Black Lives Matter

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

MarijnV
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 mei 2009 08:27

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor MarijnV » 23 jul 2020 12:59

-
Laatst gewijzigd door MarijnV op 07 jan 2021 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor elburger » 23 jul 2020 15:24

MarijnV schreef

Rechts activistisch Nederland ging anders ook al een tijdje over de rooie.


Inderdaad.
Maar daar valt dan ook bijna heel NL over.
Wat die links radicalen uitvreten, dat wordt vergoelijkt, of afgedaan als een kleinigheidje.
Zal maar eens gaan praten met boeren die linkse activisten op hun erf hebben gehad, zonder toestemming.
Dat mag allemaal.
Maar ik ga hier verder niet op in.
Kansloos.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

MarijnV
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 mei 2009 08:27

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor MarijnV » 05 aug 2020 15:25

-
Laatst gewijzigd door MarijnV op 07 jan 2021 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

antoon

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor antoon » 07 aug 2020 05:30

We gaan op het teken van het beest af "666" en zoals het nu laat aanzien is het waarschijnlijk dat de linkse minderheid straks voor iedereen gaat bepalen wat hij/ zij moet doen. mag reageren maar ik ben hier niet altijd, met die rare reclame ertussendoor hier

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor elbert » 07 aug 2020 06:26

Die oproepen om de politie minder geld te geven, begint zijn vruchten af te werpen.
In Portland (waar de meest extreme elementen van BLM en Antifa demonstreren) zijn dit het aantal gevallen van moord de afgelopen tijd:
Afbeelding
Dit is nadat de burgemeester (Ted Wheeler) het team dat geweld door vuurwapens moest bestrijden, na de dood van George Floyd had ontbonden. Het aantal schietpartijen is verdrievoudigd ten opzichte van een jaar eerder.
Ook in Chicago is er een stijging van het aantal moorden in juli (van 44 in 2019 tot 105 dit jaar).
Tjonge, wie had dat nou gedacht? :?

Verder zijn die bruinhemden nog steeds aan het demonstreren in Portland. Daar proberen oude vrouwtjes deze antifascisten tegen te houden om de boel te vernielen. Maar die oudere dames krijgen dan van alles naar hun hoofd geslingerd, waaronder witte verf.
Ja, die BLM gasten laten wel echt zien wat voor toekomst we tegemoet gaan als hun totalitaire ideeen doorgang vinden. Zij zijn niet van het beschaafde debat. Hun strategie is er eentje van geweld en intimidatie.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Prisma23 » 07 aug 2020 09:30

elbert schreef:Die oproepen om de politie minder geld te geven, begint zijn vruchten af te werpen.
In Portland (waar de meest extreme elementen van BLM en Antifa demonstreren) zijn dit het aantal gevallen van moord de afgelopen tijd:

Dit is nadat de burgemeester (Ted Wheeler) het team dat geweld door vuurwapens moest bestrijden, na de dood van George Floyd had ontbonden. Het aantal schietpartijen is verdrievoudigd ten opzichte van een jaar eerder.
Ook in Chicago is er een stijging van het aantal moorden in juli (van 44 in 2019 tot 105 dit jaar).
Tjonge, wie had dat nou gedacht? :?

Verder zijn die bruinhemden nog steeds aan het demonstreren in Portland. Daar proberen oude vrouwtjes deze antifascisten tegen te houden om de boel te vernielen. Maar die oudere dames krijgen dan van alles naar hun hoofd geslingerd, waaronder witte verf.
Ja, die BLM gasten laten wel echt zien wat voor toekomst we tegemoet gaan als hun totalitaire ideeen doorgang vinden. Zij zijn niet van het beschaafde debat. Hun strategie is er eentje van geweld en intimidatie.


Triest land die Verenigde Staten van Amerika. "Wee u, land! welks koning een kind is." (Prediker 10:16)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor elbert » 07 aug 2020 12:25

Even terug waardoor dit allemaal begon: de dood van George Floyd. De veronderstelling die al deze tijd in de media rondzong, was dat dit een simpel geval van politiegeweld uit racistische motieven was. Dat dacht ik eerst ook. Maar wie dit nog eens naleest, vraagt zich af of de meeste media wel geinteresseerd zijn in de feiten. George Floyd had, voordat hij werd gearresteerd, waarschijnlijk al een overdosis aan fentanyl in zijn bloed. Fentanyl is de oorzaak van duizenden drugsgerelateerde doden in de VS per jaar.
Bovendien riepen de agenten een ambulance op, omdat ze ontdekten dat Floyd wel erg vreemde verschijnselen vertoonde. Hun vermoeden was dat hij flink aan de drugs was geweest, wat klopte.
Hebben ze teveel dwang toegepast bij zijn arrestatie? Misschien (dat is nog niet zeker, ook niet na autopsie), maar het is goed mogelijk dat dat niet de doodsoorzaak was of niet de enige. Van racistische motieven is vooralsnog nog niets gebleken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Chaya » 07 aug 2020 12:43

Van dit bericht werd ik heel verdrietig:
Een lesbische vrouw uit Nigeria is in de nacht van zondag op maandag met kokend water overgoten in het asielzoekerscentrum in Gilze. De vrouw liep tweedegraads verbrandingen op van schouder tot bil. Ze zou hiervan het slachtoffer zijn geworden vanwege haar geaardheid.

Omdat:

De vrouw werd volgens LGBT Asylum Support belaagd door een heterokoppel, eveneens afkomstig uit Nigeria, vanwege haar geaardheid. Het slachtoffer kwam op voor haar vriendin die door de twee vermeende daders al langere tijd werd lastiggevallen met homofobe uitspraken.

Zo zouden de man en vrouw hebben gezegd dat de twee vrouwen ‘domme lesbiennes’ zijn en werd er gedreigd om hun armen en benen te breken vanwege hun geaardheid.
bron: omroep Brabant

En volgens Hart van Nederland weigerde de huisarts medische hulp te verlenen, omdat één van de vrouwen slechts op bezoek was, dus niet onder zijn verantwoordelijkheid viel.
Als dit echt waar is, is dat schokkend. Een arts dient toch altijd medische hulp te verlenen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor naamloos » 08 aug 2020 09:18

elbert schreef:Even terug waardoor dit allemaal begon: de dood van George Floyd. De veronderstelling die al deze tijd in de media rondzong, was dat dit een simpel geval van politiegeweld uit racistische motieven was. Dat dacht ik eerst ook. Maar wie dit nog eens naleest, vraagt zich af of de meeste media wel geinteresseerd zijn in de feiten. George Floyd had, voordat hij werd gearresteerd, waarschijnlijk al een overdosis aan fentanyl in zijn bloed. Fentanyl is de oorzaak van duizenden drugsgerelateerde doden in de VS per jaar.
Bovendien riepen de agenten een ambulance op, omdat ze ontdekten dat Floyd wel erg vreemde verschijnselen vertoonde. Hun vermoeden was dat hij flink aan de drugs was geweest, wat klopte.
Hebben ze teveel dwang toegepast bij zijn arrestatie? Misschien (dat is nog niet zeker, ook niet na autopsie), maar het is goed mogelijk dat dat niet de doodsoorzaak was of niet de enige. Van racistische motieven is vooralsnog nog niets gebleken.

Mocht dit allemaal waar zijn (ik sluit het niet uit, maar moeilijk na te gaan als iedereen wat roept) wat zegt dit dan?
Voor mij zoiets als een goed antwoord op een verkeerde vraag.
Het is echt niet zo dat het probleem niet bestaat als de zaak Floyd anders in elkaar zit dan we eerst dachten.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor elbert » 09 aug 2020 08:38

naamloos schreef:Mocht dit allemaal waar zijn (ik sluit het niet uit, maar moeilijk na te gaan als iedereen wat roept) wat zegt dit dan?
Dat zegt dat het geval Floyd niet anders was dan een stok die gebruikt werd om de hond mee te slaan, wat men toch al van plan was. Want feiten doen er toe en de feiten wijzen een andere kant op dan het narratief dat verteld wordt.
Kortom: BLM is een organisatie die een politiek doel nastreeft en dat doel is om in de samenleving een strijd (een rassenstrijd!) te ontketenen om diezelfde maatschappij ingrijpend te veranderen, liefst naar marxistische snit.
Denk niet dat het terugdringen van racisme het doel van deze organisatie is. Wie dat denkt, gelooft het sprookje dat hieromtrent verteld wordt. Het is dus geen "goed antwoord op een foute vraag". Was dat maar zo.
Als je in Nederland de discussie volgt, dan zie je dat mensen die aan deze beweging gelieerd zijn (zoals dhr. Akwasi en de BIJ1 partij) willen dat "witte" mensen boete doen voor het enkele feit dat ze blank zijn, onafhankelijk van wat ze vinden of van hoe ze zich gedragen. Dit doel is tot in de kern racistisch en dient geen ander doel dan maatschappijverandering. Niet een maatschappijverandering die het hier harmonieuzer zal maken, maar een maatschappij van dominantie door een bepaalde groep en uitsluiting van iedereen die het daar niet mee eens is.

Hieraan gerelateerd: de bekende New Yorkse predikant Tim Keller heeft vorige week een goede analyse gegeven van de verschillende seculiere vormen van gerechtigheid en de bijbelse gerechtigheid. Die kun je hier lezen. Onder de seculiere vormen van gerechtigheid behandelt hij ook de Critical Theory waarop de BLM beweging zich beroept. Zijn conclusie over deze Critical Theory is niet mals (hoewel Keller altijd buitengewoon netjes is in zijn bewoordingen): "diep incoherent, veel te simplistisch, het ondermijnt onze menselijkheid, ontkent onze individuele zondigheid, het maakt vergeving, vrede en verzoening onmogelijk, het gaat in deze theorie om dominantie" enz. Die analyse is terecht. Wie goed oplet bij wat de BLM beweging doet, ziet vooral schreeuwende mensen (ik heb al gelinkt naar filmpjes uit Portland). Het gaat er dan om om tegenstanders te overschreeuwen, ze uit te schelden en ervoor te zorgen dat ze uiteindelijk hun mond maar houden en zich onderwerpen. Dat knielen bij sportwedstrijden is geen toeval. Het is een teken van onderwerping aan de ideologie. Een fatsoenlijk gesprek is er niet bij. Een harmonieuze oplossing ook niet. Verzoening ook niet. Het gaat om wie de meeste macht heeft en niets anders dan dat.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

MarijnV
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 mei 2009 08:27

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor MarijnV » 09 aug 2020 14:07

-
Laatst gewijzigd door MarijnV op 07 jan 2021 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor elbert » 10 aug 2020 06:14

MarijnV schreef:Weet je wat het is met al dat gepraat over 'de Black Lives Matter-beweging'? Men doet het voorkomen alsof het een monolitische en dogmatische club is, maar de meeste demonstranten, online en offline, geven er blijk van dat ze de slogan gewoon bedoelen zoals hij klinkt: antiracistisch. Dat heeft met marxisme niks uit te staan.
Het gaat mij om de beweging zoals die zich officieel presenteert, de ideologie waardoor die beweging gedreven wordt en hoe sommige volgers zich gedragen. Dat is allemaal goed gedocumenteerd. Dat er daarnaast mensen zijn die los daarvan slechts protesteren tegen racisme, is helemaal waar, maar daar heb ik het niet over.
MarijnV schreef:En overigens is marxisme niet veel minder christelijk dan het hebzuchtige, altijd maar meer willende en onbarmhartige kapitalisme dat in de westerse wereld heerst.
Dat mag je natuurlijk vinden, maar heeft het kapitalisme echt meer dan 100 miljoen doden op zijn geweten in de 20e eeuw zoals het communisme (Mao, Stalin, Pol Pot, Kim enz. enz.), of is het eerder zo dat door het kapitalisme de levensstandaard van veel mensen in de wereld verbeterd is, waardoor levens gespaard en/of verlengd zijn. Je kunt wat mij betreft best een boom opzetten over de schaduwkanten van het kapitalisme (die zijn er inderdaad weldegelijk), maar vergelijk de levensstandaard van nu met die in de 18e eeuw en je maakt me niet wijs dat je daarnaar terug wilt, omdat dat beter zou zijn.
MarijnV schreef:Afijn, als 'de BLM-beweging' dan niet deugt, is het aan ons om te laten zien hoe het wel moet. Onvoorwaardelijk opstaan voor welke onderdrukte groep of individu dan ook.
Nou, dat is prima. Dan bevreemdt het me wel dat als iemand aan de overkant van de oceaan omkomt nadat hij een overdosis heeft gehad en de politie wellicht te hard is opgetreden, er wereldwijd protesten komen, maar wanneer iemand op een strand bij Amsterdam een horlogedief aanspreekt en als reactie daarop wordt doodgeschoten met 5 kogels, er hier nauwelijks een haan naar kraait. Dan staat er bij de dood van de 1 blijkbaar een politiek gemotiveerde organisatie klaar om er een issue van te maken en is dat bij de ander niet zo.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor naamloos » 10 aug 2020 08:27

elbert schreef:Nou, dat is prima. Dan bevreemdt het me wel dat als iemand aan de overkant van de oceaan omkomt nadat hij een overdosis heeft gehad en de politie wellicht te hard is opgetreden, er wereldwijd protesten komen, maar wanneer iemand op een strand bij Amsterdam een horlogedief aanspreekt en als reactie daarop wordt doodgeschoten met 5 kogels, er hier nauwelijks een haan naar kraait. Dan staat er bij de dood van de 1 blijkbaar een politiek gemotiveerde organisatie klaar om er een issue van te maken en is dat bij de ander niet zo.

Bij mijn weten hebben we met dergelijke verdrietige zaken gelukkig geen structueel probleem. (Daar is trouwens wel degelijk aandacht aan besteed!)
Dat ligt anders met rascisme, seksisme, lhbti'ers .... En daar zijn 'bewegingen' tegen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor gravo » 10 aug 2020 09:22

naamloos schreef:Bij mijn weten hebben we met dergelijke verdrietige zaken gelukkig geen structueel probleem. (Daar is trouwens wel degelijk aandacht aan besteed!)
Dat ligt anders met rascisme, seksisme, lhbti'ers .... En daar zijn 'bewegingen' tegen.

Dat zou ik zo één, twee, drie niet zeggen. Er is wel degelijk een structureel wantrouwen van veel mensen met een migratieachtergrond tegenover fundamentele westerse waarden. En cultureel haaks op elkaar staande waarden, die vaak ook nog eens onverenigbaar zijn, zijn wel degelijk structureel, omdat ze overgedragen worden aan nieuwe generaties. De aanvankelijke achterstandspositie die veel van deze mensen hebben wordt bij toenemende conflicten en polarisatie gecompenseerd door sterker terug te vallen op de cultuur van afkomst. Dan ontstaat een antipathie tegen moderniteit, fundamentele vrijheden, rechten voor iedereen, ook vrouwen en lhbti-ers, democratie en last but not least alle christelijke waarden waarop de westerse samenlevingen tevens zijn gebouwd. Vaak spelen een aangeboren wantrouwen tegen de overheid op (wat wil je als je alleen maar dictatoriale ervaringen hebt) en probeert men met fraude, corruptie en vriendendiensten alles te regelen, ook op grond van een lange ervaring hiermee. Dat is op zich al heel ontwrichtend.
Als er vervolgens ook uit puur persoonlijk gewin, stammenstrijd of wraakzucht een valse groepsdynamiek ontstaat, kunnen met name jonge mensen met een migratieachtergrond verleid worden tot geweld, criminaliteit en een volstrekt onverschillige houding tegenover een maatschappij waarvan zij alleen maar willen nemen, zonder iets te geven. Wie weet hoe wijd verspreid de idee is dat het Westen het kwaad vertegenwoordigt? Als dat geen structureel gegeven is.

Ik weet wel dat dit geen populair onderwerp is voor weldenkend Nederland dat uit wil gaan van de gelijkwaardigheid van culturen en zo naïef is te denken dat onze waarden niet ooit bevochten moesten worden op duistere en verstikkende werkelijkheiden, maar ondertussen hebben zoveel mensen in het Westen te maken met conflicten die zich voordoen op de grens waar verschillende culturele waarden elkaar raken, dat je dit best een structureel probleem mag noemen.
Alleen al het potentiële aantal kiezers op populistische partijen maakt het tot iets structureels. Deze proteststem is er al jaren. En dat kan niet worden weggemoffeld door al net zoveel jaren te roepen dat die kiezers minderwaardig zijn of dat het probleem helemaal niet bestaat.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor elbert » 10 aug 2020 10:52

naamloos schreef:Bij mijn weten hebben we met dergelijke verdrietige zaken gelukkig geen structueel probleem. (Daar is trouwens wel degelijk aandacht aan besteed!)
Dat ligt anders met rascisme, seksisme, lhbti'ers .... En daar zijn 'bewegingen' tegen.
Was het maar waar dat dit niet om een structureel probleem gaat.
Hier een overzichtskaartje van alle steek- en schietincidenten dit jaar. Vandaag noteren we de 477e steekpartij van dit jaar. Noem dat maar niet structureel.
gravo schreef:Ik weet wel dat dit geen populair onderwerp is voor weldenkend Nederland dat uit wil gaan van de gelijkwaardigheid van culturen en zo naïef is te denken dat onze waarden niet ooit bevochten moesten worden op duistere en verstikkende werkelijkheiden, maar ondertussen hebben zoveel mensen in het Westen te maken met conflicten die zich voordoen op de grens waar verschillende culturele waarden elkaar raken, dat je dit best een structureel probleem mag noemen.
Alleen al het potentiële aantal kiezers op populistische partijen maakt het tot iets structureels. Deze proteststem is er al jaren. En dat kan niet worden weggemoffeld door al net zoveel jaren te roepen dat die kiezers minderwaardig zijn of dat het probleem helemaal niet bestaat.
Mee eens. Het is een grote fout om te denken dat alle culturen gelijkwaardig zijn. Daar is niets weldenkends aan. Er is gelijkwaardigheid van mensen, maar niet van culturen. Sommige culturen zijn inderdaad beter dan andere. Ik zou er niet aan moeten denken om in een cultuur te leven waar bijvoorbeeld kannibalisme heel normaal is. Of waar vrouwen als slavin worden beschouwd. Of waar men een dictatuur heel normaal vindt. Enzovoorts. Wie zegt dat alle culturen gelijkwaardig zijn, zegt eigenlijk: "o, we zouden ook net zo goed in een dictatuur kunnen leven".
Nou, dank je de koekoek.
Zolang de middenpartijen een verstikkende deken van politieke correctheid over dit onderwerp blijven gooien en dit onderwerp taboe verklaren, zullen de populistische partijen een aanzienlijke aanhang houden/krijgen. Dat zou niet nodig moeten zijn. Ik zou de middenpartijen willen oproepen: wees eens realistisch en verklaar dat onze cultuur het waard is om voor op te komen, zonder dat we daarmee opeens fascistisch of iets dergelijks zijn. Want dat is het: de angst om voor onverdraagzaam te worden versleten is zo groot, dat men niet meer bereid is om voor de eigen (westerse) idealen op te komen. Dan is het simpel: dan gaan die idealen ten onder en worden die uiteindelijk vervangen door andere, die weleens een stuk minder verlicht kunnen zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 17 gasten