ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 20 mar 2020 16:33

DeLange schreef:Ja, en ze hebben groot gelijk ook. Al hun antwoord en zijn eerlijk en oprecht. Ik zou als ik hen was ook voor de EU kiezen, als ik kon.

Voor zo lang het nog goed is hier. We hebben nu een Pefas, stikstof, Corona, woning crisis en een economische recessie.

Wat vrouwenrechten betreft, zit je hier op Refoweb goed met een SGP achterban :mrgreen:


Lekker daar blijven.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 20 mar 2020 16:34

DeLange schreef:Je bent geen Christen, wel, dan zou ik je voor willen stellen met je ma over Jezus te praten. Hij houdt enorm veel van je en wil je een eeuwige toekomst geven, dat de Corona en de dood overstijgt :D



Ons ma praat heel ons leven al over Jezus/God/Kerk/geloof met haar kinderen en ook zo opgevoed.
Heeft bij ons vijf niet het gewenste effect gehad.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 20 mar 2020 16:37

hans0166 schreef:en Noord Holland?.. Zuid Holland?.. Groningen,Friesland, Drenthe? Utrecht? ..


geen leven buiten de biblebelt .. erin ook niet.


Ben blij dat ik onder de rivieren woon, daar waar ze friet zeggen in plaats van het vreselijke patat.
Daar waar het altijd gezellig is, Guus heeft er nog een bekend liedje over gemaakt.
Ben eerlijk gezegd blij dat ik niet op de biblebelt woon.
Vandaag is het gisteren van morgen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 20 mar 2020 17:02

K80 schreef:Lekker daar blijven.

Je zou ook een hoop van ze kunnen leren. Zij hebben ten eerste een cultuur, wat wij hier niet meer hebben. We hebben allemaal subculturen. De Nederlandse Cultuur zijn we wel zo'n beetje kwijt geraakt.
Zij zijn gastvrij. Je kan bij hen als je wil altijd gewoon binnen lopen. Mee eten kan altijd. Ze staan in de cultuur sterk voor elkaar klaar, dat allemaal tot tegenstelling van de Nederlandse individualistische cultuur. Hier is het een ieder voor zich en kennen we onze eigen buren niet.
Nu zijn ze gastvrij voor jou geweest. Wat maakt het dat jij ze niet mag? Denk je dat onze blanke ras superieur aan hen is? Dat wij een betere cultuur hebben dan zij? Welke cultuur dan?
Waarom verdienen ze het volgens jou om daar in die teringzooi te zitten?
Wat zou jij doen, als jij één van hen was en je had de keuze tussen Nederland of bijvoorbeeld Libanon of Turkije?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 20 mar 2020 17:11

K80 schreef:Ben blij dat ik onder de rivieren woon, daar waar ze friet zeggen in plaats van het vreselijke patat.
Daar waar het altijd gezellig is, Guus heeft er nog een bekend liedje over gemaakt.
Ben eerlijk gezegd blij dat ik niet op de biblebelt woon.

Ik ben anders blij met de bijbelbeld. Daar waar als je financieel en emotioneel er helemaal door heen zit, geholpen wordt door christenen die echt naar je om zien. Laatst betaalde er één nog onze autobeurt van 350 euro, omdat wij het geld niet hadden. Weer een ander wil de kosten koper van ons huis wel betalen, als we eens gaan kopen. De kerk betaalde onze verhuizing en ons huwelijk, omdat wij het niet konden en daarbij hebben we er echte vrienden waar we ook goed terecht kunnen met onze psychische strubbelingen. Maar de geseculariseerde gebieden bestaan vooral uit mensen die zo genaamd "zelfredzaam" willen zijn en niet naar elkaar willen omkijken, als het hen een beetje meer mag kosten.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 20 mar 2020 17:41

K80 schreef:Ons ma praat heel ons leven al over Jezus/God/Kerk/geloof met haar kinderen en ook zo opgevoed.
Heeft bij ons vijf niet het gewenste effect gehad.

Jouw leven is nog niet voorbij. Juich maar niet te snel, de ellende komt nog wel. Want als God een mens wil trekken, laat Hij hem eerst in zijn ellende verrekken, totdat hij uit zijn trots wakker wordt en eens bij God aan klopt.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 20 mar 2020 17:50

DeLange schreef:Je zou ook een hoop van ze kunnen leren. Zij hebben ten eerste een cultuur, wat wij hier niet meer hebben. We hebben allemaal subculturen. De Nederlandse Cultuur zijn we wel zo'n beetje kwijt geraakt.
Zij zijn gastvrij. Je kan bij hen als je wil altijd gewoon binnen lopen. Mee eten kan altijd. Ze staan in de cultuur sterk voor elkaar klaar, dat allemaal tot tegenstelling van de Nederlandse individualistische cultuur. Hier is het een ieder voor zich en kennen we onze eigen buren niet.
Nu zijn ze gastvrij voor jou geweest. Wat maakt het dat jij ze niet mag? Denk je dat onze blanke ras superieur aan hen is? Dat wij een betere cultuur hebben dan zij? Welke cultuur dan?
Waarom verdienen ze het volgens jou om daar in die teringzooi te zitten?
Wat zou jij doen, als jij één van hen was en je had de keuze tussen Nederland of bijvoorbeeld Libanon of Turkije?


In 40-45 zijn we ook niet gaan vluchten. Als heel de wereld op zoek gaat waar het beter is, dan komt van hun land nooit niets terecht, omdat de generatie die een land op kan bouwen weggaat.

Zelfde als met al die bootvluchtelingen uit Afrika. Ze hebben het altijd over vrouwen en kinderen.
Zie alleen maar jonge mannen die niets liever hebben als een blank vrouwtje.
Daarom zeg ik daar blijven en iets proberen te maken van je eigen land. Dat is de generatie die het juist moet doen.
Wij kunnen in Europa niet heel de wereld opvangen omdat het niet beter is.
Wij geluk dat we hier geboren zijn, ja dat is zo. En hun pech.
C'est la vie.


En nee ik voel me niet superieur en hun cultuur interesseert me niets. Die is voor het grootste gedeelte bepaald door een achterlijk geloof wat vrouwen achtersteld.
En ja ik ben bevooroordeeld omdat procentueel veel meer allochtonen criminelen zijn dan autochtone. Simpele feiten.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 20 mar 2020 17:52

DeLange schreef:Ik ben anders blij met de bijbelbeld. Daar waar als je financieel en emotioneel er helemaal door heen zit, geholpen wordt door christenen die echt naar je om zien. Laatst betaalde er één nog onze autobeurt van 350 euro, omdat wij het geld niet hadden. Weer een ander wil de kosten koper van ons huis wel betalen, als we eens gaan kopen. De kerk betaalde onze verhuizing en ons huwelijk, omdat wij het niet konden en daarbij hebben we er echte vrienden waar we ook goed terecht kunnen met onze psychische strubbelingen. Maar de geseculariseerde gebieden bestaan vooral uit mensen die zo genaamd "zelfredzaam" willen zijn en niet naar elkaar willen omkijken, als het hen een beetje meer mag kosten.



Fijn voor je dat je het daar naar je zin hebt en mensen je willen helpen.
Ik geloof ook dat niet Christenen dit doen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor hans0166 » 20 mar 2020 18:23

DeLange schreef:Overal is het een minderheid. Wel hebben we hier meer te kiezen. Voor ieder wat wils.


wat is het nou? .. wel of niet onder de rivieren? of toch iets minder zwart wit dan jij het stelt?

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 20 mar 2020 18:47

hans0166 schreef:wat is het nou? .. wel of niet onder de rivieren? of toch iets minder zwart wit dan jij het stelt?

Nou, het helpt wel dat op de bijbelbeld meer mensen ontzag hebben voor God. Of denk je dat ze voor niks geloven? Kan je als atheïst zonder pardoes de hemel in?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 20 mar 2020 18:47

K80 schreef:Fijn voor je dat je het daar naar je zin hebt en mensen je willen helpen.
Ik geloof ook dat niet Christenen dit doen.

Ja, 1 op de 1000 of zo. In onze nood heb ik ze zelden gezien. Geld maakt blind. Het is een schande dat we hier voedselbanken hebben in Nederland en daar geef ik de seculieren wel de schuld van.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 20 mar 2020 18:51

DeLange schreef:Ja, 1 op de 1000 of zo. In onze nood heb ik ze zelden gezien.


Dat is al beter dan niets.

Kijk, ik ben eerlijk. Ik help financieel geen vreemden, zelfs geen vrienden. Is slecht voor de vriendschap.
Wel broers of zussen.
Iedereen die ik ken, kan bij me aankloppen voor hulp.
Vandaag is het gisteren van morgen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 20 mar 2020 18:53

K80 schreef:In 40-45 zijn we ook niet gaan vluchten. Als heel de wereld op zoek gaat waar het beter is, dan komt van hun land nooit niets terecht, omdat de generatie die een land op kan bouwen weggaat.

Zelfde als met al die bootvluchtelingen uit Afrika. Ze hebben het altijd over vrouwen en kinderen.
Zie alleen maar jonge mannen die niets liever hebben als een blank vrouwtje.
Daarom zeg ik daar blijven en iets proberen te maken van je eigen land. Dat is de generatie die het juist moet doen.
Wij kunnen in Europa niet heel de wereld opvangen omdat het niet beter is.
Wij geluk dat we hier geboren zijn, ja dat is zo. En hun pech.
C'est la vie.


En nee ik voel me niet superieur en hun cultuur interesseert me niets. Die is voor het grootste gedeelte bepaald door een achterlijk geloof wat vrouwen achtersteld.
En ja ik ben bevooroordeeld omdat procentueel veel meer allochtonen criminelen zijn dan autochtone. Simpele feiten.

Ik zie dat je kortzichtig denkt en je niet in staat bent om in hen in te leven en tevens weinig zelfinzicht toont. De woorden van Jezus: "behandel een ander zo, zoals je graag zelf behandeld wilt worden" voer jij dus niet uit.
Verder, wat doen al die Nederlanders in de VS en Canada dan?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 20 mar 2020 19:12

Die waren niet gevlucht. Die zijn geëmigreerd. Is iets heel anders.
En de boeren zijn daarontwikkelingshulp gaan doen.

We komen er toch niet uit, we verschillen teveel.
Vandaag is het gisteren van morgen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor DeLange » 20 mar 2020 19:25

Dus als je geimmigreerd bent mag je wel naar zo'n land gaan om er gelukkig en rijk te worden, maar als je een vluchteling bent niet. Duidelijk.

Zal ik het mijn vrouw vertellen? Ze is Joods.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten

cron