ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor K80 » 09 aug 2020 20:16

Lalage schreef:Een hele klas gillende schoolkinderen voor je huis als je thuis moet werken is echt niet leuk... ik word er nogal door afgeleid. Gelukkig is het nu vakantie, maar als ze na de zomer weer komen, dan ga ik eens bijhouden hoe vaak het voorkomt. Inmiddels weet ik van welke school ze komen. Echt balen dat ze ineens steeds naar het grasveld hier lopen, terwijl ze dat voorheen nooit deden.


Tsja, succes. Blij dat ik niet in de buurt van een speelveldje woon.
Ben blij dat die er zijn hoor, voor de kinderen om te spelen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Memmem » 10 aug 2020 21:58

Lalage schreef:Een hele klas gillende schoolkinderen voor je huis als je thuis moet werken is echt niet leuk... ik word er nogal door afgeleid. Gelukkig is het nu vakantie, maar als ze na de zomer weer komen, dan ga ik eens bijhouden hoe vaak het voorkomt. Inmiddels weet ik van welke school ze komen. Echt balen dat ze ineens steeds naar het grasveld hier lopen, terwijl ze dat voorheen nooit deden.


Dat was vast omdat ze niet in de sportzaal mogen gymen. Hopelijk mag dat na de vakantie wel weer

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Marnix » 10 aug 2020 23:02

Lalage schreef:Een hele klas gillende schoolkinderen voor je huis als je thuis moet werken is echt niet leuk... ik word er nogal door afgeleid. Gelukkig is het nu vakantie, maar als ze na de zomer weer komen, dan ga ik eens bijhouden hoe vaak het voorkomt. Inmiddels weet ik van welke school ze komen. Echt balen dat ze ineens steeds naar het grasveld hier lopen, terwijl ze dat voorheen nooit deden.


Koptelefoon met noise cancelling op je verlanglijstje zetten. Muziekje aan (of zonder muziek opzetten) en genieten van de stilte. Ken veel mensen die dat ook gebruiken in een kantoortuin als ze ongestoord willen werken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Lalage » 19 aug 2020 12:37

Memmem schreef:Dat was vast omdat ze niet in de sportzaal mogen gymen. Hopelijk mag dat na de vakantie wel weer

Dat zou weleens kunnen! Ik hoop dat dat dan weer mag binnenkort.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Lalage » 19 aug 2020 12:38

Marnix schreef:Koptelefoon met noise cancelling op je verlanglijstje zetten. Muziekje aan (of zonder muziek opzetten) en genieten van de stilte. Ken veel mensen die dat ook gebruiken in een kantoortuin als ze ongestoord willen werken.

Die heeft mijn man wel. Voor mij is dat niet zo'n goed optie, omdat ik tinnitus heb en dan zit ik naar mijn eigen oorsuizen te luisteren, wat niet prettig is.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Marnix » 19 aug 2020 15:09

Lalage schreef:Die heeft mijn man wel. Voor mij is dat niet zo'n goed optie, omdat ik tinnitus heb en dan zit ik naar mijn eigen oorsuizen te luisteren, wat niet prettig is.


Hm nee dan is het niet ideaal. Tenzij je muziek aanzet maar nuet iedereen vindt dat prettig werken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissVis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 mar 2005 21:05

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor MissVis » 29 okt 2020 19:02

Ik erger me aan stomme mensen. Hebben wij een actie in de winkel 3+1 gratis, komen ze met 3 dingen bij de kassa: 'Ik heb er nu 1 gratis hè?'
'Nee, u moet er nog 1 bij nemen. 3+1 is namelijk 4' Die mensen denken dan dat ze 1 van die 3 dingen gratis krijgen :roll: 1+1 gratis snappen ze wel want ze komen nooit met 1 dingetje bij de kassa met de vraag 'die is nu gratis hè?' maar 3+1 wordt ineens moeilijk.
En ook een keer een actie met gesneden vleeswaren, vroeg iemand of de zalmplakken daar ook bij hoorden #-o
En er zijn dus nu ook gewoon mensen die vragen of ons restaurant open is. Dan zeg ik: 'Ja hoor, wij wel. We riskeren wel 4000 euro boete maar dat hebben we er graag voor over!' Nou dat laatste zeg ik niet, maar ik denk het wel. Echt, het moeilijkst aan mijn werk is aardig doen tegen stomme mensen.
Schitterønt

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2020 19:43

[-X
MissVis schreef:Ik erger me aan stomme mensen. Hebben wij een actie in de winkel 3+1 gratis, komen ze met 3 dingen bij de kassa: 'Ik heb er nu 1 gratis hè?'
'Nee, u moet er nog 1 bij nemen. 3+1 is namelijk 4' Die mensen denken dan dat ze 1 van die 3 dingen gratis krijgen :roll: 1+1 gratis snappen ze wel want ze komen nooit met 1 dingetje bij de kassa met de vraag 'die is nu gratis hè?' maar 3+1 wordt ineens moeilijk.
En ook een keer een actie met gesneden vleeswaren, vroeg iemand of de zalmplakken daar ook bij hoorden #-o
En er zijn dus nu ook gewoon mensen die vragen of ons restaurant open is. Dan zeg ik: 'Ja hoor, wij wel. We riskeren wel 4000 euro boete maar dat hebben we er graag voor over!' Nou dat laatste zeg ik niet, maar ik denk het wel. Echt, het moeilijkst aan mijn werk is aardig doen tegen stomme mensen.

Ik heb in Noorwegen gewoond, en zou vanuit die ervaringen zalmplakken ook tot vleeswaren rekenen.
Fijn dat ik dus stom ben [-X
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor hans0166 » 30 okt 2020 07:16

MissVis schreef: Echt, het moeilijkst aan mijn werk is aardig doen tegen stomme mensen.


denk je ook niet dat je beter op je plaats bent als vuilnisophaal medewerker op straat? Als direct betrokken bij klantcontacten lijk je me niet zo heel geschikt.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Chaya » 30 okt 2020 10:56

MissVis schreef:Ik erger me aan stomme mensen. Hebben wij een actie in de winkel 3+1 gratis, komen ze met 3 dingen bij de kassa: 'Ik heb er nu 1 gratis hè?'
'Nee, u moet er nog 1 bij nemen. 3+1 is namelijk 4' Die mensen denken dan dat ze 1 van die 3 dingen gratis krijgen :roll: 1+1 gratis snappen ze wel want ze komen nooit met 1 dingetje bij de kassa met de vraag 'die is nu gratis hè?' maar 3+1 wordt ineens moeilijk.
En ook een keer een actie met gesneden vleeswaren, vroeg iemand of de zalmplakken daar ook bij hoorden #-o
En er zijn dus nu ook gewoon mensen die vragen of ons restaurant open is. Dan zeg ik: 'Ja hoor, wij wel. We riskeren wel 4000 euro boete maar dat hebben we er graag voor over!' Nou dat laatste zeg ik niet, maar ik denk het wel. Echt, het moeilijkst aan mijn werk is aardig doen tegen stomme mensen.

Ik erger me soms aan onvriendelijk of onbeschoft winkelpersoneel.
Wasmiddel, 3e gratis, combineren mogelijk.
Ik controleer de kassabon, gewone prijs gehanteerd.
Dus naar de servicebalie.
Ja mevrouw, u heeft 3 verschillende geuren, daarom is de korting er niet af.
Maar het is hetzelfde merk.
Ja maar u moet 3 dezelfde nemen.
Waarom staat er dan: combineren mogelijk?
Uhhhhh dat weet ik ook niet, maar zo is het ingevoerd in de computer, dus ik kan u geen geld teruggeven.
Chef erbij.
Mevrouw heeft gelijk. Er is iets fout gegaan.
Scan ze opnieuw en geef mevrouw het teveel betaalde terug.
Foutje van 7 euro, ten bate van de klant.
Het woord sorry kwam niet over zijn lippen.
Ik heb hem daarna trouwens nooit meer gezien.
Hij had blijkbaar ook genoeg van die miepers aan zijn balie. :roll:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor elburger » 31 okt 2020 11:29

Ik erger mij aan mensen ( ook om mij heen) die nu al klagen dat men waarschijnlijk op 5 dec, tijdens de kerstdagen en de jaarwisseling waarschijnlijk niet gezellig met anderen " feest" kunnen vieten.

Ik zou tegen hen willen zeggen; stop met klagen en tel uw zegeningen!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2020 13:33

elburger schreef:Ik erger mij aan mensen ( ook om mij heen) die nu al klagen dat men waarschijnlijk op 5 dec, tijdens de kerstdagen en de jaarwisseling waarschijnlijk niet gezellig met anderen " feest" kunnen vieten.

Ik zou tegen hen willen zeggen; stop met klagen en tel uw zegeningen!


Waarom mag er niet geklaagd worden dan? Ik vind bij tegenspoed zeggen “je moet niet klagen, wees blij dat je gezond bent en nog een hoop dingen wel kan doen” wat makkelijk. Dat je als familie geen feest samen kan vieren, dat je niet samen kan komen, misschien wel eenzaam bent nu mag toch best een gemis zijn? Mogelijk heb je er zelf niet zoveel mee en vind je het daarom zelf niet zo’n gemis?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Prisma23 » 31 okt 2020 13:51

MissVis schreef:Ik erger me aan stomme mensen.

Dat is mooi gezegd MissVis, ik erger mij ook aan stomme mensen. Maar ook aan stomme dieren, stomme planten, stomme muziek, stomme boeken, stomme auto's, stomme huizen en stomme mondkapjes.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor elburger » 31 okt 2020 22:23

@marnix

Die laatste zin van jouw zegt al genoeg.
Jij kent mij niet, jij leest mij niet goed en hebt jouw oordeel over mij al weer klaar.

Mijn vrouw en ik hebben corona gehad en lijden daar nu nog zwaar onder, ruim 6 maanden later. Ik sprak over mensen om mij heen, maar ik kap met het mijzelf verdedigen tegenover anderen die oordelen, niet goed lezen of gewoonweg op elburger moeten reageren. En nu volgt geen excuus. Ik ben het ff zat.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?

Berichtdoor Prisma23 » 31 okt 2020 23:28

elburger schreef: Ik ben het ff zat.

Titel van dit draadje is "ergenissen - welke dan ook- en wat er tegen te doen?". Elburger geeft een mooi voorbeeld van hoe je met ergernissen om kan gaan.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten