Black Lives Matter

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Erik1960 » 13 feb 2022 20:27

hans0166 schreef:hier is mijn dna profiel op afkomst...

Doet me denken aan die heel oude reclame van Hans Anders… ‘ik zie een roze wolk’… :D
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor hans0166 » 13 feb 2022 20:35

Erik1960 schreef:Doet me denken aan die heel oude reclame van Hans Anders… ‘ik zie een roze wolk’… :D


mooi roze is niet verkeerd :-oo
maar mijn naam is niet Anders :wink:

Het is overigens mijn echte profiel van afkomst, onze familiestamboom laat dezelfde regio's in, en buiten, Europa zien als plaatsen waar mijn voorouders sinds ca 1475 vandaan komen (dat is momenteel hoever we terug kunnen... helaas geen adel of Karel de Grote zoals half europa :shock: )
heel dat "volk gewauwel" is naar mijn mening grote onzin.

.. denk dat meneer Biblebeltkeel ( of mevr) nog gaat schrikken als ze het ook eens zouden laten maken.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Marnix » 13 feb 2022 22:11

Biblebeltkeel schreef:Afstamming zegt wel alles. Negers in Amerika zien zichzelf altijd eerst als deel van de negergemeenschap. De enige groep die zichzelf eerst Amerikaans ziet zijn blanken. Dit is statistisch bewezen


Een Fries voelt zich vaak ook Fries. Dat je verbonden voelt met een bevolkingsgroep wil niet zeggen dat je burgerschap niet echt is. Je kan je verbonden voelen met andere blanken of met andere afro-amerikaans of wat dan ook en je tegelijkertijd ook gewoon Amerikaans staatsburger voelen. Dat is niet zo vreemd. Daarnaast hebben de blanke Amerikanen net zo goed geen Amerikaanse roots, ze zijn ook gewoon vanuit Europa die kant op gevaren en hebben zich er gesetteld. Het zijn eigenlijk gewoon Ieren, Duitsers, enzovoorts. En veel Nederlanders hebben Duitse roots. En dan kan je nog wat verder terug in de tijd en ligt een flink deel van onze genetische afkomt nog een stuk oostelijker... Wat zegt afstamming dan precies?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Optimatus » 14 feb 2022 17:42

Biblebeltkeel schreef:Definitie van volk is een genetische cluster die een gezamenlijke geschiedenis, cultuur en taal delen. Bij wie tot een volk behoort hoort dus ook een bepaald uiterlijk om herkent te worden als lid van de groep.


Volgens die definitie is een volk permanent aan verandering onderhevig. De Friezen zaten hier tamelijk lang, de Saksen eveneens, maar de Franken kwamen wat later. Door de eeuwen heen heeft migratie voorkomen dat inteelt de overhand kreeg.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Broeder
Sergeant
Sergeant
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 feb 2022 17:02

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Broeder » 15 feb 2022 11:36

Biblebeltkeel schreef:Afstamming zegt wel alles. Negers in Amerika zien zichzelf altijd eerst als deel van de negergemeenschap. De enige groep die zichzelf eerst Amerikaans ziet zijn blanken. Dit is statistisch bewezen


Ik heb zo'n vermoeden dat je hier sterk geharnast in de discussie staat. Ik ben zelf niet zo van de taalpolitie, maar het valt me wel vaak op dat mensen het woord "neger" gebruiken als ze daarmee willen bewijzen dat ze de macht hebben om een woord te gebruiken dat een ander als kwetsend ervaart. En daarna noemen ze dat "vrijheid van meningsuiting".

En voor de rest is je opmerking over afstamming... hoe zeg ik dit netjes... onzin. Als je met holle frasen komt als "dit is statistisch bewezen" geef dan in elk geval een linkje die onderbouwt wat je beweert. Maar wat ik nu lees is generalisatie gestapeld op generalisatie. "Afstamming zegt alles.." "Negers zien zichzelf altijd..." Generalisaties zijn zelden het hele verhaal.

Goede grutten, als we afstamming echt als criterium moesten hanteren, waar leg je de grens dan precies? Zullen we de bewoners van de Apenheul ook maar meteen een Nederlandse vlag in de pootjes duwen.

En zelfs als - ALS - je een verhaaltje rond krijgt over dat afstamming iets zegt over een volk, dan is mijn volgende vraag: so what? Rechtvaardigt een zogenaamde afstamming dan het denken in superieur-inferieur, bijvoorbeeld, en dus ook een slechtere behandeling voor mensen die niet dezelfde "afstamming" hebben als jij? Wat win je met je ideeën over afstamming, behalve misschien een halfbakken legitimatie voor afkeur en haat.

"In Christus is geen jood of Griek, geen man of vrouw, geen vrije of slaaf."

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Biblebeltkeel » 15 feb 2022 14:27

hans0166 schreef:hier is mijn dna profiel op afkomst... vertel het maar... gezamenlijke geschiedenis?.. cultuur?... taal? ... en bepaald uiterlijk?...ehm... vertel het maar

( ik krijg eigenlijk een beetje vies bijsmaakje bij je opmerking)

Afbeelding


Ligt eraan welke DNA test je doet. De Nederlanders zijn wel degelijk een groep die genetisch clustert. Mensen van noord Nederland hebben een historisch immigratie patroon vanuit zuid Scandinavië maar dat is al zo lang geleden. Om te zeggen dat Nederlands DNA nier bestaat want ze zijn "Scandinavisch" is absurd.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Biblebeltkeel » 15 feb 2022 14:29

Marnix schreef:Een Fries voelt zich vaak ook Fries. Dat je verbonden voelt met een bevolkingsgroep wil niet zeggen dat je burgerschap niet echt is. Je kan je verbonden voelen met andere blanken of met andere afro-amerikaans of wat dan ook en je tegelijkertijd ook gewoon Amerikaans staatsburger voelen. Dat is niet zo vreemd. Daarnaast hebben de blanke Amerikanen net zo goed geen Amerikaanse roots, ze zijn ook gewoon vanuit Europa die kant op gevaren en hebben zich er gesetteld. Het zijn eigenlijk gewoon Ieren, Duitsers, enzovoorts. En veel Nederlanders hebben Duitse roots. En dan kan je nog wat verder terug in de tijd en ligt een flink deel van onze genetische afkomt nog een stuk oostelijker... Wat zegt afstamming dan precies?


Amerika bestond niet voordat blanke er kwamen. De taal architectuur, en cultuur getuigt dat met Amerika blank word bedoeld.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Biblebeltkeel » 15 feb 2022 14:34

Broeder schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat je hier sterk geharnast in de discussie staat. Ik ben zelf niet zo van de taalpolitie, maar het valt me wel vaak op dat mensen het woord "neger" gebruiken als ze daarmee willen bewijzen dat ze de macht hebben om een woord te gebruiken dat een ander als kwetsend ervaart. En daarna noemen ze dat "vrijheid van meningsuiting".

En voor de rest is je opmerking over afstamming... hoe zeg ik dit netjes... onzin. Als je met holle frasen komt als "dit is statistisch bewezen" geef dan in elk geval een linkje die onderbouwt wat je beweert. Maar wat ik nu lees is generalisatie gestapeld op generalisatie. "Afstamming zegt alles.." "Negers zien zichzelf altijd..." Generalisaties zijn zelden het hele verhaal.

Goede grutten, als we afstamming echt als criterium moesten hanteren, waar leg je de grens dan precies? Zullen we de bewoners van de Apenheul ook maar meteen een Nederlandse vlag in de pootjes duwen.

En zelfs als - ALS - je een verhaaltje rond krijgt over dat afstamming iets zegt over een volk, dan is mijn volgende vraag: so what? Rechtvaardigt een zogenaamde afstamming dan het denken in superieur-inferieur, bijvoorbeeld, en dus ook een slechtere behandeling voor mensen die niet dezelfde "afstamming" hebben als jij? Wat win je met je ideeën over afstamming, behalve misschien een halfbakken legitimatie voor afkeur en haat.

"In Christus is geen jood of Griek, geen man of vrouw, geen vrije of slaaf."


Ik vind het kwetsend dat jij de Nederlandse cultuur wil slopen en de Nederlanders een vals schuldgevoel wil aanpraten omdat zij het woord neger gebruiken. Maar als een blanke gekwetst is dan willen jullie linksen er niet naar luisteren. Het gaat altijd maar 1 kant op. Zwarte piet moet kapot maar de boerka en hoofddoek moeten met overheidsgeld verdedigt worden. Generalisaties zijn wel degelijk valide. Iedereen gebruikt generalisaties om beleid te maken en ontwikkelingen te duiden. Als verschillende volken anders acteren kan je wel degelijk generalisaties maken op basis van gemidddelden.

Dat volken anders acteren rechtvaardigde een andere behandelingen. Open grenzen beleide lijdt namelijk tot meer en meer verkrachtingen.

Zeg je nou dat een christen geen volken mag zien en daardoor ook machteloos staat tegenover de teloorgang van veiligheid en zijn cultuur?
Laatst gewijzigd door Biblebeltkeel op 15 feb 2022 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Biblebeltkeel » 15 feb 2022 14:35

Marnix schreef:Een Fries voelt zich vaak ook Fries. Dat je verbonden voelt met een bevolkingsgroep wil niet zeggen dat je burgerschap niet echt is. Je kan je verbonden voelen met andere blanken of met andere afro-amerikaans of wat dan ook en je tegelijkertijd ook gewoon Amerikaans staatsburger voelen. Dat is niet zo vreemd. Daarnaast hebben de blanke Amerikanen net zo goed geen Amerikaanse roots, ze zijn ook gewoon vanuit Europa die kant op gevaren en hebben zich er gesetteld. Het zijn eigenlijk gewoon Ieren, Duitsers, enzovoorts. En veel Nederlanders hebben Duitse roots. En dan kan je nog wat verder terug in de tijd en ligt een flink deel van onze genetische afkomt nog een stuk oostelijker... Wat zegt afstamming dan precies?


Volken bestaan niet maar negers bestaan wel. Want er zijn historische Immigratie patronen dus daarom kan geen enkel volk een land voor zichzelf claimen maar ik zeg dit allen bij blanken. Je marxistische aard komt naar boven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Marnix » 15 feb 2022 14:36

Biblebeltkeel schreef:Amerika bestond niet voordat blanke er kwamen. De taal architectuur, en cultuur getuigt dat met Amerika blank word bedoeld.


Ik stelde een vraag maar je kletst er omheen. Geef eens antwoord.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Biblebeltkeel » 15 feb 2022 14:38

hans0166 schreef:mooi roze is niet verkeerd :-oo
maar mijn naam is niet Anders :wink:

Het is overigens mijn echte profiel van afkomst, onze familiestamboom laat dezelfde regio's in, en buiten, Europa zien als plaatsen waar mijn voorouders sinds ca 1475 vandaan komen (dat is momenteel hoever we terug kunnen... helaas geen adel of Karel de Grote zoals half europa :shock: )
heel dat "volk gewauwel" is naar mijn mening grote onzin.

.. denk dat meneer Biblebeltkeel ( of mevr) nog gaat schrikken als ze het ook eens zouden laten maken.


Volken bestaan niet desalniettemin zie je dat Nederlanders bij elkaar clusteren. Het mengen was in zeer kleine mate aanwezig en dan nog met volkeren die nauw verwant aan de Nederlanders zijn zoals Duitsers en Fransen. Heb zelf frans bloed maar dat doet niets af aan het feit dat er een Nederlandse cluster bestaat.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Biblebeltkeel » 15 feb 2022 15:03

Marnix schreef:Een Fries voelt zich vaak ook Fries. Dat je verbonden voelt met een bevolkingsgroep wil niet zeggen dat je burgerschap niet echt is. Je kan je verbonden voelen met andere blanken of met andere afro-amerikaans of wat dan ook en je tegelijkertijd ook gewoon Amerikaans staatsburger voelen. Dat is niet zo vreemd. Daarnaast hebben de blanke Amerikanen net zo goed geen Amerikaanse roots, ze zijn ook gewoon vanuit Europa die kant op gevaren en hebben zich er gesetteld. Het zijn eigenlijk gewoon Ieren, Duitsers, enzovoorts. En veel Nederlanders hebben Duitse roots. En dan kan je nog wat verder terug in de tijd en ligt een flink deel van onze genetische afkomt nog een stuk oostelijker... Wat zegt afstamming dan precies?


Staatsburgerschap is een technisch document het is geen gevoel. Blanke Amerikanen hebben wel Amerikaanse roots want voordat blanken naar Noord-Amerika kwamen was er geen Amerika. Indianen identificeren zich als lid van hun stam bijv. Cherokee. Zij zien zichzelf niet in de eerste plaats als Amerikaan.

Nogmaals er zijn genetische clusters. De meester polen kunnen doorgaan voor een Nederlander op basis van uiterlijk maar de meeste Grieken niet.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Marnix » 15 feb 2022 15:45

Biblebeltkeel schreef:Staatsburgerschap is een technisch document het is geen gevoel. Blanke Amerikanen hebben wel Amerikaanse roots want voordat blanken naar Noord-Amerika kwamen was er geen Amerika. Indianen identificeren zich als lid van hun stam bijv. Cherokee. Zij zien zichzelf niet in de eerste plaats als Amerikaan.

Nogmaals er zijn genetische clusters. De meester polen kunnen doorgaan voor een Nederlander op basis van uiterlijk maar de meeste Grieken niet.


Ik zat naar de huldiging te kijken van een donker getinte Amerikaanse schaatster die goud won op de Olympische Spelen. Mooi verhaal want door een misslag had ze zich niet geplaatst voor de spelen maar een (blanke) teamgenoot zei: Ik heb al 2 andere westrijden te rijden en jij verdient het om die afstand te rijden, ik sta mijn plek aan je af. Ze Amerikaanse won goud en tijdens het Amerikaanse volkslied hield ze het niet droog. Waarom zou ze geen Amerikaanse zijn omdat ze een donkere huidskleur heeft?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Biblebeltkeel » 15 feb 2022 16:02

Marnix schreef:Ik zat naar de huldiging te kijken van een donker getinte Amerikaanse schaatster die goud won op de Olympische Spelen. Mooi verhaal want door een misslag had ze zich niet geplaatst voor de spelen maar een (blanke) teamgenoot zei: Ik heb al 2 andere westrijden te rijden en jij verdient het om die afstand te rijden, ik sta mijn plek aan je af. Ze Amerikaanse won goud en tijdens het Amerikaanse volkslied hield ze het niet droog. Waarom zou ze geen Amerikaanse zijn omdat ze een donkere huidskleur heeft?


Je gaat hier op de emotie inspelen zoals we gewend zijn van linkse mensen. Nogmaals uit onderzoek blijkt dat bijna alleen blanken zich eerst als Amerikaan zien. Zwarten zien zichzelf als deel van de zwarte gemeenschap in de eerste plaats. Daarnaast zie je dat zwarten hele andere stempatronen hebben en cultuur heel anders denken. Denk bijv. Aan vrijheid van meningsuiting.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor BladeStraight » 15 feb 2022 16:07

Welk onderzoek is dit?
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten