ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor elburger » 26 feb 2020 06:56

Ergernissen wie heeft ze niet.
Zoveel mogelijkheden , van allerlei aard.
Een grote ergernis waar ik mij al decennia aan erger zijn de buiten heaters.
In deze tijd met al die klimaat perikelen snap ik niet dat deze heaters nog steeds worden toegestaan, verkocht.
In Den Haag zitten velen van onze volksvertegenwoordigers gerust op een terras, verwarmt door heaters terwijl men in de 2e kamer met de ene na de andere wetsvoorstellen komt om iets te doen aan de CO2 uitstoot.
Ik heb dat altijd gezien als de grootste hypocrisie die er is.
En nee, het zijn niet alleen de PVVér of CDAérs, maar net zo goed onze "broeders" van de christelijke- en groenepartijen.
Wat was ik vanmorgen blij verrast dat ik op de Franse ttv een item zag over de gemeenteraadsverkiezingen in Frankrijk en dit item ging over de verkiezing van een burgemeester voor Parijs. ( verkiezingen hangen samen )
Deze kandidaat wil de heaters van de terrassen.
Heaters stoten net zoveel CO2 uit als 1 auto die 3 keer om Parijs rijdt., is uit onderzoek gebleken.
Deze maatregel, als die er xou komen, roept nu al veel weerstand op bij de restaurant- en cafe eigenaren.

Wat mij betreft, gaat Nederland zich ook sterk maken om een heater vrij Nederland, zo zuinig al wij zijn, stoken wij hier dood gewoon voor de buitenlucht.

Ik zou zeggen, kom maar op met UW ergernis, en natuurlijk met de kritiek op deze stelling
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor tulp » 26 feb 2020 08:30

He le maal met je eens. Ik ga ook nooit ergens zitten waar heaters hangen.
In zuid Europa kun je heerlijk op terassen zitten, hier maar af en toe. Maak het dan binnen gezellig!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Chaya » 26 feb 2020 10:26

Die terrasjes vind ik sowieso vaak een ergernis, geworden.
Vroeger ging je naar het buitenland en daar waren ze, leuke terrasjes, het hoorde bij het vakantiegevoel.
Toen werden ze in Nederland ook ingericht. Eerst alleen in de zomer, in toeristische stadjes en dorpjes.
En je kuntn nu werkelijk geen gehucht binnenrijden of je stuit op een terras.
Ook binnen een winkelcentrum.
En op welk tijdstip ik kom, ze zitten altijd vol.
Bij de HEMA kan ik het nog begrijpen, want daar eet je voor een habbekrats een kopje soep of een broodje.
Maar het ontbijten kwam ineens in, in navolging van IKEA.
Maandagmiddag half 1 liep ik door een overdekt winkelcentrum, ik moest langs 4 vreettenten en 2 koffieterrassen en alle tafeltjes waren bezet. :shock:
En het koffieterras hanteert hoge prijzen, weet ik. 4 euro voor een koffie is normaal, oplopend als het een opgeleukt koffietje wordt.

In dit geval was geen heater aanwezig, dat hoeft binnen natuurlijk niet, maar ik fiets ook weleens over het stadsplein en moet dan zigzaggen tussen de stoeltjes. En ja, heaters aan de gevels en boven de tafels in het middengedeelte.
Verschrikkelijk. Grote ergernis.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 26 feb 2020 13:19

Nou, ik vind terrasjes heerlijk hoor. Vooral in het voorjaar.
Blij dat ze er zijn, nu woon ik in het gezellige zuiden natuurlijk;)
Dit weekend stond ook iedereen gezellig buiten op straat, zonder heaters. ;)

Die heaters heb ik ook niets mee. Als het te koud is ga ik gewoon niet buiten zitten.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Chaya » 29 feb 2020 14:11

Mensen die op hun telefoon zitten te klooien als ze voor een verkeerslicht staan.
Dan ontgaat het hen dat ie op groen springt.
Gisteren stond ik achter een auto die voor een niet werkend verkeerslicht stond te wachten.
Lichten knipperden niet eens, ze deden het helemaal niet.
Dus 1 x kort toeteren, niks, iets langer, niks, nog langer, niks. Toen tooooooeeeettoooooooeeeettttt en de auto achter mij
deed mee.
En ben ik maar uitgestapt en heb op het zijraampje getikt. Mevrouw schrok zich te pletter.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Marnix » 29 feb 2020 16:12

Chaya schreef:Mensen die op hun telefoon zitten te klooien als ze voor een verkeerslicht staan.
Dan ontgaat het hen dat ie op groen springt.
Gisteren stond ik achter een auto die voor een niet werkend verkeerslicht stond te wachten.
Lichten knipperden niet eens, ze deden het helemaal niet.
Dus 1 x kort toeteren, niks, iets langer, niks, nog langer, niks. Toen tooooooeeeettoooooooeeeettttt en de auto achter mij
deed mee.
En ben ik maar uitgestapt en heb op het zijraampje getikt. Mevrouw schrok zich te pletter.


Mee eens. Triest dat mensen zelfs in de auto, terwijl het gevaar daarvan toch regelmatig wordt benadrukt, niet meer zonder hun telefoon kunnen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Mortlach » 29 feb 2020 16:31

En is dat bovendien niet gewoon verboden? Zelfs als je stilstaat? In Ierland was dat in ieder geval wel zo, ook al trok niemand zich er wat van aan.

Ergernis hier is het feit dat letterlijk 90% van de telefoontjes die ik ontvang scam-oproepen zijn waarbij ze je proberen wijs te maken dat je sofi-nummer wordt ingetrokken of dat de belastingdienst een arrestatiebevel heeft uitgegeven of zoiets. Echt, als ik al opneem en ik hoor de eerste seconde geen reactie, dan weet ik al dat het een bandje is en hang ik gewoon direct weer op, maar ik krijg echt elke dag wel zo'n oproep.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor tulp » 29 feb 2020 19:05

Zo dan! Dat is waardeloos zeg!

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor elburger » 02 mar 2020 09:44

Inderdaad, dat geloer op die telefoon, terwijl je een verkeersdeelnemer bent is een grote ergenis, en schijnbaar helpt niets daartegen. Ook als men voor een stoplicht staat is het strafbaar om een mobiele telefoon te bedienen. Men neemt tenslotte op dat moment deel aan het verkeer. Het opzichtig in de handen houden van dat apparaat neemt af, wat men nu doet, ( hetgeen nog gevaarlijker is ) is de mobiele telefoon op de dij te leggen en op die manier "ongezien" hun berichten te lezen dan wel op te stellen en verzenden. Oogcontact met overige weggebruikers is er op dat moment dus niet. Kijk maar eens om u heen hoeveel automobilisten met hun hoofd omlaag gericht rijden, en uit eigen waarnemingen, hoevaak men wel niet richting berm of andere weghelft rijdt.
Het wordt tijd dat alle auto's worden uitgerust met een systeem dewelke het onmogelijk maakt om te appen, bellen of wat dan ook tijdens het rijden.
Ik weet van 1 bedrijf , ( zullen er wel meer zijn) die in de vrachtwagens van hun chauffeurs deze apparatuur hebben ingebouwd. Chauffeurs ervaren het als prettig en alleen als men stilstaat, zonder draaiende motor kan men de telefoon bedienen.
Tevens ben ik er een voorstander van om bij ieder ongeluk, hetzij met fiets, lopend, met de auto en zo al meer, onderzoek te doen of op het moment van het ongeval 1 of beide partijen met hun mobiel bezig waren. Zo ja, zelf laten opdraaien voor een (deel) van de kosten.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 02 mar 2020 10:36

Controleren na een ongeluk op telefoongebruik tijdens het rijden gebeurt al door de politie. I.i.g. met ongelukken op de snelweg.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Marnix » 02 mar 2020 11:47

Mortlach schreef:En is dat bovendien niet gewoon verboden? Zelfs als je stilstaat? In Ierland was dat in ieder geval wel zo, ook al trok niemand zich er wat van aan.

Ergernis hier is het feit dat letterlijk 90% van de telefoontjes die ik ontvang scam-oproepen zijn waarbij ze je proberen wijs te maken dat je sofi-nummer wordt ingetrokken of dat de belastingdienst een arrestatiebevel heeft uitgegeven of zoiets. Echt, als ik al opneem en ik hoor de eerste seconde geen reactie, dan weet ik al dat het een bandje is en hang ik gewoon direct weer op, maar ik krijg echt elke dag wel zo'n oproep.


Ja, het is verboden. Net als appen op de fiets bijvoorbeeld. Maar de meesten trekken zich er weinig van aan. Het is heel moeilijk te controleren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor hans0166 » 02 mar 2020 13:14

Marnix schreef:Ja, het is verboden.


het is alleen verboden terwijl je een voertuig bestuurd, níet wanneer je stilstaat voor een stoplicht of in de stilstaande file.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor johannes1 » 02 mar 2020 13:21

Marnix schreef:Ja, het is verboden. Net als appen op de fiets bijvoorbeeld. Maar de meesten trekken zich er weinig van aan. Het is heel moeilijk te controleren.

Controleren is niet zo probleem lijkt me. Je ziet namelijk de telefoon wel in de hand of tegen het oor. Groter probleem is het handhaven. Je moet zoveel politieagenten/handhavers hebben om dit een beetje te kunnen uitvoeren.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Mortlach » 02 mar 2020 16:29

hans0166 schreef:het is alleen verboden terwijl je een voertuig bestuurd, níet wanneer je stilstaat voor een stoplicht of in de stilstaande file.


Hmm, dan is de wet in Ierland net even anders, want volgens mij is daar je telefoon vasthouden terwijl je aan het verkeer deelneemt (alles behalve aan de rand van de weg geparkeerd dus) verboden.

Niet dat het iets doet. Ik weet nog dat er een paar jaar geleden onderzoek werd gedaan door een aantal studenten die op een rotonde auto's moesten tellen waarin de bestuurder zat te bellen. Komen ze na een uur of wat terug bij de begeleider en vragen ze of ze niet beter auto's konden tellen waarin NIET werd gebeld; dat waren er namelijk een stuk minder.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Marnix » 03 mar 2020 15:34

Hans heeft gelijk, het is niet verboden als je compleet stilstaat. Wat mij betreft is het nodig tijd om die regel aan te passen naar "Ierse standaard". Omdat je in een file of voor het stoplicht nog steeds deelneemt aan het verkeer. Er kan iets gebeuren waar je op moet reageren. Sowieso moet je reageren als de auto voor je gaat rijden of het stoplicht op groen gaat. Lekker als iedereen dan snel zijn telefoon moet neerleggen en dan pas gaat rijden... Overigens ben je wel strafbaar als je een groen licht negeert. Dus wat mij betreft verbieden ze het helemaal als je auto gestart is. (ja ook als je een auto-stop-systeem hebt :-) )

johannes1 schreef:Controleren is niet zo probleem lijkt me. Je ziet namelijk de telefoon wel in de hand of tegen het oor. Groter probleem is het handhaven. Je moet zoveel politieagenten/handhavers hebben om dit een beetje te kunnen uitvoeren.


Dat bedoel ik. Controleren is handhaven. Als je met mensen gaat controleren op telefoongebruik ben je aan het handhaven. Als je niet genoeg mensen hebt om te handhaven kan je ook niet controleren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten