wel waanzin, maar realiseert met zich des te meer dat je al die spullen niet nodig hebt en is men daardoor zuiniger. Dat is ook beter voor natuur en milieu.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor elbert » 15 sep 2021 10:45

Vandaag (als het niet uitgesteld wordt tenminste) wordt het een zwaar debat voor minister Kaag van buitenlandse zaken. Het gaat over de afhandeling van de terugtocht uit Afghanistan waar van alles mis is gegaan. Bovendien blijkt uit de Volkskrant van vandaag dat de Tweede Kamerleden lang niet alle stukken hebben gekregen (lees: die zijn achtergehouden), dat de NL ambassade maandenlang om evacuatie vroeg en dat Den Haag daar niet op antwoordde. Bovendien heeft Frankrijk in juli aan Nederland aangeboden om mensen uit Afghanistan te evacueren en heeft Nederland dat botweg geweigerd. Kaag heeft ontkend dat er contact was tussen Frankrijk en Nederland.
O ja, Omtzigt is weer terug in de kamer en is van plan om zich hier in vast te bijten. Hij vroeg en kreeg een meerderheid van de Tweede Kamer voor extra stukken rond dit debacle. "Een rustige en inhoudelijke start" noemt hij dat. :lol:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 15 sep 2021 11:42

ajl schreef:Misschien is dat wel waanzin, maar realiseert met zich des te meer dat je al die spullen niet nodig hebt en is men daardoor zuiniger. Dat is ook beter voor natuur en milieu.

Toch is dat vooralsnog niet het effect wat je ziet.
Sterker: ik hoor vaker: "bij Ali kost het geen ****" (en bij die **** staat géén wettig betaalmiddel ;-)), dus ik bestel wat extra.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 15 sep 2021 11:44

elbert schreef:Vandaag (als het niet uitgesteld wordt tenminste) wordt het een zwaar debat voor minister Kaag van buitenlandse zaken. Het gaat over de afhandeling van de terugtocht uit Afghanistan waar van alles mis is gegaan. Bovendien blijkt uit de Volkskrant van vandaag dat de Tweede Kamerleden lang niet alle stukken hebben gekregen (lees: die zijn achtergehouden), dat de NL ambassade maandenlang om evacuatie vroeg en dat Den Haag daar niet op antwoordde. Bovendien heeft Frankrijk in juli aan Nederland aangeboden om mensen uit Afghanistan te evacueren en heeft Nederland dat botweg geweigerd. Kaag heeft ontkend dat er contact was tussen Frankrijk en Nederland.
O ja, Omtzigt is weer terug in de kamer en is van plan om zich hier in vast te bijten. Hij vroeg en kreeg een meerderheid van de Tweede Kamer voor extra stukken rond dit debacle. "Een rustige en inhoudelijke start" noemt hij dat. :lol:

Kaag (en dat heb ik al eerder gezegd, maar daar kwam een hoop kritiek op) beweegt haar mond alleen om te eten en te liegen, en dat zal nu niet anders zijn.
Goed dat Omtzigt zich er in vastbijt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Jesaja40 » 15 sep 2021 13:17

StillAwake merkt op:

Kaag (en dat heb ik al eerder gezegd, maar daar kwam een hoop kritiek op) beweegt haar mond alleen om te eten en te liegen, en dat zal nu niet anders zijn.
Goed dat Omtzigt zich er in vastbijt...


Des te meer een reden om verkiezingen uit te schrijven.

Dan verandert de eenmansfractie van Pieter Omtzigt in meer zetels die zich achter hem scharen.
Dat heeft niets, maar dan ook niets met populariteit te maken. Ik zie dat er een herschikking moet komen in het politieke veld. Niet om gehoord te worden of om op het pluche te zitten. Verre van dat, maar dienend aanwezig te zijn voor het welzijn van de bevolking, met name de zwakkere die weggedrukt worden in de samenleving.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor naamloos » 15 sep 2021 13:24

StillAwake schreef:Kaag (en dat heb ik al eerder gezegd, maar daar kwam een hoop kritiek op) beweegt haar mond alleen om te eten en te liegen, en dat zal nu niet anders zijn.

Als ik me goed herinner kwam die kritiek niet omdat je met bewezen feiten kwam, maar veeleer omdat je uit je onderbuik zat te praten.
Je vond haar elitair en vulde van alles en nog wat voor haar in om vervolgens met je oordeel te komen.
Er lijkt niet veel verandert want laatst zei je nog: "Ze is (terecht) kritisch op het vorige kabinet, maar vergeet gemakshalve even dat ze daar onderdeel van was (en is)."
Wat ik hoorde op het journaal was dat ze verbaasd was over de kritiek op haar lezing omdat het niets anders was dan wat ze al anderhalf jaar al zegt PLUS dat het evengoed kritiek is op haarzelf omdat ze deel uitmaakte van de regering.
Ik vond/vind gewoon dat je bijzonder snel met je oordeel klaarstaat, want Kaag was de enige niet die door jou afgemaakt werd.
Ik reageerde alleen op Kaag omdat je het bij haar wel erg bont maakte m.i.
Zelfs al komt je onderbuikgevoel uit, dan maakt dat je veroordelingen nog niet goed. Dat doe je op grond van feiten die je op dat moment WEET. Objectief, niet subjectief.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten