2e kamer verkiezingen 2021

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Op welke partij heb je vandaag gestemd?

VVD
2
6%
PVV
3
9%
CDA
2
6%
D66
2
6%
GroenLinks
1
3%
SP
0
Geen stemmen
PvdA
0
Geen stemmen
ChristenUnie
6
17%
Partij voor de Dieren
1
3%
50PLUS
0
Geen stemmen
SGP
12
34%
DENK
0
Geen stemmen
FVD
3
9%
Bij1
0
Geen stemmen
JA21
1
3%
Code Oranje
0
Geen stemmen
Volt
1
3%
BBB
1
3%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor elbert » 30 jun 2021 14:11

Ik vind het niet van goede smaak getuigen om een politieke tegenstander met scheldwoorden te bejegenen. Het enige effect dat het heeft, is dat de aandacht weer (in dit geval) op Wilders gericht wordt.
Als je inhoudelijke kritiek levert (en dat kan ook fors zijn) is dat veel effectiever. Tenminste, dat is mijn mening. Want je zult zien dat nu de politieke elite weer fijn boos op Wilders kan zijn, terwijl de aanleiding ertoe (de verwevenheid tussen media en politiek) veel interessanter is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor BladeStraight » 30 jun 2021 14:17

elbert schreef:Ik vind het niet van goede smaak getuigen om een politieke tegenstander met scheldwoorden te bejegenen. Het enige effect dat het heeft, is dat de aandacht weer (in dit geval) op Wilders gericht wordt.
Als je inhoudelijke kritiek levert (en dat kan ook fors zijn) is dat veel effectiever. Tenminste, dat is mijn mening. Want je zult zien dat nu de politieke elite weer fijn boos op Wilders kan zijn, terwijl de aanleiding ertoe (de verwevenheid tussen media en politiek) veel interessanter is.


Het gaat al lang niet meer om de inhoud, enkel om vage algemeenheden, randzaken, profileren en discussies over de toon. Een inhoudelijke discussie over de grote onderwerpen van onze tijd wordt überhaupt niet gehouden.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2021 14:36

elbert schreef:Ik vind het niet van goede smaak getuigen om een politieke tegenstander met scheldwoorden te bejegenen. Het enige effect dat het heeft, is dat de aandacht weer (in dit geval) op Wilders gericht wordt.
Als je inhoudelijke kritiek levert (en dat kan ook fors zijn) is dat veel effectiever. Tenminste, dat is mijn mening. Want je zult zien dat nu de politieke elite weer fijn boos op Wilders kan zijn, terwijl de aanleiding ertoe (de verwevenheid tussen media en politiek) veel interessanter is.

Daar heb je absoluut gelijk in, in die zin is het niet heel sjiek van Wilders (hoewel hij wel gelijk heeft)

Nieuw leiderschap was dus gewoon weer platvloers leiderschap. We hebben onze mond vol over de heer Orbán, maar zelf leven we in een land waar vanuit de VPRO en de NPO (op kosten van de belastingbetaler) een ronduit incapabel mens het torentje in gekatapulteert moet worden.
En vul voor de naam Kaag eens Baudet in, en voor D66 FvD, ik denk dat Kaag de komende maanden niet van de interuptiemicrofoon af te slaan zou zijn.

Dat mens is gevaarlijker dan we met zijn allen doorhebben, en d'r propagandamachine werkt angstvallig goed...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2021 18:03

BladeStraight schreef:Het gaat al lang niet meer om de inhoud, enkel om vage algemeenheden, randzaken, profileren en discussies over de toon. Een inhoudelijke discussie over de grote onderwerpen van onze tijd wordt überhaupt niet gehouden.

Het klopt dat het in de politiek al lang niet meer om inhoud gaat.
Het gaat om de uitstraling van de poppetjes, en dat zie je in elke stroming, van links tot rechts gebeuren.

Elke partij heeft een vaste aanhang, maar de zwevende kiezer kiest toch vooral voor een persoon, en dan vooral voor datgende wat ze aan positief nieuws rond zo'n persoon gehoord hebben in de laatste tijd.
Een dame die haar huwelijk geheim hield omdat het haar onpartijdigheid als diplomaat discutabel maakte, maar wel nieuw leiderschap beloofde.
Een dame die tot over haar nek in de oude politiek zat, maar wel nieuw leiderschap beloofde.
Vervolgens komt er een "documentaire" over een kandidaat kamerlid. Toevallig uitgezonden op het meest gunstige moment om als een soort heilige de verkiezingen in te gaan. Nieuw leiderschap, en met een campagne die klonk als een klok, ingeleid door een "documentaire" die ook nog eens doorgestoken kaart bleek te zijn.
De documentaire 'Van Beiroet naar binnenhof' heeft o.a. een subsidie van € 83.000,- ontvangen van Het Nederlands Filmfonds (voorzitter van de raad van Commissarissen van het Nederlands Filmfonds is... (tromgeroffel....) Thom de Graaf (D66) in samenwerking met NPO. NPO-bestuursvoorzitter...: Shula Rijxman (D66)

Vervolgens heeft de minister (met de voor hem beschikbare informatie) de kamer (achteraf fout) ingelicht over deze "docu". Daar kon Slob niks aan doen, maar Kaag wist wél hoe het zat, en heeft dus verzuimd de kamer op de juiste wijze en naar waarheid in te lichten.
Op het moment dat Geenstijl de WOB stukken boven tafel krijgt duikt ze in een "ich habe es nicht gewüsst" modus (terwijl in een aantal mails duidelijk staat dat eea met haar overlegd is, dat ze ergens een nachtje over heeft geslapen, dat ze zelf vond dat haar idealen te weinig voor het voetlicht kwamen.
Nu is het ineens haar fout, maar alles wat goed ging was de verdienste van anderen (een poging om als een soort martelaar alsnog voordeel van de hele situatie te trekken)?
In het Omtzigt dossier wist ze ook al niet meer of ze er bij was.
Haar geheugen is in elk geval neit beter dan dat van Rutte, zoveel is duidelijk.

En daarmee kan dat "nieuwe leiderschap" ook wel eens alleen nieuw zijn voor degenen die het langetermijngeheugen van een goudvis hebben...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor elbert » 12 aug 2021 14:02

De verkiezingen liggen nu 5 maanden achter ons.
Is er al zicht op een nieuw kabinet? Nee, in het geheel niet. Voor zover ik weet is iedereen op vakantie gegaan en is er niets gebeurd.
Ondertussen worden in strijd met de grondwet (!) kamerleden als (demissionair) bewindspersoon aangesteld en regeert het demissionaire kabinet door alsof het volledig missionair is. Het kabinet dat moest aftreden vanwege schendingen van de rechtsstaat, gaat daar vrolijk mee door.
Dit is allemaal erg onverkwikkelijk. Ik ben er voor als er in ons land, net als in Israel, automatisch nieuwe verkiezingen zouden komen als er na een bepaalde periode (bijvoorbeeld een half jaar) na verkiezingen nog geen regering is. Een democratisch mandaat is namelijk beperkt houdbaar en als partijen lanterfanten met het tot stand brengen van een regering, dan mag de kiezer er uiteindelijk wel weer wat over zeggen.

Update: blijkbaar heeft men toch een paar punten op papier gezet en wordt er volgende week verder gepraat.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Lydia63 » 12 aug 2021 14:26

elbert schreef: Ik ben er voor als er in ons land, net als in Israel, automatisch nieuwe verkiezingen zouden komen als er na een bepaalde periode (bijvoorbeeld een half jaar) na verkiezingen nog geen regering is. Een democratisch mandaat is namelijk beperkt houdbaar en als partijen lanterfanten met het tot stand brengen van een regering, dan mag de kiezer er uiteindelijk wel weer wat over zeggen.


Ik ben het geheel met je eens, persoonlijk wens ik ook nieuwe verkiezingen, al weet ik tegen beter weten in dat er niks zal veranderen ik heb 'n andere hoop.
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor gravo » 12 aug 2021 15:56

Lydia63 schreef:Ik ben het geheel met je eens, persoonlijk wens ik ook nieuwe verkiezingen, al weet ik tegen beter weten in dat er niks zal veranderen ik heb 'n andere hoop.

Nieuwe verkiezingen? Daar hebben de partijen die de DoPP-overeenkomst hebben afgesloten geen enkel belang bij!
VVD, D66, CDA, GroenLinks, PvdA en Volt hebben dit duurzaamheids-akkoord als de inzet voor het nieuwe kabinet 2021-2025 op 30 juni definitief gemaakt.
Op de golven van de IPCC paniek telt nu nog maar 1 hoofdonderwerp en dat is de klimaatopgaaf.
Grote kans dat dit het momentum is waarop zeer verregaande, met name groene, linkse en EU-gezinde regeringsmaatregelen zullen worden doorgevoerd. Rutte zal nog verder moeten doordraaien om de leidinggevende positie niet aan Kaag te verspelen.
Tegelijkertijd brengt dat de samenleving aan de rand van enorme clashes. Burgers zullen worden vermalen door de enorme lastenverzwaringen die zij zullen krijgen (minder welvaart door strengere controles en duurdere prijzen waardoor basisbehoeften in gevaar komen), zeg maar gerust: terugkerende armoede. Bedrijven zullen het onvoorstelbare vele geld dat wordt uitgetrokken of geschapen voor de klimaatadaptatie verplicht moeten aanwenden voor rigoureuze ombouw, waarbij ze de kosten die ze zelf nog extra moeten maken kunnen afwentelen op de burger. Sowieso zullen de honderden miljarden die dit gaan kosten voor rekening zijn van de komende generaties. Tientallen jaren zullen zij het met minder moeten doen en dit zal een afgedwongen inleveren zijn. Een strak geregisseerd beknotting, waar geen beroep tegen mogelijk is. De gehele transitie kan niet anders geschieden dan door een uiterst ver doorgevoerde controle van burgers en bedrijven, met boetes, uitsluitingen en sociale verbanningen. Rechtbanken die goed bedrag belonen en fout gedrag (foute denkwijzen) bestraffen zullen een Europese dimensie hebben. De mate waarin temidden van dit financiële en politionele geweld ook fraude en corruptie zullen voorkomen zal immens zijn. De belangen worden zo groot dat misdaad, moord en doodslag direct aan klimaat-maatregelen zal worden verbonden. Toegang tot grondstoffen, (emissie) rechten en eerste levensbehoeften zijn het nieuwe te winnen goud in het Klimaat-gedreven Wilde Westen. En wereldwijd.
Vluchten kan niet meer. Niet meer voor de gevaren van de klimaatveranderingen, maar ook niet meer voor de groene overheids-repressie.
En dat zal vooral veel pijn doen in het Westen, waar mensenrechten en vrijheden altijd voorop stonden. Niet westerse culturen hebben hun onderdanen altijd al geknecht. Maar het Westen gaat zich aan de hand van de klimaatverandering op deze manier vast en zeker transformeren naar een Chinees of communistisch model, waarbij de collectieve uitkomsten van beleid de individuele rechten, beschermwaardigheid en vrijheden zonodig kunnen en mogen vermorzelen.
Mijn gevoel is dat dit leidt tot grote armoede en geweld.
Zeker omdat iedereen dergelijke opgelegde systeem-veranderingen als zeer onrechtvaardig, onwaarachtig en ondemocratisch zal ervaren.

Met Al het Goede wat men meent te moeten doen, zal onontkoombaar ook Al het Kwade de kop op steken.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor benefietdiner » 13 aug 2021 08:05

gravo schreef:Nieuwe verkiezingen? Daar hebben de partijen die de DoPP-overeenkomst hebben afgesloten geen enkel belang bij!
VVD, D66, CDA, GroenLinks, PvdA en Volt hebben dit duurzaamheids-akkoord als de inzet voor het nieuwe kabinet 2021-2025 op 30 juni definitief gemaakt.
Op de golven van de IPCC paniek telt nu nog maar 1 hoofdonderwerp en dat is de klimaatopgaaf.
Grote kans dat dit het momentum is waarop zeer verregaande, met name groene, linkse en EU-gezinde regeringsmaatregelen zullen worden doorgevoerd. Rutte zal nog verder moeten doordraaien om de leidinggevende positie niet aan Kaag te verspelen.
Tegelijkertijd brengt dat de samenleving aan de rand van enorme clashes. Burgers zullen worden vermalen door de enorme lastenverzwaringen die zij zullen krijgen (minder welvaart door strengere controles en duurdere prijzen waardoor basisbehoeften in gevaar komen), zeg maar gerust: terugkerende armoede. Bedrijven zullen het onvoorstelbare vele geld dat wordt uitgetrokken of geschapen voor de klimaatadaptatie verplicht moeten aanwenden voor rigoureuze ombouw, waarbij ze de kosten die ze zelf nog extra moeten maken kunnen afwentelen op de burger. Sowieso zullen de honderden miljarden die dit gaan kosten voor rekening zijn van de komende generaties. Tientallen jaren zullen zij het met minder moeten doen en dit zal een afgedwongen inleveren zijn. Een strak geregisseerd beknotting, waar geen beroep tegen mogelijk is. De gehele transitie kan niet anders geschieden dan door een uiterst ver doorgevoerde controle van burgers en bedrijven, met boetes, uitsluitingen en sociale verbanningen. Rechtbanken die goed bedrag belonen en fout gedrag (foute denkwijzen) bestraffen zullen een Europese dimensie hebben. De mate waarin temidden van dit financiële en politionele geweld ook fraude en corruptie zullen voorkomen zal immens zijn. De belangen worden zo groot dat misdaad, moord en doodslag direct aan klimaat-maatregelen zal worden verbonden. Toegang tot grondstoffen, (emissie) rechten en eerste levensbehoeften zijn het nieuwe te winnen goud in het Klimaat-gedreven Wilde Westen. En wereldwijd.
Vluchten kan niet meer. Niet meer voor de gevaren van de klimaatveranderingen, maar ook niet meer voor de groene overheids-repressie.
En dat zal vooral veel pijn doen in het Westen, waar mensenrechten en vrijheden altijd voorop stonden. Niet westerse culturen hebben hun onderdanen altijd al geknecht. Maar het Westen gaat zich aan de hand van de klimaatverandering op deze manier vast en zeker transformeren naar een Chinees of communistisch model, waarbij de collectieve uitkomsten van beleid de individuele rechten, beschermwaardigheid en vrijheden zonodig kunnen en mogen vermorzelen.
Mijn gevoel is dat dit leidt tot grote armoede en geweld.
Zeker omdat iedereen dergelijke opgelegde systeem-veranderingen als zeer onrechtvaardig, onwaarachtig en ondemocratisch zal ervaren.

Met Al het Goede wat men meent te moeten doen, zal onontkoombaar ook Al het Kwade de kop op steken.

gravo

Ook in politiek opzicht kan ik geheel achter je staan.
DoPP-overeenkomst: Bouwstenen voor het Duurzaam Regeerakkoord 2021-2025
https://www.liberaal-groen.nl/wp-conten ... nitief.pdf

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor elbert » 13 aug 2021 13:44

gravo schreef: Maar het Westen gaat zich aan de hand van de klimaatverandering op deze manier vast en zeker transformeren naar een Chinees of communistisch model, waarbij de collectieve uitkomsten van beleid de individuele rechten, beschermwaardigheid en vrijheden zonodig kunnen en mogen vermorzelen.
Mijn gevoel is dat dit leidt tot grote armoede en geweld.
Zeker omdat iedereen dergelijke opgelegde systeem-veranderingen als zeer onrechtvaardig, onwaarachtig en ondemocratisch zal ervaren.
Exact. Ongeacht wat je van het hele klimaatverandering gebeuren vindt, is dit waar we op uitkomen. Je ziet dat dit verhaal ook op alle mogelijke manieren in de media geplugd wordt. Zo kwam de NRC met een brief aan Rutte van een meisje van 14 dat bezorgd is over klimaatverandering. De NOS stond ook te trappelen om daarover te berichten en ze mocht dan ook uitgebreid op de radio erover praten. Er werd in het radioprogramma al gezinspeeld op een mogelijke ontmoeting met Rutte, zodat ze suggesties kan doen voor klimaatbeleid.
Wat beide media er niet bij vertelden dat dit meisje een vader heeft die tot over zijn oren in de duurzame investeringen zit. Kortom: haar vader heeft er financieel belang bij dat zijn dochter een briefje aan Rutte schrijft. Maar dat vertellen onze media ons niet. Daar moet je voor googlen.

Waarom dit belangrijk is? Omdat context bij een verhaal altijd belangrijk is en nu het beeld ontstaat van een onschuldig jong meisje dat zo bezorgd is over het klimaat. Een Nederlandse versie van Greta Thunberg (die ook ouders met bepaalde belangen achter haar hebben staan) dus: het onschuldige slachtoffer van de schuldige burgers die de wereld voor haar verpest hebben.
Toch vreemd dat dochters van boeren of bouwvakkers nooit dit soort brieven (zonder spelfouten ook nog!) schrijven, en als dat wel gebeurt, dat onze media er dan niet over berichten.
Dit is niets minder dan propaganda waarbij kinderen worden ingezet, zonder dat er nu serieus (en dus met hoor en wederhoor) op deze materie wordt ingegaan.
Wie een beetje nadenkt, ziet de bui al hangen voor de burgers van dit land: er worden straks grote offers gevraagd van burgers die daar niet om gevraagd hebben, maar die nu alvast een schuldgevoel wordt aangepraat waardoor ze wellicht wat meer bereid zijn om straks diep in de buidel te tasten voor een probleem waarbij in de aanpak geen enkel meetbaar resultaat is te verwachten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor gravo » 16 aug 2021 06:17

Kaag meldt dat ze persé niet met de ChristenUnie wil regeren. Tot nu toe lijkt het DoPP rapport dus een voorspellende werking te hebben.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 16 aug 2021 06:49

Hoe bedoel je?

Wel een spagaat. VVD zal niet een coalitie over links de voorkeur geven. Dat D66 dat wel doet is logisch maar op zo’n manier wordt geprobeerd VVD voor het blok te zetten. Je wilde snel formeren? Dat is dit je optie. Ik vind echter dat je als tweede partij niet van tevoren je maar tot één optie moet beperken. De coalitie met D66 en CU werkte afgelopen kabinet namelijk ook wel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor elbert » 16 aug 2021 07:12

Kaag wil niet met de CU, de CU niet met Rutte, Rutte en ook Hoekstra willen niet met het duo PvdA en GL. PvdA en GL willen alleen samen en niet apart.
Wat nu? We zitten in een patstelling.
Iemand moet toe gaan geven, of er moeten nieuwe verkiezingen komen.

Mijn inschatting is dat Rutte hier blufpoker gaat spelen en tegen Kaag gaat zeggen: "zie maar hoe je hier uit komt". Dan wordt het ofwel nieuwe verkiezingen waarbij D66 verliest, ofwel D66 draait bij.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor hans0166 » 16 aug 2021 08:49

Marnix schreef:Hoe bedoel je?
De coalitie met D66 en CU werkte afgelopen kabinet namelijk ook wel.


De D66 wil dit keer hun programma van de "vrijwillige" dood er volledige doordrukken, gaat met CDA en CU niet echt vlotjes verlopen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 16 aug 2021 09:38

Kan maar met het CDA wordt dat ook lastig. En met alleen linkse partijen krijg je VVD niet mee. Kortom, inderdaad een patstelling.


elbert schreef:Kaag wil niet met de CU, de CU niet met Rutte, Rutte en ook Hoekstra willen niet met het duo PvdA en GL. PvdA en GL willen alleen samen en niet apart.
Wat nu? We zitten in een patstelling.
Iemand moet toe gaan geven, of er moeten nieuwe verkiezingen komen.

Mijn inschatting is dat Rutte hier blufpoker gaat spelen en tegen Kaag gaat zeggen: "zie maar hoe je hier uit komt". Dan wordt het ofwel nieuwe verkiezingen waarbij D66 verliest, ofwel D66 draait bij.


Het zal wel moeten. Uiteindelijk is het spel nu natuurlijk al om te doen om zoveel mogelijk uit de onderhandelingen te kunnen halen. Allicht gaat D66 overstag maar dan moet dan wel iets interessants tegenover staan. Nieuwe verkiezingen gaan waarschijnlijk niets opleveren, het CDA dat altijd een stabiele factor was in een coalitie met de VVD zakt na de Omtzigt-soap verder weg, met steeds meer kleine partijtjes wordt een coaliltie vormen steeds lastiger, een meerderheid in de Eerste Kamer wordt al helemaal een uitdaging. Nederland lijkt eindelijk een beetje ten onder te gaan aan zijn meerpartijenstelsel omdat er steeds minder grote partijen overblijven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor elbert » 18 aug 2021 08:18

Het lijkt erop dat Kaag haar zin krijgt en de ChristenUnie nu afvalt doordat ze die bijna letterlijk de deur uit heeft gewerkt.
Maar terwijl Nederlanders en degenen die voor de Nederlanders gewerkt hadden in Afghanistan wanhopig op een Nederlands vliegtuig zaten te wachten en wij daar met afgrijzen naar zaten te kijken, zat zij, de minister van buitenlandse zaken, doodgemoedereerd met de PvdA en GL te konkelen hoe ze de formatie verder aan gaan pakken. Nu snap ik ook dat ze gisteren in de Tweede Kamer vertelde dat ze is overrompeld door de gebeurtenissen in Afghanistan: ze was bezig met andere dingen, namelijk het smeden van een linkse coalitie, ook al heeft links zetels verloren.
Dat is blijkbaar het nieuwe leiderschap waar ze campagne mee voerde.
Ik ben benieuwd of de VVD en het CDA dit gaan pikken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten