2e kamer verkiezingen 2021

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Op welke partij heb je vandaag gestemd?

VVD
2
6%
PVV
3
9%
CDA
2
6%
D66
2
6%
GroenLinks
1
3%
SP
0
Geen stemmen
PvdA
0
Geen stemmen
ChristenUnie
6
17%
Partij voor de Dieren
1
3%
50PLUS
0
Geen stemmen
SGP
12
34%
DENK
0
Geen stemmen
FVD
3
9%
Bij1
0
Geen stemmen
JA21
1
3%
Code Oranje
0
Geen stemmen
Volt
1
3%
BBB
1
3%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor elbert » 12 apr 2021 07:55

DeDwaler schreef:Misschien niet, maar ze vragen Tjeenk Willink, laat Tjeenk Willink dan ook zijn werk doen, zonder hem voor de voeten te lopen met een contraproductieve flutmotie. Als je het vertrouwen terug wilt brengen, dan moet je anderen ook vertrouwen schenken. Vertrouwen werkt twee kanten op, het is geven en nemen. Lijmen die handel, want op deze manier doorbreken ze helemaal niets.
Even recapituleren: een democratisch gekozen volksvertegenwoordiging moet iemand die door niemand gekozen is, niet voor de voeten lopen en ze moeten verder hun mond houden zodat we niet weten wat er gebeurt?
En alleen op die manier wordt "het vertrouwen hersteld"? Hoe dan?
Nou, ik begin aan je democratisch gehalte te twijfelen.
DeDwaler schreef:Bloemetje-gate, aldus Elbert.... Ik begin me toch wel een beetje zorgen om je te maken. Gaat het verder wel goed met je? :-)

Dus als ik het goed begrijp had Kaag vooraf geen bloemen moeten kopen omdat daarmee de schijn kon worden gewekt dat ze van tevoren wist dat Bergkamp zou gaan winnen? Mja ja...

Misschien een absurde gedachte van mij, maar zou het ook zo kunnen zijn dat Sigrid Kaag gewoon een hartelijke vrouw is die de nieuwe voorzitter een bloemetje wilde geven, wie dat dan ook zou worden? Of heb ik soms gemist dat ze nog voor de stemming de beruchte bos bloemen hebben gefotografeerd en in het bijzonder het kaartje dat eraan hing met 'Gefeliciteerd, Vera!'?

Dat hele stemproces is niet te controleren, want ze stemmen anoniem. Trouwens, wat doet het er toe van welke partij de voorzitter is? Of haal ik me met die vraag weer van alles op de hals?
Dus je denkt serieus dat mevrouw Kaag die bloemen voor Martin Bosma gekocht had, want ze werd helemaal blij van de gedachte dat een PVV-er kamervoorzitter zou worden?
Nou, je mag me cynisch noemen, maar ik heb niet de gedachte dat ze zo hartelijk is dat ze de voorzittershamer aan een PVV-er gunt.
Natuurlijk wist Kaag al wat de verschillende partijen zouden stemmen en was er afstemming met sommige van die partijen. Daarom lagen de bloemen al klaar.
DeDwaler schreef:Er is geen cover-up. Dat is het verschil.
In het geval van "functie elders" was die er natuurlijk wel, of althans: die poging is gedaan. Alleen deze keer kregen we een glimp van hoe het er achter de glimlach van de politici echt aan toe gaat.
De premier verklaarde "naar eer en geweten te hebben gelogen". Zolang je dat "naar eer en geweten" doet, is het dus geen probleem.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor DeDwaler » 12 apr 2021 15:22

elbert schreef:Even recapituleren: een democratisch gekozen volksvertegenwoordiging moet iemand die door niemand gekozen is, niet voor de voeten lopen en ze moeten verder hun mond houden zodat we niet weten wat er gebeurt?
En alleen op die manier wordt "het vertrouwen hersteld"? Hoe dan?
Nou, ik begin aan je democratisch gehalte te twijfelen.


Het zijn onderhandelingen en die zijn gebaat bij de vertrouwelijkheid van een persoonlijk gesprek. Vergelijk het met een kaartspel, daarin leg je toch ook niet direct al je kaarten open en bloot op tafel? Mijns inziens is die motie er alleen maar om elkaar te kunnen controleren. Het wantrouwen straalt van het hele proces af.

Hoe zie jij dat 'herstellen van het vertrouwen' voor je, Elbert?

elbert schreef:Dus je denkt serieus dat mevrouw Kaag die bloemen voor Martin Bosma gekocht had, want ze werd helemaal blij van de gedachte dat een PVV-er kamervoorzitter zou worden?
Nou, je mag me cynisch noemen, maar ik heb niet de gedachte dat ze zo hartelijk is dat ze de voorzittershamer aan een PVV-er gunt.
Natuurlijk wist Kaag al wat de verschillende partijen zouden stemmen en was er afstemming met sommige van die partijen. Daarom lagen de bloemen al klaar.


Khadija Arib deed toch ook nog mee? Dat Bosma het hoogstwaarschijnlijk niet zou worden was volgens mij wel duidelijk. Ik sluit niet uit dat men kon vermoeden of dat het publiek geheim was wie de nieuwe voorzitter zou worden, maar dat er sprake zou zijn van afstemming kun je niet met zekerheid beweren. In dat geval (en dat zeg ik uit zorg) kunnen we onze verdachtmakingen maar beter voor ons houden, want mensen (onterecht) van allerlei zaken beschuldigen doen we niet ongestraft, zeker in het licht van de eeuwigheid niet. Voor alles zullen we verantwoording aan God moeten afleggen (2 Korinthe 5:9-10).

We doen als samenleving veel te lichtvaardig over wat we allemaal maar onbezonnen op het internet neerplempen.

elbert schreef:In het geval van "functie elders" was die er natuurlijk wel, of althans: die poging is gedaan. Alleen deze keer kregen we een glimp van hoe het er achter de glimlach van de politici echt aan toe gaat.
De premier verklaarde "naar eer en geweten te hebben gelogen". Zolang je dat "naar eer en geweten" doet, is het dus geen probleem.


Dat laatste is de conclusie van de Kamer en het halve land. Wat mij betreft is dat een verdraaiing van wat Rutte zelf heeft verklaard, namelijk dat hij de pers naar eer en geweten te woord heeft gestaan, maar dat achteraf is gebleken dat hij de waarheid niet heeft gesproken.

Dat ze consequent elkaars woorden verdraaien om er vervolgens op los te kunnen gaan is ook niets nieuws. Zorgvuldigheid en elkaars woorden proberen recht doen is wel het minste van men van een 'nieuwe politieke cultuur' zou mogen verwachten.
.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 12 apr 2021 16:18

Dat je iets niet meer weet is natuurlijk wel een van de meest gebruikte excuses he. Eerst zeggen dat je iets niet gedaan hebt. Als het dan toch bekend wordt dat je het hebt gedaan zeg je: Ik wist echt niet meer dat ik het gedaan heb. Dat doen peuters en kleuters al. Maar dat iemand die bekend staat om zijn olifantengeheugen dit een paar doet en iedere keer als het netelige kwesties zijn is wel verdacht. Gelukkig ben jij zo goed van vertrouwen dat je politici die die roepen iedere keer het voordeel van de twijfel geeft maar of dat helemaal terecht is vraag ik me wel af.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor elbert » 21 apr 2021 13:19

Terwijl informateur Tjeenk Willink voorsorteert op een kabinet Rutte 4, komt RTL4 vandaag met het nieuws dat het kabinet in 2019 besloot om doelbewust informatie over de toeslagenaffaire achter te houden richting de Tweede Kamer. Dit is politiek gezien compleet ontoelaatbaar, want ondermijning van de democratie en de rechtsstaat. Daar komt nog eens bij dat premier Rutte hierover mogelijk heeft gelogen tegen de parlementaire onderzoekscommissie (een strafbaar feit). Het zou me niets verbazen als hij zich weer eens dingen "verkeerd heeft herinnerd" of "er geen actieve herinnering" meer aan heeft. In elk geval heeft Rutte tegen de Tweede Kamer gezegd: "ik neem alle conclusies van de onderzoekscommissie over, behalve dat we informatie hebben achtergehouden, dat klopt niet". Vervolgens komt er dus vandaag dit nieuws dat juist bevestigt dat het kabinet doelbewust informatie heeft achtergehouden.

Er komt trouwens nog een parlementaire enquete over de toeslagenaffaire tijdens het volgende kabinet, waardoor ik me moeilijk kan voorstellen hoe Rutte hiermee weg kan blijven komen. Overigens zijn ook Kaag en Hoekstra in hun hoedanigheid als minister hierbij betrokken. Als deze informatie klopt (en tot nog toe is de informatie waarmee Pieter Klein van RTL over deze affaire kwam altijd correct gebleken), dan moet er een grote bezem door politiek Den Haag.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Dorpeling » 21 apr 2021 17:19

elbert schreef:Terwijl informateur Tjeenk Willink voorsorteert op een kabinet Rutte 4, komt RTL4 vandaag met het nieuws dat het kabinet in 2019 besloot om doelbewust informatie over de toeslagenaffaire achter te houden richting de Tweede Kamer. Dit is politiek gezien compleet ontoelaatbaar, want ondermijning van de democratie en de rechtsstaat. Daar komt nog eens bij dat premier Rutte hierover mogelijk heeft gelogen tegen de parlementaire onderzoekscommissie (een strafbaar feit). Het zou me niets verbazen als hij zich weer eens dingen "verkeerd heeft herinnerd" of "er geen actieve herinnering" meer aan heeft. In elk geval heeft Rutte tegen de Tweede Kamer gezegd: "ik neem alle conclusies van de onderzoekscommissie over, behalve dat we informatie hebben achtergehouden, dat klopt niet". Vervolgens komt er dus vandaag dit nieuws dat juist bevestigt dat het kabinet doelbewust informatie heeft achtergehouden.

Er komt trouwens nog een parlementaire enquete over de toeslagenaffaire tijdens het volgende kabinet, waardoor ik me moeilijk kan voorstellen hoe Rutte hiermee weg kan blijven komen. Overigens zijn ook Kaag en Hoekstra in hun hoedanigheid als minister hierbij betrokken. Als deze informatie klopt (en tot nog toe is de informatie waarmee Pieter Klein van RTL over deze affaire kwam altijd correct gebleken), dan moet er een grote bezem door politiek Den Haag.

Ik vraag me oprecht af waarom dit nu weer opgerakeld moet worden. Dit is niet de fout van 1 man maar van het hele toenmalige kabinet. Ze waren om deze reden afgetreden én zijn massaal opnieuw gekozen, er zijn ruime compensaties gedaan en schulden overgenomen, duizend excuses gemaakt.. Kunnen we niet gewoon door? Er is zoveel meer wat aandacht verdiend. En hebben we een beter alternatief dan Rutte?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Erik1960 » 21 apr 2021 20:13

Dorpeling schreef:Ik vraag me oprecht af waarom dit nu weer opgerakeld moet worden. Dit is niet de fout van 1 man maar van het hele toenmalige kabinet. Ze waren om deze reden afgetreden én zijn massaal opnieuw gekozen, er zijn ruime compensaties gedaan en schulden overgenomen, duizend excuses gemaakt.. Kunnen we niet gewoon door? Er is zoveel meer wat aandacht verdiend. En hebben we een beter alternatief dan Rutte?


Als dit waar is, is niet alleen Rutte gezien. Er is steeds ontkent dat er moedwillig en doelbewust informatie is onthouden aan de Kamer. En het lijkt er nu op dat er op kabinetsniveau expliciet besloten is de Kamer niet de informatie te geven die de Kamer vroeg.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor MoesTuin » 21 apr 2021 21:19

Dorpeling schreef:Ik vraag me oprecht af waarom dit nu weer opgerakeld moet worden. Dit is niet de fout van 1 man maar van het hele toenmalige kabinet. Ze waren om deze reden afgetreden én zijn massaal opnieuw gekozen, er zijn ruime compensaties gedaan en schulden overgenomen, duizend excuses gemaakt.. Kunnen we niet gewoon door? Er is zoveel meer wat aandacht verdiend. En hebben we een beter alternatief dan Rutte?

Ik ben het met je eens....
Rutte de boeman....t is duidelijk.
Maar trek idd dan ook eens D66 en Christen Unie aan de oren mee naar voren want die maakten ook onderdeel uit....
Wel zo fair

Mark Rutte....k ben nog altijd groot fan...
kijk....we blijven mensen eeeeejjjj...ik ben ook een mens en laat steken vallen....
Hoe Mark het nu nog steeds doet....petje af....ook een keer een positief geluid....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Erik1960 » 21 apr 2021 21:28

MoesTuin schreef:Ik ben het met je eens....
Rutte de boeman....t is duidelijk.
Maar trek idd dan ook eens D66 en Christen Unie aan de oren mee naar voren want die maakten ook onderdeel uit....
Wel zo fair

Mark Rutte....k ben nog altijd groot fan...
kijk....we blijven mensen eeeeejjjj...ik ben ook een mens en laat steken vallen....
Hoe Mark het nu nog steeds doet....petje af....ook een keer een positief geluid....


Ik ben geen Rutte-fan, maar respecteer wel wat hij doet en gedaan heeft. Dat er daarbij dingen fout gaan, is inderdaad evident, want mensen maken fouten.
Het wordt in mijn ogen anders, wanneer er bewust en na overleg een besluit wordt genomen om de Kamer niet volledig te informeren. Dat is niet meer ‘een steek laten vallen’, maar doelgericht voorbij gaan aan een belangrijk uitgangspunt van onze staatsinrichting. Wanneer het echt waar is dat er in het kabinet over gesproken is om het op deze manier te doen, is er in mijn ogen ook voor Kaag en Hoekstra geen toekomst meer in de landelijke politiek. Daarbij weegt voor mij ook zwaar dat er van de kant van de regering steeds is volgehouden dat de Kamer niet bewust onvolledig geïnformeerd is. Wanneer nu vast komt te staan dat er wel degelijk bewust is gekozen voor de gevolgde lijn, dan is de geloofwaardigheid verdwenen van iedereen die in het kabinet zat toen dat besluit werd genomen. Dus niet Rutte als boeman, maar iedereen die er bij was.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 21 apr 2021 22:17

Dorpeling schreef:Ik vraag me oprecht af waarom dit nu weer opgerakeld moet worden. Dit is niet de fout van 1 man maar van het hele toenmalige kabinet. Ze waren om deze reden afgetreden én zijn massaal opnieuw gekozen, er zijn ruime compensaties gedaan en schulden overgenomen, duizend excuses gemaakt.. Kunnen we niet gewoon door? Er is zoveel meer wat aandacht verdiend. En hebben we een beter alternatief dan Rutte?


Het is nieuwe informatie.... die het beschadigde vertrouwen verdere schade toebrengt. Ruttte zegt dat er niets onoorbaars is gebeurd. De vraag is nu alleen nog of dat ook echt zo is of dat hij het zich niet meer (actief) weet te herinneren. :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor elbert » 22 apr 2021 07:51

Dorpeling schreef:Ik vraag me oprecht af waarom dit nu weer opgerakeld moet worden. Dit is niet de fout van 1 man maar van het hele toenmalige kabinet. Ze waren om deze reden afgetreden én zijn massaal opnieuw gekozen, er zijn ruime compensaties gedaan en schulden overgenomen, duizend excuses gemaakt.. Kunnen we niet gewoon door? Er is zoveel meer wat aandacht verdiend. En hebben we een beter alternatief dan Rutte?
Het aftreden gebeurde vanwege de toeslagenaffaire. Dit gaat over de democratische rechtsstaat en de ondermijning ervan en dat duidt eerder op een constitutionele crisis dan op een leermomentje na een pijnlijke affaire. Daarom kunnen we niet "gewoon door". Want dit gaat niet alleen meer over de toeslagenaffaire, maar over het functioneren van onze rechtsstaat.
Dat gaat verder dan alleen de persoon Rutte inderdaad. Als de berichten kloppen, zijn ook de andere coalitiepartijen verantwoordelijk.
Voor wat betreft je laatste vraag: "hebben we een beter alternatief dan Rutte?" is mijn antwoord dat elke willekeurige burger nu een beter alternatief is. Want niet alleen over de toeslagenaffaire is gelogen, ook over de corona aanpak is gelogen (zie o.a. dit draadje van een Nieuwsuur journalist). Er komen parlementaire enquetes over zowel de toeslagenaffaire als over de coronaaanpak als over het aardgasdebacle in Groningen en de kans dat die goed uitpakken voor Rutte is minimaal. Mocht er dus een kabinet Rutte 4 komen, dan is de kans dat hij moet aftreden en dat het kabinet de rit niet uitzit heel groot. De vraag is of dat goed is voor het land. Nee. Daarom moeten we wel op zoek naar een alternatief voor Rutte, in het landsbelang. Dat landsbelang overstijgt zijn belangen en dit land is meer dan de persoon Rutte.
Een gezonde democratie heeft altijd een alternatief voor een regeringsleider. Als dat niet zo is, zoals in Rusland bijvoorbeeld ("er is geen alternatief voor Poetin"), dan is er geen sprake meer van een gezonde democratie.
Erik1960 schreef:Wanneer het echt waar is dat er in het kabinet over gesproken is om het op deze manier te doen, is er in mijn ogen ook voor Kaag en Hoekstra geen toekomst meer in de landelijke politiek. Daarbij weegt voor mij ook zwaar dat er van de kant van de regering steeds is volgehouden dat de Kamer niet bewust onvolledig geïnformeerd is. Wanneer nu vast komt te staan dat er wel degelijk bewust is gekozen voor de gevolgde lijn, dan is de geloofwaardigheid verdwenen van iedereen die in het kabinet zat toen dat besluit werd genomen. Dus niet Rutte als boeman, maar iedereen die er bij was.
Mee eens. Daarom zijn we dicht in de buurt van een constitutionele crisis, waarbij de kopstukken van de grote partijen allemaal een dikke laag boter op hun hoofd hebben. Want Kaag (de mevrouw die "nieuw leiderschap" wil) kreeg gisteren opeens last van geheugenverlies en dat is meestal een teken dat er iets goed fout zit.
De enige remedie tegen een constitutionele crisis is een grote schoonmaak. Als bovendien de berichten kloppen dat er een scheuring in het CDA aan zit te komen, dan ontkomen we daarbij ook niet aan nieuwe verkiezingen.
Een grote schoonmaak is in mijn optiek beter dan "gewoon door" en dan nog jarenlang meer van hetzelfde. Ik zal niet beweren dat alles dan beter wordt, maar in elk geval is er dan tenminste een kans dat de betonrot wordt gestopt.
Maar ik ben bang dat er zo veel medeplichtigen zijn, dat ze hoe dan ook samen doorgaan en de betonrot alleen maar erger wordt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor MoesTuin » 22 apr 2021 15:43

mwah...grote voorjaars schoonmaak ..
...als t moet....gelijk goed dan...
Alle partijen eruit...
Dan 3 partijen....een linkse...een midden...een rechtse...
Lekker overzichtelijk...
Maar goed....al dat geneuzel zoals het nu gaat werkt ook niet nee.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Haaibaai » 23 apr 2021 12:05

Al met al op naar nieuwe verkiezingen 10 jaar Rutte een totale ramp voor het land,ie onderwijs,zie de krijgsmacht;zie de gezondheidszorg, zie de huizenmarkt,zie de algemene veiligheid enz enz enz.

Voorts heeft Rutte zo het zich laat aan zien strafbare feiten gepleegd,wordt tijd dat er grote schoonmaak wordt gehouden onder de pluche plakkers.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Jesaja40 » 23 apr 2021 15:40

Wij zitten helaas met zeer veel gedachten en meningen hoe het verder moet. Een patstelling of toch een tijdelijk vacuüm wat straks weer gevuld wordt met de nodige ereambten.

Het gezegde waar rook is is vuur. Wat als de brand geblust is en er geen zichtbare rook [signalen dus] het land ingestuurd wordt. De smeulende resten vervallen tot as en is rijp voor de sloop. De recycling zal op een gegeven moment ter hand genomen worden. Bouwen op de puinhopen is niet altijd wenselijk. De grond dient gezuiverd te worden van ongerechtigheden en toekomstige obstakels.

Maar wie geeft het sein en wie heeft de regie in handen? Wij, Nederlanders hebben gekozen, niet bevroedende dat de ongerechtigheden en obstakels zo groot zouden zijn. De ultieme toets is om wederom aan de Nederlandse kiezer te vragen: hoe zou u nu stemmen met de wetenschap van achteraf.

Dan zal de ware aard boven water komen als partijen die nu regeren wederom een meerderheid krijgen. Blijkbaar heeft de Nederlandse samenleving geen boodschap aan verkeerd beleid en gedoogt men gewoon dat er fouten onbestraft blijven. O ja, over 25 jaar kan men lezen wat de motivatie is geweest om zoveel mensen in de kou te zetten.

Dit gezegd hebbende: de terugkeer van de Messias zal een ommekeer zijn in de gehele wereldpolitiek. Met straffe en rechtvaardige hand zal er geregeerd worden vanuit Jeruzalem als de Messias op de troon van David zal plaats nemen.

Maar moeten wij dan al het onrecht blijven gedogen? Of moet er een roep komen vanuit het volk: nieuwe verkiezingen.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Marnix » 23 apr 2021 15:55

Klinkt allemaal mooi, alleen lijkt het de bevolking allemaal niet zoveel te boeien. Volgens de laatste peilingen verandert er weinig aan de situatie. VVD en D66 3 zetels erbij samen, CDA drie eraf. Verder ook marginale verschuivingen. Jou zou bij nieuwe verkiezingen een politieke aardverschuiving wensen maar het tegendeel lijkt het geval te zijn. Dus na nieuwe verkiezingen ben je geen steek verder.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: 2e kamer verkiezingen 2021

Berichtdoor Jesaja40 » 23 apr 2021 16:10

In uw reactie Marnix proef ik dat het de Nederlandse bevolking helemaal niet meer gaat om af te rekenen met verkeerd beleid. We willen gewoon verder, maar hoe dan? Alles maar met de mantel der liefde bedekken en doen alsof er niets meer aan de hand is?

Is dat niet het bekende natrappen van een deel van de bevolking die aan de onderkant van de samenleving terecht is gekomen. Is dat een rechtvaardige samenleving waar we trots moeten zijn op wat de regering toch maar heeft gepresteerd in de afgelopen decennia?

Veranderen kan men het helaas niet en een beloning naar werken lijkt mij zeer op zijn plaats.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Huisje_op_de_hei en 22 gasten