ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Prisma23 » 22 mar 2020 18:37

DeLange schreef:Ik vraag me nog steeds af wat ik hier op dit forum doe. Misschien is het toch maar beter dat ik weer weg ga.

Ik haal hier geen positieve energie uit. Op een ander forum haal ik nog meer uit gesprekken met zelfs atheïsten en agnosten.

Daar vragen zij zich af waarom zo vele christenen geen hart hebben voor de vele vluchtelingen en de ellende waar ze uitkomen hen niet aan het hart gaat. Waarom het CDA zich bijvoorbeeld zich steeds harder opstelt.

Daar komen mensen voor je op, als iemand je een veeg uit de pan geeft.

Agnost, esoterisch, katholiek, gereformeerd, evangelisch en atheïst kunnen daar samen door één deur. Werkelijk, het bestaat :D


Je maakt mij nieuwsgierig, welk ander forum bedoel je?

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 22 mar 2020 19:10

hans0166 schreef:ik zeg maar niks.. gaat toch niet goed vallen.

Eindelijk word je wijs
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 22 mar 2020 19:12

Prisma23 schreef:Je maakt mij nieuwsgierig, welk ander forum bedoel je?

https://www.geloofsgesprek.nl

Christenen zijn er in de minderheid, maar het lijkt er geen probleem te zijn. Een forum dat een doorstart van het gkv forum is, maar eigenlijk nu gemiddeld genomen vrijzinnig is.
Het is niet dat ik er nou echt wat leer, maar het zijn gewoon aardige mensen daar.
Laatst gewijzigd door DeLange op 22 mar 2020 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 22 mar 2020 22:27

Mattheüs 7:1 Oordeel niet, opdat u niet geoordeeld wordt;
2. want met het oordeel waarmee u oordeelt, zult u zelf geoordeeld worden; en met welke maat u meet, zal er bij u ook gemeten worden.
3. Waarom ziet u wel de splinter in het oog van uw broeder, maar merkt u de balk in uw eigen oog niet op?
4. Of, hoe zult u tegen uw broeder zeggen: Laat toe dat ik de splinter uit uw oog haal; en zie, er is een balk in uw eigen oog?
5. Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
6. Geef het heilige niet aan de honden, en werp uw parels niet voor de zwijnen, opdat die ze niet op enig moment met hun poten vertrappen, zich omkeren en u verscheuren.
7. Bid, en u zal gegeven worden; zoek, en u zult vinden; klop, en er zal voor u opengedaan worden.
8. Want ieder die bidt, die ontvangt; wie zoekt, die vindt; en voor wie klopt zal opengedaan worden.
9. Of is er iemand onder u die zijn zoon een steen zal geven, als hij om brood vraagt?
10. Of als hij hem om een vis vraagt, zal hij hem een slang geven?
11. Als u, die slecht bent, uw kinderen dan goede gaven weet te geven, hoeveel te meer zal uw Vader, Die in de hemelen is, goede gaven geven aan hen die tot Hem bidden.
12. Alles dan wat u wilt dat de mensen u doen, doet u hun ook zo, want dat is de Wet en de Profeten.
13. Ga binnen door de nauwe poort, want wijd is de poort en breed is de weg die naar het verderf leidt, en velen zijn er die daardoor naar binnen gaan;
14. maar de poort is nauw en de weg is smal die naar het leven leidt, en weinigen zijn er die hem vinden.
15. Maar wees op uw hoede voor de valse profeten, die in schapenvacht naar u toe komen maar van binnen roofzuchtige wolven zijn.
16. Aan hun vruchten zult u hen herkennen. Men plukt toch geen druif van doornstruiken of vijgen van distels?
17. Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort en een slechte boom brengt slechte vruchten voort.
18. Een goede boom kan geen slechte vruchten voortbrengen en een slechte boom kan geen goede vruchten voortbrengen.
19. Iedere boom die geen goede vrucht voortbrengt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen.
20. Zo zult u hen dus aan hun vruchten herkennen.
21. Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is.
22. Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan?
23. Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt!
24. Daarom, ieder die deze woorden van Mij hoort en ze doet, die zal Ik vergelijken met een verstandig man, die zijn huis op de rots gebouwd heeft;
25. en de slagregen viel neer en de waterstromen kwamen en de winden waaiden en stortten zich op dat huis, maar het stortte niet in, want het was op de rots gefundeerd.
26. En ieder die deze woorden van Mij hoort en ze niet doet, zal met een dwaze man vergeleken worden, die zijn huis op zand gebouwd heeft;
27. en de slagregen viel neer en de waterstromen kwamen en de winden waaiden en sloegen tegen dat huis, en het stortte in en zijn val was groot.
28. Toen Jezus deze woorden had geëindigd, gebeurde het dat de menigte versteld stond van Zijn onderricht,
29. want Hij onderwees hen als gezaghebbende en niet zoals de schriftgeleerden.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 22 mar 2020 22:28

Awel Mannekes, laten we doen wat hier staat zeker! Dit is niet voor zottemannekes geschreven, plezante gasten!
Laatst gewijzigd door DeLange op 22 mar 2020 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 22 mar 2020 22:30

Het mooie is, de Heer heeft mijn ergernissen weg genomen.
Deze wereld is ten dode opgeschreven, maar wij leven in het luister van de Heer voor eeuwig \:D/ ::))
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Marnix » 22 mar 2020 22:39

Dat was je 5e reactie op rij he ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 22 mar 2020 23:08

Marnix schreef:Dat was je 5e reactie op rij he ;-)

Ja, dat komt, dit forum is niet zo snel. Zelfs een slak als ik (Ik ben sloom volgens mijn vrouw), praat hier zo de boel vol. :lol:
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Marnix » 22 mar 2020 23:44

DeLange schreef:Ja, dat komt, dit forum is niet zo snel. Zelfs een slak als ik (Ik ben sloom volgens mijn vrouw), praat hier zo de boel vol. :lol:


Dat kan. Maar ben je dan niet meer in dialoog met jezelf dan met anderen? En snap je hoe dat kan vallen als je dat in het openbaar doet? Denk er eens rustig over na en probeer dan in 1x in 1 reactie te reageren. Ik denk dat dat voor een forum wel een prettige spelregel is. Succes met de drukte in je hoofd ;-)

(Ps dit is puur als liefdevolle, opbouwende feedback bedoeld)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 22 mar 2020 23:50

Marnix schreef:Dat kan. Maar ben je dan niet meer in dialoog met jezelf dan met anderen? En snap je hoe dat kan vallen als je dat in het openbaar doet? Denk er eens rustig over na en probeer dan in 1x in 1 reactie te reageren. Ik denk dat dat voor een forum wel een prettige spelregel is. Succes met de drukte in je hoofd ;-)

(Ps dit is puur als liefdevolle, opbouwende feedback bedoeld)

Maakt me niet uit Matrix. Mensen nemen me maar zoals ik ben en anders niet. Ik pas me niet meer aan, want ik voldoe toch niet aan de maatstaven.
Dit uit zelfbescherming om mijzelf niet voortdurend op te offeren voor anderen.

Deze houding leer ik van een professional. :D

Daarbij, heb ik altijd de vrijheid om weer te vertrekken. Ik heb eerder gezien dat niemand dat wat uit maakt, dus ik hoef voor niemand hier te blijven.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4542
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor naamloos » 23 mar 2020 07:34

DeLange schreef:Mensen nemen me maar zoals ik ben en anders niet. Ik pas me niet meer aan, want ik voldoe toch niet aan de maatstaven.
Dit uit zelfbescherming om mijzelf niet voortdurend op te offeren voor anderen.

Deze houding leer ik van een professional.

Daarbij, heb ik altijd de vrijheid om weer te vertrekken. Ik heb eerder gezien dat niemand dat wat uit maakt, dus ik hoef voor niemand hier te blijven.
En jij? Zou het jou wat uitmaken als @Hans vertrekt? Neem jij hem zoals hij is?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 23 mar 2020 08:11

naamloos schreef:En jij? Zou het jou wat uitmaken als @Hans vertrekt? Neem jij hem zoals hij is?

Hans ziet mij niet als een christen, en minder dan een New Ager. Hij gaf in het begin al aan niet mij serieus te nemen en het gesprek aan te willen gaan. Hij is voor het weren van moslimvluchtelingen. Ik heb geen raakvlakken met hem. Zoals ik al zei, op het andere forum kan ik uitstekend in gesprek met een agnost, esoterische lui, mensen die in een Transedente God geloven en zij die zoekende zijn en atheïsten. Het gaat niet zo zeer om iemands overtuiging, maar om de ruimte en respect dat je iemand geeft. En hij gaat voor mij niet weg. Wees daar maar niet bang voor. Het interesseerd hem geen barst wat ik zeg.
En daarom kan ik ook niks met hem. Wat ik ook zeg, hij brandt het tot de grond af.

Dus ik zal eerder weg gaan dan hij.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2020 08:32

Maakt niet zoveel uit, je moet ook je vijanden liefhebben. En mensen zo behandelen als je zelf ook behandeld wil worden. Aldus de zelfde professional die je zelf ook noemt.

Als je alles op dit forum wegwuift met “mensen accepteren me maar zoals ik ben” en dat zelf niet richting anderen doet kweek je niet zoveel goodwill en bovendien, waarom kom je hier dan als je er zelf niet van wil leren? Als je daar eens rustig over nadenkt en er wat mee doet wordt het ook voor jou fijner en leerzamer hier op het forum. Daarom gaf ik het mee, ik wil niet dat je binnenkort weer teleurgesteld op een forum afhaakt en de rest daar niet zoveel problemen mee heeft. Maar als je op geen enkele manier iets daarmee wil doen zal de geschiedenis zich inderdaad wel herhalen...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1467
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor hans0166 » 23 mar 2020 09:58

DeLange schreef:Hans ziet mij niet als een christen, en minder dan een New Ager. Hij gaf in het begin al aan niet mij serieus te nemen en het gesprek aan te willen gaan. Hij is voor het weren van moslimvluchtelingen.


niet de eerste keer, maar JIJ bent hier degene die mens als niet christenen neerzet en bijna bij bosjes afserveert.
Ik heb nooit gezegd dat jij geen christen bent, alleen dat jij,en vele anderen op deze wereld, geen geloofsbroeder bent.. wat je beweegt om New Age constant zo neer te zetten snap ik ook niet zo goed.

Weet je wat je eigenlijke ergernis is?...Dat je hetzelfde doet als ik.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4542
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor naamloos » 23 mar 2020 10:08

DeLange schreef:Hans ziet mij niet als een christen, en minder dan een New Ager.
Lijkt het je niet beter om over ''anders te spreken, en niet over ''meer-minder?'' Een christen is toch niet meer dan een New Ager?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron