Black Lives Matter

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Biblebeltkeel » 15 feb 2022 16:11

hans0166 schreef:mooi roze is niet verkeerd :-oo
maar mijn naam is niet Anders :wink:

Het is overigens mijn echte profiel van afkomst, onze familiestamboom laat dezelfde regio's in, en buiten, Europa zien als plaatsen waar mijn voorouders sinds ca 1475 vandaan komen (dat is momenteel hoever we terug kunnen... helaas geen adel of Karel de Grote zoals half europa :shock: )
heel dat "volk gewauwel" is naar mijn mening grote onzin.

.. denk dat meneer Biblebeltkeel ( of mevr) nog gaat schrikken als ze het ook eens zouden laten maken.



Ik ken mijn stambomen. Alleen maar Nederlanders en Friezen en eenmaal Frans.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Marnix » 15 feb 2022 16:13

Biblebeltkeel schreef:Je gaat hier op de emotie inspelen zoals we gewend zijn van linkse mensen. Nogmaals uit onderzoek blijkt dat bijna alleen blanken zich eerst als Amerikaan zien. Zwarten zien zichzelf als deel van de zwarte gemeenschap in de eerste plaats. Daarnaast zie je dat zwarten hele andere stempatronen hebben en cultuur heel anders denken. Denk bijv. Aan vrijheid van meningsuiting.


Dat maakt geen klap uit. Als iemand zich eerst Fries voelt en dan Nederlander wil dat ook nog niet zeggen dat het dus geen Nederlander is. Als iemand zich onderdeel van een zwarte gemeenschap voelt en Amerikaan is zo iemand ook niet minder Amerikaan. Of als ze anders stemmen dan sommige anderen. Wat maakt dat uit? Kom eens tot een punt?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Biblebeltkeel » 15 feb 2022 16:16

Marnix schreef:Dat maakt geen klap uit. Als iemand zich eerst Fries voelt en dan Nederlander wil dat ook nog niet zeggen dat het dus geen Nederlander is. Als iemand zich onderdeel van een zwarte gemeenschap voelt en Amerikaan is zo iemand ook niet minder Amerikaan. Of als ze anders stemmen dan sommige anderen. Wat maakt dat uit? Kom eens tot een punt?


Jawel je bent dan wel minder Amerikaan. Omdat je zelf dan niet als Amerikaan eerst situaties beschouwd zal je wezelijk anders gedragen als degene die dat wel doen.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Biblebeltkeel » 15 feb 2022 16:17

Marnix schreef:Dat maakt geen klap uit. Als iemand zich eerst Fries voelt en dan Nederlander wil dat ook nog niet zeggen dat het dus geen Nederlander is. Als iemand zich onderdeel van een zwarte gemeenschap voelt en Amerikaan is zo iemand ook niet minder Amerikaan. Of als ze anders stemmen dan sommige anderen. Wat maakt dat uit? Kom eens tot een punt?


Friezen voelen zich eerst Fries en dan pas Nederlands. De beleving van hen is werkelijk anders denk aan de taalstrijd die nog steeds gaande is.

Broeder
Sergeant
Sergeant
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 feb 2022 17:02

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Broeder » 15 feb 2022 18:38

Biblebeltkeel schreef:
Zeg je nou dat een christen geen volken mag zien en daardoor ook machteloos staat tegenover de teloorgang van veiligheid en zijn cultuur?


Een christen erkent de unieke geschiedenis waarmee iemand zich identificeert, maar onderdaan de streep staat: wij vinden allen onze oorsprong in God en hij is ons doel. En dat maakt ons allen gelijkwaardig.

De teloorgang van veiligheid en zijn cultuur? Die conclusie onderschrijf ik totaal niet. Dat is de taal van angst en haat.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor BladeStraight » 15 feb 2022 21:46

Het zou op zich wel fijn zijn als uitspraken onderbouwd worden.

Helemaal als hier puur op basis van ras generalisaties worden gemaakt. Bijzonder stuitend.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Biblebeltkeel » 15 feb 2022 23:05

Broeder schreef:Een christen erkent de unieke geschiedenis waarmee iemand zich identificeert, maar onderdaan de streep staat: wij vinden allen onze oorsprong in God en hij is ons doel. En dat maakt ons allen gelijkwaardig.

De teloorgang van veiligheid en zijn cultuur? Die conclusie onderschrijf ik totaal niet. Dat is de taal van angst en haat.


Gelijkwaardig betekent dus dat je iedereen moet binnenlaten ookal komen er cultuurconfilciten van en acteren bevolkingsgroepen gemiddeld genomen anders.

Ik heb ook angst dat ik mij steeds minder thuis voel een dat Nederland steeds een onveiliger land word. En dat is ook een angst gebaseerd op statistische ontwikkelingen. Niet uit de lucht gegrepen dus.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Biblebeltkeel » 15 feb 2022 23:05

BladeStraight schreef:Het zou op zich wel fijn zijn als uitspraken onderbouwd worden.

Helemaal als hier puur op basis van ras generalisaties worden gemaakt. Bijzonder stuitend.


Welke bedoel je precies?

Broeder
Sergeant
Sergeant
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 feb 2022 17:02

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Broeder » 15 feb 2022 23:59

Biblebeltkeel schreef:Welke bedoel je precies?

Begin maar eens met de statistische onderbouwing dat Nederland onveiliger wordt.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor BladeStraight » 16 feb 2022 16:02

Biblebeltkeel schreef:Welke bedoel je precies?


Doe maar een greep, bijvoorbeeld het onderzoek dat je aanhaalde.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor BladeStraight » 16 feb 2022 16:04

Het moet me overigens ook even van het hart dat ik het merkwaardig vind dat mijn opmerking - weliswaar een wat flauw grapje - weggemodereerd is, terwijl racistische taal hier blijft staan. Waar ligt de grens? Generalisatie op basis van ras vind ik absoluut niet kunnen, en zou mijns inziens ook niet moeten worden getolereerd.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Optimatus » 16 feb 2022 19:21

Het valt me op dat onze nationalistische vrienden moord en brand gillen op het moment dat er immigratie plaatsvindt, maar er totaal geen moeite mee hebben als Europeanen andere landstreken bevolken waarbij het om het even is of die landstreken al door anderen bewoond worden/werden.

Het H-woord kan hier in hoofdletters geschreven worden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Marnix » 16 feb 2022 22:09

Optimatus schreef:Het valt me op dat onze nationalistische vrienden moord en brand gillen op het moment dat er immigratie plaatsvindt, maar er totaal geen moeite mee hebben als Europeanen andere landstreken bevolken waarbij het om het even is of die landstreken al door anderen bewoond worden/werden.

Het H-woord kan hier in hoofdletters geschreven worden.


Tja, het recht van de sterkste he. Als je anderen met geweld kan verdrijven en een land kan veroveren verdien je dat omdat je beter bent dan de ander. Niet dienen maar heersen. Geen wonder dat dit soort personen zich vaak totaal niet welkom voelen in de kerk omdat daar een totaal andere boodschap klinkt, van dienen, de minste willen zijn, jezelf vernederen opdat je verhoogd wordt ipv jezelf verhogen opdat je vernederd wordt. Je naasten liefhebben, voor je vijanden bidden. De radicale boodschap van Jezus is in alle tijden niet gewenst door een deel van de "religieuze orde". Of wel de mensen die vooral macht zochten en hun eigen positie willen verbeteren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten