Black Lives Matter

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor elbert » 12 nov 2020 08:59

BLM: we hebben hard gewerkt om Trump eruit te werken en nu willen we ook aan tafel zitten bij Biden om onze radicale agenda er door te drukken.
Kortom: er wordt verwacht dat Biden zijn supporters terugbetaalt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2020 11:08

elbert schreef:BLM: we hebben hard gewerkt om Trump eruit te werken en nu willen we ook aan tafel zitten bij Biden om onze radicale agenda er door te drukken.
Kortom: er wordt verwacht dat Biden zijn supporters terugbetaalt.


Een terechte verwachting toch? Meer gelijkheid, minder racisme was toch wel een van de punten van de campagne dus het lijkt me op zich logisch dat er gekeken wordt hoe daar goede stappen in kunnen worden gezet. En dat daarover een gesprek komt met dat deel van de aanhang lijkt me ook niet zo vreemd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor elbert » 12 nov 2020 11:28

Marnix schreef:Een terechte verwachting toch? Meer gelijkheid, minder racisme was toch wel een van de punten van de campagne dus het lijkt me op zich logisch dat er gekeken wordt hoe daar goede stappen in kunnen worden gezet. En dat daarover een gesprek komt met dat deel van de aanhang lijkt me ook niet zo vreemd.
Even een reality check. Dit is wat BLM aanhangers deden tijdens de verkiezingsnacht bij de deur van een Biden stemmer:

Ja, met zulke mensen moet je echt om tafel zitten. :?
Dit gaat niet om racisme of gelijke kansen, maar om pure naakte macht.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2020 15:00

elbert schreef:Even een reality check. Dit is wat BLM aanhangers deden tijdens de verkiezingsnacht bij de deur van een Biden stemmer:

Ja, met zulke mensen moet je echt om tafel zitten. :?
Dit gaat niet om racisme of gelijke kansen, maar om pure naakte macht.


Volgens mij is BLM een stuk breder dan de Antifa en is een groot deel van die beweging niet gewelddadig. Er is er een groepje antifascisten met wie je inderdaad niet om tafel moet willen zitten.

(Ik kan ook wat filmpjes opzoeken van wat een paar "Trump-aanhangers" hebben gedaan en vervolgens betogen dat je daar echt niet meer naar wil luisteren, mee om de tafel wil zitten etcetera maar dat zou ook niet helemaal eerlijk zijn he)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor elburger » 07 dec 2020 11:44

Totaal doorgeslagen
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Marnix » 07 dec 2020 11:51

elburger schreef:Totaal doorgeslagen


Zo, ook weer terug. Welkom :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor elburger » 07 dec 2020 12:07

@Marnix.

Could be.
Zal kort van stof zijn.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Marnix » 07 dec 2020 15:17

elburger schreef:@Marnix.

Could be.
Zal kort van stof zijn.


Ik zie het....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

MarijnV
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 mei 2009 08:27

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor MarijnV » 09 dec 2020 13:04

-
Laatst gewijzigd door MarijnV op 07 jan 2021 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor LordJava » 10 dec 2020 00:17

elbert schreef:Even een reality check. Dit is wat BLM aanhangers deden tijdens de verkiezingsnacht bij de deur van een Biden stemmer:

Ja, met zulke mensen moet je echt om tafel zitten. :?
Dit gaat niet om racisme of gelijke kansen, maar om pure naakte macht.


Oh wat erg. Amerikaanse lente lijkt het wel.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Biblebeltkeel » 31 jan 2022 02:11

elburger schreef:BLM, je hoort en ziethet de hele dag op radio en TV.
Geen discussie programma of het gaat over racisme.
In de VS is de bom ontpoft, de geest uit de fles, na de dood van Floyd door onnodig blank politiegeweld.
Nu is er in de VS officieel sinds de jaren 60 een eind gekomen aan racisme maar het is er nog volop.
Zwarte Amerikanen vertegenwoordigen de grootste groep mensen die in armoede leven, de grootste groep die verblijven in gevangenissen, en zo zijn er veel meer voorbeelden van het achtergesteld worden.
Racisme tiert welig in de VS, maar ook elders in de wereld. Het racisme is niet alleen kleur gebonden, ook etnisch. Kijk naar de olierijke landen in Arabië, daar worden mensen uit Bangladesh uitgebuit,Thailand en zo meer.
Zo zwart wit als het lijkt is het niet. Afkomst, religie, kaste, geaardheid, leeftijd, ziekte, en zo zijn er meer voorbeelden van racisme te noemen. Of noemt men het, wat netter klinkt, discriminatie.

BLM, er zullen dingen moeten veranderen, gaan veranderen, maar het zal in de VS een sluimerende veenbrand blijven.
Voor God is iedereen gelijk, ik hoop dat allen die zich christen noemen dit kenbaar maken door woord en daad.
Ongeacht welke huidskleur men heeft!


Ik verwacht van Mortlach hier wel zijn visie op, aangezien hij er aardig dicht in de buurt woont :wink: . Ik zelf ga binnenkort een discussie via live verbindingen houden met vrienden en bekenden uit Alaska, Texas, N- Carolina en Frisco.


Je gaat er vanuit dat groepen arm zijn omdat ze achtergesteld worden. Dit is een marxistische argument. Je bent sgper maar je praat als een marxist. Misschien is het zo dat het niet ligt aan de blanke man dat andere groepen het sociaal economische slechter doen. Misschien komt dat door henzelf. En misschien zijn niet alle culturen en rassen gelijk aan elkaar en heeft dat verband met de ongelijkheid in uitkomsten. Ik zal er alles aan doen om mensen bij de kerken weg te drijven en heb vandaag mijn kerklid maatschap opgezegd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Marnix » 31 jan 2022 11:08

Biblebeltkeel schreef:Je gaat er vanuit dat groepen arm zijn omdat ze achtergesteld worden. Dit is een marxistische argument. Je bent sgper maar je praat als een marxist. Misschien is het zo dat het niet ligt aan de blanke man dat andere groepen het sociaal economische slechter doen. Misschien komt dat door henzelf. En misschien zijn niet alle culturen en rassen gelijk aan elkaar en heeft dat verband met de ongelijkheid in uitkomsten. Ik zal er alles aan doen om mensen bij de kerken weg te drijven en heb vandaag mijn kerklid maatschap opgezegd.


Je valt een beetje in herhaling, je hebt al op 3 plaatsen (in gebrekkig Nederlands, de gemiddelde Nederlander met een migratieachtergrond doet het beter) meegedeeld dat je je kerklidmaatschap hebt opgezegd, totaal off-topic ook.

Punt is dat als er eenmaal ongelijkheid is (bijvoorbeeld omdat het westen een economische voorsprong had) die vervolgens heel makkelijk in stand kan worden gehouden. Dat zie je op landelijk en mondiaal niveau.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor elburger » 31 jan 2022 16:51

biblebeltkeel schreef
Ik zal er alles aan doen om mensen bij de kerken weg te drijven en heb vandaag mijn kerklid maatschap opgezegd.


Doe wat jij denkt dat goed is. Op de dag des oordeels zal jouw lot voor eeuwig bepaald worden.
Voor nu nog deze mededeling.
Ik negeer jou volkomen met ingang van nu❕
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Biblebeltkeel » 01 feb 2022 08:37

[quote="Marnix"]Je valt een beetje in herhaling, je hebt al op 3 plaatsen (in gebrekkig Nederlands, de gemiddelde Nederlander met een migratieachtergrond doet het beter) meegedeeld dat je je kerklidmaatschap hebt opgezegd, totaal off-topic ook.

Punt is dat als er eenmaal ongelijkheid is (bijvoorbeeld omdat het westen een economische voorsprong had) die vervolgens heel makkelijk in stand kan worden gehouden. Dat zie je op landelijk en mondiaal niveau.[/quote]

Je zit weer je eigen volk te haten en te bevuilen. Off topic. Jij gaat over Trump demonstraten praten als het om blm demonstranten gaat dus jij bent wel de laatste die zo moet praten.

Dat is onwaar en een marxistische leugen. We zien dat groepen genoeg kansen hebben gehad in westerse landen maar alsnog falen.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Black Lives Matter

Berichtdoor Biblebeltkeel » 01 feb 2022 08:38

Marnix schreef:Je valt een beetje in herhaling, je hebt al op 3 plaatsen (in gebrekkig Nederlands, de gemiddelde Nederlander met een migratieachtergrond doet het beter) meegedeeld dat je je kerklidmaatschap hebt opgezegd, totaal off-topic ook.

Punt is dat als er eenmaal ongelijkheid is (bijvoorbeeld omdat het westen een economische voorsprong had) die vervolgens heel makkelijk in stand kan worden gehouden. Dat zie je op landelijk en mondiaal niveau.


Nederlanders met migratieachtergrond bestaan niet want dat zijn geen Nederlanders. Immers iemand die in Amerika geboren is is ook geen indiaan.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten