ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor hans0166 » 07 mar 2020 07:19

DeLange schreef: Ik heb christenen ontmoet die geen Islamitische vluchtelingen in Nederland willen hebben.


en dat mogen die christenen gewoon zo vinden, dat zegt namelijk ongeveer hetzelfde over hun liefde tot de naaste dan deze uitspraak van jou

DeLange schreef:Ze mogen van mij hier nooit de macht over nemen.


ze mogen dus wel komen, maar moeten hun mond houden.

In feite is het zelfs zo, dat die christenen, niets mis zeggen of doen, maar jij wil hun rechten beperken.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 07 mar 2020 08:20

hans0166 schreef:en dat mogen die christenen gewoon zo vinden, dat zegt namelijk ongeveer hetzelfde over hun liefde tot de naaste dan deze uitspraak van jou



ze mogen dus wel komen, maar moeten hun mond houden.

Ik wil in ieder geval niet met ze in gesprek. Ik ervaar ze als bedreigend en vind ze bijzonder onaangenaam in hun communicatie. Hun denkbeelden maken me boos. Ik kan het niet aan mij voor te stellen welk lot de vluchtelingen ondergaan, als zij aan de macht zouden komen. Nee, zij vertegenwoordigen mij niet.


In feite is het zelfs zo, dat die christenen, niets mis zeggen of doen, maar jij wil hun rechten beperken.

Ik erger me aan deze christenen en ik vind ze gevaarlijk voor de samenleving. Ik beschouw ze als mensen die tegen de Heilige Geest en de wil van God strijden. Dat is niet mis. Ik vind het bijna net zo erg als het voor abortus zijn.
Vluchtelingen die Nederland inkomen moeten opgevangen worden. Dat is onderdeel van het christelijke geloof. Hen terug sturen naar een voor hen levens gevaarlijk land is onverantwoord en meedogenloos.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 07 mar 2020 08:24

hans0166 schreef:dat was een reactie op mr deLange die de interesse van de moslim naar het christendom aanvoerde. Ik bedoel ermee te zeggen dat 99.9% van de immigranten daar helemaal niet mee bezig is. En ook nooit zal worden, want er zijn inmiddels ook zo'n beetje voor iedere smaak moskeeen beschikbaar.

Ter wille van die ene die dat wel wil, zal je anders moeten denken. Maar van mij mogen er ook best wel moskeeën in Nederland zijn. Dat staat voor mij gelijk aan de aanwezigheid van atheïsten, Boedisten en Hindoes en de New Age.
Daarbij openbaart God zich ook aan mensen, die Hem niet zochten.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Chaya » 07 mar 2020 10:43

ErgeRnis, dat er nog steeds een fout in de topictitel staat.
En topictitels dienen met een Hoofdletter te beginnen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor hans0166 » 07 mar 2020 14:03

DeLange schreef:Ik wil in ieder geval niet met ze in gesprek. Ik ervaar ze als bedreigend en vind ze bijzonder onaangenaam in hun communicatie. Hun denkbeelden maken me boos. Ik kan het niet aan mij voor te stellen welk lot de vluchtelingen ondergaan, als zij aan de macht zouden komen. Nee, zij vertegenwoordigen mij niet.


Ik erger me aan deze christenen en ik vind ze gevaarlijk voor de samenleving. Ik beschouw ze als mensen die tegen de Heilige Geest en de wil van God strijden. Dat is niet mis. Ik vind het bijna net zo erg als het voor abortus zijn.
Vluchtelingen die Nederland inkomen moeten opgevangen worden. Dat is onderdeel van het christelijke geloof. Hen terug sturen naar een voor hen levens gevaarlijk land is onverantwoord en meedogenloos.


realiseer je je dat jij een stuk extremer bent dan wie jij extreem noemt? Je geeft zelfs aan dat je wegloopt ..vooroordelen over denkbeelden en communicatie?..tegen de HG en de wil van God ???? wow ... dát is pas extreem.
En JIJ bepaalt niet wat er onderdeel is van iemands christelijk geloof.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 07 mar 2020 19:25

hans0166 schreef:realiseer je je dat jij een stuk extremer bent dan wie jij extreem noemt? Je geeft zelfs aan dat je wegloopt ..vooroordelen over denkbeelden en communicatie?..tegen de HG en de wil van God ???? wow ... dát is pas extreem.
En JIJ bepaalt niet wat er onderdeel is van iemands christelijk geloof.

Ik ben zoals ik ben en vluchtelingen terug sturen is niet christelijk.
Ik ga hier verder ook niet meer op in. Dit is mijn grens.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor pindas83 » 08 mar 2020 08:59

hans0166 schreef:realiseer je je dat jij een stuk extremer bent dan wie jij extreem noemt? Je geeft zelfs aan dat je wegloopt ..vooroordelen over denkbeelden en communicatie?..tegen de HG en de wil van God ???? wow ... dát is pas extreem.
En JIJ bepaalt niet wat er onderdeel is van iemands christelijk geloof.


Inderdaad..klassiek balk-splinter verhaal.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor elburger » 08 mar 2020 15:00

Mijn ergenis is dat topics volkomen uit hun verband worden getrokken. Maar anderzijds, dat is bij zoveel topics hier. Men heeft het over de aap bijv, en binnen de korste keren gaat de discussie over zwerfafval. En ik erger mij er niet aan als men mij corrigeerd, ergernissen, dat is de juiste benaming.

Maar een en ander ontneemt mij wel het plezier of het leren hier.
Het heeft ook weer een voordeel voor mede refoweb leden.
Van dat gezeur van mij zijn ze af!

Vale in Domino!!!!!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 08 mar 2020 17:04

pindas83 schreef:Inderdaad..klassiek balk-splinter verhaal.

Wie vluchtelingen om hun moslimachtergrond terug wil sturen en zegt christen te zijn, heeft een balk in zijn oog, een bord voor zijn kop, eelt op zijn hart, staar op de ogen en geknapte trommelvliezen, zodat ze Gods Woord niet kunnen horen, zien, zich eigen maken en praktiseren. Zo iemand heb ik geen verbinding mee. Ik distantieer me daarvan. De PVV en de CU zouden ook niet samen in één kabinet mogen zitten. Licht en duisternis kan niet samen gaan. Gods Woord is helder zat.

Nee, ik heb niks met deze mensen van doen. Ik heb zo iemand al eens mijn huis uit gestuurd en op een vol evangelische bijbelkring waar deze geluiden ter hoge werden gebracht en niemand weerstand bood, ben ik opgestapt, weg gegaan en niet meer terug gekomen.
Ze zullen VAST wel christenen zijn, maar ik wil en kan niet met zulken omgaan.

Die gene die ik had weg gestuurd is nu wel weer welkom, maar ik wil en kan het er met hem niet meer over hebben. Voor dergelijke duistere gedachten is er bij mij geen ruimte voor. Ik vind het satanisch en demonisch. Ja anti christelijk en occult van aard. Het moeite van het debatteren niet waard. Maar omdat deze aarde vergaat, zal ik deze haat wel steeds meer om me heen gaan horen.

Op een dag zijn wij aan de beurt. Slaan Nederlanders op de vlucht en zijn zij ook nergens welkom. Dan weten we, wat voor een gif zwarte duisternis deze gedachten van vluchtelingenhaat in werkelijkheid is en dat dit niet Gods wil is.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor MoesTuin » 08 mar 2020 18:35

Aan dit topic geloof ik ondertussen :mrgreen: ::)) oeps-smile ?:| :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: regenboog-smile
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 08 mar 2020 18:58

MoesTuin schreef:Aan dit topic geloof ik ondertussen :mrgreen: ::)) oeps-smile ?:| :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: regenboog-smile

Dat komt omdat hier maar betrekkelijk weinig mensen echt de liefde van Christus kennen die in ons is. Het is vaak maar een klein waakvlammetje, een bijna droog staande put. Meer is het niet.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 08 mar 2020 19:02

Ik houd het hier ook weer voor gezien. Het is hier namelijk nog water, nog vis.
Ik hoef hier niet de kameel in een woestijn te zijn.

Dit forum past niet bij me. Ik ben anders :)
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor hans0166 » 08 mar 2020 21:47

DeLange schreef:Dat komt omdat hier maar betrekkelijk weinig mensen echt de liefde van Christus kennen die in ons is. Het is vaak maar een klein waakvlammetje, een bijna droog staande put. Meer is het niet.


heel fijn dat jij dit dan wel weer hebt, en ook de volledige kennis over het geloof van anderen. Het handelen van God en mens, en nog veel meer, inderdaad:

DeLange schreef: Ik ben anders.


ons eigen extremistische evangelische forumlid.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 08 mar 2020 22:17

Ik snap ten minste wat staat in matheus 25:31-46. Ik heb dat in deze draad maar één meer zien noemen. De rest waren wolken die over dreven en geen regen geven.
Of je evangelisch, katholiek of gereformeerd bent doet er niet toe. Jezus zei heel duidelijk dat als je niet één van Zijn minste broeders helpt in zijn noden, dat je daarmee Jezus niet helpt.
En zo staat Jezus dikwijls met lege handen bij jullie als jullie staan te bokken met de armen over elkaar of in je broekzakken, met allemaal smoesjes en excuses om maar niet te hoeven doen wat God van jou vraagt.

Iemand die een vluchteling niet lief heeft en hem niet het geen gunt wat hem toe komt, is niet werkelijk wedergeboren.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 08 mar 2020 22:47

Maar goed, lees allemaal nog eens goed matheus 25: 31 t/m 46 en kom ook tot meer inzicht van boven. Zie de geringste van Christus' broeders en zusters.

Ik haak nu af, voor alles hier terecht wordt weg gemodereerd, omdat het hier totaal off topic is geworden.

Ik leer hier niks van, dus wat maakt het uit.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten