ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 08 jun 2020 21:38

Heb in het verleden best wat verkocht via MP. Maar de laatste tijd is het echt bal. Snap er niets van.
Wel recent weer iets via MP gekocht en dat was super verlopen. Gewoon bellen, afspraak maken om te bezichtigen, handjeklap, afrekenen en hoppa op de aanhanger en weer naar huis.

Doen jullie wel eens iets met de andere verkoopsites zoals tweedehands.net?

Loopt dat een beetje?
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor MoesTuin » 09 jun 2020 12:49

Je moet het echt treffen met marktplaats, maar ik zet er enkel nog iets op als het echt iets is wat wel verkoopt... En dat is nog maar hooguit 4 keer per jaar.

Wij geven de laatste jaren juist heel veel weg nu via gratis Facebook sites...
Dat bevalt ons erg goed, je maakt er mensen blij mee en wat kan me dan die paar rot centen nog schelen wat ik er anders voor had kunnen krijgen, helemaal niets :mrgreen:

Ondertussen hebben we voor kleding een vaste afnemer en kregen we uit dankbaarheid laatst een cadeautje terug voor alles wat ze gekregen hadden....kijk dat is extra leuk dan....
Gewoon spontaan :D
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 09 jun 2020 15:21

MoesTuin schreef:Je moet het echt treffen met marktplaats, maar ik zet er enkel nog iets op als het echt iets is wat wel verkoopt... En dat is nog maar hooguit 4 keer per jaar.

Wij geven de laatste jaren juist heel veel weg nu via gratis Facebook sites...
Dat bevalt ons erg goed, je maakt er mensen blij mee en wat kan me dan die paar rot centen nog schelen wat ik er anders voor had kunnen krijgen, helemaal niets :mrgreen:

Ondertussen hebben we voor kleding een vaste afnemer en kregen we uit dankbaarheid laatst een cadeautje terug voor alles wat ze gekregen hadden....kijk dat is extra leuk dan....
Gewoon spontaan :D


Zo denk ik er ook over hoor, maar een trekkerwerktuig t.w.v. €500,- weggeven of naar de oudijzerboer gaat me te ver.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor MoesTuin » 09 jun 2020 16:49

:muhahaha: :schaterlach: d:)b <|:)
K80 schreef:Zo denk ik er ook over hoor, maar een trekkerwerktuig t.w.v. €500,- weggeven of naar de oudijzerboer gaat me te ver.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 09 jun 2020 20:27

MoesTuin schreef::muhahaha: :schaterlach: d:)b <|:)


Mooi net verkocht!
Op een prettige manier. De beste man belde begin van de avond op, of hij mocht komen kijken. Was hier mooi om half negen, hij keek er naar en het stond hem aan.
Na wat op en neer bieden is hij eigenaar geworden.
Morgen komt hij hem ophalen.
Geen gemail, geen achterlijk bod wat nergens op slaat, gewoon zoals het hoort te zijn!
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor MoesTuin » 09 jun 2020 21:32

netjes K80, dat zijn de leuke momenten...
Ik kan me nog goed herinneren dat we jaren geleden een grote koelkast op MP hadden staan...
Kwam, daar naar bleek toen ze bij ons de koelkast kwamen ophalen, het een oud boertje met z'n vrouw te zijn helemaal in boeren kledij vanuit Friesland met aanhangwagentje.....
Geweldig en dat vergeet je nooit weer....blijkbaar was het zachte prijsje voor hem het "ritje" waard :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 10 jun 2020 08:12

MoesTuin schreef:netjes K80, dat zijn de leuke momenten...
Ik kan me nog goed herinneren dat we jaren geleden een grote koelkast op MP hadden staan...
Kwam, daar naar bleek toen ze bij ons de koelkast kwamen ophalen, het een oud boertje met z'n vrouw te zijn helemaal in boeren kledij vanuit Friesland met aanhangwagentje.....
Geweldig en dat vergeet je nooit weer....blijkbaar was het zachte prijsje voor hem het "ritje" waard :mrgreen:



Als ik wel eens iets op ga halen kom je de bijzonderste mensen tegen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Chaya » 10 jun 2020 08:56

K80 schreef:Als ik wel eens iets op ga halen kom je de bijzonderste mensen tegen.

Mijn zusje kocht veel op MP en soms moest ik dan iets ophalen voor haar, als het hier in de buurt was.
Ze had eens een koelkastje (voor het vakantiehuisje) gekocht en toen ik dat ging ophalen, bleek dat er een dikke schimmellaag in zat. :-&
Ik heb dus meteen de koop maar ontbonden.
En een strijkijzer, ik kwam bij een miljoenenvilla in een buitenwijk terecht. Waarom verkoop je een strijkijzer voor 5 euro dan?
Ik heb zelf alleen eens een kitten via MP gekocht.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Marnix » 10 jun 2020 09:07

Chaya schreef:Mijn zusje kocht veel op MP en soms moest ik dan iets ophalen voor haar, als het hier in de buurt was.
Ze had eens een koelkastje (voor het vakantiehuisje) gekocht en toen ik dat ging ophalen, bleek dat er een dikke schimmellaag in zat. :-&
Ik heb dus meteen de koop maar ontbonden.
En een strijkijzer, ik kwam bij een miljoenenvilla in een buitenwijk terecht. Waarom verkoop je een strijkijzer voor 5 euro dan?
Ik heb zelf alleen eens een kitten via MP gekocht.


Waarom denk je dat die mensen zo rijk zijn geworden dat ze in zo'n grote villa konden wonen? Waarschijnlijk omdat ze zuinig zijn en nogal economisch ingesteld en van iedere mogelijkheid om geld te verdienen gebruik maken :-)

Wij verkopen zelden wat op marktplaats maar kopen er nog wel geregeld wat. Zeker voor de kinderen vind ik dat heel handig. Denk aan kinderkleding, hoe lang draag je als kind kleding? Vaak maar 1 seizoen (denk aan een winterjas, dikke truien) of net iets langer. Kinderkleding is daarom vaak nog best goed en mooi als je het tweedehands koopt. Als we dan weer een grotere maat nodig hadden zochten we een doos van die maat. Dan heb je zo een jas, 8 broeken, 8 truien en 8 shirts voor 25 euro. En dan denken ze bij het opsturen, of vragen bij het ophalen: Ik heb ook nog wel een skipakje en 2 paar schoenen, wil je die er toevallig ook nog bij? Heerlijk. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die alle kinderkleding nieuw kopen :) Zelfde geldt voor speelgoed, recent kochten we nog een fietsje die over een jaar weer te klein is. Voor dat soort dingen is marktplaats ideaal.

En als het dan niet meer past geven we het wel weer aan iemand door.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Chaya » 10 jun 2020 09:12

Marnix schreef:Waarom denk je dat die mensen zo rijk zijn geworden dat ze in zo'n grote villa konden wonen? Waarschijnlijk omdat ze zuinig zijn en nogal economisch ingesteld en van iedere mogelijkheid om geld te verdienen gebruik maken :-)

Ik weet het Marnix, het was dan ook een retorische vraag. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 10 jun 2020 11:24

Tja, ben ook zakelijk ingesteld en wil overal wel wat op verdienen. Maar voor 5 euro winst ga ik niet lopen tobben. Gooi het nog liever weg dan dat ik daar moeite voor ga doen om op MP te zetten
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 01 aug 2020 20:48

Spelende en vooral GILLENDE kinderen op straat. Echt, daar heb ik een pest hekel aan. Gelukkig komt dat hier maar zelden voor.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Dogar

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Dogar » 01 aug 2020 21:32

Ergernissen Ach deze week was het weer eens raak. Ouders van onze jeugdleden die in de kantine hun echtschedingsruzie uit gaan vechten. Ook leuk een papa die tov de halve judo club bijn zij zoontjes van 8 en 5 zijn ex vrouw hun moeder zwart gaat staan maken....

Mijn aanpak niet subtiel wel duidelijk. Een toespraak die ze zich na 10 jaar nog heugen. Het zijn mijn kinderen hoor kreeg ik als repliek. Dat kan zijn het zijn MIJN leerlingen. Hoe verwacht jij dat ik als onderdeel van de Judo les de kinders respect voor zichzelf en elkaar pprobeer bij te brengen Als jij ze na de les uitgebreid gaat zitten vertellen, in het bijzijn vasn jan en alleman wat een onmens hun moeder wel niet is ? Ja maar blablabla even fijntjes gevraagd wie van de 2 er ook al weer een ander aan de haak had ?

Boodschap begrepen.

MP doen we niets mee mijn vrouw zorgt dat als we wat weg doen het meestal goed terrecht komt. Ik weet natuurlijk welke kinderen of gezinnen op de vereniging het wat minder hebben die schuif ik ook wel eens wat toe. Van een zakenrelatie krijgen we nog wel eens kaartjes voor het een of ander oid. Tegen de kerst hele sloten wijn en stapels kerst pakketten De wijn delen we uit al die pakketten geven we mee aan een collega zijn vrouw komt uit Bulgarije in haar dorp is een soort opvang voor arme ouderen zoals ik het begrijp. Die zijn er mee geholpen. Als het je zakelijk voor de wind gaat hoef je echt geen 5 eu voor een oud strijkijzer te vangen hoor.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Marnix » 02 aug 2020 06:58

Hm ja dat soort dngen zijn verschrikkelijk. Maat dat er dan ook niemand anders zegt: hou ff je klep.

K80 schreef:Spelende en vooral GILLENDE kinderen op straat. Echt, daar heb ik een pest hekel aan. Gelukkig komt dat hier maar zelden voor.


En dan bedenk je vervolgens dat je zelf ook kind ben geweest? :-)
Kijk, het kan natuurlijk te ver gaan maar het zijn ook gewoon kinderen... en ik erger mee dan eerder (had ik als kind ook al) aan volwassenen die zich constant aan kinderen ergeren omdat die hun rust verstoren :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Kapitein
Mineur
Mineur
Berichten: 234
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:04

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Kapitein » 02 aug 2020 08:07

Marnix schreef:Hm ja dat soort dngen zijn verschrikkelijk. Maat dat er dan ook niemand anders zegt: hou ff je klep.



En dan bedenk je vervolgens dat je zelf ook kind ben geweest? :-)
Kijk, het kan natuurlijk te ver gaan maar het zijn ook gewoon kinderen... en ik erger mee dan eerder (had ik als kind ook al) aan volwassenen die zich constant aan kinderen ergeren omdat die hun rust verstoren :-)


Ik kan me ook zo goed herinneren hoe vaak mijn ouders me tot stilte moesten manen toen ik kind was. Het was geen onwil, je zat zo in je spel dat je echt niet door had dat je aan het schreeuwen was.
--
Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. (Joh8:12b)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten