ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Dogar

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Dogar » 02 aug 2020 11:55

Spelende kinderen. Heerlijk juist. Kinderen spelen deze dagen juist al veel te weinig buiten laat ze maar lekker ravotten met elkaar en hier en daar wat kattekwaad uitspoken. Dat is goed voor ze.

Wat is het ergste dat er kan gebeuren ? Nou hier tot zover kreeg een van de honden eens een voetbal op zijn neus. Zoals het een echte Mastiff betaamt kan het Gin en Tonic niets schelen. Er brak eens een tak van de appelboom die half over de heg groeit. Gelukkig geen gewonden. Bij de overbuurman is er eens een ruitje gesneuveld. Bij mooi weer zit onze tuin vol met vriendjes van de kinderen. Zolang ze niet in de vijver gaan zwemmen en de groententuin van mijn vrouw heel laten vinden we het allemaal prima.

Toen ze de garage deuren als doel gingen gebruiken heb ik op een vrije donderdag avond met een paar van die jochies 2 voetbal doeltjes in elkaar gelast leren ze gelijk wat van en op het gemeente grasveld neer gezet. Eens in de zoveel tijd werfen we die dingen eens en klaar. Niemand jankt erover en de meneer van de plantsoenen dienst sprak. Er zit niet voor niets een stuur op mijn maaimachine. Lekker laten gaan dat gespuis joh.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 02 aug 2020 17:44

Prima, maar liever niet voor mijn deur.
Heb zelf geen kinderen, dus waarom zou ik last moeten hebben van andermans kinderen?
Daarom gaan we op vakantie ook altijd naar een hotel waar geen kinderen welkom zijn. Bevalt ons goed.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor pindas83 » 02 aug 2020 17:50

Wij gaan altijd het liefst naar hotels waar geen buitenlanders welkom zijn... het nadeel is alleen dat je nooit naar een ander land op vakantie kan :-k

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Marnix » 02 aug 2020 18:01

K80 schreef:Prima, maar liever niet voor mijn deur.
Heb zelf geen kinderen, dus waarom zou ik last moeten hebben van andermans kinderen?
Daarom gaan we op vakantie ook altijd naar een hotel waar geen kinderen welkom zijn. Bevalt ons goed.


Ah dan blijkt maar weer wat ik altijd denk... dat mensen zonder kinderen vaak al heel snel suffe saaie mensen worden. En ik weet dat van toen ik kind was ook nog heel goed, de mensen die het hardst konden klagen en zeuren waren hen die geen kinderen hadden of waar ze al heel lang het huis uit waren. Ging je een spelletje spelen in de straat of een potje voetbal, begonnen ze weer te klagen dat hun rust werd verstoord en zo.... maar ja,
je hebt kinderen nodig om zelf een beetje jeugdig en vrolijk te blijven he...

En tja, een hotel is al verschrikkelijk, vakantie in een hotel zonder kinderen al helemaal. Vind ik. Je mag daar natuurlijk een andere kijk op hebben. Maar ik vind daar wel wat van :-) laat die kids toch lekker spelen en geniet er een beetje van, ipv je er aan te ergeren. Je hebt dan geen kinderen, je bent er zelf toch ooit ook een geweest?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 02 aug 2020 19:32

Marnix schreef:Ah dan blijkt maar weer wat ik altijd denk... dat mensen zonder kinderen vaak al heel snel suffe saaie mensen worden. En ik weet dat van toen ik kind was ook nog heel goed, de mensen die het hardst konden klagen en zeuren waren hen die geen kinderen hadden of waar ze al heel lang het huis uit waren. Ging je een spelletje spelen in de straat of een potje voetbal, begonnen ze weer te klagen dat hun rust werd verstoord en zo.... maar ja,
je hebt kinderen nodig om zelf een beetje jeugdig en vrolijk te blijven he...

En tja, een hotel is al verschrikkelijk, vakantie in een hotel zonder kinderen al helemaal. Vind ik. Je mag daar natuurlijk een andere kijk op hebben. Maar ik vind daar wel wat van :-) laat die kids toch lekker spelen en geniet er een beetje van, ipv je er aan te ergeren. Je hebt dan geen kinderen, je bent er zelf toch ooit ook een geweest?


Nee hoor, we zijn alles behalve saai. Heb alleen hekel aan huilende en gillende kinderen. Zeker ben ik een kind geweest, maar nooit op straat gespeeld en andere mensen geïrriteerd. Voordeel als je op een boerderij woont.
Wij vinden een hotel ideaal. Een camping vinden wij verschrikkelijk.
Zoveel mensen, zoveel wensen!
Nu in Domburg, het was heerlijk op het strand, een hoop kinderen maar geen gegil heel de dag. Prima dus.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor irmo » 02 aug 2020 20:02

Jij hebt als kind niet op straat gespeeld? Najaaaaaa zeg, dat vind ik oprecht erg voor je. Wel een leuke jeugd gehad verder?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Marnix » 02 aug 2020 20:37

Nou ja als je op een boerderij woont speel je doorgaans dus niet op straat maar in de hooiberg, op het erf, in de stal, in de wei. Dat is niet sneu hoor. Ik denk dat je dan veel meer buiten speelt dan veel stadskinderen :-)

K80 schreef:Nee hoor, we zijn alles behalve saai. Heb alleen hekel aan huilende en gillende kinderen. Zeker ben ik een kind geweest, maar nooit op straat gespeeld en andere mensen geïrriteerd. Voordeel als je op een boerderij woont. Wij vinden een hotel ideaal. Een camping vinden wij verschrikkelijk.
Zoveel mensen, zoveel wensen!
Nu in Domburg, het was heerlijk op het strand, een hoop kinderen maar geen gegil heel de dag. Prima dus.


Dat je liever geen huilende of gillende kinderen hoort snap ik nog wel maar om daarom nou een hotel waar geen kinderen mogen komen te kiezen... volwassenen kunnen net zo goed ergerlijk gedrag vertonen. Kan je beter een rustig appartementje nemen dan een hotel waar je met z’n allen op een rijtje slaapt en zo... en met z’n allen iedere dag aan de maaltijd(en) zit, dat staat we het minst aan... en kinderen kunnen als ze niet krijsen of huilen ook heel leuk zijn en dat mis je dan weer. Kinderen houden je jong :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor irmo » 02 aug 2020 20:56

Dat hoop ik Marnix. Helemaal nooit buitenkomen is niet goed voor je gezondheid

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Marnix » 02 aug 2020 23:14

irmo schreef:Dat hoop ik Marnix. Helemaal nooit buitenkomen is niet goed voor je gezondheid


Als je op een boerderij woont ben je bijna altijd buiten. Alleen niet op straat.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dogar

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Dogar » 02 aug 2020 23:43

Voor wie een rustig hotel zoekt heb ik nog wel een adresje in Molyvos..... Kinderen mogen komen maar zodra ze geluid maken worden ze zonder pardon het hotel uitgeschopt.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 03 aug 2020 07:56

irmo schreef:Dat hoop ik Marnix. Helemaal nooit buitenkomen is niet goed voor je gezondheid


Wij speelden zo goed als nooit binnen. Ja in de stal of schuur, maar niet in huis.
Nu ben ik ook altijd nog veel buiten, we wonen dan gelukkig ook vrij.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 03 aug 2020 07:59

Marnix schreef:Nou ja als je op een boerderij woont speel je doorgaans dus niet op straat maar in de hooiberg, op het erf, in de stal, in de wei. Dat is niet sneu hoor. Ik denk dat je dan veel meer buiten speelt dan veel stadskinderen :-)



Dat je liever geen huilende of gillende kinderen hoort snap ik nog wel maar om daarom nou een hotel waar geen kinderen mogen komen te kiezen... volwassenen kunnen net zo goed ergerlijk gedrag vertonen. Kan je beter een rustig appartementje nemen dan een hotel waar je met z’n allen op een rijtje slaapt en zo... en met z’n allen iedere dag aan de maaltijd(en) zit, dat staat we het minst aan... en kinderen kunnen als ze niet krijsen of huilen ook heel leuk zijn en dat mis je dan weer. Kinderen houden je jong :-)


Yep, op de boerderij ben je altijd buiten, en de stal en schuren zijn groot zodat je met regen daar binnen kan spelen.

Een hotel gebruiken we alleen om te slapen. Eten doen we op zo veel mogelijk verschillende locaties. Ga echt niet bij zo'n hotel restaurant zitten, hoogsten voor het ontbijt.
All inclusive zal je ons ook niet zien doen. Vreselijke vreetschuren.
Misschien stom, maar ik mis nooit kinderen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Marnix » 03 aug 2020 08:35

Gelukkig. Maar bijvoorbeeld 100 euro per nacht betalen om alleen maar ergens te slapen vind ik weer zo overdreven. En anders geeft ik toch de voorkeur aan een B&B op een leuke plek dan een hotel waar je met met een hoop mensen in een soort flat-opstelling "woont" :-D

En wat die kids betreft, geen idee, misschien dat je er niet zo op let als je ze zelf niet hebt of zo.... maar kinderen zijn toch af en toe heerlijk? Lekker spontaan, snel vrolijk, eerlijk, in voor een grapje etc. Ik kan daar echt wel plezier aan beleven en zou vakantielocaties zonder kinderen maar saai vinden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Lalage » 09 aug 2020 07:29

Een hele klas gillende schoolkinderen voor je huis als je thuis moet werken is echt niet leuk... ik word er nogal door afgeleid. Gelukkig is het nu vakantie, maar als ze na de zomer weer komen, dan ga ik eens bijhouden hoe vaak het voorkomt. Inmiddels weet ik van welke school ze komen. Echt balen dat ze ineens steeds naar het grasveld hier lopen, terwijl ze dat voorheen nooit deden.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Prisma23 » 09 aug 2020 20:11

Lalage schreef:Een hele klas gillende schoolkinderen voor je huis als je thuis moet werken is echt niet leuk... ik word er nogal door afgeleid. Gelukkig is het nu vakantie, maar als ze na de zomer weer komen, dan ga ik eens bijhouden hoe vaak het voorkomt. Inmiddels weet ik van welke school ze komen. Echt balen dat ze ineens steeds naar het grasveld hier lopen, terwijl ze dat voorheen nooit deden.



Gewoon met je blaffende hond en je rollator op die vervelende kinderen afstappen, dat zal ze wel leren!


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten